Відшкодування вартості антигіпертензивних ліків необхідно продовжити: профільний комітет

16 лютого 2015 р. у Парламенті зареєстровано законопроект «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік» (№ 2147, ініціатор — КМУ). Зміни, запропоновані в цьому документі, базуються на попередніх заходах, які мають бути включені до проекту нового Меморандуму про економічну і фінансову політику між Україною та Міжнародним валютним фондом, враховуючи поточний розвиток економіки та результати впровадження урядових реформ. 19 лютого 2015 р. відбулося засідання Комітету Верховної Ради України з питань охорони здоров’я (далі — Комітет) за участю представників МОЗ України, на якому розглядався даний проект закону.

У контексті галузі охорони здоров’я проектом пропонується збільшити додаткові видатки загального фонду державного бюджету МОЗ України на 1,2 млрд грн., зокрема, на:

  • спеціалізовану та високоспеціалізовану медична допомогу, що надається загальнодержавними закладами охорони здоров’я в обсязі 22,1 млн грн.;
  • діагностику і лікування захворювань із впровадженням експериментальних та нових медичних технологій у закладах охорони здоров’я, науково-дослідних установах та вищих навчальних медичних закладах МОЗ України в обсязі 39,5 млн грн.;
  • санаторне лікування хворих на туберкульоз та дітей і підлітків з соматичними захворюваннями в обсязі 0,8 млн грн.;
  • забезпечення медичних заходів окремих державних програм та комплексних заходів програмного характеру в обсязі 907 млн грн.;
  • виконання боргових зобов’язань за кредитами, залученими ДП «Укрмедпостач» під державні гарантії — 103,5 млн грн., та інші.

Крім того, забезпечуючи вимоги щодо передачі окремих закладів на утримання з державного бюджету та виходячи з практичного застосування, у законопроекті у новій редакції викладено додаток № 10 Державного бюджету, в якому уточнено перелік закладів, установ, організацій, а також заходів освіти, культури, охорони здоров’я та фізичної культури і спорту, які передаються на фінансування/надання фінансової підтримки з місцевих бюджетів, та впорядковано назви таких установ, закладів і заходів. Відповідно до цих змін враховано пропозиції Міністерства інфраструктури України щодо визначення його головним розпорядником бюджетних коштів за програмою «Медичне обслуговування працівників та пасажирів залізничного транспорту» для 10 відомчих закладів охорони здоров’я. Цьому Міністерству відновлено фінансування медичного обслуговування працівників та пасажирів залізничного транспорту у обсязі 290,7 млн грн. за рахунок зменшення обсягу видатків на медичну субвенцію з державного бюджету місцевим бюджетам МОЗ України. Також для утримання Державного закладу «Спеціалізована медико-санітарна частина № 6 м. Дніпропетровська» на 85,1 млн грн. збільшено видатки на спеціалізовану та високоспеціалізовану медичну допомогу, що надається загальнодержавними закладами охорони здоров’я за рахунок зменшення обсягу видатків за медичною субвенцією з державного бюджету місцевим бюджетам.

МОЗ надало Комітету свої пропозиції щодо проекту змін до бюджету. Зокрема, запропонувало зменшити на 450 млн грн. видатки, передбачені на виконання загальнодержавних програм, натомість збільшити на 400 млн грн. медичну субвенцію для забезпечення лікування хворих нефрологічного профілю, що потребують гемодіалізу, та 50 млн грн. спрямувати на закупівлю обладнання для закладів охорони здоров’я.

Також до апарату надійшли пропозиції від профспілок щодо проведення індексації зар­плати медичних працівників відповідно до Закону України «Про індексацію грошових доходів населення», яка не передбачена в законопроекті. За висновком апарату Комітету, незважаючи на збільшення фінансування, потреби щодо виконання загальнодержавних програм покриваються лише на 50 %.

Ірина Сисоєнко, заступник голови Комітету, запропонувала також доповнити додатки до проекту бюджету щодо фінансування субвенції з держаного бюджету місцевим бюджетам на часткове відшкодування вартості лікарських засобів для лікування осіб з гіпертонічною хворобою у сумі 191,6 млн грн. За її словами, війна, безумовно, змушує державу скорочувати видатки, але цього не можна робити наосліп. Подорожчання ліків зробило їх недоступними для соціально незахищених категорій пацієнтів. Враховуючи, що та ж війна змушує людей жити у постійному стресі, в даному разі економія на профілактиці призведе до більших витрат при амбулаторному лікуванні наслідків гіпертонічної хвороби, як то інфаркти та інсульти. Ця пропозиція була цілковито підтримана Альоною Терещенко, заступником міністра охорони здоров’я-керівником апарату, яка була присутня на засіданні Комітету.

Під час голосування народні депутати — члени Комітету не підтримали законопроект «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік». За словами народного депутата Ольги Богомолець, голови Комітету, зміни, які пропонує уряд у частині, що стосується охорони здоров’я, просто катастрофічні.

«Вони не просто не відповідають інтересам наших громадян — Уряд нічого не робить, аби захистити здоров’я українців. Кошти на реформу системи охорони здоров’я Урядом не передбачено. А якщо цього не зробити, як можна обрізати цю 20-ступінчасту гідру корупції? Без цього ми не перейдемо ніколи до страхової медицини, не буде створено єдиний медичний простір, що дозволить зекономити у майбутньому багато коштів», — підкреслила вона.

Народні депутати одноголосно проголосували за наступні пропозиції, які рекомендовано внести до законопроекту:

  • вилучити пункт щодо передачі 290 млн грн. із субвенції місцевим бюджетам для Міністерства інфраструктури України, залишивши їх для фінансування тих 85 закладів охорони здоров’я «Укрзалізниці», які залишаються на балансі місцевих органів влади;
  • на перехідний період (до 2016 р.) передати до МОЗ України перелік деяких медико-санітарних частин разом із коштами на їх утримання;
  • збільшити в 2 рази видатки на програму лікування за кордоном;
  • збільшити добові видатки на ліки (до 65 грн.) та харчування (до 55 грн.) в госпіталях ветеранів всіх війн;
  • передати до місцевих бюджетів у вигляді субвенції кошти, виділені МОЗ України на гемодіаліз;
  • збільшення фінансування державної програми з лікування вірусних гепатитів не менше ніж на 300 млн грн.;
  • передбачити збільшення зарплати медиків та її індексацію;
  • виділити 100 млн грн. на реформування охорони здоров’я;
  • виділити 90 млн грн. на будівництво Львівського обласного клінічного перинатального центру;
  • передбачити субвенцію місцевим бюджетам на часткове відшкодування вартості антигіпертензивних препаратів у розмірі 191 млн грн.;
  • забезпечити фінансування всіх загальнодержавних програм на 100%.

Підбиваючи підсумки, О. Богомолець зазначила, що рішення Комітету буде терміново направлено до КМУ і залишається очікувати, що Уряд відреагує належним чином.

Прес-служба «Щотижневика АПТЕКА»
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*