13 жовтня відбудеться навчальний захід — публічна дискусія з регулятором з питань здійснення закупівель медичних виробів

09 Жовтня 2023 12:53 Поділитися


Організатори: Асоціація «Оператори ринку медичних виробів» AMOMD® (далі — Асоціація AMOMD®) спільно з компанією «УкрКомЕкспо».

Дата: п’ятниця, 13 жовтня 2023 р.

Орієнтовний час проведення заходу: 09:00–12:00 без перерви.

Формат участі: онлайн через Zoom з доступом до матеріалів події.

Модератори:

  • Павло Харчик, президент Асоціації AMOMD®, директор компанії «Калина медична виробнича компанія»;
  • Дар’я Бондаренко, виконавчий директор Асоціації AMOMD®.

Запрошені до дискусії:

  • Надія Бігун, заступник міністра економіки України;
  • Наталія Шимко, заступник генерального директора ДП «Прозорро»;
  • Ірина Горлова, CEO SMD;
  • уповноважені представники ДП «Медичні закупівлі України».

Попередні теми для обговорення:

  • аналітика закупівель медичних виробів (медичного обладнання);
  • закупівельне законодавство медичних виробів на час воєнного стану: актуальний стан та ключові зміни;
  • оновлення Класифікатора медичних виробів НК 024:2023;
  • Prozorro Market — нові можливості чи виклики для операторів ринку?

Передумови проведення заходу:

31 серпня в межах проведення 12-го Українського форуму операторів ринку медичних виробів представлено доповідь про стан централізованих закупівель медичних виробів та обладнання, а також використання е-каталогу Prozorro Market від Катерини Некрасової, заступниці генерального директора з управління клієнтським досвідом та міжнародної взаємодії ДП «Медичні закупівлі України» (МЗУ).

Зокрема, К. Некрасова зазначила про таке: «У 2022 р. МЗУ закуплено 354 позиції медичних виробів на суму понад 1,5 млрд грн, а також 127 позицій медичного обладнання на близько 1,7 млрд грн. У 2023 р. станом на 23 серпня закуплено 201 позицію медичних виробів на 1,27 млрд грн та 22 позиції медичного обладнання на 275 млн грн.

Крім того, МЗУ закуповує товари в межах президентської ініціативи UNITED24, за допомогою якої закуплено 109 тис. одиниць товарів на майже 1,3 млрд грн. Основними інструментами закупівель є Prozorro, е-каталог Prozorro Market та глобальна платформа SAP Ariba.

Щодо e-каталогу Prozorro Market, то постановою КМУ від 07.07.2023 р. № 686  затверджено переліки ліків (128 категорій) та медичних виробів (36 категорій), закупівля яких на суму понад 50 тис. грн обов’язково здійснюється з використанням електронного каталогу. Перевагами використання Prozorro Market для постачальників є: простий спосіб реалізації товарів державним замовникам, великі та регулярні замовлення та швидка кваліфікація 1 раз на 3 роки».

Ця доповідь викликала активну дискусію, за результатами якої досягнуто згоди проводити обговорення в межах окремої події Асоціації AMOMD® та провести збір зауважень і пропозицій від її членів — операторів ринку.

Медичні вироби та товари гігієни й догляду за хворим займають усе більшу частку в державних закупівлях фармацевтичного ринку України.

У 2-му півріччі 2022 р. більша частина закупівель у грошовому вираженні належала саме цим продуктам.

Державні закупівлі можна розподілити на 3 рівні:

  • централізовані (закупівлі МЗУ та міжнародних закупівельних організацій за центральний бюджет, національний рівень);
  • закупівлі обласних установ організацій охорони здоров’я (регіональні субвенції, бюджети областей);
  • безпосередні закупівлі лікувально-профілактичних установ (ЛПУ) (госпітальні закупівлі).

Щодо категорії медичних виробів та товарів для догляду, протягом останніх 4 років йде постійне збільшення кількості закупівель через госпітальний рівень (безпосередні закупівлі ЛПУ) як в абсолютному обсязі, так і у частці каналу в загальному обсязі державних закупівель категорії.

Станом на кінець серпня 2023 р. частка госпітальних закупівель категорії склала 66%, тобто ²/3 від загального їх обсягу.  На заході більш детально про це розповідатиме І. Горлова, СЕО SMD. Також розглядатимуться можливості аналізу ринкової ситуації, яка досить швидко і кардинально змінюється й вимагає швидкого реагування від усіх операторів ринку.

Разом з тим, за інформацією голови Комітету Верховної Ради з питань здоров’я нації, медичної допомоги та медичного страхування Михайла Радуцького, нині на базі комітету разом з МОЗ, МЗУ, правоохоронними та антикорупційними органами ведеться робота над ефективним механізмом закупівлі дороговартісного медичного обладнання. Готується законопроєкт, який дозволить значно заощадити на закупівлі важкого медичного обладнання, що, зокрема, може містити наступні положення:

  • формування та затвердження Урядом переліку лікарських засобів та медичних виробів, які мають закуповуватися винятково з використанням інструменту електронних каталогів;
  • виключення порогів для використання електронних каталогів;
  • врегулювання питання агрегованих закупівель товарів та зведення потреби замовників при закупівлі товарів через централізовану закупівельну організацію та/або з використанням електронного каталогу;
  • забезпечення можливості використання переговорної процедури при проведенні закупівель централізованою закупівельною організацією;
  • забезпечення можливості здійснення закупівель лікарських засобів та медичних виробів спільно з іншими державами Європейського Союзу;
  • закріплення використання електронних каталогів для медичних закладів, перелік яких затвердить Уряд. За таким каталогом керівник закладу може в декілька кліків обрати потрібний медичний апарат за вартістю та іншими критеріями, придбати його через тендер. До Е-каталогу пропонується додати дороговартісне медичне обладнання. МЗУ успішно використовує цей інструмент, що дозволяє медичним закладам при закупівлях зекономити 15–30% від загальної вартості товару.

Так, уже 6 жовтня, за інформацією М. Радуцького, детально обговорено потенційні положення майбутнього законопроєкту, текст якого найближчим часом буде фіналізовано й зареєстровано у Верховній Раді України.

Відтак, ця подія буде присвячена обговоренню поточної ситуації та викликів, з якими стикнулися оператори ринку через систематичне оновлення закупівельного законодавства, а також для діалогу і пошуку конструктивного рішення щодо наявної проблематики із застосування норм закупівельного законодавства.

Асоціація AMOMD® виступатиме фасилітатором цього заходу для забезпечення ефективної комунікації з операторами ринку та представниками ЗМІ для подальшого публічного висвітлення результатів навчальної події.

УМОВИ УЧАСТІ:

Організаційний внесок за одного учасника — 1950 грн без ПДВ, спеціальні умови для членів Асоціації AMOMD® — 1700 грн без ПДВ.

Усі зареєстровані учасники зможуть поставити питання, що їх хвилюють, та отримати відповіді на них під час семінару.

Для реєстрації заповніть, будь ласка, форму за посиланням bit.ly/3tjeIJV не пізніше 14:00 12 жовтня.

Для зручності реєстраційна форма також доступна за QR-кодом нижче.

З питань реєстрації та умов участі, будь ласка, звертайтеся за наступними контактами:

  • до компанії «УкрКомЕкспо» за тел.: +38 (050) 443-14-34, +38 (067) 632-84-07, е-mail: [email protected]; [email protected] або
  • до представників пресслужби Асоціації AMOMD® за електронною поштою: [email protected].
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті