Секвестр Держбюджету-2: мораторій на перевірки, позбавлення чиновників надбавок по зарплаті

3 серпня 2014 р. набув чинності Закон України від 31.07.2014 р. № 1622-VII «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2014 рік»» (щодо коригування показників). Відтак здійснено вже другий секвестр Держбюджету–2014, який зумовлено зміцненням боєздатності країни, забезпеченням відновлення зруйнованої інфраструктури Донецької та Луганської областей та є попереднім заходом для отримання наступного траншу від Міжнародного валютного фонду відповідно до проекту Меморандуму про економічну та фінансову політику між Україною та Міжнародним валютним фондом. У даній публікації ми проаналізуємо, як змінилися показники доходів і видатків з Державного бюджету–2014, у тому числі на сферу охорони здоров’я внаслідок ухвалення чергових змін до Закону України від 16.01.2014 р. № 719-VII «Про Державний бюджет України на 2014 рік».

Секвестр Держбюджету-2: мораторій на перевірки, позбавлення чиновників надбавок по зарплатіЕкономіка України у поточному році знаходиться у надзвичайно складному становищі. Анексія АР Крим, військовий конфлікт у провідних промислових регіонах країни, розбалансування фінансової системи, торговельні обмеження з боку Російської Федерації створюють надзвичайно негативний фон для розвитку вітчизняної економіки.

За попередніми оцінками Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, скорочення ВВП поглибилося до 3% (–1,1% у І кв. 2014 р.). Серед основних причин виокремлено:

  • військовий конфлікт на сході України;
  • нетарифні бар’єри з боку Російської Федерації проти українських виробників;
  • девальвація гривні;
  • зниження обсягів інвестування коштів у краї­ну на тлі значного відтоку капіталу тощо.

Враховуючи поточний стан національної економіки, у 2014 р. прогнозується зниження ВВП на 6%; зростання цін на споживчому ринку на 19,5% (грудень до грудня); скорочення реальної середньомісячної заробітної плати працівників — на 6,3%; підвищення рівня безробіття до 10,2%; падіння обсягів експорту товарів та послуг — на 11,6%, імпорту — на 21,1%.

За прогнозом МВФ, станом на 16.07.2014 р. зниження ВВП за підсумком 2014 р. очікується на рівні 6,5%, зростання цін на споживчому ринку — на 19% (грудень до грудня), скорочення реальної середньомісячної заробітної плати працівників — на 5,7%; підвищення рівня безробіття — до 10%.

Законом України № 1622-VII визначено доходи Державного бюджету України в сумі 377,8 млрд грн., у тому числі доходи загального фонду — у сумі 322 млрд грн. та доходи спеціального фонду — у сумі 55,8 млрд грн. Порівняно з попередньою редакцією Держбюджету–2014 розмір доходів становить на 1,3% більше.

Розмір видатків становить майже 442 млрд грн., у тому числі видатки загального фонду — у сумі 384,5 млрд грн. та видатки спеціального фонду — у сумі майже 57 млрд грн. Розмір видатків порівняно з попередньою редакцією Держбюджету–2014 збільшено на 1,1%.

Закон України про Державний бюджет на 2014 рік доповнено новими положеннями, згідно з якими установлено, що перевірки підприємств, установ та організацій, фізичних осіб — підприємців контролюючими органами (крім Державної фіскальної служби Украї­ни) здійснюються протягом серпня–грудня 2014 р. виключно з дозволу Уряду або за заявкою суб’єкта господарювання щодо його перевірки. Таким чином, мораторій на планові та позапланові перевірки бізнесу введено до кінця року.

З метою усунення дублювання функції скорочення обсягу функцій та контрольно-наглядової роботи та відповідного скорочення чисельності Уряду доручено до 1 жовтня 2014 р. надати Верховній Раді України законопроекти щодо перегляду функцій та повноважень контролюючих та дозвільних органів з метою приведення їх у відповідність до стандартів ЄС та внести зміни у власні нормативно-правові акти.

До завершення АТО установлено, що членам КМУ, керівникам центральних органів виконавчої влади та інших державних органів (крім органів, підрозділи яких беруть участь у проведенні АТО), народним депутатам України місячна заробітна плата нараховується лише в розмірі посадового окладу.

Скорочено видатки і на забезпечення діяльності центральних органів виконавчої влади, які виконують контролюючі функції, у тому числі за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції; за цінами; за підконт­рольними речовинами; якістю та безпекою лікарських засобів тощо.

Згідно з останніми змінами видатки для МОЗ України становлять 8,5 млрд грн., що на 2,0% менше порівняно з попередньою редакцією Держбюджету–2014.

Видатки, передбачені для профільного міністерства, включають у тому числі витрати Державної служби України з лікарських засобів у сумі 40,6 млн грн., що на 28,6% менше порівняно з попередньою редакцією Держбюджету–2014; Державної санітарно-епідеміологічної служби в сумі більше 1 млрд грн. (на 11,8% менше порівняно з попередньою редакцією Держбюджету–2014). На 8,8% зменшено фінансування Державної служби з питань протидії ВІЛ-інфекції/СНІДу та іншим соціально небезпечним захворюванням, яке становить 8,5 млн грн.

На 0,75% зменшено фінансування, передбачене на підготовку медичних і фармацевтичних кад­рів вищими навчальними закладами I та II рівнів акредитації, яке згідно з чинною редакцією Держбюджету–2014 становить 51,8 млн грн.

Видатки на діагностику і лікування захворювань із впровадженням експериментальних та нових медичних технологій у закладах охорони здоров’я науково-дослідних установ та вищих навчальних медичних закладах МОЗ України згідно з чинним законом про Держбюджет на 2014 рік становлять 606,5 млн грн., що на 0,6% менше порівняно з попередньою редакцією закону.

На санаторне лікування хворих на туберкульоз та дітей і підлітків із соматичними захворюваннями також зменшено фінансування, яке згідно з останніми змінами становить 308,8 млн грн. (на 5,8% менше порівняно з попередньою редакцією Держбюджету–2014).

Натомість Держбюджет–2014 доповнено новою статтею видатків, а саме: на придбання медикаментів для забезпечення дітей з рідкісними захворюваннями, які становлять 4 млн грн.

Порівняно з попередньою редакцією Держбюджету–2014 зменшилися розміри видатків на окремі органи державної влади. Зокрема, фінансування Міністерства соціальної політики України становить 86,5 млрд грн., що на 2,4% менше, ніж передбачалося в попередній редакції закону про Держбюджет на 2014 рік.

Останні показники видатків на Пенсійний фонд України становлять майже 82 млрд грн., що на 2,46% менше порівняно з попередньою редакцією Держбюджету–2014.

Законом України № 1165-VII зменшено фінансування судової системи порівняно з розмірами видатків, передбачених попередньою редакцією Держбюджету–2014. Зокрема, на 3,27% зменшено видатки, призначені для Верховного суду України, які становлять 104 млн грн.

Видатки на Вищий спеціалізований суд України з розгляду цивільних і кримінальних справ становлять 116,5 млн грн., що на 1,5% менше порівняно з попередньою редакцією Держбюджету–2014. Фінансування Вищого господарського суду України становить 139,3 млн грн., що на 1,9% менше порівняно з видатками, визначеними попередньою редакцією закону.

Фінансування Вищого адміністративного суду України становить 97,3 млн грн., видатки на який зменшено на 2%. 60,8 млн грн. передбачено для Конституційного суду України, що на 3,57% менше порівняно з попередньою редакцією Держбюджету–2014. На 2,2% зменшено видатки на Генеральну прокуратуру України, які становлять 2,9 млрд грн.

На 7,4% зменшено фінансування апарату Верховної Ради України порівняно з попередньою редакцією Держбюджету–2014. Законом України № 1622-VII за цією статтею виділено 687,4 млн грн.

Натомість збільшено фінансування Антитерористичного центру СБУ, яке згідно з останніми змінами становить 16 млн грн., що на 56,9% більше порівняно з попередньою редакцією закону.

1,5 млн грн. передбачено на Державну службу з питань АР Крим, міста Севастополь та тимчасово переміщених осіб, створену Урядом у липні поточного року (постанова КМУ від 17.07.2014 р. № 297).

Нагадаємо, що вперше секвестр Держбюджету–2014 було прийнято у березні поточного року. Законом України від 27.03.2014 р. № 1165-VII заморожено підвищення мінімальної заробітної плати, що, у свою чергу, може негативно позначитися на соціальному захисті спеціалістів бюджетної сфери. На цей раз секвестр торкнувся майже всіх центральних органів виконавчої влади, на забезпечення діяльності яких скорочено видатки. Додатково скорочено і видатки на оплату праці членів Уряду, керівників центральних органів виконавчої влади та інших державних органів, а також народних депутатів.

Планується, що зекономлені таким чином кошти будуть спрямовані на підтримку армії та відбудову і соціальні виплати на звільнених від терористів територіях.

Катерина Горбунова
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*