Корпоративна репутація фармкомпаній: що змінилось у 2023–2024 рр.?

08 Травня 2024 12:01 Поділитися

Консалтингова компанія PatientView опублікувала актуальні дані свого щорічного дослідження про корпоративну репутацію фармацевтичних компаній з точки зору пацієнтів. Опитування проводилося з листопада 2023 до кінця лютого 2024 р. серед понад 2 тис. груп пацієнтів із 106 країн світу.

57% респондентів оцінили корпоративну репутацію фармкомпаній як «хорошу» або «відмінну». Порівняно з «пандемічними» 2021 та 2022 р. ця оцінка трохи погіршилася, проте все ж залишається на досить високому рівні, адже у 2014–2019 рр. показник не перевищував 46% (рисунок).

Рисунок. Частка респондентів, які оцінили корпоративну репутацію фармкомпаній як «хорошу» або «відмінну» протягом 2014–2023 рр.

Нагадаємо, що на фоні пандемії COVID-19 репутація фарміндустрії помітно покращилася, на що впливали, зокрема, такі чинники, як швидка розробка та виробництво вакцин. Результати нового опитування свідчать про те, що високі результати, досягнуті під час пандемії коронавірусу, можуть бути нестійкими.

Найбільшу частку відповідей з оцінкою корпоративної репутації як «хороша» та «відмінна» відмічено в таких країнах, як Греція (85%), Тайвань (83%), Бразилія (80%), Китай (77%), Канада (72%). Водночас у деяких країнах, зокрема європейських (Нідерланди, Данія, Франція, Німеччина, Норвегія, Фінляндія), цей показник є досить низьким.

Фармацевтична індустрія стикається з критикою стосовно таких питань, як ціноутворення, залучення пацієнтів у розробку і дослідження (Research & Development — R&D) та доступність ліків. Так, деякі пацієнтські групи висловлюють занепокоєння стосовно дефіциту методів лікування деяких захворювань. Вони вважають, що фармкомпанії могли б краще комунікувати стосовно розв’язання цього питання, інакше пацієнти залишаються в незнанні. Також деякі групи пацієнтів з онкологічними захворюваннями відмічають, що загалом фармкомпанії декларують, що їх стратегії орієнтовані на пацієнта, однак не завжди це прослідковується в реальних діях. Наприклад, пацієнтів дуже мало залучають до обговорень у сфері R&D.

Найвищі оцінки щодо корпоративної репутації отримали компанії ViiV Healthcare, Gilead Sciences та Roche. Якщо говорити лише про Big Pharma, топ-3 формують Gilead Sciences, Roche та Pfizer.

За матеріалами www.patient-view.com, www.fiercepharma.com

Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті