Бриф-аналіз фармринку: підсумки вересня 2022 р.

Війна продовжує впливати на фармринок України. Так, з березня 2022 р. ринок демонструє зменшення обсягів продажу, при цьому вже з травня темпи спаду поступово сповільнювалися. Наразі фіксується їх прискорення, оскільки минулого року в цей період відмічалася чергова хвиля COVID-19, і обсяги споживання були більшими. Багаторічний лідер ринку — компанія «Фармак» знову повернувся на провідну позицію, акумулюючи за підсумками вересня 2022 р. 5,21% аптечного продажу ліків та дієтичних добавок. У сегменті дистрибуції компанії з топ-3 акумулюють 85,6% усіх поставок товарів «аптечного кошика» в аптечні заклади. Далі пропонуємо ознайомитися з цими та іншими ключовими показниками фармацевтичного ринку України (території, підконтрольної українському уряду) у вересні 2022 р. При підготовці матеріалу використані дані аналітичної системи дослідження ринку «PharmXplorer»/«Фармстандарт» компанії «Proxima Research».

«АПТЕЧНИЙ КОШИК»*

Рис. 1. Обсяги роздрібної реалізації товарів «аптечного кошика» у грошовому і натуральному вираженні, а також у доларовому еквіваленті за підсумками вересня 2021–2022 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Рис. 2. Індикатори зміни обсягів аптечного продажу товарів «аптечного кошика» в грошовому вираженні за підсумками вересня 2022 р. порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Рис. 3. Динаміка середньозваженої вартості 1 упаковки різних категорій товарів «аптечного кошика» за підсумками вересня 2022 р. із зазначенням темпів приросту порівняно із аналогічним періодом попереднього року
Рис. 4. Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського і зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) в грошовому і натуральному вираженні за підсумками вересня 2022 р. в розрізі категорій товарів
Таблиця 1. Обсяги роздрібного продажу різних категорій товарів «аптечного кошика» в грошовому і натуральному вираженні за підсумками вересня 2020–2022 рр.
Вересень, рік Лікарські засоби Дієтичні добавки Медичні вироби Косметика Ринок у цілому
Обсяги аптечного продажу ∆, % Частка категорії в «аптечному кошику», % Обсяги аптечного продажу ∆, % Частка категорії в «аптечному кошику», % Обсяги аптечного продажу ∆, % Частка категорії в «аптечному кошику», % Обсяги аптечного продажу ∆, % Частка категорії в «аптечному кошику», % Обсяги аптечного продажу ∆, %
Грошове вираження, млн грн
2020 8097,8 11,3 82,6 641,0 20,2 6,5 770,1 16,2 7,9 294,5 –1,1 3,0 9803,4 11,8
2021 9681,4 19,5 81,0 999,2 55,8 8,4 889,2 15,5 7,4 376,9 28,0 3,2 11946,3 21,9
2022 8822,9 –8,9 81,2 963,2 –3,6 8,9 716,1 –19,5 6,6 364,0 –3,4 3,3 10866,1 –9,0
Натуральне вираження, млн упаковок
2020 89,7 –3,0 61,2 7,1 4,5 4,9 46,1 29,0 31,4 3,7 –5,3 2,5 146,6 5,5
2021 94,5 5,3 62,0 9,6 34,4 6,3 44,0 –4,6 28,9 4,3 16,6 2,8 152,3 3,9
2022 66,2 –29,9 68,1 6,4 –32,9 6,6 21,6 –50,9 22,2 3,0 –30,0 3,1 97,2 –36,2
Рис. 5. Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського і зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) в грошовому і натуральному вираженні за підсумками вересня 2021–2022 рр.
Рис. 6. Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» у розрізі цінових ніш** у грошовому і натуральному вираженні за підсумками вересня 2021–2022 рр.
Рис. 7. Динаміка аптечного продажу лікарських засобів у розрізі топ-10 груп АТС-класифікації 2-го рівня в грошовому вираженні за підсумками вересня 2021–2022 рр. із зазначенням темпів зростання/зниження порівняно з аналогічним періодом попереднього року

КЛЮЧОВІ ГРАВЦІ

Таблиця 2. Топ-10 маркетуючих організацій за обсягами аптечного продажу лікарських засобів та дієтичних добавок у грошовому вираженні за підсумками вересня 2022 р. із зазначенням їх позиції в рейтингу за 2021 р. та темпів збільшення/зменшення обсягів продажу
Маркетуюча організація 2021 2022 Збільшення/зменшення, %
Фармак (Україна) 1 1 –18,7
Дарниця (Україна) 2 2 26,8
Teva (Ізраїль) 4 3 –7,4
Acino (Швейцарія) 6 4 –0,7
Київський вітамінний завод (Україна) 7 5 1,9
Berlin-Chemie (Німеччина) 8 6 –0,5
Корпорація Артеріум (Україна) 5 7 –10,9
KRKA (Словенія) 9 8 5,2
Sanofi (Франція) 3 9 –25,1
Дельта Медікел (Україна) 11 10 4,9
Таблиця 3. Топ-10 брендів лікарських засобів за обсягами аптечного продажу в грошовому вираженні за підсумками вересня 2022 р. із зазначенням їх позиції в рейтингу за 2021 р. та темпів збільшення/зменшення обсягів продажу
Бренд 2021 2022 Збільшення/зменшення, %
НІМЕСИЛ 4 1 22,4
НУРОФЄН 3 2 –5,4
КСАРЕЛТО 1 3 –20,0
ФЕРВЕКС 15 4 39,8
СПАЗМАЛГОН 6 5 9,0
ЦИТРАМОН 10 6 13,1
АМІКСИН 11 7 11,4
ДЕТРАЛЕКС 9 8 –1,0
НОВІРИН 5 9 –20,6
СТРЕПСІЛС 7 10 –4,6

ПРОМОЦІЯ***

Рис. 8. Кількість згадувань фахівців охорони здоров’я про різні види промоції*** товарів «аптечного кошика» за підсумками вересня 2022 р. із зазначенням темпів зростання/зниження порівняно з аналогічним періодом попереднього року

ДИСТРИБУЦІЯ*

Таблиця 4. Топ-3 дистриб’ютори за обсягами поставок товарів «аптечного кошика» в аптечні заклади в грошовому вираженні за підсумками вересня 2022 р. із зазначенням їх питомої ваги в загальних обсягах поставок у липні 2020–2021 рр.
Дистриб’ютор 2022 2021 2020
Оптіма-Фарм (Київ) 42,0 38,6 36,0
БаДМ (Дніпро) 37,5 39,5 37,6
Вента (Дніпро) 6,2 7,8 11,3
Денис Кірсанов
*Дані аналітичної системи дослідження ринку «PharmXplorer»/ «Фармстандарт» компанії «Proxima Research».
**Граничні показники цінових ніш: низьковартісна ніша — до 22 грн/упаковка, середньовартісна ніша — 22–100 грн/упаковка, високовартісна ніша — вище 100 грн/упаковка.
***Моніторинг здійснюється у 28 містах України. В опитуванні беруть участь експерти центрів закупівель, провізори першого столу, експерти з закупівель і лікарі 17 спеціальностей.
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті