Бриф-аналіз фармринку: підсумки травня 2021 р.

Як і в квітні, у травні 2021 р. також зафіксовано суттєве збільшення обсягів продажу як у грошовому, так і в натуральному вираженні. Як уже зазначалося, це пов’язано з низьким базисом порівняння, оскільки у квітні–травні минулого року в Україні було запроваджено національний локдаун, і обсяги аптечного продажу в цей період суттєво зменшилися. У даній публікації увазі читачів представлені ключові показники фармацевтичного ринку України (території, підконтрольної українському уряду) у травні 2021 р. При підготовці матеріалу використані дані аналітичної системи дослідження ринку «PharmXplorer»/«Фармстандарт» компанії «Proxima Research».

«АПТЕЧНИЙ КОШИК»*

Рис. 1
 Обсяги роздрібної реалізації товарів «аптечного кошика» у грошовому і натуральному вираженні, а також у доларовому еквіваленті за підсумками травня 2017–2021 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Обсяги роздрібної реалізації товарів «аптечного кошика» у грошовому і натуральному вираженні, а також у доларовому еквіваленті за підсумками травня 2017–2021 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Рис. 2
Індикатори зміни обсягів аптечного продажу товарів «аптечного кошика» в грошовому вираженні за підсумками травня 2017–2021 рр. порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Індикатори зміни обсягів аптечного продажу товарів «аптечного кошика» в грошовому вираженні за підсумками травня 2017–2021 рр. порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Рис. 3
Динаміка середньозваженої вартості 1 упаковки різних категорій товарів «аптечного кошика» за підсумками травня 2019–2021 рр. із зазначенням темпів приросту порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Динаміка середньозваженої вартості 1 упаковки різних категорій товарів «аптечного кошика» за підсумками травня 2019–2021 рр. із зазначенням темпів приросту порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Рис. 4
Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського і зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) в грошовому і натуральному вираженні за підсумками травня 2021 р. у розрізі категорій товарів
Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського і зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) в грошовому і натуральному вираженні за підсумками травня 2021 р. у розрізі категорій товарів
Рис. 5
Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського і зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) в грошовому і натуральному вираженні за підсумками травня 2017–2021 рр.
Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського і зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) в грошовому і натуральному вираженні за підсумками травня 2017–2021 рр.
Рис. 6
Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» у розрізі цінових ніш** у грошовому і натуральному вираженні за підсумками травня 2017–2021 рр.
Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» у розрізі цінових ніш** у грошовому і натуральному вираженні за підсумками травня 2017–2021 рр.
Рис. 7
 Динаміка аптечного продажу лікарських засобів у розрізі топ-10 груп АТС-класифікації 1-го рівня в грошовому вираженні за підсумками травня 2020–2021 рр. із зазначенням темпів приросту їх реалізації порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Динаміка аптечного продажу лікарських засобів у розрізі топ-10 груп АТС-класифікації 1-го рівня в грошовому вираженні за підсумками травня 2020–2021 рр. із зазначенням темпів приросту їх реалізації порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Таблиця 1 Обсяги роздрібного продажу різних категорій товарів «аптечного кошика» в грошовому і натуральному вираженні за підсумками травня 2019–2021 рр.
Травень, рік Лікарські засоби Медичні вироби Косметика Дієтичні добавки Ринок в цілому
Обсяги аптечного продажу ∆,% Частка категорії в «аптечному кошику», % Обсяги аптечного продажу ∆,% Частка категорії в «аптечному кошику», % Обсяги аптечного продажу ∆,% Частка категорії в «аптечному кошику», % Обсяги аптечного продажу ∆,% Частка категорії в «аптечному кошику», % Обсяги аптечного продажу ∆, %
Грошове вираження, млн грн
2019 6498,4 14,5 83,0 603,4 13,0 7,7 281,1 7,4 3,6 443,3 38,5 5,7 7826,2 15,2
2020 5285,9 –18,7 80,8 601,6 –0,3 9,2 246,3 –12,4 3,8 407,5 –8,1 6,2 6541,2 –16,4
2021 8458,9 60,0 81,4 765,9 27,3 7,4 360,3 46,3 3,5 800,7 96,5 7,7 10385,7 58,8
Натуральне вираження, млн упаковок
2019 85,759 –4,1 63,2 40,1 –9,9 29,6 3,7 –8,1 2,7 6,1 17,6 4,5 135,7 –5,2
2020 63,5 –26,0 59,3 35,8 –10,9 33,4 3,0 –19,5 2,8 4,8 –21,5 4,5 107,0 –21,1
2021 82,9 30,6 59,5 44,1 23,3 31,7 4,1 36,6 3,0 8,1 69,6 5,8 139,2 30,0
Таблиця 2 Топ-10 маркетуючих організацій за обсягами аптечного продажу лікарських засобів та дієтичних добавок у грошовому вираженні за підсумками травня 2021 р. із зазначенням їх позиції в рейтингу в травні 2019–2020 рр.
Маркетуюча організація 2021 2020 2019
Фармак (Україна) 1 1 1
Дарниця (Україна) 2 3 3
Sanofi (Франція) 3 2 5
Teva (Израїль) 4 4 4
Acino (Швейцарія) 5 6 7
Berlin-Chemie (Німеччина) 6 7 6
Корпорація Артеріум (Україна) 7 5 2
KRKA (Словенія) 8 8 8
Київський вітамінний завод (Україна) 9 9 9
Кусум Фарм (Україна) 10 10 11
Таблиця 3 Топ-10 брендів лікарських засобів за обсягами аптечного продажу в грошовому вираженні за підсумками травня 2021 р. із зазначенням їх позиції в рейтингу за аналогічний період 2019–2020 рр.
Бренд 2021 2020 2019
КСАРЕЛТО 1 1 1
НІМЕСИЛ 2 3 2
ДЕТРАЛЕКС 3 4 6
НУРОФЄН 4 22 3
СПАЗМАЛГОН 5 2 5
ТІВОРТІН 6 9 9
РЕОСОРБІЛАКТ 7 12 7
ЦИТРАМОН 8 5 11
БІФРЕН 9 6 17
КАРДІОМАГНІЛ 10 24 32

ПРОМОЦІЯ*** ТА РЕКЛАМА НА ТБ****

Рис. 8
Кількість згадувань фахівців охорони здоров’я про різні види промоції*** товарів «аптечного кошика» за підсумками травня 2019–2021 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періо­дом попереднього року
Кількість згадувань фахівців охорони здоров’я про різні види промоції*** товарів «аптечного кошика» за підсумками травня 2019–2021 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періо­дом попереднього року
Рис. 9
 Динаміка кількості виходів рекламних роликів товарів «аптечного кошика» і рівня контакту з аудиторією EqGRP за підсумками травня 2019–2021 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Динаміка кількості виходів рекламних роликів товарів «аптечного кошика» і рівня контакту з аудиторією EqGRP за підсумками травня 2019–2021 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періодом попереднього року

ДИСТРИБУЦІЯ*

Таблиця 4 Топ-3 дистриб’ютори за обсягами поставок товарів «аптечного кошика» в аптечні заклади в грошовому вираженні за підсумками травня 2021 р. із зазначенням їх питомої ваги в загальному обсязі поставок у травні 2019–2021 рр.
Дистриб’ютор 2021 2020 2019
БаДМ (Дніпро) 39,3 38,9 35,4
Оптіма-Фарм (Київ) 37,8 32,3 30,8
Вента (Дніпро) 9,3 12,2 15,5
Денис Кірсанов
*Дані аналітичної системи дослідження ринку «PharmXplorer»/«Фармстандарт» компанії «Proxima Research».
**Граничні показники цінових ніш: низьковартісна ніша — до 22 грн/упаковка, середньовартісна ніша — 22–100 грн/упаковка, високовартісна ніша — вище 100 грн/упаковка.
***Моніторинг здійснюється в 25 найбільших містах України. В опитуванні беруть участь експерти центрів закупівель, провізори першого столу і лікарі 17 спеціальностей. Під віддаленою комунікацією варто розуміти телефонні дзвінки (Call Reps), sms- та Viber-розсилки. У лікарській аудиторії моніторинг цього каналу ведеться, починаючи з 2016 р., а з травня 2017 р. — і в аудиторії фармацевтів. З травня 2018 р. в систему моніторингу серед лікарської аудиторії доданий такий вид промоції, як реклама/інформація в інтернеті.
****Дані дослідження телевізійної аудиторії належать і надані Індустріальним телевізійним комітетом (ІТК). Оператор панелі — Nielsen; моніторинг — Комунікаційний Альянс. Дані розраховані для вибірки «Вся Україна» («Universe»: особи віком 4+, які проживають у домогосподарствах з телебаченням на всій території України).

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті