Проєкт постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання реалізації програми державних гарантій медичного обслуговування населення у 2024 році»

12 Грудня 2023 3:36 Поділитися

ПОВІДОМЛЕННЯ

про оприлюднення проєкту постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання реалізації програми державних гарантій медичного обслуговування населення у 2024 році»

Міністерством охорони здоров’я України на громадське обговорення пропонується проєкт постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання реалізації програми державних гарантій медичного обслуговування населення у 2024 році», розроблений з метою забезпечення реалізації програми державних гарантій медичного обслуговування населення у 2024 році.

Проєкт акта оприлюднено шляхом розміщення на офіційному вебсайті Міністерства охорони здоров’я України у мережі Інтернет (moz.gov.ua).

Пропозиції та зауваження щодо проєкту акта приймаються протягом 14 днів з дня оприлюднення у письмовому або електронному вигляді на адресу МОЗ: вул. Грушевського, 7, м. Київ, 01601, Департамент медичних послуг, (e-mail: [email protected]).

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

до проєкту постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання реалізації програми державних гарантій медичного обслуговування населення у 2024 році»

  1. Мета

Проєкт постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання реалізації програми державних гарантій медичного обслуговування населення у 2024 році» (далі — проєкт постанови) розроблено Міністерством охорони здоров’я України разом з Національною службою здоров’я України з метою забезпечення реалізації програми державних гарантій медичного обслуговування населення у 2024 році.

  1. Обґрунтування необхідності прийняття акта

Законом України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення» (далі — Закон) передбачено, що держава гарантує у межах програми медичних гарантій громадянам, іноземцям, особам без громадянства, які постійно проживають на території України, та особам, яких визнано біженцями або особами, які потребують додаткового захисту, повну оплату за рахунок коштів Державного бюджету України необхідних їм медичних послуг та лікарських засобів, пов’язаних з наданням: екстреної медичної допомоги; первинної медичної допомоги; спеціалізованої медичної допомоги; паліативної медичної допомоги; медичної реабілітації; медичної допомоги дітям до 16 років; медичної допомоги у зв’язку з вагітністю та пологами.

Відповідно до пункту 4 частини першої статті 7 Закону однією з основних функцій НСЗУ, як центрального органу виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра охорони здоров’я, який реалізує державну політику у сфері державних фінансових гарантій медичного обслуговування населення, є розроблення проєкту програми медичних гарантій, внесення пропозицій щодо тарифів і коригувальних коефіцієнтів.

Відповідно до абзацу першого частини п’ятої статті 4 Закону програма медичних гарантій затверджується Верховною Радою України у складі закону про Державний бюджет України на відповідний рік.

Законами України «Про Державний бюджет України на 2020 рік», «Про державний бюджет на 2021 рік», «Про Державний бюджет України на 2022 рік», «Про Державний бюджет України на 2023 рік» було встановлено, що у 2020 році, у 2021 році, у 2022 році та у 2023 році відповідно, реалізація державних гарантій медичного обслуговування населення за програмою медичних гарантій здійснюватиметься у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, а дію абзацу першого частини п’ятої статті 4 Закону було зупинено. Відтак, у 2020 році, 2021 році та у 2022 році реалізація програми медичних гарантій відбувалась(ється) відповідно до постанов Кабінету Міністрів України від 05 лютого 2020 року №65 «Деякі питання реалізації програми державних гарантій медичного обслуговування населення у 2020 році» та від 15 лютого 2021 року № 133 «Деякі питання реалізації програми державних гарантій медичного обслуговування населення у II–IV кварталах 2021 року» та від 29 грудня 2021 р. № 1440 «Деякі питання реалізації програми державних гарантій медичного обслуговування населення у 2022 році» та від 27 грудня 2022 р. № 1464 «Деякі питання реалізації програми державних гарантій медичного обслуговування населення у 2023 році» відповідно, які встановлювали механізм оплати наданих медичних послуг закладами охорони здоров’я, які уклали договір з НСЗУ для первинної та спеціалізованої ланки, відповідно до пакетів медичних послуг, а також встановлюватись тарифи та коригувальні коефіцієнти за надані послуги.

У 2024 році реалізація програми медичних гарантій буде здійснюватись відповідно до порядку реалізації програми медичних гарантій, який відповідно до абзацу другого частини п’ятої статті 4 Закону, встановлюється Кабінетом Міністрів України. Дію абзацу першого частини п’ятої статті 4 Закону у 2024 році буде зупинено десятим абзацом пункту 3 Прикінцевих положень Закону України «Про Державний бюджет України на 2024 рік».

Відтак, з метою укладення договорів про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій, та договорів про реімбурсацію, у зв’язку із необхідністю надання медичних послуг населенню, а також з метою вчасної оплати коштів НСЗУ за надані медичні послуги та здійснення реімбурсації лікарських засобів і медичних виробів, отриманих пацієнтами, було розроблено зазначений проєкт постанови.

Даний проєкт постанови дозволить НСЗУ забезпечити укладення договорів про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій із надавачами медичних послуг, які відповідають усім вимогам до таких надавачів, умовам закупівлі відповідних медичних послуг та готові надавати медичні послуг в обсязі, передбаченому у специфікації, зокрема визначить тарифи на медичні послуги, коригувальні коефіцієнти до них, особливості розрахунку запланованої та фактичної вартості послуг, перелік лікарських засобів та медичних виробів, вартість яких буде відшкодовуватись НСЗУ, надавачам медичних послуг надавати медичні послуги пацієнтам та отримувати за це кошти з державного бюджету для покращення матеріально-технічного забезпечення та оплати праці своїх працівників, а пацієнтам, відповідно, — отримати якісні безоплатні медичні послуги.

Порядок реалізації програми медичних гарантій у 2024 році включатиме такі пакети медичних послуг, як: Первинна медична допомога, Екстрена медична допомога, Хірургічні операції дорослим та дітям у стаціонарних умовах, Хірургічні операції дорослим та дітям в умовах стаціонару одного дня, Стаціонарна допомога дорослим та дітям без проведення хірургічних операцій, Медична допомога при гострому мозковому інсульті, Медична допомога при гострому інфаркті міокарда, Медична допомога при пологах, Медична допомога новонародженим у складних неонатальних випадках, Профілактика, діагностика, спостереження та лікування в амбулаторних умовах, Стоматологічна допомога дорослим та дітям, Ведення вагітності в амбулаторних умовах, Мамографія, Гістероскопія, Езофагогастродуоденоскопія, Колоноскопія, Цистоскопія, Бронхоскопія, Лікування пацієнтів методом гемодіалізу в амбулаторних умовах, Лікування пацієнтів методом перитонеального діалізу в амбулаторних умовах, Хіміотерапевтичне лікування та супровід пацієнтів з онкологічними захворюваннями у стаціонарних та амбулаторних умовах, Радіологічне лікування та супровід пацієнтів з онкологічними захворюваннями в стаціонарних та амбулаторних умовах, Лікування та супровід пацієнтів з гематологічними та онкогематологічними захворюваннями в стаціонарних та амбулаторних умовах, Психіатрична допомога дорослим та дітям у стаціонарних умовах, Психіатрична допомога дорослим та дітям, яка надається мобільними мультидисциплінарними командами, Супровід і лікування дорослих та дітей з психічними розладами на первинному рівні медичної допомоги, Діагностика та лікування дорослих і дітей, хворих на туберкульоз, у стаціонарних та амбулаторних умовах, Супровід та лікування дорослих та дітей, хворих на туберкульоз, на первинному рівні медичної допомоги, Супровід та лікування дорослих та дітей, хворих на туберкульоз, на первинному рівні медичної допомоги, Діагностика, лікування та супровід осіб із ВІЛ (та підозрою на ВІЛ), Лікування осіб із психічними та поведінковими розладами внаслідок вживання опіоїдів із використанням препаратів замісної підтримувальної терапії, Стаціонарна паліативна медична допомога дорослим і дітям, Мобільна паліативна медична допомога дорослим і дітям, Медична реабілітація немовлят, які народилися передчасно та/або хворими, протягом перших трьох років життя, Реабілітаційна допомога дорослим і дітям у стаціонарних умовах, Реабілітаційна допомога дорослим і дітям у амбулаторних умовах, Готовність закладу охорони здоров’я до надання медичної допомоги в надзвичайних ситуаціях, Неонатальний скринінг, Забезпечення кадрового потенціалу системи охорони здоров’я шляхом організації надання медичної допомоги із залученням лікарів-інтернів, Медичний огляд осіб, який організовується територіальними центрами комплектування та соціальної підтримки, Секційне дослідження, Г отовність та забезпечення надання медичної допомоги населенню, яке перебуває на території, де ведуться бойові дії.

А також нові, у порівнянні з 2023 роком пакети медичних послуг: Лікування безпліддя за допомогою допоміжних репродуктивних технологій (запліднення іп vitro), Лікування дорослих та дітей методом трансплантації органів, Лікування дорослих та дітей методом трансплантації гемопоетичних стовбурових клітин, Проведення досліджень з радіоізотопної медичної візуалізації та діагностики (позитронно-емісійної томографії).

Крім цього, розділом ІІІ проєкту Порядку передбачений перелік лікарських засобів та медичних виробів, які підлягають реімбурсації в межах програми медичних гарантій: для лікування в амбулаторних умовах серцево-судинних та цереброваскулярних захворювань, у тому числі з первинною та вторинною профілактикою інфарктів та інсультів, цукрового та нецукрового діабету, хронічних хвороб нижніх дихальних шляхів, розладів психіки та поведінки, епілепсії, хвороби Паркінсона, лікарські засоби для осіб у посттрансплантаційному періоді, лікарські засоби для лікування в амбулаторних умовах паліативних пацієнтів, що потребують знеболення; медичних виробів для вимірювання в амбулаторних умовах рівня цукру в крові пацієнтами з діабетом першого типу, для лікування в амбулаторних умовах розладів психіки та поведінки (з дати початку дії затвердженого МОЗ переліку лікарських засобів, які підлягають реімбурсації за програмою медичних гарантій) із серпня до 31 грудня 2024 р.

Варто зазначити, що прийняття проєкту постанови гарантуватиме виконання вимог Закону, забезпечить у 2024 році надання необхідних пацієнтам медичних послуг за програмою медичних гарантій та їх оплату, за рахунок коштів державного бюджету в рамках програми медичних гарантій.

Водночас, проєктом акту пропонується внести технічні зміни у постанову Кабінету Міністрів України від 25 квітня 2018 р. № 410 «Про договори про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій», зокрема шляхом уточнення в абзаці шістнадцятому пункту 2 постанови закладів охорони здоров’ я по яким не визначена дата завершення бойових дій, дата припинення можливості бойових дій або дата завершення тимчасової окупації, із Переліку територій на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого Мінреінтеграції.

Крім цього, пропонується внести зміни у Типову форму договору про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій, затверджену постановою № 410, додатком 3 якої визначених перелік зобов’язань надавача медичних послуг щодо забезпечення належного рівня надання таких послуг за договором (далі — Перелік), так як постановою Кабінету Міністрів України від 21 квітня 2023 р. № 376 «Про внесення змін у додаток 3 до Типової форми договору про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій» додаток 3 до Типової форми договору про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій викладено у новій редакції.

Відтак, відповідно до абзацу шостого підпункту 1 пункту 1 Переліку надавач протягом строку дії договору відповідно до законодавства зобов’язаний забезпечити за напрямами надання медичної допомоги в стаціонарних умовах дорослим і дітям наявність у структурі надавача лабораторій мікробіологічного профілю або договору, укладеного із лабораторією мікробіологічного профілю чи іншим закладом охорони здоров’я, у якого є лабораторія мікробіологічного профілю, в якій впроваджено методологію визначення чутливості збудників до антимікробних лікарських засобів EUCAST та яка акредитована на відповідність вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17025:2019 та/або ДСТУ EN ISO 15189:2015.

Однак, наразі Державне підприємство «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» (ДП «УкрНДНЦ») не переклало та не надало статусу ДСТУ стандарту ISO 15189:2022. На даний момент в Україні акредитовано в Національному агентстві з акредитації України тільки 41 медичну лабораторію, із них чинний сертифікат — у 36 медичних лабораторій, а лабораторій мікробіологічного профілю, в яких впроваджено методологію визначення чутливості збудників до антимікробних лікарських засобів EUCAST та які акредитовано на відповідність вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17025:2019 та/або ДСТУ EN ISO 15189:2015, менше 10. Прийом документів Національним агентством з акредитації України для акредитації медичних лабораторії відповідно до вимог стандарту ДСТУ EN ISO 15189:2015 закінчується в 2023 році, а з 01.01.2024 року акредитацію будуть проводити виключно згідно з вимогами ДСТУ ISO 15189:2022.

Відтак, вимога передбачена абзацом шостим підпункту 1 пункту 1 додатку 3 до Типової форми договору щодо наявності у структурі надавача лабораторій мікробіологічного профілю або договору, укладеного із лабораторією мікробіологічного профілю чи іншим закладом охорони здоров’я, у якого є лабораторія мікробіологічного профілю, в якій впроваджено методологію визначення чутливості збудників до антимікробних лікарських засобів EUCAST та яка акредитована на відповідність вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17025:2019 та/або ДСТУ EN ISO 15189:2015 потребує зміни в частині зміни стандарту на «ДСТУ ISO 15189:2022».

Крім того, з огляду на зазначене, враховуючи строк для акредитації медичних лабораторії відповідно до вимог стандарту ДСТУ EN ISO 15189:2015 закінчується в 2023 році, та з 01.01.2024 року проведення акредитації виключно згідно з вимогами ДСТУ ISO 15189:2022, надавачі медичних послуг, не зможуть виконати вимогу, передбачену Переліком зобов’язань надавача щодо забезпечення належного рівня надання медичних послуг за договором (додаток 3 до Типової форми договору, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 25 квітня 2018 р. № 410 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 21 квітня 2023 р. № 376).

Відтак, враховуючи пункт 30 Правил підготовки проектів актів Кабінету Міністрів України, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 6 вересня 2005 р. № 870, в якому зазначено, що в окремих випадках можливе внесення зміни до акта про внесення змін, але це може стосуватися лише норми щодо набрання ним чинності, проєктом акта пропонується внести зміну у пункт 2 постанови Кабінету Міністрів від 21 квітня 2023 р. № 376 в частині зміни набрання чинності абзацу шостого підпункту 1 пункту 1 додатку 3 до Типової форми договору, відтермінувавши цю вимогу.

Зазначені зміни дозволять уточнити стандарт ДСТУ ISO 15189:2022 для лабораторій, а також відтермінувати вимогу для надавачів медичних послуг в частині наявності у структурі надавача лабораторій мікробіологічного профілю або договору, укладеного із лабораторією мікробіологічного профілю чи іншим закладом охорони здоров’я, у якого є лабораторія мікробіологічного профілю/

Крім цього, проєктом акта пропонується виправити технічну помилку у прийнятому Переліку та зробити коректне посилання на коректний підпункт.

  1. Основні положення проекту акта

Проєктом постанови передбачено:

прийняття порядку реалізації програми державних гарантій медичного обслуговування населення у 2024 році, який визначатиме перелік медичних послуг за програмою медичних гарантій (пакети медичних послуг) у 2024 році, тарифи та коригувальні коефіцієнти для них, особливості розрахунку їх вартості, перелік лікарських засобів та медичних виробів, вартість яких буде відшкодована НСЗУ послуг;

внесення змін у постанову Кабінету Міністрів України від 25 квітня 2018 р. № 410 «Про договори про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій».

  1. Правові аспекти

Проєкт постанови розроблено на підставі законів України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення», «Про Державний бюджет України на 2024 рік».

  1. Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація проєкту постанови не матиме впливу на надходження та витрати місцевого та/або державного бюджету.

Фінансування здійснюватиметься за кошти державного бюджету, які передбачені на реалізацію програми медичних гарантій у 2024 році.

Фінансово-економічні розрахунки додаються.

  1. Позиція заінтересованих сторін

Проєкт постанови потребує погодження із: Міністерством фінансів України, Міністерством економіки України, Міністерством цифрової трансформації України, Національною службою здоров’я України, Уповноваженим Верховної Ради України з прав людини, Міністерством з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України.

Проєкт постанови потребує правової експертизи Міністерства юстиції України.

  1. Оцінка відповідності

Проєкт постанови не стосується інтересів територіальних громад, місцевого та регіонального розвитку, соціально-трудової сфери, прав осіб з інвалідністю.

Проєкт постанови не стосується сфери наукової та науково-технічної діяльності.

Проєкт акта стосується прав закладів охорони здоров’я фізичних осіб підприємців, які отримали ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики, що бажають укласти договір про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій з Національною службою здоров’я та аптечних закладів, які планують укласти або укладуть договір з Національною службою здоров’я України, та пацієнтів.

Проєкт постанови не містить положень, які мають ознаки дискримінації. Громадська антидискримінаційна експертиза не проводилась.

У проєкті постанови відсутні положення, які порушують принцип забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків.

Проєкт постанови потребує направлення до Урядового офісу координації європейської та євроатлантичної інтеграції Секретаріату Кабінету Міністрів для проведення експертизи на відповідність зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції, у тому числі міжнародно-правовим, та праву Європейського Союзу (Acquis ЄС).

Проєкт постанови потребує направлення до Національного агентства з питань запобігання корупції для визначення необхідності проведення антикорупційної експертизи.

  1. Прогноз результатів.

Проєкт постанови не є регуляторним актом.

За предметом правового регулювання проєкт постанови не матиме прямого впливу на розвиток регіонів, ринок праці, екологію та навколишнє природне середовище, інші сфери суспільних відносин.

Проєкт постанови не справлятиме негативного впливу на суспільні відносини.

Вплив на інтереси заінтересованих сторін:

Заінтересована сторона Вплив реалізації акта на заінтересовану сторону Пояснення очікуваного результату
Пацієнти матиме позитивний вплив Прийняття проєкту постанови сприятиме покращенню доступу пацієнтів до медичних послуг
Заклади охорони здоров’я, фоп та аптечні заклади матиме позитивний вплив Прийняття проєкту постанови забезпечить вчасну оплату закладам охорони здоров’я за надані медичні послуги

Міністр охорони здоров’я УкраїниВіктор Ляшко

Проєкт

оприлюднено на сайті МОЗ України

08.12.2023 р.

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

Деякі питання реалізації програми державних гарантій медичного обслуговування населення у 2024 році

Відповідно до частини п’ятої статті 4 Закону України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення» Кабінет Міністрів України постановляє:

  1. Затвердити Порядок реалізації програми державних гарантій медичного обслуговування населення у 2024 році, що додається.
  2. Міністерству охорони здоров’я:

1) подати Національній службі здоров’я протягом п’яти робочих днів з дати набрання чинності цією постановою перелік:

баз стажування лікарів-інтернів;

підприємств державної та/або комунальної форми власності, які виконують функції експертного та регіонального центрів неонатального скринінгу;

закладів охорони здоров’я, які отримали ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики, що передбачає право надання медичної допомоги із застосуванням трансплантації органів та/або трансплантації гемопоетичних стовбурових клітин, а також інформацію щодо кількості наданих послуг з трансплантації органів, на підставі статистичних даних з Єдиної державної інформаційної системи трансплантації органів та тканин та кількості наданих послуг з трансплантації гемопоетичних стовбурових клітин, наданих спеціалізованою державною установою «Український центр трансплант-координації»;

2) подавати Національній службі здоров’я щомісяця до 10 числа місяця, наступного за звітним, інформацію про кількість лікарів-інтернів, фінансування підготовки в інтернатурі яких здійснюється за кошти державного бюджету, та які проходили інтернатуру протягом звітного місяця, в розрізі кожного надавача медичних послуг державної форми власності;

3) подавати Національній службі здоров’я до 15 числа кожного місяця, наступного за звітним, інформацію з Єдиної державної інформаційної системи трансплантації органів та тканин щодо проведених трансплантацій відповідно до даних, включених до реєстру задіяних осіб та реєстру анатомічних матеріалів людини відповідно до обсягів наданих відповідних медичних послуг, що підлягають оплаті за програмою медичних гарантій.

  1. Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським державним адміністраціям (відповідним військовим адміністраціям):

1) забезпечити розподіл централізовано закуплених лікарських засобів та медичних виробів згідно з обсягами відповідних медичних послуг, що підлягають оплаті за програмою медичних гарантій у 2024 році, між усіма надавачами медичних послуг, які уклали договір з Національною службою здоров’я, відповідно до вимог Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для забезпечення здійснення медичних заходів окремих державних програм та комплексних заходів програмного характеру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 березня 2011 р. №298 (Офіційний вісник України, 2011 р., № 22, ст. 917; 2022 р., № 18, ст. 966);

подавати Національній службі здоров’я щокварталу до 15 числа місяця наступного за звітним інформацію про розподіл (перерозподіл) централізовано закуплених лікарських засобів та медичних виробів згідно з обсягами наданих відповідних медичних послуг, що підлягають оплаті за програмою медичних гарантій у 2024 році, між усіма надавачами медичних послуг, які уклали договір з Національною службою здоров’я, за формою, наданою НСЗУ.

2) подати Національній службі здоров’я протягом п’яти робочих днів з дати набрання чинності цією постановою:

перелік закладів охорони здоров’я, що визначені як готові до надання медичної допомоги в надзвичайних ситуаціях, зокрема у зонах можливого радіоактивного забруднення в адміністративно-територіальних одиницях на територіях яких розташовані атомні електростанції;

інформацію про:

– заклад охорони здоров’я в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі, визначений для надання медичних послуг з діагностики та лікування дорослих і дітей із туберкульозом в амбулаторних та стаціонарних умовах;

– заклади охорони здоров’я комунальної форми власності, визначені для надання медичних послуг за пакетом медичних послуг «Секційне дослідження», визначеним главою 38 розділу II Порядку, затвердженого цією постановою;

– заклади охорони здоров’я, визначені в регіоні як заклади для надання хірургічної допомоги новонародженим, у тому числі при ретинопатії, згідно із затвердженими маршрутами пацієнта за групами захворювань в межах області або поза її меж;

– заклади охорони здоров’я, визначені в регіоні як заклади, що мають виїзну неонатологічну бригаду невідкладної медичної допомоги та інтенсивної терапії і які здійснюють транспортування немовлят із закладів охорони здоров’я до свого закладу або інших закладів в межах області або поза її меж, згідно із затвердженим департаментом охорони здоров’я маршрутом пацієнта;

– заклад охорони здоров’я, визначений в регіоні як перинатальний центр III рівня;

-заклади охорони здоров’я комунальної форми власності визначені для надання медичних послуг за пакетом медичних послуг «Медичний огляд осіб, який організовується територіальними центрами комплектування та соціальної підтримки», визначеним главою 37 розділу II Порядку, затвердженого цією постановою.

3) подати Національній службі здоров’я до 15 березня затверджені регіональні клінічні маршрути пацієнтів під час надання медичних послуг, передбачених пакетами «Медична допомога при гострому інфаркті міокарда», «Медична допомога при гострому мозковому інсульті», «Медична допомога новонародженим у складних неонатальних випадках» (у тому числі під час надання послуг із неонатальної хірургії), «Медична допомога при пологах» визначеними главами 5, 4, 7 та 6 розділу II Порядку відповідно.

4) подавати Національній службі здоров’я щомісяця до 10 числа місяця, наступного за звітним, інформацію про кількість лікарів-інтернів, фінансування підготовки в інтернатурі яких здійснюється за кошти державного бюджету, та які проходили інтернатуру протягом звітного місяця, в розрізі кожного надавача медичних послуг комунальної форми власності.

  1. Національній службі здоров’я України для внесення та систематизації інформації у центральній базі даних щодо надання медичних послуг, пов’язаних із трансплантацією, позитронно-емісійної томографії, лікування безпліддя за допомогою допоміжних репродуктивних технологій, надання допомоги при апалічному синдромі забезпечити можливість кодування таких послуг з використанням кодів, передбачених специфікацією таких медичних послуг.
  2. Внести до постанов Кабінету Міністрів України від 25 квітня 2018 р. №410 «Про договори про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій» (Офіційний вісник України, 2018 р., № 45, ст. 1570; 2023 р., № 9, ст. 644; 2023 р., № 46, ст. 2460) та від 21 квітня 2023 р. № 376 «Про внесення змін у додаток 3 до Типової форми договору про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій» (Офіційний вісник України, 2023 р., № 46, ст.2460), зміни, що додаються.
  3. Ця постанова набирає чинності з дня її офіційного опублікування та застосовується з 1 січня 2024 року.

Прем’єр-міністр УкраїниД. Шмигаль

ЗАТВЕРДЖЕНО

постановою Кабінету Міністрів України

ЗМІНИ,

що вносяться до постанов Кабінету Міністрів України від 25 квітня 2018 р. № 410 та від 21 квітня 2023 р. № 376

  1. У постанові Кабінету Міністрів України від 25 квітня 2018 р. № 410 «Про договори про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій» — із змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України 21 квітня 2023 р. № 376:

абзац шістнадцятий пункту 2 викласти в такій редакції:

«на період воєнного стану та протягом трьох місяців після його припинення чи скасування вимоги Порядку, затвердженого цією постановою, щодо наявності в пропозиції про укладення договору сканованої копії документа, що підтверджує забезпечення перекладу на українську жестову мову (з української жестової мови), у суб’єктів господарювання, які розташовані на територіях, включених до переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого Міністерством з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій, по яким не визначена дата завершення бойових дій, дата припинення можливості бойових дій або дата завершення тимчасової окупації, не застосовуються.».

  1. У додатку 3 до Типової форми договору про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій, затвердженої зазначеною постановою:

в абзаці шостому підпункту 1 пункту 1 слова та цифри «ДСТУ EN ISO/IEC 17025:2019 та/або ДСТУ EN ISO 15189:2015» замінити словами та цифрами «ДСТУ ISO 15189:2022»;

абзац сьомий підпункту 10 пункту 1 викласти у такій редакції: «Вимоги підпункту 10 цього пункту не поширюються на:».

  1. Пункт 2 постанови Кабінету Міністрів України від 21 квітня 2023 р. № 376 «Про внесення змін у додаток 3 до Типової форми договору про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій» викласти у такій редакції:

«2. Ця постанова набирає чинності з 1 січня 2024 року, крім абзацу шостого підпункту 1 пункту 1 Додатку 3 до договору, який набирає чинності з 1 січня 2025 року.».

ПОРІВНЯЛЬНА ТАБЛИЦЯ

до проєкту постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання реалізації програми державних гарантій медичного обслуговування населення у 2024 році»

Зміст положення акта законодавства Зміст відповідного положення проєкту акта
Постанова Кабінету Міністрів України від 25 квітня 2018 р. № 410 «Про договори про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій»
на період воєнного стану та протягом трьох місяців після його припинення чи скасування вимоги Порядку, затвердженого цією постановою, щодо наявності в пропозиції про укладення договору сканованої копії документа, що підтверджує забезпечення перекладу на українську жестову мову (з української жестової мови), у суб’єктів господарювання, які розташовані на територіях, включених до переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого Міністерством з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій, не застосовуються. на період воєнного стану та протягом трьох місяців після його припинення чи скасування вимоги Порядку, затвердженого цією постановою, щодо наявності в пропозиції про укладення договору сканованої копії документа, що підтверджує забезпечення перекладу на українську жестову мову (з української жестової мови), у суб’єктів господарювання, які розташовані на територіях, включених до переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого Міністерством з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій, по яким не визначена дата завершення бойових дій, дата припинення можливості бойових дій або дата завершення тимчасової окупації, не застосовуються.

ПЕРЕЛІК

зобов’язань надавача медичних послуг щодо забезпечення належного рівня надання таких послуг за договором (додаток 3 до Типової форми договору, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 25 квітня 2018 р. № 410 «Про договори про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій» (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 21 квітня 2023 р. № 376))

1. Надавач протягом строку дії договору відповідно до законодавства зобов’язаний: 1) забезпечити за напрямами надання медичної допомоги в стаціонарних умовах дорослим і дітям:

…..

наявність у структурі надавача лабораторій мікробіологічного профілю або договору, укладеного із лабораторією мікробіологічного профілю чи іншим закладом охорони здоров’я, у якого є лабораторія мікробіологічного профілю, в якій впроваджено методологію визначення чутливості збудників до антимікробних лікарських засобів EUCAST та яка акредитована на відповідність вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17025:2019 та/або ДСТУ EN ISO 15189:2015;

1. Надавач протягом строку дії договору відповідно до законодавства зобов’язаний:

1) забезпечити за напрямами надання медичної допомоги в стаціонарних умовах дорослим і дітям:

…..

наявність у структурі надавача лабораторій мікробіологічного профілю або договору, укладеного із лабораторією мікробіологічного профілю чи іншим закладом охорони здоров’я, у якого є лабораторія мікробіологічного профілю, в якій впроваджено методологію визначення чутливості збудників до антимікробних лікарських засобів EUCAST та яка акредитована на відповідність вимогам ДСТУ ISO 15189:2022;

10) забезпечувати виплату заробітної плати у розмірі не меншому, ніж передбачено цим підпунктом.

Вимоги підпункту 1 цього пункту не поширюються на:

10) забезпечувати виплату заробітної плати у розмірі не меншому, ніж передбачено цим підпунктом.

Вимоги підпункту 10 цього пункту не поширюються на:

Постанова Кабінету Міністрів України від 21 квітня 2023 р. № 376 «Про внесення змін у додаток 3 до Типової форми договору про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій»

2. Ця постанова набирає чинності з 1 січня 2024 року. 2. Ця постанова набирає чинності з 1 січня 2024 року, крім абзацу шостого підпункту 1 пункту 1 Додатку 3 до договору, який набирає чинності з 1 січня 2025 року.

Міністр охорони здоров’я УкраїниВіктор Ляшко

ДОВІДКА

щодо відповідності зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції та праву Європейського Союзу (acquis ЄС) проєкту постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання реалізації програми державних гарантій медичного обслуговування населення у 2024 році»

Проєкт акта розроблено Міністерством охорони здоров’я України.

  1. Належність проєкту акта до сфер, правовідносини в яких регулюються правом Європейського Союзу (acquis ЄС)

Проєкт постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання реалізації програми державних гарантій медичного обслуговування населення у 2024 році» за предметом правового регулювання не належить до сфер, правовідносини в яких регулюються правом Європейського Союзу (acquis ЄС).

  1. Зобов’язання України у сфері європейської інтеграції (у тому числі міжнародно-правові)

Проєкт постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання реалізації програми державних гарантій медичного обслуговування населення у 2024 році» за предметом правового регулювання не стосується міжнародно-правових зобов’язань України у сфері європейської інтеграції.

  1. Програмні документи у сфері європейської інтеграції

Програмні документи у сфері європейської інтеграції Президента України та/або Кабінету Міністрів України щодо предмета правового регулювання проєкту постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання реалізації програми державних гарантій медичного обслуговування населення у 2024 році» відсутні.

  1. Порівняльно-правовий аналіз

Проєкт постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання реалізації програми державних гарантій медичного обслуговування населення у 2024 році» за предметом правового регулювання не належить до сфер, правовідносини в яких регулюються правом Європейського Союзу (acquis ЄС), та не стосується міжнародно-правових зобов’язань України у сфері європейської інтеграції.

Порядковий номер Положення проєкту акта Відповідні положення джерел права Європейського Союзу (acquis ЄС) Оцінка відповідності праву Європейського Союзу (acquis ЄС) (відповідає, не суперечить, частково враховує, не відповідає, не врегульовано) Відповідні положення джерел міжнародно-правових зобов’язань України у сфері європейської інтеграції Оцінка відповідності міжнародно-правовим зобов’язанням (відповідає, не суперечить, частково враховує, не відповідає, не врегульовано)
  1. Очікувані результати

Прийняття постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання реалізації програми державних гарантій медичного обслуговування населення у 2023 році» дозволить забезпечити реалізацію програми державних гарантій медичного обслуговування населення у 2024 році.

Проєкт постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання реалізації програми державних гарантій медичного обслуговування населення у 2024 році» є регуляторним актом.

  1. Узагальнений висновок

Проєкт постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання реалізації програми державних гарантій медичного обслуговування населення у 2024 році» за предметом правового регулювання не належить до сфер, правовідносини в яких регулюються правом Європейського Союзу (acquis ЄС), та не стосується міжнародно-правових зобов’язань України у сфері європейської інтеграції.

Міністр охорони здоров’я УкраїниВіктор Ляшко

Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті