Найближчі місяці будуть дуже показовими стосовно того, як розвиватиметься у Польщі професія фармацевта. Так, Агенція з оцінки медичних технологій та тарифікації (Agencja Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji — AOTMiT) найближчим часом розгляне доцільність запровадження нової послуги — перевірки призначень лікарських засобів (przeglądów lekowych). У найближчих планах — аналіз користі та ризиків ще однієї фармацевтичної послуги — «Нові ліки» (Nowy Lek). Передумови для її апробації наразі створюються Вищою фармацевтичною асоціацією (Naczelną Izbę Aptekarską — NIA). Про це йшлося на пресконференції, цілком присвяченій послузі «Нові ліки». Фармацевтів у рамках заходу, що відбувся 28 лютого у пресцентрі «PAP», представляли президент NIA Ельжбета Піотровська-Рутковська (Elżbieta Piotrowska-Rutkowska) та президент Польського фармацевтичного товариства (Polskiego Towarzystwa Farmaceutycznego) Божена Каролевич (Bożena Karolewicz).
На даний момент
Сама ідея реалізації цього виду послуг у глобальному масштабі з’явилася ще 2010 р. Першими країнами, які запровадили подібну послугу, стали Бельгія, Франція, Великобританія та навіть Південна Африка. Думки пацієнтів про цей вид практики виявилися дуже позитивними.
Основою програми «Nowy Lek» є триетапна консультація, яка включатиме початкову, інтервенційну та подальшу зустрічі фармацевта з пацієнтом щодо застосування нового препарату в перший місяць після його призначення. Два з цих кроків можна виконати дистанційно.
«Ми знаємо, що пацієнти мають проблеми з ліками. Не завжди уважно читають інструкцію, не завжди можуть її до кінця зрозуміти. Тоді виникає низка запитань, на які має відповісти послуга «Нові ліки», — наголосив Мацей Мілковський (Maciej Miłkowski), заступник міністра охорони здоров’я.
За словами директора Медичного центру післядипломної освіти професора Ришарда Геллерта (Ryszard Gellert), пацієнт розуміє лише близько 30% інформації, наданої лікарем.
«Метою послуги є передусім надання пацієнту інформації про нову фармакотерапію, оцінка відповідності терапевтичним потребам і, перш за все, підтримка в реалізації відповідних рекомендацій, — підкреслила доктор Магдалена Ясінська-Штрошайн (Magdalena Jasińska-Stroschein) з кафедри біофармації медичного університету в Лодзі (Uniwersytetu Medycznego w Łodzi).
За словами професора Марчіна Чеха (Marcina Czecha) з Інституту матері та дитини (Instytutu Matki i Dziecka), завдяки запровадженню консультацій фармацевта виграють усі зацікавлені сторони системи охорони здоров’я. Але перш за все — пацієнт, що потребує багато нової інформації, яку через брак часу під час візиту до лікаря він не отримує повністю або не до кінця розуміє. «Завдяки розмові з фармацевтом пацієнт буде поінформований про те, як, навіщо і коли приймати ліки, як вони діють, які взаємодії можуть мати, які у них побічні ефекти», — пояснив він.
За матеріалами farmacja.pl; www.medexpress.pl
Коментарі
Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим