МОЗ України прагне обмежити обіг дешевих вітчизняних ліків

moz-04-250

МОЗ України прагне обмежи­ти обіг дешевих вітчизняних ліків. Це випливає з проекту постанови КМУ, оприлюдненого 4 серпня поточного року для громадського обговорення на офіційному сайті Міністерства. Цим проектом пропонується запровадити обмеження роздрібної націнки на дешеві лікарські засоби вітчизняного виробництва на рівні 30%.

Проектом документа МОЗ України пропонується наступне: якщо закупівельна ціна на лікарський засіб становить 1000 грн., аптеці дозволяється заробити на його реалізації 100 грн., якщо 500 грн. — аптека може заробити 75 грн., якщо препарат коштує у постачальника 100 грн. — аптека від його реалізації може отримати 25 грн. А якщо ціна постачальника становить 12 грн., то дохід від його реалізації становитиме лише 4 грн.

Такий підхід до регулювання роздрібних надбавок на лікарські засоби створює нерівні конкурентні умови для виробників дешевих та високовартісних ліків. Відповідно, прий­няття згаданого проекту постанови КМУ не стимулюватиме постачання дешевих вітчизняних ліків до аптечної мережі, їх реа­лізацію та споживання. Відтак цей проект документа потребує уваги з боку Антимонопольного комітету України.

Нагадаємо, що протягом минулого року оператори ринку обговорювали ініціативу МОЗ України щодо відмови від декількох регульованих переліків лікарських засобів на користь єдиного — Національного переліку основних лікарських засобів і виробів медичного призначення. 3 жовтня 2013 р. на сайті МОЗ України було оприлюднено для громадського обговорення проект постанови КМУ «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України», розроб­лений на виконання доручення Уряду від 22.07.2013 р. № 29734/0/1-13. Проектом документа передбачалося викласти у новій редакції Національний перелік основних лікарських засобів і виробів медичного призначення, який базується на останній актуальній версії Примірного переліку основних лікарських засобів ВООЗ. Крім того, пропонувалося виключити з-під дії державного регулювання цін обов’язковий мінімальний асортимент (соціально орієнтованих) лікарських засобів і виробів медичного призначення для аптечних закладів, затверджений наказом МОЗ України від 29.12.2011 р. № 1000. Процедура громадського обговорення цього проекту постанови КМУ завершена, але далі громадського обговорення справа так і не пішла.

Крім того, під час розширеної наради, яка відбулася в МОЗ України 17 липня поточного року, за участю Олега Мусія, мініс­тра охорони здоров’я, та Михайла Пасічника, голови Державної служби України з лікарських засобів, розглядалося питання щодо послаблення регуляторного впливу на суб’єктів господарювання. Зокрема, представники компаній — виробників лікарських засобів та аптечних підприємств звертали увагу посадовців на те, що роздрібна ланка фармацевтичного ринку потребує дерегуляції, адже діяльність роздрібних операторів на сьогодні вкрай зарегульована, внаслідок чого рентабельність аптечного бізнесу низька і становить близько 1%. Тому оператори ринку пропонували відмовитися від диференційованих роздрібних надбавок на регульовані ліки. На їх думку, необхідно встановити єдиний рівень економічно обґрунтованих роздрібних надбавок. Але ця ініціатива також не знайшла відображення у проекті постанови КМУ, розробленому МОЗ України та оприлюдненому для громадського обговорення 4 серпня 2014 р.

Прес-служба «Щотижневика АПТЕКА»

Читайте також: Регулирование наценок в Украине на фоне европейских подходов

Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті