Проєкт постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Положення про систему безперервного професійного розвитку працівників сфери охорони здоров’я та Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для здійснення безперервного професійного розвитку працівників сфери охорони здоров’я»

26 Квітня 2024 2:14 Поділитися

ПОВІДОМЛЕННЯ

про оприлюднення проєкту постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Положення про систему безперервного професійного розвитку працівників сфери охорони здоров’я та Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для здійснення безперервного професійного розвитку працівників сфери охорони здоров’я»

Міністерством охорони здоров’я України на громадське обговорення пропонується проєкт проєкту постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Положення про систему безперервного професійного розвитку працівників сфери охорони здоров’я та Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для здійснення безперервного професійного розвитку працівників сфери охорони здоров’я» (далі — проєкт акта).

Проєкт акта розроблено Міністерством охорони здоров’я України з власної ініціативи з метою розширення можливостей працівників сфери охорони при виборі заходів безперервного професійного розвитку, а також для покращення якості цих заходів.

З метою забезпечення вивчення та врахування думки громадськості, на виконання статті 9 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», проєкт акта оприлюднено для громадського обговорення на офіційному вебсайті МОЗ (www.moz.gov.ua).

Зауваження та пропозиції у вигляді порівняльної таблиці просимо надсилати протягом 30 днів з дати публікації проєкту акта у письмовому або електронному вигляді на адресу Міністерства охорони здоров’я України:

вул. Грушевського, 7, м. Київ, 01601, (e-mail: [email protected]); e-mail: [email protected].

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

до проєкту постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Положення про систему безперервного професійного розвитку працівників сфери охорони здоров’я та Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для здійснення безперервного професійного розвитку працівників сфери охорони здоров’я»

  1. Мета

Проєкт постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Положення про систему безперервного професійного розвитку працівників сфери охорони здоров’я та Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для здійснення безперервного професійного розвитку працівників сфери охорони здоров’я» (далі — проєкт акта) розроблено з метою розширення можливостей працівників сфери охорони при виборі заходів безперервного професійного розвитку, а також для покращення якості цих заходів за рахунок допуску до діяльності в якості провайдерів заходів безперервного професійного розвитку учасників проєктів міжнародної технічної допомоги.

  1. Обґрунтування необхідності прийняття акта

Проєкт акта розроблено Міністерством охорони здоров’я України з власної ініціативи з метою розширення можливостей працівників сфери охорони при виборі заходів безперервного професійного розвитку, а також для покращення якості цих заходів. Відповідно до частин третьої, шостої статті 18 Закону України «Про освіту» післядипломна освіта є одним із складників освіти дорослих.

Післядипломна освіта, крім інших, також включає спеціалізацію — профільну спеціалізовану підготовку з метою набуття особою здатності виконувати завдання та обов’язки, що мають особливості в межах спеціальності. Тобто, навчання на циклах спеціалізації також є безперервним професійним розвитком (далі — БПР) працівників сфери охорони здоров’я.

Військова агресія російської федерації проти України спричинила виникнення нових викликів. Величезна кількість бойових травм, опіків, порушень психіки та поведінки, пов’язаних із участю в бойових операціях та численними обстрілами цивільного населення, призвели до необхідності постійного навчання та здобуття нових професійних компетентностей працівниками сфери охорони здоров’я.

В тому числі й вивчення існуючого міжнародного досвіду, застосування нових методів лікування та медичних виробів. За участі міжнародних організацій, в тому числі проєктів міжнародної допомоги, значна кількість працівників сфери охорони здоров’я (лікарі різних спеціальностей, фахівці з реабілітації, фахівці з медичною і  фармацевтичною освітами) проходять відповідне навчання в закладах охорони здоров’я України та за її межами, передають свої знання колегам по роботі.

Разом з тим, вищезазначені заходи на сьогодні не є заходами БПР у значенні, наведеному в Положенні про систему безперервного професійного розвитку працівників сфери охорони здоров’я, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 14 липня 2021 року № 725 (далі — Положення), оскільки проєкти міжнародної технічної допомоги не можуть бути зареєстровані, як провайдери заходів БПР.

В зв’язку з цим, працівники сфери охорони здоров’я змушені проходити додаткове навчання для нарахування визначеної законом кількості балів БПР. Крім того, якщо для лікарів комунальних закладів охорони здоров’я, яких станом на 31 грудня 2022 року за даними Державної установи «Центр громадського здоров’я Міністерства охорони здоров’я України» (далі — Центр) в Україні зареєстровано 137549, передбачено відшкодування участі у заходах БПР за рахунок коштів державного бюджету (Порядок використання коштів, передбачених у державному бюджеті для здійснення безперервного професійного розвитку працівників сфери охорони здоров’я, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 10 березня 2023 року № 216), то для інших категорій працівників сфери охорони здоров’я, серед яких станом на 31 грудня 2022 року лише молодших спеціалістів (фахових молодших бакалаврів, молодших бакалаврів, бакалаврів) з медичною освітою 241147 осіб, таке відшкодування не передбачено та відповідно до визначень, наведених у пункті 2 Порядку залучення, використання моніторингу міжнародної технічної допомоги, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15 лютого 2002 року № 153, міжнародна технічна допомога — фінансові та інші ресурси та послуги, що відповідно до міжнародних договорів України надаються партнерами з розвитку на безоплатній та безповоротній основі з метою підтримки України. Станом на 3 січня 2024 року в Секретаріаті Кабінету Міністрів Україні зареєстровано 27 проєктів міжнародної технічної допомоги, бенефіціаром в яких є МОЗ.

За даними Центру у 2023 році було проведено 138 заходів БПР у сфері громадського здоров’я. На початок 2024 року Центром безоплатно проводиться навчання на 88 онлайн-курсах для працівників сфери охорони здоров’я, створених в рамках реалізації проєктів міжнародної технічної допомоги або переданих Центру іншими юридичними особами, у тому числі міжнародними організаціями для проведення заходів БПР.

На платформі дистанційного навчання Центру зареєстровано більше 161000 користувачів, видано більше 179000 сертифікатів. У межах статутної діяльності Центру, реалізації проєктів міжнародної технічної допомоги та в рамках співпраці із благодійними фондами, неурядовими та міжнародними організаціями проводяться й інші заходи БПР, такі як тренінги, семінари, майстер-класи тощо. Навчання на всіх зазначених заходах є безкоштовним для учасників.

Загальна кількість заходів, що попередньо заплановано на 2024 рік Центром та Центрами контролю та профілактики хвороб МОЗ становить близько 250 та 150 відповідно. Отже, реєстрація учасників проєктів міжнародної технічної допомоги, як провайдерів заходів БПР дозволить зробити інформування працівників сфери охорони здоров’я про якісні та безоплатні заходи БПР більш ефективним, що значно зменшить фінансове навантаження на них та державний бюджет.

Зменшенню фінансового навантаження на державний бюджет також сприятиме надання можливості Центру та Центрам контролю та профілактики хвороб МОЗ організовувати проведення заходів БПР відповідно до регламенту визначеному МОЗ. Станом на 31 грудня 2022 року за даними Центру в Україні налічується 1246 лікарняних закладів (з них — 96 відомчих), які можуть бути зареєстровані як провайдери заходів БПР. Реєстрація їх в якості провайдера заходів БПР не дозволить їм в подальшому провадити діяльність, пов’язану з виробництвом, оптовою та роздрібною торгівлею, імпортом лікарських засобів, медичних виробів та допоміжних засобів реабілітації (асистивних технологій), що призведе до зменшення доходів цих закладів та збільшення витрат бюджетних коштів на їх реконструкцію, ремонт, переоснащення тощо.

А це, в свою чергу, призведе до погіршення якості надання медичної (реабілітаційної) допомоги. У той же час, згідно з вимогами статті 8 Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров’я» кожен громадянин має право на безоплатне отримання у державних та комунальних закладах охорони здоров’я медичної допомоги. Держава гарантує громадянам України та іншим визначеним законом особам надання необхідних медичних послуг та лікарських засобів за рахунок коштів Державного бюджету України на умовах та в порядку, встановлених законодавством.

Тому, суб’єкти господарювання комунальної та державної форм власності, які є провайдерами заходів БПР, не потребують обмежень в частині залучення у склад засновників або органів управління осіб, які провадять діяльність, пов’язану з виробництвом, оптовою та роздрібною торгівлею, імпортом лікарських засобів, медичних виробів та допоміжних засобів реабілітації (асистивних технологій), або в частині перебування у господарських, цивільних, трудових відносинах з особами, які провадять таку діяльність.

У 2024 році на виконання напряму «Забезпечення безперервного професійного розвитку у сфері охорони здоров’я» бюджетної програми КПКВК 2301090 «Загальнодержавні заклади та заходи у сфері медичної освіти» в державному бюджеті передбачено 111185,3 тис. гривень. Згідно з частиною сьомою статті 20 Бюджетного кодексу України дія Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для здійснення безперервного професійного розвитку працівників сфери охорони здоров’я на 2023 рік, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10 березня 2023 року № 216 (далі — Порядок), продовжується на 2024 рік. Постановою Кабінету Міністрів України від 23 лютого 2024 року № 193 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 10 березня 2023 р. № 216» було внесено зміни, в тому числі й у назву Порядку.

Станом на сьогодні постановою Кабінету Міністрів України від 10 березня 2023 року № 216 затверджено Порядок використання коштів, передбачених у державному бюджеті для здійснення безперервного професійного розвитку працівників сфери охорони здоров’я, що потребує внесення відповідних змін в абзац перший пункту 24 Положення.

Зважаючи на запровадження великої кількості якісних заходів БПР, які проводяться за рахунок коштів проєктів (програм) міжнародної технічної допомоги, інших джерел, не заборонених законодавством, та безоплатно потребують уточнень критерії, при наявності яких лікаря не може бути включено до переліку лікарів у закладах охорони здоров’я комунальної форми власності, які потребують навчання на заходах БПР за рахунок коштів державного бюджету.

Все наведене вище і викликало потребу у внесенні відповідних змін до Положення та Порядку.

  1. Основні положення проєкту акта

Проєктом акта пропонується внести зміни до Положення про систему безперервного професійного розвитку медичних та фармацевтичних працівників, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 липня 2021 року № 725 та Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для здійснення безперервного професійного розвитку працівників сфери охорони здоров’я, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10 березня 2023 р. № 216.

  1. Правові аспекти

У даній сфері суспільних відносин діють такі нормативно-правові акти:

Закон України «Основи законодавства України про охорону здоров’я»;

Закон України «Про освіту»;

Закон України «Про вищу освіту»;

Закон України «Про професійний розвиток працівників»;

Закон України «Про захист персональних даних»;

Закон України «Про електронні довірчі послуги»;

Закон України «Про Державний бюджет України на 2024 рік»;

Стратегія розвитку медичної освіти в Україні, схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 27 лютого 2019 року № 95-р;

постанова Кабінету Міністрів України від 15 лютого 2002 року № 153 «Про створення єдиної системи залучення, використання та моніторингу міжнародної технічної допомоги».

  1. Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація проєкту акта не потребує фінансування з державного та/або місцевих бюджетів.

  1. Позиція заінтересованих сторін

Проєкт акта потребує проведення процедури громадського обговорення. Проєкт акта не стосується питань функціонування місцевого самоврядування, прав та інтересів територіальних громад, місцевого та регіонального розвитку, прав осіб з інвалідністю, функціонування і застосування української мови як державної, тому не потребує погодження уповноважених представників всеукраїнських асоціацій органів місцевого самоврядування чи відповідних органів місцевого самоврядування, Урядового уповноваженого з прав осіб з інвалідністю та всеукраїнських громадських організацій осіб з інвалідністю, їх спілок, Уповноваженого із захисту державної мови. Проєкт акта не стосується сфери наукової та науково-технічної діяльності, тому не потребує розгляду Науковим комітетом Національної ради з питань розвитку науки і технологій.

Проєкт акта потребує погодження з Міністерством фінансів України, Міністерством економіки України, Міністерством освіти і науки України, Міністерством цифрової трансформації України, Державною регуляторною службою України, Уповноваженим Верховної Ради України з прав людини.

Проєкт акта потребує проведення правової експертизи в Міністерстві юстиції України.

  1. Оцінка відповідності

У проєкті акта відсутні положення, що стосуються зобов’язань України у сфері європейської інтеграції; прав та свобод, гарантованих Конвенцією про захист прав людини і основоположних свобод; впливають на забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків; містять ризики вчинення корупційних правопорушень та правопорушень, пов’язаних з корупцією; створюють підстави для дискримінації. Громадська антикорупційна, громадська антидискримінаційна та громадська гендерно-правова експертизи не проводилися.

Проєкт акта потребує направлення до Національного агентства з питань запобігання корупції для антикорупційної експертизи. визначення необхідності проведення.

Проєкт акта потребує направлення до Урядового офісу координації європейської та євроатлантичної інтеграції Секретаріату Кабінету Міністрів України для проведення експертизи на відповідність зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції, у тому числі міжнародно-правовим, та праву Європейського Союзу (aquis ЄС).

  1. Прогноз результатів

Реалізація проєкту акта не матиме впливу на ринкове середовище, забезпечення захисту прав та інтересів суб’єктів господарювання, громадян і держави; на розвиток регіонів, підвищення чи зниження спроможності територіальних громад; ринок праці, рівень зайнятості населення; громадське здоров’я, покращення чи погіршення стану здоров’я населення або його окремих груп; екологію та навколишнє природне середовище, обсяг природних ресурсів, рівень забруднення атмосферного повітря, води, земель, зокрема забруднення утвореними відходами, інші суспільні відносини. Проєкт акта матиме вплив на ключові інтереси пацієнтів, працівників сфери охорони здоров’я, проєкти міжнародної технічної допомоги, зареєстровані в установленому законодавством порядку, суб’єктів господарювання комунальної та державної форм власності.

Вплив на інтереси зацікавлених сторін:

Заінтересована сторона Вплив реалізації акта на заінтересовану сторону Пояснення очікуваного впливу
Пацієнти Позитивний Підвищення якості медичного обслуговування.
Проєкти міжнародної технічної допомоги Позитивний Залучення більшої кількості працівників сфери охорони здоров’я до навчання.
Суб’єкти господарювання комунальної та державної форм власності Позитивний Залучення більшої кількості працівників сфери охорони здоров’я до навчання; можливість здійснювати реконструкцію, ремонт, переоснащення тощо.
Працівники сфери охорони здоров’я Позитивний Широкий вибір якісних заходів безперервного професійного розвитку.

Міністр охорони здоров’я України Віктор Ляшко

Проєкт

оприлюднено на сайті МОЗ України

25.04.2024 р.

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

Про внесення змін до Положення про систему безперервного професійного розвитку працівників сфери охорони здоров’я та Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для здійснення безперервного професійного розвитку працівників сфери охорони здоров’я

Кабінет Міністрів України постановляє:

  1. Внести до Положення про систему безперервного професійного розвитку працівників сфери охорони здоров’я, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 липня 2021 р. № 725 (Офіційний вісник України, 2021 р., № 58, ст. 3606; 2023 р., № 93, ст. 5472), та Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для здійснення безперервного професійного розвитку працівників сфери охорони здоров’я, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10 березня 2023 р. № 216 (Офіційний вісник України, 2023 р., № 31, ст. 1688), зміни, що додаються.

Прем’єр-міністр України Д. Шмигаль

ЗАТВЕРДЖЕНО

постановою Кабінету Міністрів України

Зміни до Положення про систему безперервного професійного розвитку працівників сфери охорони здоров’я та Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для здійснення безперервного професійного розвитку працівників сфери охорони здоров’я

  1. У Положенні про систему безперервного професійного розвитку працівників сфери охорони здоров’я, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 14 липня 2021 р. № 725:

1) у пункті 2: доповнити підпунктом 51 такого змісту:

«51) обмежувальні заходи — це заходи, які застосовуються адміністратором системи до провайдерів та до заходів безперервного професійного розвитку у разі виявлених за результатами моніторингу порушень;»;

підпункт 7 після слів «професійного розвитку,» доповнити словами «, або учасники проєктів (програм) міжнародної технічної допомоги (партнери з розвитку, виконавці, бенефіціари, реципієнти), зареєстрованих відповідно до Порядку залучення, використання та моніторингу міжнародної технічної допомоги, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15 лютого 2002 р. № 153 (Офіційний вісник України, 2002 р., № 8, ст. 340);»;

2) пункт 3 після абзацу другого доповнити новими абзацами такого змісту:

«На головну експертну установу у сфері громадського здоров’я, центри контролю та профілактики хвороб МОЗ, що зареєстровані провайдерами, не поширюються вимоги щодо реєстрації в системі заходів безперервного професійного розвитку (за умови проведення таких заходів на безоплатній основі для їх учасників), які:

організовані із використанням навчальних матеріалів, що були створені за рахунок коштів проєктів (програм) міжнародної технічної допомоги (партнерів з розвитку, виконавців, бенефіціарів, реципієнтів), міжнародних організацій, юридичних осіб або були ними передані з дотриманням вимог законодавства з питань інтелектуальної власності;

проводяться за рахунок коштів проєктів (програм) міжнародної технічної допомоги (партнерів з розвитку, виконавців, бенефіціарів, реципієнтів), міжнародних організацій, юридичних осіб, інших джерел, не заборонених законодавством.

Інформація про такі заходи розміщується на офіційному вебсайті експертної установи у сфері громадського здоров’я МОЗ.»;

3) пункт 9 доповнити підпунктом 11 такого змісту:

«11) навчання на циклах спеціалізації, які проводяться в закладах післядипломної освіти, структурних підрозділах закладів вищої освіти і наукових установ з метою отримання післядипломної спеціальності та професійної кваліфікації у сфері охорони здоров’я або відновлення професійної/медичної практики за спеціальністю у сфері охорони здоров’я;»;

4) абзац п’ятий пункту 11 після слів «його керівника» доповнити розділовими знаками та словами «, або сертифікат, виданий та підписаний фізичною особою — підприємцем, яка організувала цей захід.»;

5) пункт 121 після абзацу третього доповнити новим абзацом четвертим такого змісту:

«здійснює моніторинг інформації про провайдерів та дотримання умов проведення заходів безперервного професійного розвитку, застосовує обмежувальні заходи до провайдерів та до окремих заходів безперервного професійного розвитку. Обмежувальні заходи, їх види, форми та порядок застосування визначаються МОЗ;».

У зв’язку з цим абзаци четвертий–восьмий вважати абзацами п’ятим-дев’ятим відповідно;

6) пункт 14 після абзацу другого доповнити новим абзацом третім такого змісту:

«У разі встановлення наявності підстав для реєстрації провайдера в системі, адміністратор системи укладає з цим провайдером договір про надання послуг, пов’язаних із реєстрацією та проведенням заходів безперервного професійного розвитку. Підписаний договір розміщується у модулі для реєстрації користувачів та заходів безперервного професійного розвитку системи.».

У зв’язку з цим абзаци третій–п’ятий вважати абзацами четвертим–шостим відповідно;

7) пункт 16 викласти у такій редакції:

«16. Провайдер вносить до системи такі відомості:

про документ щодо акредитації міжнародними асоціаціями у сфері безперервного професійного розвитку (за наявності);

про ліцензію на провадження освітньої діяльності або витяг з наказу про видачу ліцензії (за наявності), які можуть фіксуватися у системі шляхом міжвідомчого обміну даними з Єдиною державною електронною базою з питань освіти;

про ліцензію або наказ про видачу ліцензії на провадження господарської діяльності з медичної практики (за наявності);

про реєстраційну картку проєкту (програми) міжнародної технічної допомоги (за наявності);

про інші документи провайдера, які підтверджують його відповідність вимогам, встановленим законодавством для проведення заходів безперервного професійного розвитку (за наявності).»;

8) у пункті 17:

абзац шостий після слів «(асистивних технологій)» доповнити словами «, крім закладів охорони здоров’я державної та комунальної форм власності;»;

абзац сьомий після слів «, які провадять таку діяльність» доповнити словами «, крім закладів охорони здоров’я державної та комунальної форм власності;»;

9) в абзаці першому пункту 24 слова і цифри «на 2023 рік» виключити.

  1. Пункт 4 Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для здійснення безперервного професійного розвитку працівників сфери охорони здоров’я, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10 березня 2023 р. № 216, після абзацу другого доповнити новими абзацами третім–п’ятим такого змісту:

«проходили навчання на циклах спеціалізації в закладах післядипломної освіти, структурних підрозділах закладів вищої освіти і наукових установ;

проходили навчання на заходах безперервного професійного розвитку за рахунок коштів проєктів (програм) міжнародної технічної допомоги (партнерів з розвитку, виконавців, бенефіціарів, реципієнтів), міжнародних організацій, юридичних осіб, інших джерел, не заборонених законодавством;

проходили навчання на заходах безперервного професійного розвитку, які проводились безоплатно для учасників цих заходів;».

У зв’язку з цим абзац третій вважати абзацом шостим.

ПОРІВНЯЛЬНА ТАБЛИЦЯ

до проєкту постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Положення про систему безперервного професійного розвитку працівників сфери охорони здоров’я та Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для здійснення безперервного професійного розвитку працівників сфери охорони здоров’я»

Положення про систему безперервного професійного розвитку працівників сфери охорони здоров’я, затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 14 липня 2021 р. № 725
Зміст положення акта законодавства Зміст відповідного положення проєкту акта
2. У цьому Положенні терміни вживаються у такому значенні:

1) …;

…;

51) відсутній;

 

 

…;

7) провайдери заходів безперервного професійного розвитку (далі — провайдери) — юридичні особи, які провадять діяльність з організації та проведення заходів безперервного професійного розвитку;

 

 

 

 

 

 

2. У цьому Положенні терміни вживаються у такому значенні:

1) …;

…;

51) обмежувальні заходи — це заходи, які застосовуються адміністратором системи до провайдерів та до заходів безперервного професійного розвитку у разі виявлених за результатами моніторингу порушень;

…;

7) провайдери заходів безперервного професійного розвитку (далі — провайдери) — юридичні особи, які провадять діяльність з організації та проведення заходів безперервного професійного розвитку, або учасники проєктів (програм) міжнародної технічної допомоги (партнери з розвитку, виконавці, бенефіціари, реципієнти), зареєстровані відповідно до Порядку залучення, використання та моніторингу міжнародної технічної допомоги, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15 лютого 2002 р. № 153 (Офіційний вісник України, 2002 р., № 8, ст. 340);

3. На провайдерів інших держав та випадки проходження заходів безперервного професійного розвитку за межами України не поширюються пункти 12–22 цього Положення.

….

 

Відсутній.

3. На провайдерів інших держав та випадки проходження заходів безперервного професійного розвитку за межами України не поширюються пункти 12–22 цього Положення.

….

На головну експертну установу у сфері громадського здоров’я, центри контролю та профілактики хвороб МОЗ, що зареєстровані провайдерами, не поширюються вимоги щодо реєстрації в системі заходів безперервного професійного розвитку (за умови проведення таких заходів на безоплатній основі для їх учасників), які: організовані із використанням навчальних матеріалів, що були створені за рахунок коштів проєктів (програм) міжнародної технічної допомоги (партнерів з розвитку, виконавців, бенефіціарів, реципієнтів), міжнародних організацій, юридичних осіб або були ними передані з дотриманням вимог законодавства з питань інтелектуальної власності; проводяться за рахунок коштів проєктів (програм) міжнародної технічної допомоги (партнерів з розвитку, виконавців, бенефіціарів, реципієнтів), міжнародних організацій, юридичних осіб, інших джерел, не заборонених законодавством. Інформація про такі заходи розміщується на офіційному вебсайті експертної установи у сфері громадського здоров’я МОЗ.

9. Безперервний професійний розвиток працівників сфери охорони здоров’я здійснюється шляхом здобуття неформальної освіти під час проходження:

1) навчання на циклах тематичного удосконалення, які проводяться в закладах післядипломної освіти, структурних підрозділах закладів вищої освіти і наукових установ. Цикли тематичного удосконалення проводяться тривалістю один — два тижні шляхом викладення поглиблених теоретичних знань, нових підходів з окремих розділів відповідної спеціальності;

відсутній;

 

 

 

 

 

 

11. Безперервний професійний розвиток шляхом здобуття інформальної освіти передбачає самоорганізоване здобуття працівниками сфери охорони здоров’я професійних компетентностей під час провадження професійної, громадської або іншої діяльності.

….

Підтвердженням безперервного професійного розвитку шляхом участі у зазначених заходах є сертифікат, виданий закладом охорони здоров’я за підписом його керівника. Положення про групи рівних затверджується МОЗ.

9. Безперервний професійний розвиток працівників сфери охорони здоров’я здійснюється шляхом здобуття неформальної освіти під час проходження:

1) навчання на циклах тематичного удосконалення, які проводяться в закладах післядипломної освіти, структурних підрозділах закладів вищої освіти і наукових установ. Цикли тематичного удосконалення проводяться тривалістю один — два тижні шляхом викладення поглиблених теоретичних знань, нових підходів з окремих розділів відповідної спеціальності;

11) навчання на циклах спеціалізації, які проводяться в закладах післядипломної освіти, структурних підрозділах закладів вищої освіти і наукових установ з метою отримання післядипломної спеціальності та професійної кваліфікації у сфері охорони здоров’я або відновлення професійної/медичної практики за спеціальністю у сфері охорони здоров’я;

11. Безперервний професійний розвиток шляхом здобуття інформальної освіти передбачає самоорганізоване здобуття працівниками сфери охорони здоров’я професійних компетентностей під час провадження професійної, громадської або іншої діяльності.

….

Підтвердженням безперервного професійного розвитку шляхом участі у зазначених заходах є сертифікат, виданий закладом охорони здоров’я за підписом його керівника, або сертифікат, виданий та підписаний фізичною особою — підприємцем, яка організувала цей захід. Положення про групи рівних затверджується МОЗ.

121. Адміністратор системи:

…;

відсутній;

121. Адміністратор системи:

…;

здійснює моніторинг інформації про провайдерів та дотримання умов проведення заходів безперервного професійного розвитку, застосовує обмежувальні заходи до провайдерів та до окремих заходів безперервного професійного розвитку. Обмежувальні заходи, їх види, форми та порядок застосування визначаються МОЗ;

14. Юридична особа, яка має намір бути провайдером (крім закладів охорони здоров’я, в яких проводяться заходи безперервного професійного розвитку за участю груп рівних), подає адміністратору системи заяву в електронній формі, на підставі якої інформація про провайдера вноситься до системи.

Адміністратор системи протягом 20 робочих днів з дня надходження заяви шляхом проведення аналізу наданих документів та одержання інформації з державних електронних інформаційних ресурсів встановлює наявність або відсутність підстав для реєстрації або відмови у реєстрації як провайдера в системі.

Відсутній.

 

 

 

 

 

У разі відсутності підстав для реєстрації як провайдера адміністратор системи протягом п’яти робочих днів інформує юридичну особу, яка має намір бути провайдером, про причини відмови в реєстрації як провайдера в системі.

14. Юридична особа, яка має намір бути провайдером (крім закладів охорони здоров’я, в яких проводяться заходи безперервного професійного розвитку за участю груп рівних), подає адміністратору системи заяву в електронній формі, на підставі якої інформація про провайдера вноситься до системи.

Адміністратор системи протягом 20 робочих днів з дня надходження заяви шляхом проведення аналізу наданих документів та одержання інформації з державних електронних інформаційних ресурсів встановлює наявність або відсутність підстав для реєстрації або відмови у реєстрації як провайдера в системі.

У разі встановлення наявності підстав для реєстрації провайдера в системі, адміністратор системи укладає з цим провайдером договір про надання послуг, пов’язаних із реєстрацією та проведенням заходів безперервного професійного розвитку. Підписаний договір розміщується у модулі для реєстрації користувачів та заходів безперервного професійного розвитку системи.

 

У разі відсутності підстав для реєстрації як провайдера адміністратор системи протягом п’яти робочих днів інформує юридичну особу, яка має намір бути провайдером, про причини відмови в реєстрації як провайдера в системі.

16. Провайдер може вносити відомості до системи щодо документа про акредитацію міжнародними асоціаціями у сфері безперервного професійного розвитку (за наявності) та відомості щодо ліцензії на провадження освітньої діяльності або витяг з наказу про видачу ліцензії (за наявності), які можуть фіксуватися у системі шляхом міжвідомчого обміну даними з Єдиною державною електронною базою з питань освіти. 16. Провайдер вносить до системи такі відомості:

про документ щодо акредитації міжнародними асоціаціями у сфері безперервного професійного розвитку (за наявності);

про ліцензію на провадження освітньої діяльності або витяг з наказу про видачу ліцензії (за наявності), які можуть фіксуватися у системі шляхом міжвідомчого обміну даними з Єдиною державною електронною базою з питань освіти;

про ліцензію або наказ про видачу ліцензії на провадження господарської діяльності з медичної практики (за наявності);

про реєстраційну картку проєкту (програми) міжнародної технічної допомоги (за наявності);

про інші документи провайдера, які підтверджують його відповідність вимогам, встановленим законодавством для проведення заходів безперервного професійного розвитку (за наявності).

17.

не провадять безпосередньо або із залученням третіх осіб діяльність, пов’язану з виробництвом, оптовою та роздрібною торгівлею, імпортом лікарських засобів, медичних виробів та допоміжних засобів реабілітації (асистивних технологій);

не мають у складі засновників (учасників, власників) або органів управління осіб, які провадять діяльність, пов’язану з виробництвом, оптовою та роздрібною торгівлею, імпортом лікарських засобів, медичних виробів та допоміжних засобів реабілітації (асистивних технологій), або перебувають у господарських, цивільних, трудових відносинах з особами, які провадять таку діяльність;

17.

не провадять безпосередньо або із залученням третіх осіб діяльність, пов’язану з виробництвом, оптовою та роздрібною торгівлею, імпортом лікарських засобів, медичних виробів та допоміжних засобів реабілітації (асистивних технологій), крім закладів охорони здоров’я державної та комунальної форм власності;

не мають у складі засновників (учасників, власників) або органів управління осіб, які провадять діяльність, пов’язану з виробництвом, оптовою та роздрібною торгівлею, імпортом лікарських засобів, медичних виробів та допоміжних засобів реабілітації (асистивних технологій), або перебувають у господарських, цивільних, трудових відносинах з особами, які провадять таку діяльність, крім закладів охорони здоров’я державної та комунальної форм власності;

24. Фінансування безперервного професійного розвитку працівників сфери охорони здоров’я здійснюється за рахунок коштів, передбачених у державному бюджеті для здійснення безперервного професійного розвитку працівників сфери охорони здоров’я, відповідно до Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для здійснення безперервного професійного розвитку працівників сфери охорони здоров’я на 2023 рік, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10 березня 2023 р. № 216 (Офіційний вісник України, 2023 р., № 31, ст. 1688), а також за рахунок коштів фізичних, юридичних осіб та інших не заборонених законодавством джерел фінансування відповідно до відомостей з Реєстру медичних працівників та Реєстру медичних спеціалістів, визначених постановою Кабінету Міністрів України від 25 квітня 2018 р. № 411 «Деякі питання електронної системи охорони здоров’я» (Офіційний вісник України, 2018 р., № 46, ст. 1604). 24. Фінансування безперервного професійного розвитку працівників сфери охорони здоров’я здійснюється за рахунок коштів, передбачених у державному бюджеті для здійснення безперервного професійного розвитку працівників сфери охорони здоров’я, відповідно до Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для здійснення безперервного професійного розвитку працівників сфери охорони здоров’я, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10 березня 2023 р. № 216 (Офіційний вісник України, 2023 р., № 31, ст. 1688), а також за рахунок коштів фізичних, юридичних осіб та інших не заборонених законодавством джерел фінансування відповідно до відомостей з Реєстру медичних працівників та Реєстру медичних спеціалістів, визначених постановою Кабінету Міністрів України від 25 квітня 2018 р. № 411 «Деякі питання електронної системи охорони здоров’я» (Офіційний вісник України, 2018 р., № 46, ст. 1604).
Порядок використання коштів, передбачених у державному бюджеті для здійснення безперервного професійного розвитку працівників сфери охорони здоров’я, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 10 березня 2023 р. № 216
4. Структурні підрозділи отримують бюджетні кошти пропорційно до кількості лікарів у закладах охорони здоров’я комунальної форми власності, які потребують навчання на заходах безперервного професійного розвитку, крім лікарів, які:

отримали путівку на проходження циклів тематичного удосконалення в закладах вищої та післядипломної освіти за рахунок коштів, передбачених у державному бюджеті за програмою «Підготовка і підвищення кваліфікації кадрів у сфері охорони здоров’я, підготовка наукових та науковопедагогічних кадрів закладами фахової передвищої та вищої освіти»;

відсутній;  

 

 

відсутній;   

 

 

відсутній;

 

 

проходили підготовку, перепідготовку, підвищення кваліфікації та державну оцінку компетентностей як працівники системи екстреної медичної допомоги та отримали відповідний документ.

4. Структурні підрозділи отримують бюджетні кошти пропорційно до кількості лікарів у закладах охорони здоров’я комунальної форми власності, які потребують навчання на заходах безперервного професійного розвитку, крім лікарів, які:

отримали путівку на проходження циклів тематичного удосконалення в закладах вищої та післядипломної освіти за рахунок коштів, передбачених у державному бюджеті за програмою «Підготовка і підвищення кваліфікації кадрів у сфері охорони здоров’я, підготовка наукових та науковопедагогічних кадрів закладами фахової передвищої та вищої освіти»;

проходили навчання на циклах спеціалізації в закладах післядипломної освіти, структурних підрозділах закладів вищої освіти і наукових установ;

проходили навчання на заходах безперервного професійного розвитку за рахунок коштів проєктів (програм) міжнародної технічної допомоги (партнерів з розвитку, виконавців, бенефіціарів, реципієнтів), міжнародних організацій, юридичних осіб, інших джерел, не заборонених законодавством;

проходили навчання на заходах безперервного професійного розвитку, які проводились безоплатно для учасників цих заходів;

проходили підготовку, перепідготовку, підвищення кваліфікації та державну оцінку компетентностей як працівники системи екстреної медичної допомоги та отримали відповідний документ.

Міністр охорони здоров’я України Віктор Ляшко

ДОВІДКА

щодо відповідності зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції та праву Європейського Союзу (acquis ЄС) проєкту постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Положення про систему безперервного професійного розвитку працівників сфери охорони здоров’я та Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для здійснення безперервного професійного розвитку працівників сфери охорони здоров’я»

Проєкт акта розроблено Міністерством охорони здоров’я України.

  1. Належність проєкту акта до сфер, правовідносини в яких регулюються правом Європейського Союзу (acquis ЄС)

Проєкт акта за предметом правового регулювання не належить до сфер, правовідносини в яких регулюються правом Європейського Союзу (acquis ЄС).

  1. Зобов’язання України у сфері європейської інтеграції (у тому числі міжнародно-правові)

Проєкт акта за предметом правового регулювання не стосується міжнародно-правових зобов’язань України у сфері європейської інтеграції.

  1. Програмні документи у сфері європейської інтеграції Програмні документи у сфері європейської інтеграції

Президента України та/або Кабінету Міністрів України щодо предмета правового регулювання проєкту акта відсутні.

  1. Порівняльно-правовий аналіз

Проєкт акта за предметом правового регулювання не належить до сфер, правовідносини в яких регулюються правом Європейського Союзу (acquis ЄС), та не стосується міжнародно-правових зобов’язань України у сфері європейської інтеграції.

  1. Очікувані результати

Прийняття проєкту акта розширить можливості працівників сфери охорони здоров’я при виборі заходів безперервного професійного розвитку, а також покращить якість цих заходів за рахунок допуску до діяльності провайдерів проєктів міжнародної технічної допомоги.

  1. Узагальнений висновок

Проєкт акта не суперечить основним положенням законодавства Європейського Союзу.

Міністр охорони здоров’я України Віктор Ляшко

Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті