Як і в квітні, у травні 2021 р. також зафіксовано суттєве збільшення обсягів продажу як у грошовому, так і в натуральному вираженні. Як уже зазначалося, це пов’язано з низьким базисом порівняння, оскільки у квітні–травні минулого року в Україні було запроваджено національний локдаун, і обсяги аптечного продажу в цей період суттєво зменшилися. У даній публікації увазі читачів представлені ключові показники фармацевтичного ринку України (території, підконтрольної українському уряду) у травні 2021 р. При підготовці матеріалу використані дані аналітичної системи дослідження ринку «PharmXplorer»/«Фармстандарт» компанії «Proxima Research».
«АПТЕЧНИЙ КОШИК»*
Рис. 1
Обсяги роздрібної реалізації товарів «аптечного кошика» у грошовому і натуральному вираженні, а також у доларовому еквіваленті за підсумками травня 2017–2021 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Рис. 2
Індикатори зміни обсягів аптечного продажу товарів «аптечного кошика» в грошовому вираженні за підсумками травня 2017–2021 рр. порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Рис. 3
Динаміка середньозваженої вартості 1 упаковки різних категорій товарів «аптечного кошика» за підсумками травня 2019–2021 рр. із зазначенням темпів приросту порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Рис. 4
Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського і зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) в грошовому і натуральному вираженні за підсумками травня 2021 р. у розрізі категорій товарів
Рис. 5
Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського і зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) в грошовому і натуральному вираженні за підсумками травня 2017–2021 рр.
Рис. 6
Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» у розрізі цінових ніш** у грошовому і натуральному вираженні за підсумками травня 2017–2021 рр.
Рис. 7
Динаміка аптечного продажу лікарських засобів у розрізі топ-10 груп АТС-класифікації 1-го рівня в грошовому вираженні за підсумками травня 2020–2021 рр. із зазначенням темпів приросту їх реалізації порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Таблиця 1 | Обсяги роздрібного продажу різних категорій товарів «аптечного кошика» в грошовому і натуральному вираженні за підсумками травня 2019–2021 рр. |
Травень, рік | Лікарські засоби | Медичні вироби | Косметика | Дієтичні добавки | Ринок в цілому | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Обсяги аптечного продажу | ∆,% | Частка категорії в «аптечному кошику», % | Обсяги аптечного продажу | ∆,% | Частка категорії в «аптечному кошику», % | Обсяги аптечного продажу | ∆,% | Частка категорії в «аптечному кошику», % | Обсяги аптечного продажу | ∆,% | Частка категорії в «аптечному кошику», % | Обсяги аптечного продажу | ∆, % | |
Грошове вираження, млн грн | ||||||||||||||
2019 | 6498,4 | 14,5 | 83,0 | 603,4 | 13,0 | 7,7 | 281,1 | 7,4 | 3,6 | 443,3 | 38,5 | 5,7 | 7826,2 | 15,2 |
2020 | 5285,9 | –18,7 | 80,8 | 601,6 | –0,3 | 9,2 | 246,3 | –12,4 | 3,8 | 407,5 | –8,1 | 6,2 | 6541,2 | –16,4 |
2021 | 8458,9 | 60,0 | 81,4 | 765,9 | 27,3 | 7,4 | 360,3 | 46,3 | 3,5 | 800,7 | 96,5 | 7,7 | 10385,7 | 58,8 |
Натуральне вираження, млн упаковок | ||||||||||||||
2019 | 85,759 | –4,1 | 63,2 | 40,1 | –9,9 | 29,6 | 3,7 | –8,1 | 2,7 | 6,1 | 17,6 | 4,5 | 135,7 | –5,2 |
2020 | 63,5 | –26,0 | 59,3 | 35,8 | –10,9 | 33,4 | 3,0 | –19,5 | 2,8 | 4,8 | –21,5 | 4,5 | 107,0 | –21,1 |
2021 | 82,9 | 30,6 | 59,5 | 44,1 | 23,3 | 31,7 | 4,1 | 36,6 | 3,0 | 8,1 | 69,6 | 5,8 | 139,2 | 30,0 |
Таблиця 2 | Топ-10 маркетуючих організацій за обсягами аптечного продажу лікарських засобів та дієтичних добавок у грошовому вираженні за підсумками травня 2021 р. із зазначенням їх позиції в рейтингу в травні 2019–2020 рр. |
Маркетуюча організація | 2021 | 2020 | 2019 |
---|---|---|---|
Фармак (Україна) | 1 | 1 | 1 |
Дарниця (Україна) | 2 | 3 | 3 |
Sanofi (Франція) | 3 | 2 | 5 |
Teva (Израїль) | 4 | 4 | 4 |
Acino (Швейцарія) | 5 | 6 | 7 |
Berlin-Chemie (Німеччина) | 6 | 7 | 6 |
Корпорація Артеріум (Україна) | 7 | 5 | 2 |
KRKA (Словенія) | 8 | 8 | 8 |
Київський вітамінний завод (Україна) | 9 | 9 | 9 |
Кусум Фарм (Україна) | 10 | 10 | 11 |
Таблиця 3 | Топ-10 брендів лікарських засобів за обсягами аптечного продажу в грошовому вираженні за підсумками травня 2021 р. із зазначенням їх позиції в рейтингу за аналогічний період 2019–2020 рр. |
Бренд | 2021 | 2020 | 2019 |
---|---|---|---|
КСАРЕЛТО | 1 | 1 | 1 |
НІМЕСИЛ | 2 | 3 | 2 |
ДЕТРАЛЕКС | 3 | 4 | 6 |
НУРОФЄН | 4 | 22 | 3 |
СПАЗМАЛГОН | 5 | 2 | 5 |
ТІВОРТІН | 6 | 9 | 9 |
РЕОСОРБІЛАКТ | 7 | 12 | 7 |
ЦИТРАМОН | 8 | 5 | 11 |
БІФРЕН | 9 | 6 | 17 |
КАРДІОМАГНІЛ | 10 | 24 | 32 |
ПРОМОЦІЯ*** ТА РЕКЛАМА НА ТБ****
Рис. 8
Кількість згадувань фахівців охорони здоров’я про різні види промоції*** товарів «аптечного кошика» за підсумками травня 2019–2021 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Рис. 9
Динаміка кількості виходів рекламних роликів товарів «аптечного кошика» і рівня контакту з аудиторією EqGRP за підсумками травня 2019–2021 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періодом попереднього року
ДИСТРИБУЦІЯ*
Таблиця 4 | Топ-3 дистриб’ютори за обсягами поставок товарів «аптечного кошика» в аптечні заклади в грошовому вираженні за підсумками травня 2021 р. із зазначенням їх питомої ваги в загальному обсязі поставок у травні 2019–2021 рр. |
Дистриб’ютор | 2021 | 2020 | 2019 |
БаДМ (Дніпро) | 39,3 | 38,9 | 35,4 |
Оптіма-Фарм (Київ) | 37,8 | 32,3 | 30,8 |
Вента (Дніпро) | 9,3 | 12,2 | 15,5 |
Денис Кірсанов
*Дані аналітичної системи дослідження ринку «PharmXplorer»/«Фармстандарт» компанії «Proxima Research».
**Граничні показники цінових ніш: низьковартісна ніша — до 22 грн/упаковка, середньовартісна ніша — 22–100 грн/упаковка, високовартісна ніша — вище 100 грн/упаковка.
***Моніторинг здійснюється в 25 найбільших містах України. В опитуванні беруть участь експерти центрів закупівель, провізори першого столу і лікарі 17 спеціальностей. Під віддаленою комунікацією варто розуміти телефонні дзвінки (Call Reps), sms- та Viber-розсилки. У лікарській аудиторії моніторинг цього каналу ведеться, починаючи з 2016 р., а з травня 2017 р. — і в аудиторії фармацевтів. З травня 2018 р. в систему моніторингу серед лікарської аудиторії доданий такий вид промоції, як реклама/інформація в інтернеті.
****Дані дослідження телевізійної аудиторії належать і надані Індустріальним телевізійним комітетом (ІТК). Оператор панелі — Nielsen; моніторинг — Комунікаційний Альянс. Дані розраховані для вибірки «Вся Україна» («Universe»: особи віком 4+, які проживають у домогосподарствах з телебаченням на всій території України).
Коментарі
Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим