Бриф-аналіз фармринку: підсумки жовтня 2023 р.

У жовтні ринок продовжує зростання високими темпами. Обсяги роздрібної реалізації товарів «аптечного кошика» зросли на 30% у грошовому вираженні порівняно з аналогічним періодом минулого року. У натуральному вираженні зростання становить 12%. З настанням осені ринок поступово входить в епідсезон. І хоча за даними Центру громадського здоров’я захворюваність ще не подолала епідпорогу, ринок вже реагує на підвищення захворюваності значним зростанням у групах препаратів, що застосовуються для лікування застудних захворювань. Сегмент дієтичних добавок продовжує активно розширюватися, демонструючи показники зростання знач­но вищі за ринкові. У жовтні 2023 р. частка дієтичних добавок у загальній структурі фармринку сягнула 11% у гривневому вираженні, а темпи зростання становлять майже 60% порівняно з жовтнем 2022 р. У цій публікації увазі читачів представлені ключові показники фармацевтичного ринку України (території, підконтрольної українському уряду) у жовтні 2023 р. При підготовці матеріалу використані дані аналітичної системи дослідження ринку «PharmXplorer» компанії «Proxima Research».

«АПТЕЧНИЙ КОШИК»

Рис. 1. Обсяги роздрібної реалізації товарів «аптечного кошика» за підсумками жовтня 2022–2023 рр. із зазначенням темпів зростання/зниження порівняно з жовтнем попереднього року
Рис. 2. Індикатори зміни обсягів аптечного продажу товарів «аптечного кошика» в грошовому вираженні за підсумками жовтня 2023 р. порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Рис. 3. Динаміка середньозваженої вартості 1 упаковки різних категорій товарів «аптечного кошика» за підсумками жовтня 2023 р. із зазначенням темпів зростання порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Рис. 4. Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського і зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) за підсумками жовтня 2023 р.
Рис. 5. Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського і зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) в грошовому і натуральному вираженні за підсумками жовтня 2022–2023 рр.
Рис. 6. Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» у розрізі цінових ніш* у грошовому і натуральному вираженні за підсумками жовтня 2022–2023 рр.
Рис. 7. Динаміка аптечного продажу лікарських засобів у розрізі топ-10 груп АТС-класифікації 2-го рівня в грошовому вираженні за підсумками жовтня 2022–2023 рр.
Таблиця 1. Обсяги роздрібного продажу різних категорій товарів «аптечного кошика» в грошовому і натуральному вираженні за підсумками жовтня 2021–2023 рр.
Жовтень, рік Лікарські засоби Дієтичні добавки Медичні вироби Косметика Ринок у цілому
Обсяги аптечного продажу ∆, % Частка категорії в «аптечному кошику», % Обсяги аптечного продажу ∆, % Частка категорії в «аптечному кошику», % Обсяги аптечного продажу ∆, % Частка категорії в «аптечному кошику», % Обсяги аптечного продажу ∆, % Частка категорії в «аптечному кошику», % Обсяги аптечного продажу ∆, %
Грошове вираження, млн грн
2021 11 614,3 23,0 80,5 1315,2 49,7 9,1 1072,5 28,0 7,5 419,8 35,2 2,9 14 421,7 25,7
2022 9425,6 –18,8 81,0 1041,7 –20,8 9,0 759,2 –29,2 6,5 406,9 –3,1 3,5 11 633,5 –19,3
2023 11 938,9 26,7 78,9 1661,0 59,5 11,0 963,7 26,9 6,4 555,9 36,6 3,7 15 119,5 30,0
Натуральне вираження, млн упаковок
2021 106,9 6,5 61,8 11,3 25,0 6,5 50,3 –0,5 29,0 4,6 26,3 2,7 173,1 5,8
2022 68,7 –35,7 68,4 6,7 –40,2 6,7 21,9 –56,4 21,8 3,1 –32,3 3,1 100,5 –41,9
2023 74,4 8,3 66,0 9,7 44,5 8,6 24,8 13,1 21,9 3,9 24,5 3,5 112,8 12,3

КЛЮЧОВІ ГРАВЦІ

Таблиця 2. Топ-10 маркетуючих організацій за обсягами аптечного продажу лікарських засобів та дієтичних добавок у грошовому вираженні за підсумками жовтня 2023 р. із зазначенням їх позиції в рейтингу в жовтні 2022 р.
Маркетуюча організація 2022 2023
Фармак (Україна) 1 1
Дарниця (Україна) 2 2
Teva (Ізраїль) 4 3
Корпорація «Артеріум» (Україна) 6 4
Київський вітамінний завод (Україна) 5 5
Acino (Швейцарія) 3 6
KRKA (Словенія) 7 7
Дельта Медікел (Україна) 11 8
Sanofi (Франція) 9 9
Berlin-Chemie (Німеччина) 8 10
Таблиця 3. Топ-10 брендів лікарських засобів за обсягами аптечного продажу в грошовому вираженні за підсумками жовтня 2023 р. із зазначенням їх позиції в рейтингу в жовтні 2022 р.
Бренд 2022 2023
НУРОФЄН 3 1
КСАРЕЛТО 2 2
НІМЕСИЛ 1 3
СИНУПРЕТ 8 4
СПАЗМАЛГОН 5 5
НАЛБУФІН 22 6
ЦИТРАМОН 6 7
ФЕРВЕКС 4 8
ЕВКАЗОЛІН 9 9
ТРИПЛІКСАМ 7 10

ДИСТРИБУЦІЯ*

Таблиця 4. Топ-3 дистриб’юторів за обсягами поставок товарів «аптечного кошика» в аптечні заклади в грошовому вираженні за підсумками жовтня 2023 р. із зазначенням їх питомої ваги в загальних обсягах поставок у жовтні 2021–2023 рр.
Дистриб’ютор 2023 2022 2021
Оптіма-Фарм (Київ) 42,7 42,7 37,1
БаДМ (Дніпро) 42,3 36,5 41,2
Вента.ЛТД (Дніпро) 2,8 6,0 7,2
Денис Кірсанов
*Граничні показники цінових ніш: низьковартісна ніша — до 22 грн/упаковка, середньовартісна ніша — 22–100 грн/упаковка, високовартісна ніша — вище 100 грн/упаковка.
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті