Шляхи врегулювання питання щодо інформації, яка розміщується на фасаді аптечного закладу: думка суб’єкта ринку

Шляхи врегулювання питання щодо інформації, яка розміщується на фасаді аптечного закладу: думка суб’єкта ринкуДо редакції «Щотижневика АПТЕКА» надійшов лист від суб’єкта ринку стосовно шляхів врегулювання питання щодо інформації, яка розміщується на фасаді аптечного закладу. Пропонуємо його до уваги наший читачів.

Як повідомляється на сайті Державної служби України з лікарських засобів, зокрема в п. 3 інформаційного листа від 04.05.2012 р., згідно п. 2.12 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва лікарських засобів, оптової, роздрібної торгівлі лікарськими засобами (далі — Ліцензійні умови) з 1 липня 2012 р. на вивісках аптечних закладів повинні залишитися виключно назви їх видів («Аптечний склад (база)», «Аптека», «Аптечний пункт», «Аптечний кіоск»). Наголошується, що відповідну норму запроваджено з метою недопущення маніпулювання свідомістю споживачів, адже останнім часом широкого розповсюдження набули аптечні вивіски, в яких наголошується на тому, що аптечні заклади нібито спрямовані на певні верстви населення, або повідомляється про нібито низькі ціни в них.

При цьому чинна редакція п. 2.12 Ліцензійних умов не забезпечує досягнення поставленої мети, порушує права сумлінних суб’єктів господарювання, а в деяких випадках формальне виконання цього пункту лише погіршить інформованість споживачів та призведе до невиправданих витрат з боку суб’єктів господарювання, які, безумовно, будуть закладені у вартість ліків:

«2.12. На фасаді будівлі, де розміщується аптечний заклад, згідно із його призначенням повинна бути вивіска із зазначенням виключно виду закладу, а саме: «Аптечний склад (база)», «Аптека», «Аптечний пункт», «Аптечний кіоск». Біля входу в аптечний заклад на видному місці розміщується інформація про суб’єкта господарювання, режим роботи аптечного закладу. Для аптек та їх структурних підрозділів обов’язково має бути наявна інформація про місцезнаходження чергової (цілодобової) та найближчої аптек.

За бажанням ліцензіат може встановити сигнальний покажчик, який не є рекламою.»

За результатами обговорення цієї проблеми Аптечною професійною асоціаціє­ю України було підготовлено проект наказу МОЗ про внесення змін до п. 2.12. Ліцензійних умов та пояснювальну записку до нього з метою викласти цей пункт у такій редакції, яка б передбачала захист прав споживачів і при цьому не порушувала прав сумлінних суб’єктів господарювання, що не вдаються до використання у назвах своїх закладів інформації, яка вводить споживачів в оману. Крім того, правові та лексичні конструкції цієї норми не дозволяють її втілити саме з тією метою, з якою вона запроваджена.

Так, зокрема, навіть якщо аптечний заклад розташований у дворі будинку, або всередині термінала аеропорту, то вивіска із зазначенням його виду все одно знаходитиметься не біля нього, а на фасаді (передня сторона) споруди, в якій розташовано аптечний заклад. Крім того, цей пункт дозволяє без обмежень в габаритах і шрифтах розміщувати інформацію про суб’єкта господарювання, тобто вона може бути розміщена над входом в аптеку тим же шрифтом, що й назва виду закладу. Детальніше проблеми цього пункту описані в пояснювальній записці, що додається до проекту наказу.

У зв’язку з неоднозначністю поточної редакції вищевказаного пункту, що більшістю суб’єктів господарювання тлумачиться саме як вимога мати на фасаді окрему вивіску, на якій повинен зазначатися виключно вид закладу, а не як вимогу мати на фасаді виключно одну вивіску, на якій повинен зазначатися лише вид закладу («на фасаді будівлі…повинна бути вивіска із зазначенням виключно виду закладу» а не «на фасаді будівлі…повинна бути виключно вивіска із зазначенням виду закладу»), з метою попередження великої кількості непорозумінь з боку суб’єктів господарювання, що провадять діяльність з роздрібної торгівлі лікарськими засобами, розробники проекту наказу звертаються до зацікавлених суб’єктів ринку із проханням розглянути та підтримати згаданий документ.

Прес-служба «Щотижневика АПТЕКА»
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Цікава інформація для Вас:

Коментарі

Юра 23.05.2012 7:19
Яка різниця, що має бути написано. Нехай введуть стандартний текст та колір букв та вивісок. А то в одних сині в інших зелені та інше. З одної точки зору вимога правильна. А то деякі аптеки рекламують себе під назвами- доброго дня, здоров"я , 36,6 та інш.
Евгений Бачевский 24.05.2012 9:37
А некоторые другие торговые сети рекламируют себя под знаками для товаров и услуг Эльдорадо, Комфи, Фокстрот, Сильпо. Может и для них ввести стандартный размер, цвет и шрифт текст названия "Электротовары"? А ещё в ЗАГСе установить список из 10 имен, которыми можно детей называть?
Иван 26.05.2012 4:15
Дійсно це бред, давайте усе візьмем і стандартизуємо, буде усе довкола сіре і одноманітне. Наша влада почала знову сунути свого носа в аптечний бізнес, знову проглядається переділ цього ринку і відсторонення конкурентів, менш впливових на цьому ринку.
Irina 28.05.2012 3:33
Опять передергивание.А ведь всем понятно, что речь идет отом, чтобы аптека была названа аптекой а киоск - киоском и без всяких дописок типа "социальная" .(Один умник даже в название вложил "Аптека низьких цін")(А як правільно?)

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті