У даній публікації увазі читачів представлені ключові показники фармацевтичного ринку України (території, підконтрольної українському уряду) у листопаді 2021 р. При підготовці матеріалу використані дані аналітичної системи дослідження ринку «PharmXplorer»/«Фармстандарт» компанії «Proxima Research».
«АПТЕЧНИЙ КОШИК»*
Рис. 1

Обсяги роздрібної реалізації товарів «аптечного кошика» у грошовому і натуральному вираженні, а також у доларовому еквіваленті за підсумками листопада 2017–2021 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Рис. 2

Індикатори зміни обсягів аптечного продажу товарів «аптечного кошика» в грошовому вираженні за підсумками листопада 2017–2021 рр. порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Рис. 3

Динаміка середньозваженої вартості 1 упаковки різних категорій товарів «аптечного кошика» за підсумками листопада 2019–2021 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Рис. 4

Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського і зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) в грошовому і натуральному вираженні за підсумками листопада 2021 р. в розрізі категорій товарів
Рис. 5

Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського і зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) в грошовому і натуральному вираженні за підсумками листопада 2017–2021 рр.
Рис. 6

Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» у розрізі цінових ніш** у грошовому і натуральному вираженні за підсумками листопада 2017–2021 рр.
Рис. 7

Динаміка аптечного продажу лікарських засобів у розрізі топ-10 груп АТС-класифікації 1-го рівня в грошовому вираженні за підсумками листопада 2020–2021 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду їх реалізації порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Таблиця 1 | Обсяги роздрібного продажу різних категорій товарів «аптечного кошика» в грошовому і натуральному вираженні за підсумками листопада 2018–2020 рр. |
Листопад, рік | Лікарські засоби | Медичні вироби | Косметика | Дієтичні добавки | Ринок в цілому | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Обсяги аптечного продажу | ∆, % | Частка категорії в «аптечному кошику», % | Обсяги аптечного продажу | ∆, % | Частка категорії в «аптечному кошику», % | Обсяги аптечного продажу | ∆, % | Частка категорії в «аптечному кошику», % | Обсяги аптечного продажу | ∆, % | Частка категорії в «аптечному кошику», % | Обсяги аптечного продажу | ∆, % | |
Грошове вираження, млн грн | ||||||||||||||
2019 | 8286,9 | 17,7 | 82,4 | 748,9 | 19,2 | 7,4 | 348,4 | 29,7 | 3,5 | 673,2 | 43,2 | 6,7 | 10057,4 | 19,6 |
2020 | 9611,0 | 16,0 | 81,0 | 857,8 | 14,5 | 7,2 | 332,1 | –4,7 | 2,8 | 1066,0 | 58,4 | 9,0 | 11866,8 | 18,0 |
2021 | 10574,2 | 10,0 | 80,3 | 970,1 | 13,1 | 7,4 | 400,7 | 20,7 | 3,0 | 1230,4 | 15,4 | 9,3 | 13175,4 | 11,0 |
Натуральне вираження, млн упаковок | ||||||||||||||
2019 | 98,2 | 0,7 | 66,0 | 38,6 | –7,6 | 26,0 | 4,3 | 6,2 | 2,9 | 7,8 | 14,8 | 5,2 | 148,8 | –0,8 |
2020 | 98,9 | 0,8 | 60,8 | 49,9 | 29,3 | 30,6 | 3,7 | –12,9 | 2,3 | 10,2 | 31,4 | 6,3 | 162,7 | 9,4 |
2021 | 93,2 | –5,8 | 60,9 | 45,0 | –9,9 | 29,4 | 4,2 | 14,4 | 2,8 | 10,6 | 3,6 | 6,9 | 153,0 | –6,0 |
Таблиця 2 | Топ-10 маркетуючих організацій за обсягами аптечного продажу лікарських засобів та дієтичних добавок у грошовому вираженні за підсумками листопада 2021 р. із зазначенням їх позиції в рейтингу за аналогічний період 2019–2020 рр. |
Маркетуюча організація | 2021 | 2020 | 2019 |
---|---|---|---|
Фармак (Україна) | 1 | 1 | 1 |
Дарниця (Україна) | 2 | 4 | 5 |
Sanofi (Франція) | 3 | 2 | 3 |
Корпорація Артеріум (Україна) | 4 | 3 | 2 |
Teva (Ізраїль) | 5 | 5 | 4 |
Acino (Швейцарія) | 6 | 6 | 6 |
Київський вітамінний завод (Україна) | 7 | 7 | 7 |
Юрія-Фарм (Україна) | 8 | 12 | 12 |
KRKA (Словенія) | 9 | 8 | 8 |
Berlin-Chemie (Німеччина) | 10 | 9 | 9 |
Таблиця 3 | Топ-10 брендів лікарських засобів за обсягами аптечного продажу в грошовому вираженні за підсумками листопада 2021 р. із зазначенням їх позиції в рейтингу за аналогічний період 2019–2020 рр. |
Бренд | 2021 | 2020 | 2019 |
---|---|---|---|
КСАРЕЛТО | 1 | 1 | 1 |
ФЛЕНОКС | 2 | 69 | 126 |
НУРОФЄН | 3 | 6 | 2 |
ТІВОРТІН | 4 | 9 | 7 |
НІМЕСИЛ | 5 | 4 | 6 |
РЕОСОРБІЛАКТ | 6 | 7 | 11 |
СИНУПРЕТ | 7 | 8 | 3 |
НОВІРИН | 8 | 2 | 29 |
ПУЛЬМІКОРТ | 9 | 66 | 9 |
ГЕПТРАЛ | 10 | 27 | 26 |
ПРОМОЦІЯ*** ТА РЕКЛАМА НА ТБ****
Рис. 8

Кількість згадувань фахівців охорони здоров’я про різні види промоції**** товарів «аптечного кошика» за підсумками листопада 2019–2021 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Рис. 9

Динаміка кількості виходів рекламних роликів товарів «аптечного кошика» і рівня контакту з аудиторією EqGRP за підсумками листопада 2019–2021 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Денис Кірсанов
*Дані аналітичної системи дослідження ринку «PharmXplorer»/«Фармстандарт» компанії «Proxima Research».
**Граничні показники цінових ніш: низьковартісна ніша — до 22 грн/упаковка, середньовартісна ніша — 22–100 грн/упаковка, високовартісна ніша — вище 100 грн/упаковка.
***Моніторинг здійснюється у 25 найбільших містах України. В опитуванні беруть участь експерти центрів закупівель, провізори першого столу і лікарі 17 спеціальностей. Під віддаленою комунікацією варто розуміти телефонні дзвінки (Call Reps), sms- та Viber-розсилки. У лікарській аудиторії моніторинг цього каналу ведеться, починаючи з 2016 р., а з листопада 2017 р. — і в аудиторії фармацевтів. З листопада 2018 р. в системі моніторингу серед лікарської аудиторії доданий такий вид промоції, як реклама/інформація в інтернеті.
****Дані дослідження телевізійної аудиторії належать і надані Індустріальним телевізійним комітетом (ІТК). Оператор панелі — Nielsen; моніторинг — Комунікаційний Альянс. Дані розраховані для вибірки «Вся Україна» («Universe»: особи віком 4+, які проживають у домогосподарствах з ТБ на всій території України).
Коментарі
Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим