Бриф-аналіз фармринку: підсумки липня 2021 р.

Фармацевтичний ринок продовжує розвиватися, демонструючи зростання як у грошовому, так і в натуральному вираженні. У даній публікації наведені ключові показники фармацевтичного ринку України (території, підконтрольної українському уряду) у липні 2021 р. При підготовці матеріалу використані дані аналітичної системи дослідження ринку «PharmXplorer»/«Фармстандарт» компанії «Proxima Research».

«Аптечний кошик»*

Рис. 1
 Обсяги роздрібної реалізації товарів «аптечного кошика» у грошовому і натуральному вираженні, а також у доларовому еквіваленті за підсумками липня 2017–2021 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Обсяги роздрібної реалізації товарів «аптечного кошика» у грошовому і натуральному вираженні, а також у доларовому еквіваленті за підсумками липня 2017–2021 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Рис. 2
Індикатори зміни обсягів аптечного продажу товарів «аптечного кошика» в грошовому вираженні за підсумками липня 2017–2021 рр. порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Індикатори зміни обсягів аптечного продажу товарів «аптечного кошика» в грошовому вираженні за підсумками липня 2017–2021 рр. порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Рис. 3
Динаміка середньозваженої вартості 1 упаковки різних категорій товарів «аптечного кошика» за підсумками липня 2019–2021 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Динаміка середньозваженої вартості 1 упаковки різних категорій товарів «аптечного кошика» за підсумками липня 2019–2021 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Рис. 4
Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського і зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) в грошовому і натуральному вираженні за підсумками липня 2021 р. в розрізі категорій товарів
Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського і зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) в грошовому і натуральному вираженні за підсумками липня 2021 р. в розрізі категорій товарів
Рис. 5
Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського і зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) в грошовому і натуральному вираженні за підсумками липня 2017–2021 рр.
Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського і зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) в грошовому і натуральному вираженні за підсумками липня 2017–2021 рр.
Рис. 6
Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» у розрізі цінових ніш** у грошовому і натуральному вираженні за підсумками липня 2017–2021 рр.
Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» у розрізі цінових ніш** у грошовому і натуральному вираженні за підсумками липня 2017–2021 рр.
Рис. 7
 Динаміка аптечного продажу лікарських засобів у розрізі топ-10 груп АТС-класифікації 1-го рівня в грошовому вираженні за підсумками липня 2020–2021 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду їх реалізації порівняно з аналогічним періо­дом попереднього року
Динаміка аптечного продажу лікарських засобів у розрізі топ-10 груп АТС-класифікації 1-го рівня в грошовому вираженні за підсумками липня 2020–2021 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду їх реалізації порівняно з аналогічним періо­дом попереднього року
Таблиця 1 Обсяги роздрібного продажу різних категорій товарів «аптечного кошика» в грошовому і натуральному вираженні за підсумками липня 2019–2021 рр.
Липень, рік Лікарські засоби Медичні вироби Косметика Дієтичні добавки Ринок в цілому
Обсяги аптечного продажу ∆, % Частка категорії в «аптечному кошику», % Обсяги аптечного продажу ∆, % Частка категорії в «аптечному кошику», % Обсяги аптечного продажу ∆, % Частка категорії в «аптечному кошику», % Обсяги аптечного продажу ∆, % Частка категорії в «аптечному кошику», % Обсяги аптечного продажу ∆, %
Грошове вираження, млн грн
2019 6390,2 13,9 82,7 603,1 13,4 7,8 296,5 10,5 3,8 443,4 30,5 5,7 7733,2 14,6
2020 6284,3 –1,7 81,2 680,2 12,8 8,8 299,2 0,9 3,9 473,9 6,9 6,1 7737,6 0,1
2021 7895,8 25,6 80,8 732,6 7,7 7,5 405,6 35,6 4,2 731,8 54,4 7,5 9765,8 26,2
Натуральне вираження, млн упаковок
2019 83,9 –5,3 64,6 36,5 –10,9 28,0 3,9 –2,8 3,0 5,7 9,0 4,4 130,0 –6,4
2020 72,4 –13,8 58,4 42,6 16,7 34,3 3,7 –5,7 3,0 5,4 –5,5 4,3 124,0 –4,6
2021 79,8 10,3 60,0 41,1 –3,4 30,9 4,7 27,5 3,5 7,5 39,0 5,6 133,1 7,3
Таблиця 2 Топ-10 маркетуючих організацій за обсягами аптечного продажу лікарських засобів та дієтичних добавок у грошовому вираженні за підсумками липня 2021 р. із зазначенням їх позиції в рейтингу за аналогічний період 2019–2020 рр.
Маркетуюча організація 2021 2020 2019
Фармак (Україна) 1 1 1
Дарниця (Україна) 2 2 2
Teva (Ізраїль) 3 3 4
Acino (Швейцарія) 4 5 6
Sanofi (Франція) 5 4 5
Berlin-Chemie (Німеччина) 6 7 7
Корпорація Артеріум (Україна) 7 6 3
KRKA (Словенія) 8 8 8
Кусум Фарм (Україна) 9 9 10
Київський вітамінний завод (Україна) 10 10 11
Таблиця 3 Топ-10 брендів лікарських засобів за обсягами аптечного продажу в грошовому вираженні за підсумками липня 2021 р. із зазначенням їх позиції в рейтингу за аналогічний період 2019–2020 рр.
Бренд 2021 2020 2019
КСАРЕЛТО 1 1 1
ДЕТРАЛЕКС 2 2 3
НУРОФЄН 3 7 5
НІМЕСИЛ 4 4 4
ЦИТРАМОН 5 5 6
СПАЗМАЛГОН 6 3 2
ГЕПТРАЛ 7 20 27
РЕОСОРБІЛАКТ 8 6 8
ТРИПЛІКСАМ 9 17 30
НО-ШПА 10 8 9

Промоція*** та реклама на ТБ****

Рис. 8
Кількість згадувань фахівців охорони здоров’я про різні види промоції товарів «аптечного кошика» за підсумками липня 2019–2021 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Кількість згадувань фахівців охорони здоров’я про різні види промоції товарів «аптечного кошика» за підсумками липня 2019–2021 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Рис. 9
Динаміка кількості виходів рекламних роликів товарів «аптечного кошика» і рівня контакту з аудиторією EqGRP за підсумками липня 2019–2021 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Динаміка кількості виходів рекламних роликів товарів «аптечного кошика» і рівня контакту з аудиторією EqGRP за підсумками липня 2019–2021 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періодом попереднього року

Дистрибуція*

Таблиця 4 Топ-3 дистриб’юторів за обсягами поставок товарів «аптечного кошика» в аптечні заклади в грошовому вираженні за підсумками липня 2021 р. із зазначенням їх питомої ваги (%) в загальному обсязі поставок у липні 2019–2021 рр.
Дистриб’ютор 2021 2020 2019
БаДМ (Дніпро) 38,8 35,5 34,8
Оптіма-Фарм (Київ) 38,3 34,8 30,2
Вента (Дніпро) 8,3 13,6 14,9
Денис Кірсанов
*Дані аналітичної системи дослідження ринку «PharmXplorer»/«Фармстандарт» компанії «Proxima Research».
**Граничні показники цінових ніш: низьковартісна ніша — до 22 грн/упаковка, середньовартісна ніша — 22–100 грн/упаковка, високовартісна ніша — вище 100 грн/упаковка.
***Моніторинг здійснюється у 25 найбільших містах України. В опитуванні беруть участь експерти центрів закупівель, провізори першого столу і лікарі 17 спеціальностей. Під віддаленою комунікацією варто розуміти телефонні дзвінки (Call Reps), sms- та Viber-розсилки. У лікарській аудиторії моніторинг цього каналу ведеться, починаючи з 2016 р., а з липня 2017 р. — і в аудиторії фармацевтів. З липня 2018 р. в систему моніторингу серед лікарської аудиторії додано такий вид промоції, як реклама/інформація в інтернеті.
****Дані дослідження телевізійної аудиторії належать і надані Індустріальним телевізійним комітетом (ІТК). Оператор панелі — Nielsen; моніторинг — Комунікаційний Альянс. Дані розраховані для вибірки «Вся Україна» («Universe»: особи віком 4+, які проживають у домогосподарствах з ТБ на всій території України).

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті