9 серпня під час засідання Комітету Верховної Ради України з питань здоров’я нації, медичної допомоги та медичного страхування (Комітет) було розглянуто підготовлений до другого читання законопроєкт щодо удосконалення обмежень для медичних, фармацевтичних працівників та фахівців з реабілітації під час здійснення ними професійної діяльності (реєстр. № 10293). До цього Комітет розглядав цей документ 19 липня, але виникла необхідність внести додаткові зміни до вже ухваленого Закону України від 16.07.2024 р. № 3860-IX «Про внесення змін до деяких законів України щодо паралельного імпорту лікарських засобів». Метою цих змін є пришвидшення впровадження нового механізму реєстрації та закупівель ліків, що проводяться особою, уповноваженою на здійснення закупівель у сфері охорони здоров’я. Пропонується, щоб цей механізм почав діяти з моменту набрання чинності законом № 10293 у разі його ухвалення Парламентом.
Комітет ухвалив рішення рекомендувати Верховній Раді України прийняти запропоновану Комітетом остаточну редакцію законопроєкту № 10293 у другому читанні і в цілому як закон з техніко-юридичними правками.
Також депутати підтримали рішення голови Комітету направити звернення до Прем’єр-міністра України Дениса Шмигаля з приводу необхідності його втручання в ситуацію, що склалася з підготовкою установ Національної академії медичних наук (НАМН) України до входження у єдиний медичний простір та контрактування Національною службою здоров’я України (НСЗУ) за програмою медичних гарантій, у зв’язку з ігноруванням керівництвом НАМН України вимог чинного законодавства, рішень Уряду та рекомендації Комітету.
Голова Комітету Михайло Радуцький наголосив, що Комітет спільно з Міністерством охорони здоров’я (МОЗ) України, НСЗУ та Міністерством фінансів України другий рік поспіль намагається долучити установи НАМН, які задіяні у наданні спеціалізованої медичної допомоги населенню, до виконання програми медичних гарантій, щоб ця висококваліфікована медична допомога стала більш доступною.
«Ми прийняли закон, яким подовжили пільговий період реорганізацій, МОЗ з НСЗУ і Міністерством фінансів надають консультативну допомогу, навіть залучили Проєкт Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) «Підтримка реформи охорони здоров’я» для надання юридичної та аналітичної підтримки у трансформації установ НАМН України. Однак керівництво НАМН України ігнорує вимоги чинного законодавства, рішення Уряду та наші рекомендації і продовжує саботувати процес реорганізації установ НАМН у державні некомерційні підприємства», — заявив голова Комітету.
Крім того, депутати розглянули проєкт Закону України № 9103 «Про інститут реєстрованих партнерств».
Головним з розгляду цього законопроєкту є Комітет Верховної Ради України з питань правової політики, але інші комітети мають право подати свої пропозиції до нього.
Комітет ухвалив рішення запропонувати Комітету з питань правової політики рекомендувати за результатами розгляду у першому читанні проєкт закону прийняти за основу з урахуванням зауважень, наданих МОЗ та Уповноваженим Верховної Ради України з прав людини.
Нагадаємо, Комітет також заслухав результати позапланового контролю Державної науково-дослідної лабораторії з контролю якості лікарських засобів Державної установи «Інститут громадського здоров’я ім. О.М. Марзєєва НАМН України».
За матеріалами komzdrav.rada.gov.ua
Коментарі
Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим