Договір закупівлі ліків через нацагенцію: національні фармвиробники просять врахувати їх пропозиції

Як раніше повідом­ляло наше видання, Об’єднання організацій роботодавців медичної та мікробіологічної промисловості України отримало відповідь від ДП «Медичні закупівлі України» стосовно пропозицій, які організація надсилала до типового драфт-договору поставки між підприємством та постачальниками лікарських засобів.

Тоді на пропозицію організації відмовитися від положення договору щодо підвищення/зниження ціни предмета закупівлі залежно від курсу валют у підприємстві відповіли, що залежність від валюти стосуватиметься виключно договорів з нерезидентами.

Організація не погоджується з такою позицією підприємства і 20 березня звернулася до директора ДП «Медичні закупівлі України», у якому акцентувала увагу на тому, що позиція підприємства, зокрема, ставить у нерівні умови національних виробників порівняно з зарубіжними, оскільки на відміну від зарубіжного виробника, національний несе всі ризики коливання валюти. Тому організація наполягає на встановленні запобіжників. Пропонуємо увазі читачів повний текст листа.

Об’єднання організацій роботодавців медичної та мікробіологічної промисловості України

від 20.03.2020 р. № 01/076

Генеральному директору ДП «Медичні закупівлі України»
п. Арсену Жумаділову

Шановний пане Арсене!

Об’єднання організацій роботодавців медичної та мікробіологічної промисловості України (далі — ООРММП України) висловлює Вам свою щиру повагу та дякує за надану відповідь щодо врахування частини наших пропозицій до драфту типового договору поставки між ДП «Медичні закупівлі України» та постачальниками лікарських засобів.

Проте ми вважаємо, що норма проєкту (п. 3.1) щодо підвищення/зниження ціни предмета закупівлі залежно від курсу валют несе в собі приховану загрозу втрати бюджетних коштів України.

Враховуючи нестабільне економічне становище в Україні, у даному випадку всі валютні ризики перекладаються на бюджет України, а це — кримінальна відповідальність. Усі ризики повинні нести постачальники лікарських засобів, а не держава.

Також наголошуємо, що ч. 5 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі — Закон) встановлені чіткі вимоги до умов зміни ціни договору, а саме:

«Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в пов­ному обсязі, крім випадків:

1) зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника;

2) збільшення ціни за одиницю товару (читай в гривнях) до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку в разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, — не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, газу та електричної енергії;

3) покращення якості предмета закупівлі, за умови, що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю;

4) продовження строку дії договору про закупівлю та строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю;

5) погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг), у тому числі в разі коливання ціни товару на ринку;

6) зміни ціни в договорі про закупівлю у зв’язку зі зміною ставок податків і зборів та/або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування — пропорційно до зміни таких ставок та/або пільг з оподаткування;

7) зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS регульованих цін (тарифів) і нормативів, що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни;

8) зміни умов у зв’язку із застосуванням положень частини шостої цієї статті.

У зв’язку з необхідністю забезпечення потреб оборони під час дії правового режиму воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях можуть бути змінені істотні умови договору про закупівлю (після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі), замовником за яким є суб’єкт, визначений у частині першій статті 2 Закону України «Про особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб оборони», а саме: обсяг закупівлі, сума договору, строк дії договору та виконання зобов’язань щодо передання товару, виконання робіт, надання послуг».

Таким чином, Законом не передбачена умова щодо зміни ціни предмета закупівлі через курсову різницю валют.

Окрім того, у разі якщо в торгах беруть участь вітчизняні та зарубіжні виробники, вони знаходяться в нерівних умовах, оскільки вітчизняний виробник (пропонуючи ціну товару в гривні) несе всі ризики коливання валюти, а зарубіжний — ні, що, звичайно, надає останньому перевагу.

Саме тому ООРММП України наполягає на встановленні запобіжників від незапланованих можливих втрат бюджетних коштів від значних курсових коливань валют, як це вже відбувалося у 2008–2009 рр., адже на теперішній час ми спостерігаємо критичну ситуацію, коли курси валют (долара та євро) за 10 днів змінилися на 15 відсотків!

Ми вважаємо, що у драфті типового договору поставки між ДП «Медичні закупівлі України» та постачальниками лікарських засобів умова щодо підвищення/зниження ціни предмета закупівлі повинна бути встановлена виключно відповідно до вимоги Закону, що надасть можливість захистити себе від можливих валютних втрат, зриву поставок необхідних лікарських засобів та медичних виробів, а також створить умови та підґрунтя для залучення іноземних інвестицій, створення високотехнологічних локальних виробництв на території України та нових робочих місць, що надзвичайно актуально під час можливого спаду економіки.

Враховуючи вищенаведене, звертаємося до Вас, шановний пане Арсене, з проханням розглянути та врахувати наші пропозиції.

З повагою
президент ООРММПУ Валерій Печаєв

Цікава інформація для Вас:

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Інші статті розділу


Останні новини та статті