Український ринок праці у сфері транспорту та логістики під час війни

26 Серпня 2022 3:28 Поділитися

Завдяки фармацевтичній логістиці та дистрибуції лікарські засоби, медичні вироби та інші необхідні фармацевтичні товари продовжують потрапляти до тих, хто їх потребує. Про поточну ситуацію на українському ринку праці у сфері транспорту та логістики повідомляє кадровий портал grc.ua*.

Попри активні бойові дії на території України та порушення багатьох логістичних ланцюжків сфера транспорту та логістики є однією з найбільш активних на ринку праці. За даними кадрового порталу, вона займає п’яту позицію за цим показником серед усіх сегментів. Від початку війни водії та логісти були стабільно затребуваними українськими компаніями. На вакансії для транспортників та логістів у серпні припадає 5,7% від усіх актуальних пропозицій.

Рейтинг найбільш популярних регіонів прогнозований. Найвищу активність проявляють регіони, віддалені від зони активних бойових дій, за одним винятком. Лідерство утримує столиця (19% від усіх актуальних вакансій). Другу позицію з невеликим відставанням займає Львівська обл. (17%). На третьому місці розташувався той самий виняток — Дніпропетровська обл., яка знаходиться не надто далеко від артилерійських канонад. На цей регіон припадає 10% вакансій. Четверту позицію зайняла Київська обл. (7%), п’яту — Івано-Франківська обл. (6%).

Яку заробітну плату пропонують роботодавці?

Станом на серпень 2022 р. середня заробітна плата серед фахівців у сфері транспорту та логістики становить 19 200 грн. Детальна статистика виглядає наступним чином:

  • 11 700–18 500 грн пропонують 42% роботодавців;
  • 18 500–25 200 грн — 28%;
  • 25 200–32 000 грн — 14%;
  • 32 000–38 700 грн — 9%;
  • понад 38 700 грн — 7%.

Ця сфера є одним з лідерів за активністю, проте не знаходиться на передових позиціях з точки зору прибутків, адже у 42% випадків заробітна плата не перевищує 500 дол. США. На прибуток понад 1000 дол. фахівці можуть розраховувати приблизно у 7% випадків. Хоча не слід забувати, що ця статистика включає і вакансії для новачків, і вакансії, пов’язані зі складською логістикою, де часто не потрібні особливі навички або досвід.

Найбільше заробляють фахівці із закупівель та постачання — 28 200 грн. Другу позицію зайняли водії — 25 100 грн. Трійку лідерів замикає сфера автоперевезень — 22 000 грн. Логісти «у чистому вигляді» посіли 4-ту позицію із середнім прибутком на рівні 19 100 грн.

На останніх позиціях опинилися вищезгадані працівники складів: складське господарство — 11 100 грн, робітник складу — 9900 грн.

Кого найчастіше шукають роботодавці?

Найбільше вакансій наразі відкрито для фахівців з логістики — 23%. Можна зробити висновок, що війна не критично вдарила по цій сфері, адже вона знаходиться в топі і за активністю, і за заробітною платою. Друге місце зайняли фахівці з автоперевезення (18%) та водії (13%). Це прогнозовано, адже якщо ринок логістики відносно непогано себе почуває, то і «на місцях» хтось має втілювати в життя логістичні плани.

Цікаво, що на сферу закупівель і постачання, яка з відчутним відривом лідирує в топі заробітних плат, припадає всього 5% вакансій. Здавалося б, невисока пропозиція роботодавців дозволила б їм знизити заробітні плати. Але, забігаючи наперед, слід зазначити, що активних резюме в цьому сегменті ще менше. Він навіть не увійшов до топ-8. Тобто більший дефіцит переживають саме працедавці, а не кандидати.

Також слід відзначити низьку активність у залізничних перевезеннях. На ці вакансії припадає всього 4% пропозицій.

32% роботодавців готові взяти працівника без досвіду. Наявність досвіду від 1 до 3 років вимагає більшість компаній — 61%. Досвід від 3 до 6 років потрібен у 7% випадків.

Стосовно загальної конкуренції серед фахівців, то у серпні 2021 р. на одну вакансію припадав один кандидат, зараз цей показник знаходиться на рівні 3,9. На початку війни працедавці переживали відчутний дефіцит кадрів. На одну вакансію в лютому 2022 р. припадало 0,5 пошукачів (роком раніше було 1,1), у березні — 0,9 (було 1,4).

Ситуація з резюме

Лідером, як і у випадку з вакансіями, є Київ — 18%. На Дніпропетровську обл. припадає 5% активних резюме. Третю позицію зайняли підконтрольні території Донецької обл. — 4%. По 3% має Київська та Одеська області.

Зі значним відривом за активністю лідирують водії: на них припадає 32% актуальних резюме. Роботодавці не здатні задовольнити такий попит кандидатів, адже, нагадаємо, на ці вакансії припадає всього 13% пропозицій. Друге–третє місце поділили кур’єри та менеджери з логістики/менеджери із зовнішньоекономічної діяльності. У обох випадках показник знаходиться на рівні 9%.

Відсоток кандидатів без досвіду значний — 39%. А ось на категорію, яка дуже популярна серед працедавців (1–3 роки), припало всього 8% резюме. Досвід від 3 до 6 років мають 11% фахівців, які наразі шукають роботу. Слід визнати, що велика кількість дуже досвідчених працівників наразі безробітні: досвід понад 6 років мають 42% кандидатів, які наразі знаходяться в пошуку роботи. Скоріш за все, причиною є високі зарплатні очікування, які зараз не можуть задовольнити роботодавці, адже багато з них у кризові часи стараються економити.

За матеріалами кадрового порталу grc.ua 
*Дані отримано в результаті аналізу бази вакансій і резюме кадрового порталу grc.ua у серпні 2022 р.
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті