Міністр охорони здоров’я презентував законопроекти щодо реформування медицини

27 травня під час засідання Кабінету Міністрів України Олександр Квіташвілі, міністр охорони здоров’я, презентував Уряду ряд проектів законів України: «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення законодавства з питань охорони здоров’я», «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо удосконалення законодавства з питань охорони здоров’я» та «Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо удосконалення законодавства з питань охорони здоров’я», які передбачають докорінні зміни в статусі й механізмах фінансування лікарень.

Міністр охорони здоров’я презентував законопроекти щодо реформування медициниДані проекти документів було винесе­­но профільним міністерством на громадське обговорення 18 травня 2015 р. Ними передбачається, що за організаційно-правовою формою заклади охорони здоров’я зможуть створюватися та існувати як державні унітарні підприємства, комунальні унітарні підприємства, господарські товариства та інші організаційно-правові форми згідно із законодавством. Їм надається право мати відокремлене майно (у тому числі грошові кошти), закріплене за ними на основі відповідного права, самостійний баланс, рахунки в установах банків та печатки. Також пропонується тимчасово, до 31.12.2019 р., визнати такими, що не є платниками податку на прибуток, державні та комунальні заклади охорони здоров’я, що будуть створені в результаті реорганізації шляхом перетворення державних та комунальних бюджетних установ у державні унітарні казенні або комерційні підприємства та комунальні унітарні некомерційні або комерційні підприємства. Передбачається, що обсяг медичної субвенції, який надаватиметься з державного бюджету відповідним місцевим бюджетам у 2016 р., не має бути меншим, ніж у 2015 р. (46,5 млрд грн.).

Крім того, пропонується дозволити фінансування медичних закладів не лише за рахунок місцевих бюджетів, а й за рахунок юридичних та фізичних осіб, що, за словами міністра, дасть їм змогу залучати інвесторів.

«Самі установи будуть управляти бюджетами самостійно, розробляти фінансові плани. Звичайно, вони будуть підзвітні Міністерству й закупникам послуг, у цьому плані це обласні управління охорони й місцеві органи влади. В установ з’являється можливість працювати з донорами, залучати інвестиційні гроші, інвестиційні фонди, щоб ці гроші допомагали їм розвинути технології та збудувати нормальну систему й вкладати гроші в інфраструктуру, яка дуже потрібна. Вона стара, радянська і в принципі дуже важко працює», — пояснив міністр.

Також він зазначив, що метою законопроектів є створення універсальної системи страхування в Україні, де абсолютно кожен громадянин буде застрахований або через приватну страхову компанію, або через соціальні страховки, або через прямі оплати послуг.

Крім того, реформа також передбачає відхід від фінансування ліжко-місць і перехід до оплати медичних послуг. «Це неможливо зробити за 1 день або 1 міс. Тому 2015 р. буде перехідним роком від фінансування ліжко-місця до фінансування послуг», — зазначив О. Квіташвілі. Він сподівається, що це призведе до того, що заклади охорони здоров’я отримають ту саму кількість коштів, яку вони отримали у 2015 р., але витрачати їх зможуть набагато ефективніше, підвищуючи і якість послуг, і оплату праці медичному персоналу.

Також передбачається створення єдиної інформаційної системи управління системою охорони здоров’я. На сьогодні в Україні вона відсутня, а страхова медицина не може працювати без електронних даних, бо це і збір інформації, і оплата послуг тощо. Створення цієї системи є також однією з найголовніших складових проекту «Поліпшення охорони здоров’я на службі людей» Світового банку.

Міністр також зазначив, що на сьогодні законопроекти було обговорено і з міністерствами, і з Міжнародним валютним фондом, і зі Світовим банком, також проведено селекторну нарада з усіма областями.

На запитання Прем’єр-міністра України Арсенія Яценюка стосовно того, чи було проведено обговорення законопроектів з профільними асоціаціями, пацієнтськими організаціями та лікарями, О. Квіташвілі відповів, що такі заходи відбулися із залученням профспілок, роботодавців, під час них вони опрацювали свої пропозиції до законопроектів. З метою їх ширшого обговорення 2 червня 2015 р. буде проведено засідання колегії МОЗ України, на якому медична спільнота детально розгляне ці законопроекти. Крім того, міністр зазначив, що група, яка писала зміни до законів, включала практично всіх, кого можна було залучити: і громадські організації, і лікарів, і міжнародних експертів.

У свою чергу, А. Яценюк пообіцяв О. Квіташвілі забезпечити підтримку Уряду й заручитися сприянням Парламенту, щоб уникнути спекуляції на тему безкоштовної медицини в Україні, та доручив провести громадське обговорення законопроектів.

«Це одна з ключових реформ у країні, тому що пострадянська система медицини практично перестала існувати, а нової якісної системи досі не побудовано. І це перший і реальний крок до того, щоб побудувати нову європейську та якісну систему надання медичних послуг, яка передбачає фінансування виключно конкретної послуги, медичної послуги. Держава платить тільки за те, за що треба платити: це якісна послуга, яка відповідає медичному протоколу, і ціна цієї послуги визначена відповідно до стандартів, які встановлюються Міністерством», — зазначив А. Яценюк.

За його словами, це також дає можливість лікувальним закладам отримати додатковий ресурс, тому що без того, щоб надавати якісну послугу для пацієнта і встановити нормальний рівень заробітної плати як для лікаря, так і для будь-якого працівника медичного закладу, нічого не буде. «Якщо всі думають, що лікарі будуть працювати за 2 тис. грн., то вони або будуть отримувати додаткові гроші від пацієнтів, або просто виїжджатимуть в іншу країну», — додав Прем’єр-міністр України.

Він також заначив, що в Україні має бути чіткий мінімальний обсяг 100% гарантованих послуг, які держава надаватиме безкоштовно, а всі інші оплачуватимуться за рахунок страхування.

Під час засідання Уряду розглянуто й питання забезпечення лікарськими засобами хворих на ВІЛ/СНІД. Доповідаючи про ситуацію, міністр охорони здоров’я повідомив, що пацієнти на 100% забезпечені препаратами до кінця червня цього року. Але можлива проблема з поставкою ліків, за які була здійснена 100% оплата в грудні 2014 р., оскільки компанія-переможець цих торгів (ТОВ «Вектор Фарма») повідомила, що вона звернулася з позовом до Господарського суду м. Київ для збільшення суми договору з майже 53 млн грн. до майже 63 млн грн. Хоча за договором перерахунок ціни товару був можливим лише в день здійснення оплати.

У зв’язку з цим А. Яценюк доручив О. Квіташвілі розробити план «Б» на випадок надзвичайної ситуації з поставкою цих препаратів, а також зобов’язав Арсена Авакова, міністра внутрішніх справ України, з’ясувати, чому не поставляються препарати, які були повністю оплачені ще в грудні минулого року, a також вивчити обставини підписання колишнім заступником міністра охорони здоров’я відповідної угоди.

Прим. ред. : у зв’язку із ситуацією, що склалася, на офіційному сайті компанії «Вектор Фарма» з’явилося звернення керівництва. У свою чергу, як стало відомо редакції «Щотижневика АПТЕКА», ТОВ «Вектор Фарма» (код ЄДРПОУ 36176867) нещодавно змінило назву на «Фіоліс трейд лтд». Так, за інформацією, розміщеною в Єдиному державному реєстрі підприємств та організацій України, код ЄДРПОУ 36176867 присвоєно ТОВ «Фіоліс трейд лтд», яке з 27 травня 2015 р. знаходиться в стані припинення. При цьому дані щодо компанії «Вектор Фарма» в Єдиному державному реєстрі підприємств та організацій України відсутні.

Прес-служба «Щотижневика АПТЕКА»
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

провизор 27.05.2015 4:30
Прежде чем ввести страховую медицину и перейти “до оплати медичних послуг”, нужно: а) иметь опытных, квалифицированных специалистов (врачей, медицинских сестер и т. д.), которые будут предоставлять действительно высококачественные медицинские услуги, а не «коновалов» с «соответствующими» услугами; б) иметь соответствующие помещения и оборудование для предоставления высококачественных медицинских услуг, а не дореволюционные бараки с одним общим сан. узлом в конце коридора, в лучшем случае, о таких понятиях как душ, горячая вода, оборудование … не говорим. в) пациентам иметь такую заработную плату, чтобы можно было заплатить за такие услуги не продавая все имущество или не влезая в долговечные кредиты.

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті