Дію постанов Уряду про залучення іноземних кредитів на закупівлю ЛЗ та ВМП зупинено

st_1Своїми указами від 09.10.2009 р. № 815 та від 12.10.2009 р. № 817 Президент України Віктор Ющенко зупинив дію постанов КМУ від 05.10.2009 р. № 818 «Про залучення державним підприємством для постачання медичних установ «Укрмедпостач» у 2009 році іноземного кредиту для реалізації інвестиційного проекту щодо проектування та будівництва фельдшерсько-акушерських пунктів і сільських амбулаторій та оснащення їх медичним та іншим обладнанням під державну гарантію», від 05.08.2009 р. № 819 «Про залучення державним підприємством для постачання медичних установ «Укрмедпостач» у 2009 році іноземного кредиту для реалізації інвестиційного проекту щодо забезпечення лікувально-профілактичних закладів обладнанням, транспортними засобами, виробами медичного призначення та лікарськими засобами під державну гарантію», від 16.09.2009 р. № 1025 «Про залучення у 2009 році державним підприємством для постачання медичних установ «Укрвакцина» іноземного кредиту для реалізації інвестиційного проекту щодо проектування та будівництва лікувально-профілактичних закладів, фельдшерсько-акушерських пунктів і сільських амбулаторій та оснащення їх медичним та іншим обладнанням, забезпечення лікувально-профілактичних закладів обладнанням, транспортними засобами, виробами медичного призначення та лікарськими засобами під державну гарантію» та від 23.09.2009 р. № 1017 «Питання реалізації інвестиційного проекту щодо забезпечення лікувально-профілактичних закладів обладнанням, транспортними засобами, виробами медичного призначення та лікарськими засобами під державну гарантію» у зв’язку з їх невідповідністю Конституції України та Закону України «Про Державний бюджет України на 2009 рік».

Основним Законом держави визначено, що виключно законами України встановлюється Державний бюджет України і бюджетна система України, виключно законом про Державний бюджет України визначаються будь-які видатки держави на загальносуспільні потреби, розмір і цільове спрямування цих видатків. Відтак, установивши підзаконним актом, що обслуговування та погашення кредиту, наданого під державну гарантію для реалізації інвестиційного проекту, здійснюватиметься за рахунок видатків Державного бюджету України на 2010 та наступні роки, ще не затверджених у встановленому порядку законами про Державний бюджет України, як цього вимагає Конституція України, КМУ перебрав на себе повноваження Верховної Ради України, яка відповідно до ст. 75, п. 3 частини першої ст. 85 Конституції України є єдиним органом законодавчої влади в Україні. Законом України від 26.12.2008 р. № 835-VІ «Про Державний бюджет України на 2009 рік» установлено, що у 2009 р. державні гарантії надаються КМУ загалом в обсязі, що не перевищує 37 млрд грн. Зазначеними постановами КМУ збільшив обсяг зобов’язань щодо надання державних гарантій за кредитами до 52,2 млрд грн., чим суттєво перевищив обсяг гарантій, передбачений Законом України «Про Державний бюджет України на 2009 рік».

З мотивів невідповідності Конституції України та відповідно до п. 15 частини першої ст. 106, ст. 150 Конституції України, ст. 13 та 40 Закону України «Про Конституційний Суд України» Президент України звернувся до Конституційного Суду України для вирішення питання про конституційність вищезазначених нормативних актів уряду.

За матеріалами www.prezident.gov.ua

Своїми указами від 09.10.2009 р. № 815 та від 12.10.2009 р. № 817 Президент України Віктор Ющенко зупинив дію постанов КМУ від 05.10.2009 р. № 818 «Про залучення державним підприємством для постачання медичних установ «Укрмедпостач» у 2009 році іноземного кредиту для реалізації інвестиційного проекту щодо проектування та будівництва фельдшерсько-акушерських пунктів і сільських амбулаторій та оснащення їх медичним та іншим обладнанням під державну гарантію», від 05.08.2009 р. № 819 «Про залучення державним підприємством для постачання медичних установ «Укрмедпостач» у 2009 році іноземного кредиту для реалізації інвестиційного проекту щодо забезпечення лікувально-профілактичних закладів обладнанням, транспортними засобами, виробами медичного призначення та лікарськими засобами під державну гарантію», від 16.09.2009 р. № 1025 «Про залучення у 2009 році державним підприємством для постачання медичних установ «Укрвакцина» іноземного кредиту для реалізації інвестиційного проекту щодо проектування та будівництва лікувально-профілактичних закладів, фельдшерсько-акушерських пунктів і сільських амбулаторій та оснащення їх медичним та іншим обладнанням, забезпечення лікувально-профілактичних закладів обладнанням, транспортними засобами, виробами медичного призначення та лікарськими засобами під державну гарантію» та від 23.09.2009 р. № 1017 «Питання реалізації інвестиційного проекту щодо забезпечення лікувально-профілактичних закладів обладнанням, транспортними засобами, виробами медичного призначення та лікарськими засобами під державну гарантію» у зв’язку з їх невідповідністю Конституції України та Закону України «Про Державний бюджет України на 2009 рік».
Основним Законом держави визначено, що виключно законами України встановлюється Державний бюджет України і бюджетна система України, виключно законом про Державний бюджет України визначаються будь-які видатки держави на загальносуспільні потреби, розмір і цільове спрямування цих видатків. Відтак, установивши підзаконним актом, що обслуговування та погашення кредиту, наданого під державну гарантію для реалізації інвестиційного проекту, здійснюватиметься за рахунок видатків Державного бюджету України на 2010 та наступні роки, ще не затверджених у встановленому порядку законами про Державний бюджет України, як цього вимагає Конституція України, КМУ перебрав на себе повноваження Верховної Ради України, яка відповідно до ст. 75, п. 3 частини першої ст. 85 Конституції України є єдиним органом законодавчої влади в Україні. Законом України від 26.12.2008 р. № 835-VІ «Про Державний бюджет України на 2009 рік» установлено, що у 2009 р. державні гарантії надаються КМУ загалом в обсязі, що не перевищує 37 млрд грн. Зазначеними постановами КМУ збільшив обсяг зобов’язань щодо надання державних гарантій за кредитами до 52,2 млрд грн., чим суттєво перевищив обсяг гарантій, передбачений Законом України «Про Державний бюджет України на 2009 рік».
З мотивів невідповідності Конституції України та відповідно до п. 15 частини першої ст. 106, ст. 150 Конституції України, ст. 13 та 40 Закону України «Про Конституційний Суд України» Президент України звернувся до Конституційного Суду України для вирішення питання про конституційність вищезазначених нормативних актів уряду.  
За матеріалами www.prezident.gov.ua

Комментарии

Нет комментариев к этому материалу. Прокомментируйте первым

Добавить свой

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

Другие статьи раздела


Последние новости и статьи