Нормотворча спроба Уряду усунути колапс на фармацевтичному ринку

08 Квітня 2014 3:43 Поділитися
Представляємо увазі читачів позицію Асоціації «Оператори ринку медичних виробів» щодо нормотворчої спроби Кабінету Міністрів України усунути колапс на фармацевтичному ринку, спричинений набуттям чинності Законом України від 27.03.2014 р. № 1166-VII «Про запобігання фінансової катастрофи та створення передумов для економічного зростання в Україні».

Нормотворча спроба Уряду усунути колапс на фармацевтичному ринкуЯк відомо, 4 квітня 2014 р. в Уряді відбулася закрита для більшості інститутів громадянського суспільства нарада під головуванням віце-прем’єр-міністра України Олександра Сича, присвячена проблемам фармгалузі, на якому, зокрема, розглядалося питання введення ПДВ на лікарські засоби та вироби медичного призначення.

За результатами обговорення даного питання Міністерству фінансів і Міністерству охорони здоров’я України було доручено в терміновому порядку розробити і внести на розгляд Верховної Ради України зміни до Закону України від 27 березня 2014 р. № 1166-VII «Про запобігання фінансової катастрофи та створення передумов для економічного зростання в Україні».

Учора, 7 квітня 2014 р., у ході брифінгу міністр фінансів Олександр Шлапак зазначив, що Уряд врегулював деякі питання щодо податкових пільг, оподаткування лікарських засобів, митних та податкових платежів, а також внесено технічні правки.

«Бізнес давно вимагає прозорості, і в цьому сенсі публікація такої інформації закріпить довірливі відносини влади і підприємців», — зазначив міністр.

Так, уже вчора ввечері в Верховній Раді України зареєстровано відповідний проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо усунення окремих неузгодженостей норм законодавства» (далі — проект Закону).

Проаналізувавши вказаний проект Закону, зазначаємо наступні ключові особливості:

  • встановлення ставки ПДВ у розмірі 7% за операціями як з  постачання , так і ввезення на митну територію України лікарських засобів, дозволених для виробництва і застосування в Україні та внесених до Державного реєстру лікарських засобів, а також медичних виробів за переліком, затвердженим Кабінетом Міністрів України.

Безумовно, така редакція є прийнятною для суб’єктів фармацевтичного ринку, оскільки вона вирішує проблему звільнення від обкладання ПДВ у розмірі 20% лікарських засобів та медичних виробів за операціями з ввезення на митну територію України.

Також було уніфіковано поняття виробу медичного призначення та медичного обладнання (медичної техніки), оскільки в технічних регламентах застосовується імплементоване у європейському законодавстві визначення «медичні вироби»;

  • встановлення ПДВ у розмірі 7% за операціями як з  постачання , так і ввезення на митну територію України лікарських засобів, медичних виробів та/або медичного обладнання для застосування в межах клінічних випробувань.

Зауважимо, що на законодавчому рівні не закріплено поняття «медичне обладнання», а відповідно до вимог технічних регламентів щодо медичних виробів термін «медичні вироби» включає поняття «медичне обладнання».

Крім того, відповідно до технічних регламентів щодо медичних виробів проводяться клінічні дослідження, а не випробування.

З 01 квітня 2014 р. протягом 2 міс для платників ПДВ у розмірі 7% за операціями з постачання лікарських засобів та виробів медичного призначення вимоги нормативно-правових актів щодо відображення в касовому чекові відомостей застосовуватися не будуть.

Тобто, по суті для аптечних закладів вводиться «перехідний період» з метою приведення розрахунково-касових операцій у відповідність з вимогами Закону України «Про запобігання фінансової катастрофи та створення передумов для економічного зростання в Україні».

Натомість, проектом Закону не передбачено ані перехідного періоду для суб’єктів фармацевтичного ринку, ані перенесення дати набуття чинності відповідними норм Закону.

Крім того, виходячи зі змісту перехідних положень проекту Закону, для прийняття нормативно-правових актів, необхідних для реалізації цього Закону, а також приведення у відповідність власних нормативно-правових актів із цим Законом Уряду України дано 3 міс з дня набрання чинності цим Законом.

Враховуючи зазначене вище, Асоціація не може погодитися з суб’єктом законодавчої ініціативи щодо повного вирішення цим проектом Закону кола проблемних аспектів, спричинених набуттям чинності Законом України «Про запобігання фінансової катастрофи та створення передумов для економічного зростання в Україні», оскільки залишаються відкритими наступні питання, без врегулювання яких неможлива стабілізація роботи фармацевтичного ринку:

  • не передбачається ані відтермінування, ані впровадження «перехідного періоду» введення ПДВ на лікарські засоби та медичні вироби;
  • відсутній перелік медичних виробів, операції з постачання та ввезення на митну територію України яких підлягають обкладенню ПДВ за ставкою 7%, що має наслідком до його затвердження (протягом 3 міс з дня набуття чинності цим Законом) застосування до всіх виробів медичного призначення ставки ПДВ у розмірі 20%;
  • залишається невирішеним питання державного регулювання цін на лікарські засоби та медичні вироби в частині застосування граничних постачальницько-збутових та торговельних (роздрібних) надбавок;
  • відсутній механізм обкладання лікарських засобів та медичних виробів ПДВ за ставкою 7% при здійсненні державних закупівель у частині, коли вже було проведено процедуру закупівлі, акцептовано пропозицію учасника, укладено договір за результатами проведення торгів, однак оплата та постачання здійснені не були.
За матеріалами,
наданими Асоціацією
«Оператори ринку медичних виробів»

Цікава інформація для Вас:

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті