Реклама ліків: Українська асоціація видавців періодичної преси наполягає на залученні громадськості до обговорення цього питання

Реклама ліків: Українська асоціація видавців періодичної преси наполягає на залученні громадськості до обговорення цього питанняУкраїнська асоціація видавців періодичної преси звернулася до Прем’єр-міністра України Арсенія Яценюка з проханням залучити громадськість до обговорення питання регулювання реклами лікарських засобів, оскільки МОЗ проігнорувало відповідне звернення. Як зазначено у листі, відповідно до наказу МОЗ від 24 липня 2015 р. № 467 створено робочу групу з питань удосконалення законодавства щодо рекламування лікарських засобів. До її складу увійшли представники МОЗ та фармацевтичної галузі України, проте там немає жодного представника ЗМІ. Українська асоціація видавців періодичної преси стверджує, що формування цієї робочої групи здійснено з порушеннями принципу прозорості роботи органів державної влади, а мета, вочевидь, не передбачає допомоги громадянам України у веденні здорового способу життя. Натомість є лобіювання інтересів окремих фармацевтичних компаній, тобто бізнесу, а не громадян.

25 серпня 2015 р. Українська асоціація видавців періодичної преси та об’єднання ключових підприємств галузей медіа, ЗМІ, Індустріальний телевізійний комітет, Незалежна асоціація телерадіомовників, ВГО «Всеукраїнська рекламна коаліція» та ВГО «Асоціація правників України» звернулися до міністра охорони здоров’я з проханням включити експертів цих організацій до складу робочої групи. На цей момент не отримано жодної відповіді Міністерства, хоча, як відомо, робоча група вже збиралася двічі ( прим. ред. : перше її засідання відбулося 26 серпня поточного року, друге — 11 вересня).

З 2009 р. Українська асоціація видавців періодичної преси послідовно відстоює європейський зразок регулювання питання реклами ліків у ЗМІ, а саме заборону реклами рецептурних препаратів та регульоване поширення інформації про безрецептурні (саме так це врегульовано чинним законодавством). Втім, лобісти інтересів фармацевтичних компаній продовжують спроби взагалі заборонити інформування населення України про ліки через ЗМІ. Не менше 6 законопроектів, які передбачали заборону чи обмеження реклами ліків, були внесені та відхилені Парламентом за цей період.

Цей крок спрямований на захист громадян України від лобістів фармацевтичної галузі, на забезпечення можливості прозорого та повного висвітлення у ЗМІ інформації про ліки, слугує збереженню економічної свободи ЗМІ як основи реальної незалежності ЗМІ та акцентує увагу на необхідності запровадження дієвого контролю та покарання для усіх без винятку порушників діючого законодавства. Адже норми діючого законодавства щодо реклами ліків відповідають європейським, надають усі необхідні важелі впливу, проте порушуються. А порушники не несуть відповідальності.

Саме тому Українська асоціація видавців періодичної преси вимушена просити керівника виконавчої гілки влади дати доручення керівництву Міністерства утриматися від кулуарного обговорення стратегічних питань.

За матеріалами, наданими Українською асоціацією видавців періодичної преси
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті