Громадяни України мають право перевірити якість лікарського засобу

14 Вересня 2011 2:11 Поділитися

Державна служба України з лікарських засобів (далі — Держлікслужба) забезпечує контроль якості цієї продукції. У разі виникнення підозри щодо згаданого показника інспектор вилучає підозрілу упаковку та направляє її на експертизу до однієї з лабораторій відомства.

Кожен громадянин нашої країни також має право згідно з Конституцією України (ст. 40 — право на індивідуальні чи колективні звернення) звернутися зі скаргою у письмовій або усній (викладеній громадянином і записаній посадовою особою на особистому прийомі) формі на якість лікарського засобу до Держлікслужби або до одного з її територіальних органів у разі, якщо в нього виникла підозра стосовно цього показника. У зверненні мають бути чітко викладені пропозиції, зауваження, заяви і скарги, які відносяться до компетенції Держлікслужби. Адреси Держлікслужби та її територіальних органів можна дізнатися в куточку споживача, який є у кожній аптеці.

Також у зверненні має бути обов’язково зазначене прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, його контактні телефони. Письмове звернення повинно бути підписане заявником (заявниками) із зазначенням дати.

У разі, якщо звернення не містить даних, необхідних для прийняття обґрунтованого рішення, або у ньому не дотримано встановлених чинним законодавством вимог, воно повертається громадянину з відповідним роз’ясненням. Письмове звернення без зазначення місця проживання, не підписане автором, а також таке, авторство якого неможливо встановити, визначається анонімним і розгляду не підлягає.

Якщо звернення стосується підозри щодо якості лікарського засобу, до листа необхідно додати касовий чек та зразок цього препарату або чітко написати його назву, серію, вказати адресу та назву аптечного закладу, де було придбано лікарський засіб.

Після отримання скарги представники Держлікслужби вилучають препарат у аптечному закладі, вказаному в скарзі, і віддають його на експертизу до однієї з лабораторій відомства. Реалізація цього лікарського засобу в аптеці тимчасово забороняється. Громадянин, що звернувся зі скаргою, вартість лабораторного дослідження препарату не оплачує.

Якщо результати експертизи вказують на те, що лікарський засіб є якісним, його реалізація поновлюється. Якщо ж встановлюється неналежна якість препарату, Держлікслужба України забороняє його реалізацію та проводить подальше дослідження, мета якого — встановити причину погіршення якості препарату.

Лікарський засіб може втратити якість із багатьох причин, зокрема внаслідок порушення умов його транспортування постачальниками чи порушення умов зберігання препарату в аптечному закладі.

За матеріалами www.diklz.gov.ua
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Леонид 16.09.2011 11:32
Чудесно!!! Теперь осталось заново из телевизора заявить, что (О БОЖЕ!!!) каждая пятая упаковка - подделка! И тут же любая МарьИванна может забесплатно накалякать в инспекцию письмо, полное подозрений... Ну а дальше мы и так всё знаем...

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті