ПОДАННЯ
Відповідно до статті 93 Конституції України Кабінет Міністрів подає в порядку законодавчої ініціативи для розгляду Верховною Радою проєкт Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо верифікації даних у сфері охорони здоров’я».
Представлятиме законопроєкт у Верховній Раді Міністр охорони здоров’я Ляшко Віктор Кирилович.
Прем’єр-міністр України Ю. Свириденко
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проєкту Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо верифікації даних у сфері охорони здоров’я»
- Мета
Проєкт Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо верифікації даних у сфері охорони здоров’я» (далі — проєкт Закону) розроблено з метою забезпечення виконання завдань та функцій у сфері охорони здоров’я, визначених відповідно до Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров’я» (далі — Закон).
- Обґрунтування необхідності прийняття акта
Статтею 242 Закону передбачено, що для забезпечення функціонування електронної системи охорони здоров’я (далі — ЕСОЗ), з метою виконання завдань і функцій, покладених на неї щодо забезпечення можливості використання пацієнтами електронних сервісів для реалізації їх прав, автоматизації ведення обліку медичних послуг, управління медичною інформацією у сфері охорони здоров’я, для реєстрації пацієнта, оновлення відомостей та верифікації даних про нього, здійснюється інформаційна взаємодія (крім доступу до медичної інформації пацієнта) між ЕСОЗ та іншими державними реєстрами, визначеними Законом, з дотриманням вимог Закону України «Про захист персональних даних».
З метою взаємодії ЕСОЗ та інтегрованою міжвідомчою інформаційно- комунікаційною системою щодо контролю осіб, транспортних засобів та вантажів, які перетинають державний кордон та єдиною інформаційною системою Міністерства внутрішніх справ, за для здійснення верифікації даних про осіб, які перетинають кордон, виникла необхідність внесення пропонованих змін.
Разом з цим, з метою підвищення рівня контролю за дотриманням ліцензіатами ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва лікарських засобів, оптової та роздрібної торгівлі лікарськими засобами, імпорту лікарських засобів (крім активних фармацевтичних інгредієнтів), є доцільним унормування здійснення передачі до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері контролю якості та безпеки лікарських засобів відомостей про фармацевтичних працівників, що містяться в електронній системі охорони здоров’я.
Крім цього, відповідно до пункту 18 частини першої статті 2 Бюджетного кодексу України (далі — Бюджетний кодекс) головними розпорядниками бюджетних коштів є бюджетні установи в особі їх керівників, які відповідно до статті 22 Кодексу отримують повноваження шляхом встановлення бюджетних призначень. Зазначеною статтею визначений виключний перелік, хто може бути головними розпорядниками бюджетних коштів, до якого, зокрема за бюджетними призначеннями, визначеними законом про Державний бюджет України, відносяться міністерства.
Таким чином, головні розпорядники коштів Державного бюджету України визначаються відповідно до Бюджетного кодексу та затверджуються законом про Державний бюджет України шляхом встановлення їм бюджетних призначень.
Національна служба здоров’я України (далі ̶ НСЗУ), як центральний орган виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра охорони здоров’я, який реалізує державну політику у сфері державних фінансових гарантій медичного обслуговування населення є розпорядником бюджетних коштів нижчого рівня.
Водночас, у Законі який визначає правові, організаційні, економічні та соціальні засади охорони здоров’я в Україні та регулюють суспільні відносини у цій сфері використовуються назви державних органів виходячи з їх функцій, передбачених відповідними положеннями про державний орган, наприклад: центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я (Міністерство охорони здоров’я України).
Натомість по тексту Закону найменування НСЗУ, як центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державних фінансових гарантій та відповідно до Положення про Національну службу здоров’я України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2017 р. № 1101 укладає, змінює та припиняє договори про медичне обслуговування населення та договори про реімбурсацію, зазначається як головний розпорядник бюджетних коштів.
Враховуючи вимоги Бюджетного кодексу, зокрема те, що НСЗУ не є головним розпорядником бюджетних коштів, а також те, що питання розпорядників бюджетних коштів всіх рівнів лежить в площині бюджетного законодавства, виникла необхідність внесення пропонованих змін.
Враховуючи зазначене, з метою уніфікації у Законі найменувань державних органів, відповідно до їх повноважень, а також керуючись Законом України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення» проєктом закону пропонується внести відповідні зміни замінивши по тексту Закону слова «головний розпорядник бюджетних коштів» словами «центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державних фінансових гарантій медичного обслуговування населення».
- Основні положення проєкту акта
Проєктом Закону пропонується:
внести зміни у статтю 242 Закону України «Основи законодавства про охорону здоров’я» в частині розширення переліку інформаційних систем для взаємодії з ЕСОЗ та у Закон України «Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус» в частині доповнення частини шостої статті 11 новим пунктом 6 щодо обміну інформації про податковий номер особи (реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків) (за наявності) з Єдиного державного демографічного реєстру з метою здійснення верифікації даних;
внести зміни по всьому тексту Закону України «Основи законодавства про охорону здоров’я», замінивши слова «головний розпорядник бюджетних коштів» у відповідному відмінку словами «центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державних фінансових гарантій медичного обслуговування населення»;
внести зміни у статтю 17 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування», спрямовані на розширення можливостей використання інформації з Державного реєстру застрахованих осіб. Їх суть полягає у тому, щоб дозволити застосовувати ці дані не лише для традиційних завдань соціального страхування та соціального захисту, а й для перевірки достовірності інформації та документів, що вносяться до ЕСОЗ. Це дає змогу підтверджувати правильність персональних даних пацієнтів та медичних працівників, перевіряти документи, які стають підставою для оплати медичних послуг, лікарських засобів та виробів за програмою медичних гарантій, забезпечувати прозоре та цільове використання бюджетних коштів.
- Правові аспекти
Правові відносини у даній сфері регулюються Конституцією України, Бюджетним кодексом України, Законами України «Основи законодавства України про охорону здоров’я», «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення», «Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус», Положенням про Національну службу здоров’я України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2017 р. № 1101 «Про утворення Національної служби здоров’я України».
- Фінансово-економічне обґрунтування
Прийняття проєкту Закону не потребує додаткових витрат з Державного бюджету України та не впливає на його показники.
Проєктом Закону передбачено, що передача інформації з електронної системи охорони здоров’я до Державної служби України з лікарських засобів та контролю за наркотиками здійснюватиметься у рамках реалізації вже діючих функцій Національної служби здоров’я України та з використанням наявних технічних рішень і функціональних модулів електронної системи охорони здоров’я.
- Позиція заінтересованих сторін
Проєкт Закону не стосується питань соціально-трудової сфери, прав осіб з інвалідністю, питань функціонування місцевого самоврядування, прав та інтересів територіальних громад, місцевого та регіонального розвитку, функціонування і застосування української мови як державної, тому не потребує погодження з уповноваженими представниками всеукраїнських асоціацій органів місцевого самоврядування, Уповноваженим із захисту державної мови, не потребує проведення публічних консультацій, погодження уповноважених представників всеукраїнських асоціацій органів місцевого самоврядування чи відповідних органів місцевого самоврядування, уповноважених представників всеукраїнських профспілок, їх об’єднань та всеукраїнських об’єднань організацій роботодавців, Урядового уповноваженого з прав осіб з інвалідністю та всеукраїнських громадських організацій осіб з інвалідністю, їх спілок, Уповноваженого із захисту державної мови.
Проєкт Закону не стосується сфери наукової та науково-технічної діяльності.
- Оцінка відповідності
У проєкті акта відсутні положення, що впливають на забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків, містять ризики вчинення корупційних правопорушень та правопорушень, пов’язаних з корупцією, створюють підстави для дискримінації.
Проєкт акта відповідає Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод та практиці Європейського суду з прав людини.
Громадська антикорупційна, громадська антидискримінаційна та громадська гендерно-правова експертизи не проводилися.
- Прогноз результатів
Реалізація проєкту Закону не матиме впливу на ринкове середовище, забезпечення захисту прав та інтересів суб’єктів господарювання і громадян; на розвиток регіонів, підвищення чи зниження спроможності територіальних громад; на ринок праці, рівень зайнятості населення; громадське здоров’я; екологію та навколишнє природнє середовище, обсяг природних ресурсів, рівень забруднення атмосферного повітря, води, земель, зокрема забруднення утвореними відходами, інші суспільні відносини.
Реалізація проєкту Закону матиме позитивний вплив на процеси здійснення верифікації даних про осіб, які перетинають державний кордон, інформаційної взаємодії ЕСОЗ та інтегрованої міжвідомчої інформаційно- комунікаційної системи щодо контролю осіб, транспортних засобів та вантажів, які перетинають державний кордон, єдиної інформаційної системи Міністерства внутрішніх справ, сприятиме цільовому використанню бюджетних коштів в сфері охорони здоров’я, уніфікації найменувань державних органів відповідно до їх повноважень.
Вплив на ключові інтереси заінтересованих сторін:
Заінтересована сторона | Вплив реалізації акта на заінтересовану сторону | Пояснення очікуваного впливу |
Держава | Позитивний | 1) однозначність та зрозумілість у використанні термінів у законодавстві;
2) законодавче врегулювання процесу здійснення верифікації даних про осіб, які перетинають державний кордон |
Міністр охорони здоров’я України Віктор Ляшко
Проєкт
зареєстровано в Парламенті
06.10.2025 р. за № 14100
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про внесення змін до деяких законів України щодо верифікації даних у сфері охорони здоров’я
Верховна Рада України постановляє:
І. Внести зміни до таких законів України:
- В Основах законодавства України про охорону здоров’я (Відомості Верховної Ради України, 1993 р., № 4, ст. 19 із наступними змінами):
1) у статті 18:
в частині п’ятій слово «укладені» замінити словом «укладено»; в частині шостій слово «уклали» замінити словом «уклав»;
2) у частині другій статті 24 слово «укладені» замінити словом
«укладено»;
3) у статті 242:
у частині п’ятій:
абзац перший викласти в такій редакції:
«5. Для забезпечення функціонування електронної системи охорони здоров’я, з метою виконання завдань і функцій, покладених на електронну систему охорони здоров’я щодо забезпечення можливості використання пацієнтами електронних сервісів для реалізації їх прав, автоматизації ведення обліку медичних послуг, у тому числі для забезпечення цільового та раціонального використання коштів, передбачених на фінансування надання медичних послуг, лікарських засобів та медичних виробів за програмою медичних гарантій, управління медичною інформацією у сфері охорони здоров’я, для реєстрації пацієнта, оновлення відомостей та верифікації даних про нього з електронної системи охорони здоров’я до Єдиного державного демографічного реєстру, єдиної інформаційної системи Міністерства внутрішніх справ, Державного реєстру актів цивільного стану громадян та/або Державного реєстру фізичних осіб — платників податків, Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів у порядку електронної інформаційної взаємодії можуть передаватися такі відомості про фізичних осіб, які зареєстровані в електронній системі охорони здоров’я або які передбачається в ній зареєструвати:»;
абзац десятий викласти в такій редакції:
«Електронна інформаційна взаємодія між електронною системою охорони здоров’я та Єдиним державним демографічним реєстром, єдиною інформаційною системою Міністерства внутрішніх справ, Державним реєстром актів цивільного стану громадян, Державним реєстром фізичних осіб — платників податків, Єдиним державним реєстром призовників, військовозобов’язаних та резервістів здійснюється у встановленому законодавством порядку з використанням системи електронної взаємодії державних електронних ресурсів з дотриманням вимог Закону України «Про захист персональних даних».»;
після частини шостої доповнити статтю новою частиною сьомою такого змісту:
«7. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державних фінансових гарантій медичного обслуговування населення, передає за запитами з дотриманням вимог законодавства про захист персональних даних з використанням інформаційно-комунікаційних систем, вимог щодо захисту інформації відповідно до статті 8 Закону України «Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах»:
відомості, що містяться в електронній системі охорони здоров’я, — до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, з метою здійснення контролю за дотриманням ліцензіатами ліцензійних умов провадження господарської діяльності з медичної практики;
відомості про фармацевтичних працівників, що містяться в електронній системі охорони здоров’я, — до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері контролю якості та безпеки лікарських засобів, з метою здійснення контролю за дотриманням ліцензіатами ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва лікарських засобів, оптової та роздрібної торгівлі лікарськими засобами, імпорту лікарських засобів (крім активних фармацевтичних інгредієнтів).
Відомості про медичних та фармацевтичних працівників, які передаються згідно з цією частиною, включають:
прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності);
реєстраційний номер облікової картки платника податків (у разі наявності) або серію (за наявності) та номер паспорта громадянина України (для фізичних осіб, які через релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку в паспорті громадянина України);
інформацію про освітньо-кваліфікаційний рівень, спеціальність, підвищення кваліфікації та перепідготовку, найменування посади, спеціалізацію (за наявності).
Запити центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, та центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері контролю якості та безпеки лікарських засобів, щодо отримання відомостей про медичних та фармацевтичних працівників повинні містити:
найменування юридичної особи, прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) фізичної особи — підприємця, яка є ліцензіатом і щодо якої запитуються відомості;
посилання на правові підстави та обґрунтування необхідності отримання відомостей;
перелік (склад) відомостей про медичних та фармацевтичних працівників, що запитуються.».
У зв’язку з цим частини сьому — дев’яту вважати відповідно частинами восьмою — десятою;
4) у тексті Закону:
слова «головний розпорядник бюджетних коштів» у всіх відмінках і числах замінити словами «центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державних фінансових гарантій медичного обслуговування населення» у відповідному відмінку;
слова «договір про медичне обслуговування населення» у всіх відмінках і числах замінити словами «договір про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій» у відповідному відмінку і числі, крім частини одинадцятої статті 18 цього Закону.
- У статті 17 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (Відомості Верховної Ради України, 2011 р., № 2—3, ст. 11 із наступними змінами):
1) частину першу після абзацу шостого доповнити новим абзацом такого змісту:
«перевірки достовірності інформації та документів, що внесені до електронної системи охорони здоров’я (крім інформації про стан здоров’я людини), на підставі яких формуються звіти, що є підставою для оплати наданих медичних послуг, лікарських засобів та медичних виробів за програмою медичних гарантій, або які містять персональні дані пацієнтів, медичних працівників, яким (якими) надано відповідні медичні послуги, лікарські засоби та медичні вироби.».
У зв’язку з цим абзац сьомий вважати абзацом восьмим;
2) абзац другий частини четвертої викласти в такій редакції:
«Центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову та бюджетну політику, під час здійснення верифікації та моніторингу державних виплат і перевірки достовірності інформації та документів, що внесені до електронної системи охорони здоров’я (крім інформації про стан здоров’я людини), на підставі яких формуються звіти, що є підставою для оплати наданих медичних послуг, лікарських засобів та медичних виробів за програмою медичних гарантій, або які містять персональні дані пацієнтів, медичних працівників, яким (якими) надано відповідні медичні послуги, лікарські засоби та медичні вироби, безоплатно отримує відомості з Державного реєстру в електронній формі у форматі бази даних, витягу та/або в іншій формі на підставі договорів про обмін інформацією.».
- Частину шосту статті 11 Закону України «Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус» (Відомості Верховної Ради України, 2013 р., № 51, ст. 716 із наступними змінами) викласти в такій редакції:
«6. Інформація, відомості або інші персональні дані про осіб, що містяться в Реєстрі, передаються до електронної системи охорони здоров’я з використанням системи електронної взаємодії державних електронних ресурсів за отриманим від електронної системи охорони здоров’я запитом з метою та в обсязі, визначеними статтею 242 Основ законодавства України про охорону здоров’я, а саме:
1) ім’я особи;
2) дата народження;
3) стать;
4) реквізити документів, виданих особі засобами Реєстру, а також документів, на підставі яких видані такі документи (тип, назва документа, серія, номер, дата видачі та уповноважений суб’єкт, що видав документ, строк дії документа), та інформація про визнання недійсними таких документів;
5) унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі;
6) інформація про податковий номер (реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб — платників податків) (за наявності).».
ІІ. Прикінцеві та перехідні положення
- Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.
- Кабінету Міністрів України у тримісячний строк з дня набрання чинності цим Законом:
привести власні нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом;
забезпечити приведення міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом.
Голова Верховної Ради України
ПОРІВНЯЛЬНА ТАБЛИЦЯ
до проєкту Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо верифікації даних у сфері охорони здоров’я»
Зміст положення (норми) чинного акту законодавства | Зміст відповідного положення (норми) проєкту акта |
Закон України «Основи законодавства України про охорону здоров’я» |
|
Стаття 18. Фінансове забезпечення охорони здоров’я Фінансове забезпечення охорони здоров’я може здійснюватися за рахунок коштів Державного бюджету України та місцевих бюджетів, коштів юридичних та фізичних осіб, а також з інших джерел, не заборонених законом.
Рівень фінансового забезпечення охорони здоров’я розраховується на підставі науково обґрунтованих нормативів. Кошти Державного бюджету України та місцевих бюджетів, призначені на охорону здоров’я, використовуються, зокрема, для забезпечення медичної та реабілітаційної допомоги населенню, фінансування державних цільових і місцевих програм охорони здоров’я та фундаментальних наукових досліджень у цій сфері. Фінансове забезпечення державних та комунальних закладів охорони здоров’я ̶ бюджетних установ здійснюється відповідно до бюджетного законодавства. Медична допомога надається безоплатно за рахунок бюджетних коштів у закладах охорони здоров’я та фізичними особами ̶ підприємцями, які зареєстровані та одержали в установленому законом порядку ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики, з якими головними розпорядниками бюджетних коштів укладені договори про медичне обслуговування населення. |
Стаття 18. Фінансове забезпечення охорони здоров’я Фінансове забезпечення охорони здоров’я може здійснюватися за рахунок коштів Державного бюджету України та місцевих бюджетів, коштів юридичних та фізичних осіб, а також з інших джерел, не заборонених законом.
Рівень фінансового забезпечення охорони здоров’я розраховується на підставі науково обґрунтованих нормативів. Кошти Державного бюджету України та місцевих бюджетів, призначені на охорону здоров’я, використовуються, зокрема, для забезпечення медичної та реабілітаційної допомоги населенню, фінансування державних цільових і місцевих програм охорони здоров’я та фундаментальних наукових досліджень у цій сфері. Фінансове забезпечення державних та комунальних закладів охорони здоров’я – бюджетних установ здійснюється відповідно до бюджетного законодавства. Медична допомога надається безоплатно за рахунок бюджетних коштів у закладах охорони здоров’я та фізичними особами – підприємцями, які зареєстровані та одержали в установленому законом порядку ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики, з якими центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державних фінансових гарантій медичного обслуговування населення укладено договори про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій. |
Реабілітаційна допомога у сфері охорони здоров’я надається за рахунок бюджетних коштів у реабілітаційних закладах, закладах охорони здоров’я з реабілітаційним відділенням чи підрозділом, інших суб’єктах господарювання, які мають право на надання реабілітаційної допомоги згідно із законодавством та з якими головні розпорядники бюджетних коштів уклали договори про медичне обслуговування населення. | Реабілітаційна допомога у сфері охорони здоров’я надається за рахунок бюджетних коштів у реабілітаційних закладах, закладах охорони здоров’я з реабілітаційним відділенням чи підрозділом, інших суб’єктах господарювання, які мають право на надання реабілітаційної допомоги згідно із законодавством та з якими центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державних фінансових гарантій медичного обслуговування населення уклав договори про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій. |
Договори про медичне обслуговування укладаються у межах бюджетних коштів, передбачених на охорону здоров’я, на підставі вартості та обсягу послуг з медичного обслуговування, замовником яких є держава або органи місцевого самоврядування. Вартість послуги з медичного обслуговування розраховується з урахуванням структури витрат, необхідних для надання такої послуги відповідно до галузевих стандартів у сфері охорони здоров’я. Методика розрахунку вартості послуги з медичного обслуговування, замовником якої є держава, затверджується Кабінетом Міністрів України.
Вимоги до надавача послуг з медичного обслуговування населення, з яким головними розпорядниками бюджетних коштів укладаються договори про медичне обслуговування населення, порядок укладання таких договорів та типова форма договору затверджуються Кабінетом Міністрів України. … |
Договори про медичне обслуговування укладаються у межах бюджетних коштів, передбачених на охорону здоров’я, на підставі вартості та обсягу послуг з медичного обслуговування, замовником яких є держава або органи місцевого самоврядування. Вартість послуги з медичного обслуговування розраховується з урахуванням структури витрат, необхідних для надання такої послуги відповідно до галузевих стандартів у сфері охорони здоров’я. Методика розрахунку вартості послуги з медичного обслуговування, замовником якої є держава, затверджується Кабінетом Міністрів України.
Вимоги до надавача послуг з медичного обслуговування населення, з яким центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державних фінансових гарантій медичного обслуговування населення укладаються договори про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій, порядок укладання таких договорів та типова форма договору затверджуються Кабінетом Міністрів України. … |
Стаття 24. Участь громадськості в охороні здоров’я Державні органи, заклади охорони здоров’я зобов’язані сприяти реалізації права громадян на участь в управлінні охороною здоров’я.
У державних та комунальних закладах охорони здоров’я, що надають спеціалізовану медичну допомогу, з якими головними розпорядниками бюджетних коштів укладені договори про медичне обслуговування населення, за рішенням власника закладу охорони здоров’я (уповноваженого ним органу) утворюються наглядові ради з обов’язковим залученням представників громадськості (за їхньою згодою). Наглядові ради також можуть утворюватися за рішенням власника в інших закладах охорони здоров’я. … |
Стаття 24. Участь громадськості в охороні здоров’я Державні органи, заклади охорони здоров’я зобов’язані сприяти реалізації права громадян на участь в управлінні охороною здоров’я.
У державних та комунальних закладах охорони здоров’я, що надають спеціалізовану медичну допомогу, з якими центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державних фінансових гарантій медичного обслуговування населення укладено договори про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій, за рішенням власника закладу охорони здоров’я (уповноваженого ним органу) утворюються наглядові ради з обов’язковим залученням представників громадськості (за їхньою згодою). Наглядові ради також можуть утворюватися за рішенням власника в інших закладах охорони здоров’я. … |
Стаття 242. Електронна система охорони здоров’я
… 5. Для забезпечення функціонування електронної системи охорони здоров’я, з метою виконання завдань і функцій, покладених на електронну систему охорони здоров’я щодо забезпечення можливості використання пацієнтами електронних сервісів для реалізації їх прав, автоматизації ведення обліку медичних послуг, управління медичною інформацією у сфері охорони здоров’я, для реєстрації пацієнта, оновлення відомостей та верифікації даних про нього з електронної системи охорони здоров’я до Єдиного державного демографічного реєстру, Державного реєстру актів цивільного стану громадян та/або Державного реєстру фізичних осіб – платників податків, Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів у порядку електронної інформаційної взаємодії можуть передаватися такі відомості про фізичних осіб, які зареєстровані в електронній системі охорони здоров’я або яких передбачається в ній зареєструвати: … |
Стаття 242. Електронна система охорони здоров’я
…. 5. Для забезпечення функціонування електронної системи охорони здоров’я, з метою виконання завдань і функцій, покладених на електронну систему охорони здоров’я щодо забезпечення можливості використання пацієнтами електронних сервісів для реалізації їх прав, автоматизації ведення обліку медичних послуг, у тому числі для забезпечення цільового та раціонального використання коштів, передбачених на фінансування надання медичних послуг, лікарських засобів та медичних виробів за програмою медичних гарантій, управління медичною інформацією у сфері охорони здоров’я, для реєстрації пацієнта, оновлення відомостей та верифікації даних про нього з електронної системи охорони здоров’я до Єдиного державного демографічного реєстру, єдиної інформаційної системи Міністерства внутрішніх справ, Державного реєстру актів цивільного стану громадян та/або Державного реєстру фізичних осіб – платників податків у порядку електронної інформаційної взаємодії можуть передаватися такі відомості про фізичних осіб, які зареєстровані в електронній системі охорони здоров’я або які передбачається в ній зареєструвати: … |
Інформаційна взаємодія між електронною системою охорони здоров’я та Єдиним державним демографічним реєстром, Державним реєстром актів цивільного стану громадян, Державним реєстром фізичних осіб — платників податків, Єдиним державним реєстром призовників, військовозобов’язаних та резервістів здійснюється у встановленому законодавством порядку з використанням системи електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів та/або з використанням єдиної інформаційної системи Міністерства внутрішніх справ України з дотриманням вимог Закону України «Про захист персональних даних».
… |
Електронна інформаційна взаємодія між електронною системою охорони здоров’я та Єдиним державним демографічним реєстром, єдиною інформаційною системою Міністерства внутрішніх справ, Державним реєстром актів цивільного стану громадян, Державним реєстром фізичних осіб — платників податків, Єдиним державним реєстром призовників, військовозобов’язаних та резервістів здійснюється у встановленому законодавством порядку з використанням системи електронної взаємодії державних електронних ресурсів з дотриманням вимог Закону України «Про захист персональних даних».
… |
Частина відсутня | 7. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державних фінансових гарантій медичного обслуговування населення, передає за запитами з дотриманням вимог законодавства про захист персональних даних з використанням інформаційно- комунікаційних систем, вимог щодо захисту інформації відповідно до статті 8 Закону України «Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах»:
відомості, що містяться в електронній системі охорони здоров’я, — до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, з метою здійснення контролю за дотриманням ліцензіатами ліцензійних умов провадження господарської діяльності з медичної практики; відомості про фармацевтичних працівників, що містяться в електронній системі охорони здоров’я, — до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері контролю якості та безпеки лікарських засобів, з метою здійснення контролю за дотриманням ліцензіатами ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва лікарських засобів, оптової та роздрібної торгівлі лікарськими засобами, імпорту лікарських засобів (крім активних фармацевтичних інгредієнтів). Відомості про медичних та фармацевтичних працівників, які передаються згідно з цією частиною, включають: прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності); реєстраційний номер облікової картки платника податків (у разі наявності) або серію (за наявності) та номер паспорта громадянина України (для фізичних осіб, які через релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті громадянина України); інформацію про освітньо-кваліфікаційний рівень, спеціальність, підвищення кваліфікації та перепідготовку, найменування посади, спеціалізацію (за наявності). Запити центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, та центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері контролю якості та безпеки лікарських засобів, щодо отримання відомостей про медичних та фармацевтичних працівників повинні містити: найменування юридичної особи, прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) фізичної особи — підприємця, яка є ліцензіатом і щодо якої запитуються відомості; посилання на правові підстави та обґрунтування необхідності отримання відомостей; перелік (склад) відомостей про медичних та фармацевтичних працівників, що запитуються. |
7. Внесення інформації та документів до електронної системи охорони здоров’я здійснюється з використанням кваліфікованого електронного підпису чи печатки або удосконаленого електронного підпису чи печатки, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису чи печатки. | 8. Внесення інформації та документів до електронної системи охорони здоров’я здійснюється з використанням кваліфікованого електронного підпису чи печатки або удосконаленого електронного підпису чи печатки, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису чи печатки. |
8. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державних фінансових гарантій медичного обслуговування населення, зобов’язаний опубліковувати на своєму офіційному веб-сайті відомості, що містяться в електронній системі охорони здоров’я, за умови знеособлення персональних даних відповідно до вимог Закону України «Про захист персональних даних» в обсязі та порядку, встановлених Кабінетом Міністрів України.
9. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державних фінансових гарантій медичного обслуговування населення, здійснює із забезпеченням захисту персональних даних осіб обмін необхідною для діяльності інформацією із закладом охорони здоров’я, що здійснює державний санітарно- епідеміологічний нагляд та діяльність у галузі громадського здоров’я, який одержав ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики, та необхідною для діяльності інформацією (крім інформації про стан здоров’я особи) з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, Пенсійним фондом України, Фондом соціального захисту осіб з інвалідністю, з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері статистики, центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову та бюджетну політику, центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері соціальної політики, загальнообов’язкового державного соціального та пенсійного страхування, соціального захисту населення. Перевірка достовірності інформації та документів, що внесені до електронної системи охорони здоров’я (крім інформації про стан здоров’я людини), на підставі яких формуються звіти, що є підставою для оплати наданих медичних послуг, лікарських засобів та медичних виробів за програмою медичних гарантій, або які містять персональні дані пацієнтів, медичних працівників, яким (якими) надано відповідні медичні послуги, лікарські засоби та медичні вироби, здійснюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову та бюджетну політику, у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. Така перевірка здійснюється шляхом автоматизованого обміну інформацією шляхом інформаційної взаємодії з інформаційно-аналітичною платформою електронної верифікації та моніторингу, створеною відповідно до статті 14 Закону України «Про верифікацію та моніторинг державних виплат», у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. За результатами такої перевірки у разі виявлення недостовірності інформації та документів, що внесені до електронної системи охорони здоров’я (крім інформації про стан здоров’я людини), на підставі яких формуються звіти, що є підставою для оплати наданих медичних послуг, лікарських засобів та медичних виробів за програмою медичних гарантій, або які містять персональні дані пацієнтів, медичних працівників, яким (якими) надано відповідні медичні послуги, лікарські засоби та медичні вироби, а також виявлення невідповідності відомостей в автоматизованих інформаційних системах, реєстрах, базах даних, центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову та бюджетну політику, надається рекомендація центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державних фінансових гарантій медичного обслуговування населення, для проведення додаткової перевірки інформації, що містить невідповідності. |
9. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державних фінансових гарантій медичного обслуговування населення, зобов’язаний опубліковувати на своєму офіційному веб-сайті відомості, що містяться в електронній системі охорони здоров’я, за умови знеособлення персональних даних відповідно до вимог Закону України «Про захист персональних даних» в обсязі та порядку, встановлених Кабінетом Міністрів України.
10. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державних фінансових гарантій медичного обслуговування населення, здійснює із забезпеченням захисту персональних даних осіб обмін необхідною для діяльності інформацією із закладом охорони здоров’я, що здійснює державний санітарно- епідеміологічний нагляд та діяльність у галузі громадського здоров’я, який одержав ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики, та необхідною для діяльності інформацією (крім інформації про стан здоров’я особи) з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, Пенсійним фондом України, Фондом соціального захисту осіб з інвалідністю, з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері статистики, центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову та бюджетну політику, центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері соціальної політики, загальнообов’язкового державного соціального та пенсійного страхування, соціального захисту населення. Перевірка достовірності інформації та документів, що внесені до електронної системи охорони здоров’я (крім інформації про стан здоров’я людини), на підставі яких формуються звіти, що є підставою для оплати наданих медичних послуг, лікарських засобів та медичних виробів за програмою медичних гарантій, або які містять персональні дані пацієнтів, медичних працівників, яким (якими) надано відповідні медичні послуги, лікарські засоби та медичні вироби, здійснюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову та бюджетну політику, у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. Така перевірка здійснюється шляхом автоматизованого обміну інформацією шляхом інформаційної взаємодії з інформаційно-аналітичною платформою електронної верифікації та моніторингу, створеною відповідно до статті 14 Закону України «Про верифікацію та моніторинг державних виплат», у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. За результатами такої перевірки у разі виявлення недостовірності інформації та документів, що внесені до електронної системи охорони здоров’я (крім інформації про стан здоров’я людини), на підставі яких формуються звіти, що є підставою для оплати наданих медичних послуг, лікарських засобів та медичних виробів за програмою медичних гарантій, або які містять персональні дані пацієнтів, медичних працівників, яким (якими) надано відповідні медичні послуги, лікарські засоби та медичні вироби, а також виявлення невідповідності відомостей в автоматизованих інформаційних системах, реєстрах, базах даних, центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову та бюджетну політику, надається рекомендація центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державних фінансових гарантій медичного обслуговування населення, для проведення додаткової перевірки інформації, що містить невідповідності. |
Стаття 351. Первинна медична допомога
… Первинна медична допомога надається безоплатно в закладах охорони здоров’я та фізичними особами – підприємцями, які одержали відповідну ліцензію в установленому законом порядку, з якими головний розпорядник бюджетних коштів уклав договір про медичне обслуговування населення. …. |
Стаття 351. Первинна медична допомога
Первинна медична допомога надається безоплатно в закладах охорони здоров’я та фізичними особами – підприємцями, які одержали відповідну ліцензію в установленому законом порядку, з якими центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державних фінансових гарантій медичного обслуговування населення уклав договір про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій. … |
Стаття 352. Спеціалізована медична допомога
… Спеціалізована медична допомога надається безоплатно в закладах охорони здоров’я, що забезпечують надання такої допомоги, з якими головний розпорядник бюджетних коштів уклав договір про медичне обслуговування населення (у межах, визначених договором). … |
Стаття 352. Спеціалізована медична допомога
… Спеціалізована медична допомога надається безоплатно в закладах охорони здоров’я, що забезпечують надання такої допомоги, з якими центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державних фінансових гарантій медичного обслуговування населення уклав договір про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій (у межах, визначених договором). … |
Закон України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» |
|
1. Інформація з Державного реєстру використовується з додержанням вимог законів України «Про інформацію» та «Про захист персональних даних» виключно для потреб, визначених цим Законом та законами з окремих видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, а також для:
призначення всіх видів державної соціальної допомоги та субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово- комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива; виявлення порушень законодавства про працю, у тому числі фактів використання праці неоформлених працівників, вимог законодавства про створення робочих місць для осіб з інвалідністю, про зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю роботодавцями; моніторингу дотримання законодавства про соціальний діалог, про професійні спілки, права та гарантії їх діяльності; обміну інформацією з Централізованим банком даних з проблем інвалідності; накопичення, зберігання та використання відповідно до законодавства інформації про сформовані (видані), продовжені листки непрацездатності. |
1. Інформація з Державного реєстру використовується з додержанням вимог законів України «Про інформацію» та «Про захист персональних даних» виключно для потреб, визначених цим Законом та законами з окремих видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, а також для:
призначення всіх видів державної соціальної допомоги та субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово- комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива; виявлення порушень законодавства про працю, у тому числі фактів використання праці неоформлених працівників, вимог законодавства про створення робочих місць для осіб з інвалідністю, про зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю роботодавцями; моніторингу дотримання законодавства про соціальний діалог, про професійні спілки, права та гарантії їх діяльності; обміну інформацією з Централізованим банком даних з проблем інвалідності; накопичення, зберігання та використання відповідно до законодавства інформації про сформовані (видані), продовжені листки непрацездатності. |
перевірки достовірності інформації та документів, що внесені до електронної системи охорони здоров’я (крім інформації про стан здоров’я людини), на підставі яких формуються звіти, що є підставою для оплати наданих медичних послуг, лікарських засобів та медичних виробів за програмою медичних гарантій, або які містять персональні дані пацієнтів, медичних працівників, яким (якими) надано відповідні медичні послуги, лікарські засоби та медичні вироби. | |
Інформація з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру також може надаватися центральним органам виконавчої влади та державним підприємствам, що належать до сфери їх управління, роботодавцям, банкам, підприємствам, установам та організаціям з метою її використання для обслуговування громадян (за їхньою згодою або у випадках, встановлених законом щодо захисту персональних даних) у порядку, що затверджується Пенсійним фондом за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері соціального захисту населення. | Інформація з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру також може надаватися центральним органам виконавчої влади та державним підприємствам, що належать до сфери їх управління, роботодавцям, банкам, підприємствам, установам та організаціям з метою її використання для обслуговування громадян (за їхньою згодою або у випадках, встановлених законом щодо захисту персональних даних) у порядку, що затверджується Пенсійним фондом за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері соціального захисту населення. |
4. Пенсійний фонд та центральний орган виконавчої влади у сфері освіти і науки здійснюють обмін інформацією з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру на безоплатній основі у порядку, встановленому Пенсійним фондом спільно із зазначеним центральним органом виконавчої влади.
Центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову та бюджетну політику, під час здійснення верифікації та моніторингу державних виплат безоплатно отримує відомості з Державного реєстру в електронній формі у форматі бази даних, витягу та/або в іншій формі на підставі договорів про обмін інформацією. Центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері соціального захисту ветеранів війни, осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною, постраждалих учасників Революції Гідності, членів сімей таких осіб та членів сімей загиблих (померлих) ветеранів війни, членів сімей загиблих (померлих) Захисників і Захисниць України, з метою формування та актуалізації Єдиного державного реєстру ветеранів війни безоплатно отримує відомості з Державного реєстру в електронній формі у форматі бази даних, витягу та/або в іншій формі. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері статистики, для використання у статистичних цілях безоплатно отримує відомості або інші персональні дані про особу з Державного реєстру. |
4. Пенсійний фонд та центральний орган виконавчої влади у сфері освіти і науки здійснюють обмін інформацією з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру на безоплатній основі у порядку, встановленому Пенсійним фондом спільно із зазначеним центральним органом виконавчої влади.
Центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову та бюджетну політику, під час здійснення верифікації та моніторингу державних виплат і перевірки достовірності інформації та документів, що внесені до електронної системи охорони здоров’я (крім інформації про стан здоров’я людини), на підставі яких формуються звіти, що є підставою для оплати наданих медичних послуг, лікарських засобів та медичних виробів за програмою медичних гарантій, або які містять персональні дані пацієнтів, медичних працівників, яким (якими) надано відповідні медичні послуги, лікарські засоби та медичні вироби, безоплатно отримує відомості з Державного реєстру в електронній формі у форматі бази даних, витягу та/або в іншій формі на підставі договорів про обмін інформацією. Центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері соціального захисту ветеранів війни, осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною, постраждалих учасників Революції Гідності, членів сімей таких осіб та членів сімей загиблих (померлих) ветеранів війни, членів сімей загиблих (померлих) Захисників і Захисниць України, з метою формування та актуалізації Єдиного державного реєстру ветеранів війни безоплатно отримує відомості з Державного реєстру в електронній формі у форматі бази даних, витягу та/або в іншій формі. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері статистики, для використання у статистичних цілях безоплатно отримує відомості або інші персональні дані про особу з Державного реєстру. |
Закон України «Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус» |
|
Стаття 11. Отримання інформації з Єдиного державного демографічного реєстру
… 6. Інформація, відомості або інші персональні дані про осіб, що містяться в Реєстрі, передаються до електронної системи охорони здоров’я з використанням системи електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів та/або засобами єдиної інформаційної системи Міністерства внутрішніх справ України за отриманим від електронної системи охорони здоров’я запитом з метою та в обсязі, визначеними 1) ім’я особи; 2) дата народження; 3) стать; 4) реквізити документів, виданих особі засобами Реєстру, а також документів, на підставі яких видані такі документи (тип, назва документа, серія, номер, дата видачі та уповноважений суб’єкт, що видав документ, строк дії документа); 5) унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі. |
Стаття 11. Отримання інформації з Єдиного державного демографічного реєстру
… 6. Інформація, відомості або інші персональні дані про осіб, що містяться в Реєстрі, передаються до електронної системи охорони здоров’я з використанням системи електронної взаємодії державних електронних ресурсів за отриманим від електронної системи охорони здоров’я запитом з метою та в обсязі, визначеними статтею 242 Основ законодавства України про охорону здоров’я, а саме: 1) ім’я особи; 2) дата народження; 3) стать; 4) реквізити документів, виданих особі засобами Реєстру, а також документів, на підставі яких видані такі документи (тип, назва документа, серія, номер, дата видачі та уповноважений суб’єкт, що видав документ, строк дії документа), та інформація про визнання недійсними таких документів; 5) унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі; 6) інформація про податковий номер (реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб — платників податків) (за наявності). |
Міністр охорони здоров’я України Віктор Ляшко
Коментарі
Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим