Індивідуальний режим ліцензування зовнішньоекономічної діяльності має застосовуватися за рішенням суду — Федерація роботодавців України

29 августа 2017 3:24 Версия для печати

Індивідуальний режим ліцензування зовнішньоекономічної діяльності має застосовуватися за рішенням суду — Федерація роботодавців УкраїниОб’єднання організацій роботодавців медичної та мікробіологічної промисловості Украї­ни (далі — ООРММП України) опрацювало підготовлений Міністерством економічного розвитку і торгівлі України законопроект «Про внесення змін до Закону України «Про зовнішньоекономічну діяльність». За результатами цього ООРММП України підготувало та направило до Федерації роботодавців України узагальнені пропозиції. Федерація роботодавців України повністю врахувала надані пропозиції, які відображено у зверненні до Міністерства економічного розвитку і торгівлі України.

ФЕДЕРАЦІЯ РОБОТОДАВЦІВ УКРАЇНИ

від 15.08.2017 р. № 17-1-316

Міністерству економічного розвитку і торгівлі України

Федерація роботодавців України, опрацювавши проект закону України «Про внесення змін до Закону України «Про зовнішньоекономічну діяльність» (далі — проект), розроблений Міністерством економічного розвитку і торгівлі України, просить врахувати наступне.

Вважаємо, що для підвищення інвестиційної привабливості України, підтримки українських суб’єктів підприємницької діяльності та стимулювання встановлення договірних взаємовідносин із зарубіжними компаніями доцільно також скасувати і спеціальну санкцію у вигляді індивідуального режиму ліцензування зовнішньоекономічної діяльності (особливо з урахуванням значної корупційної складової).

Разом з тим, враховуючи економічну ситуацію в Україні та продовження російської агресії на сході країни і в Криму, вважаємо за можливе на певний період (2–3 роки) залишити спеціальну санкцію у вигляді індивідуального режиму ліцензування зовнішньоекономічної діяльності, але передбачити в проекті, що індивідуальний режим ліцензування зовнішньоекономічної діяльності застосовується центральним органом виконавчої влади з питань економічної політики винятково за рішенням суду.

У зв’язку з вищенаведеним пропонуємо абзац 2 п. 4 проекту викласти в наступній редакції:

«Індивідуальний режим ліцензування зовнішньоекономічної діяльності застосовується центральним органом виконавчої влади з питань економічної політики виключно за рішенням суду. Суд розглядає справи про спеціальні санкції у вигляді індивідуального режиму ліцензування зовнішньоекономічної діяльності до суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності або іноземних суб’єктів господарської діяльності за поданням органів доходів і зборів або правоохоронних органів. Санкція, зазначена в цій статті, може бути застосована до суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності або іноземних суб’єктів господарської діяльності протягом року з дня виявлення порушення законодавства.».

Пропонуємо нову редакцію ст. 37 проекту доповнити нормою, яка передбачає, що суб’єкти, до яких застосовані спеціальні санкції, повинні отримати ліцензію в Міністерстві економічного розвитку і торгівлі України, оскільки терміни, у тому числі термін «спеціальна санкція», не мають містити нормативних приписів згідно з правилами нормо-проектувальної техніки.

Також у зазначеній статті має визначатися безоплатність або платність надання послуги. При цьому плата має визначатися як за адміністративну послугу, а не розраховуватися виходячи з вартості контракту відповідно до постанови КМУ від 21.04.1998 р. № 524 «Про державний збір за видачу разових (індивідуальних) ліцензій із суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності, що порушили Закон УРСР «Про зовнішньоекономічну діяльність».

Окрім того, зазначена постанова не відповідає вимогам п. 4 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про адміністративні послуги» щодо встановлення платності або безоплатності надання адміністративної послуги виключно законом, яким регулюються суспільні відносини щодо надання такої адміністративної послуги.

Також пропонуємо врегулювати питання передачі Міністерством економічного розвитку і торгівлі України інформації про видані ліцензії митниці через «єдине вікно».

У зв’язку із цим пропонуємо доповнити ст. 37 проекту наступними частинами:

«Випуск у відповідний митний режим товарів, що переміщуються через митний кордон Украї­ни суб’єктом зовнішньоекономічної діяльності та/або іноземним суб’єктом господарювання, які перебувають на індивідуальному режимі ліцензування, здійснюється органами доходів і зборів на підставі відповідної ліцензії, отриманої від центрального органу виконавчої влади з питань економічної політики з використанням механізму «єдиного вікна» відповідно до Митного кодексу України в електронній формі із застосуванням засобів електронного цифрового підпису.

Центральний орган виконавчої влади з питань економічної політики з використанням механізму «єдиного вікна» відповідно до Митного кодексу України передає до органів доходів і зборів в електронній формі із застосуванням засобів електронного цифрового підпису ліцензії, видані відповідно до цієї статті суб’єктам зовнішньоекономічної діяльності та іноземним суб’єктам господарювання, які перебувають на індивідуальному режимі ліцензування, не пізніше 24 години дня видачі таких ліцензій.».

У ст. 37 проекту після слів «Термін розгляду цих клопотань не повинен перевищувати п’ятнадцяти робочих днів» пропонуємо додати новий абзац такого змісту: «У разі прийняття задовільного рішення щодо скасування спеціальних санкцій орган виконавчої влади з питань економічної політики негайно повідомляє про це засобами електронного зв’язку суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності, до яких були застосовані спеціальні санкції, а також органи доходів і зборів або правоохоронні органи».

Д.М. Олійник,
голова Федерації роботодавців України

Комментарии

Нет комментариев к этому материалу. Прокомментируйте первым

Добавить свой

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*


Последние новости и статьи