Специализированная фармацевтическая конференция «АПТЕКА–2010. РЫНОЧНАЯ СИЛА АПТЕК»

Осінь — найкраща пора року для зустрічей професіоналів фармацевтичної галузі, адже традиційно у цей час проводиться аналіз результатів діяльності галузі охорони здоров’я за рік та окреслюються перспективні напрямки розвитку на наступний. 25 листопада в готелі «Русь» (Київ) відбулася спеціалізована фармацевтична конференція «АПТЕКА–2010. РИНКОВА СИЛА АПТЕК», організатором якої виступила компанія «МОРІОН», а генеральним партнером — Агентство медичного маркетингу. Ця визначна для фармацевтичної спільноти подія пройшла за підтримки Всеукраїнської аптечної асоціації та Всеукраїнської громадської організації «Фармацевтична асоціація «ФАРМУКРАЇНА».

Учасники заходу обговорювали сучасне та майбутнє аптечного бізнесу в Україні. У заході взяли участь представники МОЗ України та Державної інспекції з контролю якості лікарських засобів (далі — Держлікінспекція) МОЗ України, аптек та аптечних мереж, виробників лікарських засобів, компаній-дистрибьюторов, юридичних та консалтингових компаній, громадських організацій та спеціалізованої преси.

Відкриваючи роботу конференції, Ігор Крячок, директор компанії «МОРІОН», зазначив, що завдяки спільним зусиллям та ефективній співпраці МОЗ України із суб’єктами ринку в 2010 р. фармацевтична галузь поступово відновлюється після кризових явищ останніх років. Ця осінь також ознаменувалася важливими подіями: вступом України до Міжнародної системи співробітництва фармацевтичних інспекцій (Pharmaceutical Inspection Cooperation Scheme — РIC/S), затвердженням нових Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва лікарських засобів, оптової, роздрібної торгівлі лікарськими засобами (далі — Ліцензійні умови), створенням нових механізмів управління цінами. І. Крячок висловив надію на те, що ці зміни — лише початок у пошуку ефективних шляхів подальшого розвитку фармацевтичної галузі.

Учасники конференції отримали можливість ознайомитися із цікавими доповідями, об’єднаними у 3 пленарні сесії. Під час першої сесії, присвяченої аптечному сегменту фармацевтичного ринку, з доповіддю «Удосконалення регулювання фармацевтичної діяльності в Україні» виступив Олександр Гудзенко, заступник міністра охорони здоров’я України. Він розповів про напрацювання МОЗ України та пріоритетні напрямки подальшого розвитку галузі, адже керівництво держави приділяє значну увагу проблемам охорони здоров’я.

Про зміни до Ліцензійних умов розповіла Світлана Хлопіцька, начальник Управління ліцензування та контролю дотримання ліцензійних умов оптової та роздрібної торгівлі лікарськими засобами та інспектування з належної дистрибуторської та аптечної практики. Віталій Пашков, віце-президент Всеукраїнської громадської організації «Фармацевтична асоціація України», заступник директора Полтавського обласного комунального підприємства «Полтавафарм», розглянув основи формування господарсько-правової політики в аптечній діяльності. Про ціни на лікарські засоби та їх соціальне навантаження доповіла Тетяна Котляр, виконавчий директор Всеукраїнської аптечної асоціації. Нагальні проблеми комунальних аптек висвітлила Світлана Пасталиця, генеральний директор КП «Ліки України» Чернігівської обласної ради. Завершила пленарну сесію Олена Пруднікова, голова Миколаївської обласної фармацевтичної асоціації «ФармРада», з доповіддю, в якій викладено пропозиції щодо саморегулювання фармацевтичного сектору.

Актуальні питання, розглянуті під час цієї сесії, викликали жваву дискусію, в якій також взяв участь Олексій Соловйов, голова Держлікінспекції МОЗ України. Особливу зацікавленість громадськості викликав проект наказу МОЗ «Про внесення змін до наказу МОЗ України від 19.07.2005 р. № 360» (див. «Щотижневик АПТЕКА» № 41 (762) від 25.10.2010 р.), згідно з яким з 1 грудня буде посилено контроль за виписуванням та відпуском лікарських засобів рецептурної групи. Учасники конференції висловили сумніви щодо можливостей виконання багатьох положень проекту наказу працівниками охорони здоров’я, а також занепокоєння тим фактом, що на публічне обговорення винесено проект наказу Держлікінспекції МОЗ України, у якому пропонуються чергові зміни до Ліцензійних умов. Згідно з цим документом відпуск з аптеки одного та більше рецептурних препаратів без рецепта унеможливить виконання Ліцензійних умов та призведе до анулювання ліцензії. З боку деяких представників аптечної мережі отримано інформацію щодо перевірки дотримання правил рецептурного відпуску представниками МВС шляхом конт­рольних закупівель. С. Пасталиця розповіла, що досвід КП «Ліки України» у запровадженні рецептурного відпуску ліків засвідчив: лікувально-профілактичні заклади повністю не готові до таких кардинальних змін, невирішеною залишається проблема виписування рецептів лікарями, котрі працюють у стаціонарах. Т. Котляр додала, що, на жаль, з боку фармацевтичної спільноти до МОЗ України не надійшло жодних пропозицій до цього проекту, незважаючи на те що можливе його затвердження викликає обурення серед учасників ринку.

Друга пленарна сесія розпочалася доповіддю Сергія Іщенка, директора компанії «Proхima Research», на тему «Структура аптечних мереж в Україні. Тенденції українського рітейлу», яка викликала неабияку зацікавленість серед присутніх. Були представлені аналітичні дані щодо рейтингу аптечних мереж як на національному, так і на регіональному рівні, а також прогноз відносно розвитку фармацевтичного ринку на наступні 2 роки.

Хто ж насправді володіє ринковою силою: аптека, дистриб’ютор чи виробник? Це питання висвітлив Володимир Ігнатов, виконавчий директор Асоціації міжнародних фармацевтичних виробників (АІРМ Ukraine). Досвідом запровадження в Україні програми лояльності та реімбурсації Orange card з учасниками конференції поділилася Надія Брандт, менеджер з логістики та дистрибуції ТОВ «GlaxoSmithKline Pharma Ukraine». Борис Даневич, партнер адвокатської фірми «ПАРИТЕТ», розглянув приклади співробітництва між аптеками та виробниками, визначив межі чесної конкурентної боротьби та застеріг присутніх від негативних наслідків неправомірних дій у цій сфері. «Ведення успішного аптечного бізнесу в період економічної негоди» — назва доповіді Віталія Березницького, генерального директора компанії «ФарТоп», присвяченої ефективним моделям управління бізнесом. Денис Шевченко, виконавчий директор Всеукраїнської громадської організації «Асоціація фармацевтичних дистриб’юторів «ФАРМУКРАЇНА», розповів про проблеми компаній-дистриб’юторів. Питання логістики аптечних мереж розглянув Олександр Дитятковський, директор компанії «БаДМ». Наприкінці сесії Олександр Чередайко, менеджер інвестиційного фонду «Євровенчерз Україна», запропонував до уваги присутніх прогноз щодо інвестування в аптечні мережі і дистрибуцію.

Остання сесія, присвячена питанням аптечного маркетингу, об’єднала доповіді таких провідних спеціалістів фармацевтичного ринку: Максим Мясников, маркетинг-директор компанії «Донэлитфарм», Федор Лаптєв, експерт ринку, екс-комерційний директор «Фоззі Фарм», Ганна Филипська, маркетолог регіональної аптечної мережі «РУАН», Микола Степанов, начальник відділу маркетингу ТОВ «Аптека гормональних препаратів», та Юрій Чертков, директор Агентства медичного маркетингу.

Цікаві дискусії, викликані актуальними доповідями, ще раз засвідчили — вирішення наболілих проблем можна знайти лише шляхом ефективного діалогу між гравцями фармацевтичного ринку. Детальніше про роботу конференції читайте у наступному номері «Щотижневика АПТЕКА» та на сайті www.apteka.ua.

Ганна Барміна,
фото Сергія Бека
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Николай 30.11.2010 10:22
мне конечно нравятся такие конференции и основной смысл как получить больше денег от производителя и покрыть свои затраты - а что данные деятели могут предложить для производителя ? Почему они не говорят , сколько денег берут с мед представителей только за посещение аптек ? За мерчандайзинг? и т.д.- это этические нормы поведения на рынке?

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті