Чи можуть захистити себе українські виробники медичної продукції?

8 грудня 2010 р. в інформаційному агентстві «Українські новини» відбулася прес-конференція компанії ВАТ «Гемо­пласт» (Одеська обл.) і ЗАТ «Тюмень-Медико-Сміла» (Черкаська обл.) щодо допуску на український фармацевтичний ринок одно­разових шприців за демпінговими цінами. У заході взяли участь Богдан Підгорний, генеральний директор ВАТ «Гемо­пласт», Наталія Продан, голова ревізійної комісії ВАТ «Гемопласт», Євген Дядюк, експерт спостережної ради ЗАТ «Тюмень-Медико-Сміла», та Сергій Поважнюк, експерт ДП «Укрпромзовніш­експертиза».

Б. Підгорний зазначив, що у 2008 р. ВАТ «Гемопласт» та ЗАТ «Тюмень-Медико-Сміла» була подана скарга до відповідних регуляторних органів «Про порушення та проведення антидемпінгового розслідування щодо імпорту в Україну шприців походженням з Королівства Іспанія, Сполученого Королівства Великобританії та Північної Ірландії, Федеративної Республіки Німеччина і Китайської Народної Республіки». За даними компаній, що ініціювали подання скарги, ціна імпорту шприців в Україну була нижчою за ту, за якою вони продавалися на внутрішніх ринках країн-імпортерів.

За результатами розгляду скарги Міжвідомча комісія з міжнародної торгівлі ухвалила рішення від 29.09.2009 р. № АД-216/2009/4402-37 «Про застосування остаточних антидемпінгових заходів щодо імпорту в Україну шприців походженням з Королівства Іспанія, Сполученого Королівства Великобританії та Північної Ірландії, Федеративної Республіки Німеччина і Китайської Народної Республіки» (далі — рішення).

У документі зазначено, що відповідна комісія зробила позитивний висновок щодо наявності факту демпінгового імпорту в Україну шприців із зазначених країн, визначила, що існує причинно-наслідковий зв’язок між фактом демпінгового імпорту в нашу країну шприців та істотною шкодою, заподіяною національному товаровиробникові, а також встановила, що національні інтере­си країни потребують застосування остаточних анти­демпінгових заходів. Міжвідомча комісія з міжнародної торгівлі встановила ставки остаточного антидемпінгового мита на імпорт в Україну деяких видів шприців.

Є. Дядюк зауважив, що з часу набуття чинності дію рішення неодноразово призупиняли відповідно до ухвал Окружного адміністративного суду м. Києва. Зокрема, спираючись на частину 1. ст. 117 Кодексу адміністративного судочинства України: «Суд за клопотанням позивача або з власної ініціативи може прийняти ухвалу про вжиття заходів стосовно забезпечення адміністративного позову, якщо існує очевидна небезпека заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивача до ухвалення рішення в адміністративній справі або захист цих прав, свобод та інтересів стане неможливим без вжиття таких заходів, або для їх відновлення необхідно буде докласти значних зусиль та витрат».

Позивачами щодо призупинення дії рішення були ТОВ «Фогт Медікал Логістік», ТОВ «Медік-О-Планет», ТОВ «Альянс Фарм» — імпортери шприців. У листопаді 2010 р. Київський апеляційний адміністративний суд скасував рішення Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі. Є. Дядюк підкреслив, що протягом 2009 р. ВАТ «Гемопласт» та ЗАТ «Тюмень-Медико-Сміла» відраховано до Державного та місцевих бюджетів понад 10 млн грн., натомість 3 згаданими вище імпортерами — трохи більше 600 тис. грн.

На думку доповідача, вперше українські компанії намагалися захистити національні інтереси та вітчизняний ринок від демпінгового мита і недобросовісної конкуренції імпортерів.

«І хоча наразі Окружний адміністративний суд м. Києва не дав можливості захистити такі інтереси, ВАТ «Гемопласт» і ЗАТ «Тюмень-Медико-Сміла» мають намір продовжувати відстоювати права націо­нального товаровиробника: подати скаргу до Вищого адміністративного суду України» — додала Н. Продан.

Прес-служба «Щотижневика АПТЕКА»

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті