Піклуємося про клієнтів, як про рідних: компанія PHARMAGATE святкує 10-річчя діяльності

Компанія PHARMAGATE, що пропонує консультації, послуги та оптимальні рішення у регуляторній сфері для виробників лікарських засобів, медичних виробів, дієтичних добавок, медичного обладнання, косметичних засобів та ін., у грудні 2021 р. святкує 10-річчя своєї діяльності. За 10 років роботи компанія змогла вирости із невеличкого сімейного бізнесу у міжнародну групу компаній, але своїм принципам не зрадила — PHARMAGATE і сьогодні залишається прихильником девізу «якість понад усе», а затишна, майже сімейна атмосфера у компанії тільки сприяє її успішній роботі. У переддень святкування ювілею журналіст редакції «Щотижневик АПТЕКА» вже за гарною традицією відвідав компанію PHARMAGATE, щоб розпитати про останні досягнення компанії за останні 5 років — з моменту останньої зустрічі — та обговорити найбільш актуальні питання у сфері регулювання допуску на ринок продуктів, що використовуються в медицині, із засновником бренду та компанії PHARMAGATE — Ганною Погодаєвою.

— Позаду великий шлях — 10 років на буремному українському фармацевтичному ринку, успішний вихід на міжнародний рівень та представленість в 11 країнах. Безсумнівно, для такого стрімкого розвитку дуже важливим є надійний фундамент. Думаю, нашим читачам буде надзвичайно цікаво дізнатися, з чого все починалося і що було найскладнішим, але водночас цікавим та важливим на старті розвитку компанії?

— Свою кар’єру я починала практично в той самий час, коли зароджувався український фармацевтичний ринок — у 1994 р. Пропрацювавши майже 20 років у цій сфері, я дуже чітко уявляла собі реальність українського фармацевтичного ринку і у мене було своє чітке бачення, що на ринку погано працює, що можна зробити краще і, головне, як оптимізувати роботу. Тому коли прийшло розуміння, що я як професіонал переросла етап роботи в якості найманого працівника і потреба внутрішньої свободи вийшла на перший план, не було сумнівів, у яке русло направити свій досвід та експертне бачення. Я дуже вдячна своїй родині, яка підтримала мене у цьому новому починанні. Члени моєї сім’ї також працювали у фармацевтичній сфері та мали великий досвід ведення бізнесу не лише в Україні, а й в інших державах. У результаті ми всі разом створили сімейну компанію PHARMAGATE.

Компанія працює у вузькій, я б сказала «бутиковій», сфері, яка при цьому є дуже затребуваною. Оскільки я тривалий час працювала у міжнародному секторі фармацевтичних компаній, то чудово розумію потреби та проблеми, які можуть виникати на стороні клієнтів. Тому наша робота насамперед спрямована на оптимізацію процесу — прискорення певних етапів, оптимізацію роботи. І це було тим ключовим, що ми пропонували нашим партнерам.

Ми дуже швидко стартували, незважаючи на відсутність бізнес-освіти та досвіду самостійного ведення бізнесу, зокрема його адміністрування. Але вже, мабуть, на той час була певна професійна та особистісна зрілість, що дало поштовх подальшому розвитку. Крім того, складно переоцінити допомогу колег  — нам вдалося створити міцну команду однодумців. У результаті чого і було побудовано такий успішний проєкт, як PHARMAGATE.

Досвід в операційній діяльності на момент заснування PHARMAGATE ми мали великий, а організація діяльності самої компанії стала викликом. Тому найскладніше на початкових етапах розвитку компанії PHARMAGATE було побудувати адміністрування. Усе інше, що стосувалося операційної діяльності, ми знали, вміли і це було досить просто. У перший рік роботи у нас вже було понад 10 компаній-клієнтів та понад 100 регуляторних процесів, які ми вели. Сьогодні ж у нас понад 30 тільки ключових клієнтів, з якими ми працюємо на постійній основі, також частині компаній ми надаємо консалтингові та тренінгові послуги. У результаті понад 50 компаній є нашими клієнтами.

На такому рівні ми працюємо протягом останніх 5 років. Що стосується світової експансії, то я як засновник компанії перш за все прагну забезпечити гарантовану високу якість нашої роботи, тому не поспішаю розширювати бізнес. Ми у PHARMAGATE віддаємо перевагу інтенсивному розвитку на противагу екстенсивному, фокусуючи наші зусилля на підвищенні якості послуг, клієнтоорієнтованості та оптимізуючи внутрішні процеси. Це дуже специфічний вид діяльності, який потрібно досконало знати, перш ніж починати роботу з клієнтами, насамперед для того, щоб відповідати вимогам та баченню клієнта з погляду комплаєнсу, відповідності внутрішнім політикам та регуляціям, системі управління якістю. До речі, ми вже втретє підтверджуємо відповідність вимогам системи управління якістю ISO 9001: 2008 та успішно проходимо аудити незалежних структур.

— Уже стало доброю традицією кожні 5 років роботи компанії підбивати підсумки та ділитися своїми досягненнями на сторінках «Щотижневика АПТЕКА». Минулого разу ми спілкувалися 5 років тому, розкажіть, будь ласка, що визначного трапилося з часу минулого ювілею?

— За останні 5 років відбулося багато значущих для нашої компанії подій. Перш за все це відкриття двох офісів компанії — Кавказ (Грузія, Азербайджан, Вірменія) та Азія (Узбекистан, Туркменістан, Таджикистан), які стали ключовими хабами для покриття таких великих і тепер уже дуже різних регіонів. Коли ми починали, ще були досить міцними зв’язки всередині Співдружності незалежних держав. Але за останні 5 років стало зрозуміло, що регіон розшаровується. Зараз досить чітко вимальовуються групи країн, які можна об’єднати за схожістю геополітичної структури. Це природно позначилося на наших бізнес-планах та формуванні нашої географічної структури.

Відкриття нових офісів, звичайно, супроводжувалося приєднанням нових співробітників. Наш штат поповнився представниками компанії у Монголії, Білорусі, розширилася структура компанії в Азербайджані. З відкриттям офісу в Узбекистані до нас приєдналося ще кілька членів команди.

Однією з найважливіших подій за минулі 5 років, що відбулася цього року, для мене стало відкриття компанії PHARMAGATE Казахстан. До цього ми працювали у Казахстані через локального представника.

Таким чином, сьогодні PHARMAGATE — це група компаній, в якій працює понад 40 людей у різних країнах світу. До групи компаній PHARMAGATE входять: PHARMAGATE Казахстан, PHARMAGATE офіс Кавказ, PHARMAGATE офіс Азія, також компанія має своїх представників у Монголії та Киргизстані. Ще один офіс знаходиться у  Велико­британії — одночасно це і наш європейський хаб. Таким чином, свій 10-річний ювілей PHARMAGATE зустрічає як велика структура, представлена в 11 країнах.

Ще одна важлива подія, що сталася у травні 2019 р. — наш український офіс переїхав до власного приміщення, яке є комфортним, затишним, європейським. Робочий простір організовано за системою опен-спейс, що дозволяє співробітникам безперешкодно комунікувати, облаштована спеціальна соціальна зона, зона спілкування. У той же час офіс вийшов дуже функціональний з погляду ведення бізнесу.

— Які послуги зараз пропонує своїм клієнтам компанія PHARMAGATE?

— Список наших послуг сформований із самого початку та був продиктований реаліями ринку. Ми пропонуємо комплекс послуг з отримання дозволу на медичне використання продукту — це, по суті, початок ринкового шляху продукту, і регуляторну підтримку на всіх наступних етапах його життєвого циклу. Регуляторні послуги, які ми пропонуємо, безумовно, вимагають залучення висококваліфікованих вузьких фахівців, у той же час, оскільки часто така діяльність має місце в компаніях час від часу, а не на регулярній основі, фармвиробникам часто не доцільно наймати таких фахівців самостійно, набагато вигідніше і зручніше віддати такі регуляторні процеси на аутсорсинг. Крім того, громіздкі корпоративні структури великих фармацевтичних компаній часто гальмують регуляторні процеси, значно збільшуючи терміни та ускладнюючи сам процес за рахунок внутрішньої бюрократії. Завдяки високому рівню сервісу та індивідуальному підходу до кожного клієнта PHARMAGATE допомагає компаніям розвивати бізнес за допомогою комплексу послуг, які дозволяють їм керувати кожною стадією процесу — від розробки до виведення на ринок, включаючи розробку регуляторної стратегії, підготовку, управління процесом реєстрації, схвалення для медичного застосування, оцінку відповідності, сертифікації, виведення продукції на ринок та підтримання її протягом життєвого циклу через:

1) попередню оцінку законодавчого середовища на фармацевтичному ринку, що цікавить клієнта. Висококваліфіковані фахівці PHARMAGATE мають необхідний досвід і достатні знання для проведення аналізу ринку в аспекті регуляторного та законодавчого сере­довища. Ми знайомимо клієнтів з регуляторним середовищем, можемо надати консультацію як щодо всіх 11 країн, у яких працює PHARMAGATE, так і стосовно певних геополітичних груп або окремих ринків;

2) забезпечення реєстрації продуктів, що використовуються в медицині — лікарських засобів, медичних виробів та ін.;

3) організацію підтримки їх життєвого циклу через регуляторні процедури;

4) допомогу в реалізації вимог регуляторних органів щодо системи фармаконагляду та моніторингу якості. Не всі компанії мають достатні ресурси для проведення такої роботи, оскільки за останні роки це стало дуже важливим і вимагає набагато більше зусиль і персоналу;

5) тренінговий центр, який проводить навчання персоналу компаній-клієнтів з питань регулювання. Ми пропонуємо тренінги для регуляторних спеціалістів, для спеціалістів з фармаконагляду, з якості, проведення клінічних досліджень та ін.

— Такі результати, напевно, — заслуга роботи згуртованого колективу. Розкажіть які цінності та, можливо, традиції існують у компанії PHARMAGATE?

— PHARMAGATE — класична сімейна компанія. Звичайно, це знаходить своє віддзеркалення у політиках та традиціях PHARMAGATE. Я як засновник компанії вітаю сімейність на робочому місці — коли разом працюють чоловік та дружина, батьки та дитина тощо. І коли у нас відкривається вакансія, нашим претендентам ми завжди говоримо: ми не шукаємо людей на роботу, ми шукаємо людину у сім’ю. На мій погляд, це гарантія взаємодопомоги, підтримки та мотивація виконувати свою роботу на належному рівні. Це є одним із стовпів нашого успіху, оскільки наш бізнес з «людським обличчям» і до наших клієнтів ми ставимося як до близьких людей.

Завдяки такій філософії атмосфера у нашій компанії дуже затишна, домашня, ми один одного дуже поважаємо та завжди підтримуємо. У нас практично відсутня плинність кадрів, люди, які прийшли та очолили певні напрямки, досі з нами. Це позначається на традиціях. У нас впроваджуються різноманітні соціальні проєкти для співробітників, ми сприяємо в питаннях отримання медичної допомоги колегам та членам їхніх сімей, проводимо корпоративні свята, спільні виїзди працівників та їхніх сімей у подорожі Україною. Нещодавно вперше взяли участь у марафоні — співробітники бігли сім’ями та навіть з дітьми, у ці святкові дні приймаємо у себе наших дітей для родинного святкування дня Святого Миколая.

— Зрозуміло, ми не можемо не дізнатися Вашу експертну думку про ситуацію на українському фармацевтичному ринку. Які зміни, що відбулися останнім часом, ви можете відзначити? Чи спостерігаєте Ви якісь фактори, які можна назвати ключовими у галузі, виходячи з Вашого досвіду?

— Оскільки компанія PHARMAGATE працює не лише в Україні, нам є з чим порівнювати і ми можемо об’єктивніше оцінювати зміни, що відбуваються на українському фармринку. Як я вже раніше говорила, зараз спостерігається значне розшарування в пострадянському регіоні. Будучи спочатку українською компанією і зараз вийшовши на міжнародний рівень, PHARMAGATE продовжує культивувати європейський вектор розвитку, яким, без сумніву, йде Україна. Це стосується і можливості допуску на ринок, і формування регуляторних структур. Незважаючи на деякі відхилення, ми неухильно рухаємося в європейському напрямі вже приблизно з кінця 1990-х років. У результаті система, на мою думку, працює абсолютно зрозуміло, прозоро. Звичайно, є проблеми, є куди прагнути і є куди розвиватися, але, безумовно, порівняно з іншими пострадянськими країнами, в яких ми працюємо, Україна — флагман у контексті наближення до європейських стандартів у роботі фармацевтичної сфери з точки зору прозорості, передбачуваності та зрозумілості регуляторних процесів і підходу до організації роботи, схожого на такий на інших європейських ринках. І я дуже сподіваюся, що цей тренд збережеться, незважаючи на певні підводні течії.

Детальнішу інформацію про послуги, що надає PHARMAGATE, можна отримати за тел.: (044) 303-96-98, а також на сайті компанії — www.pharmagate.com.ua, або звернувшись за адресою: 01133 Київ, бульвар Лесі Українки, 7В, офіс 260 (вхід з боку вул. Леоніда Першотравневого, 8).

Євгенія Лук’янчук,
фото Сергія Бека та надані компанією PHARMAGATE
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті