ООРММП України повідомляє про появу дискримінаційних вимог у тендерній документації лікувальних закладів

ООРММП України повідомляє про появу дискримінаційних вимог у тендерній документації лікувальних закладівПропонуємо увазі читачів лист Об’єднання організацій роботодавців медичної та мікробіологічної промисловості України, який було направлено на ім’я міністра охорони здоров’я Олександра Квіташвілі. Організація звернулася до міністра у зв’язку з тим, що під час проведення процедури закупівлі лікарських засобів за кошти місцевих бюджетів почастішали випадки, коли документація конкурсних торгів містить як помилки, так і дискримінаційні вимоги до учасників торгів. Зокрема, це зазначення назви лікарського засобу не за міжнародною непатентованою назвою, а за торговельною. Тому організація просить міністра розібратися в даній ситуації та не допустити аналогічної ситуації в майбутньому.

Об’єднання організацій роботодавців медичної та мікробіологічної промисловості України від 31.07.2015 р. № 01/217

Міністру охорони здоров’я України

пану Квіташвілі О.

Шановний пане Олександре!

Висловлюю Вам свою щиру повагу та, користуючись нагодою, звертаюся з наступним.

Останнім часом під час проведення процедури закупівлі лікарських засобів за кошти місцевих бюджетів почастішали випадки, коли в документації конкурсних торгів на закупівлю ліків предмет закупівлі — лікарський засіб — вказується за торговельною назвою, а не за міжнародною непатентованою, що, у свою чергу, суперечить чинному законодавству України, а саме:

  • ст. 14-1 Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров’я», якою передбачено, що для всіх закладів охорони здоров’я є обов’язковим дотримання стандартів медичної допомоги, клінічних протоколів, лікарських формулярів;
  • наказу МОЗ України від 22.07.2009 р. № 529 «Про створення формулярної системи забезпечення лікарськими засобами закладів охорони здоров’я», яким чітко встановлено норму, що лікарські засоби в Державному формулярі вказуються за міжнародними непатентованими назвами, регіональний і локальний формуляри лікарських засобів складаються з міжнародних непатентованих назв. У протоколах надання екстреної медичної допомоги препарати також зазначаються тільки за міжнародними непатентованими назвами.

Причому, у документації конкурсних торгів зазначається торговельна назва препарату (торгова марка), що дозволяє заздалегідь визначити переможця тендеру і унеможливлює участь у закупівлях іноземних і вітчизняних виробників лікарських засобів, які виробляють аналогічний препарат.

Крім того, існують непоодинокі випадки, коли в документації конкурсних торгів на закупівлю лікарських засобів (у тому числі в оголошенні про проведення відкритих торгів) у графі «предмет закупівлі» зазначається: «лікарські засоби іноземні». Так, наприклад:

  • в оголошенні комунальної установи «Запорізька міська багатопрофільна клінічна лікарня № 9» від 13.02.2015 р. вказано предмет закупівлі: «Лот № 3 (лікарські засоби іноземні)»;
  • в оголошенні ДУ «Національний науковий центр «Інститут кардіології імені академіка М.Д. Стражеска» НАН України» від 16.02.2015 р. вказано предмет закупівлі: «Лот 2 — Ліки іноземного виробництва»;
  • в оголошенні комунального закладу Сумської обласної ради «Сумський обласний клінічний госпіталь ветеранів війни» від 13.03.2015 р. вказано предмет закупівлі: «Лот № 2 — Ліки іноземного виробника».

Слід зазначити, що навіть у випадках, коли в документації конкурсних торгів на закупівлю лікарських засобів препарат вказується за міжнародною непатентованою назвою, замовники всілякими способами створюють обмежувальні умови для участі вітчизняних фармацевтичних виробників у торгах, встановлюють дискримінаційні умови закупівель, від яких виграють заздалегідь визначені учасників торгів — виробники імпортних ліків.

Так, наприклад, Національною дитячою спеціалізованою лікарнею «ОХМАТДИТ» двічі проводився тендер на закупівлю препарату Ванкоміцин (відповідні документи були подані до Антимонопольного комітету України).

Такі ситуації виникають, на жаль, нерідко і призводять, у першу чергу, до нераціонального використання бюджетних коштів.

Звертаюсь до Вас, шановний пане Олександре, як член колегії Міністерства охорони здоров’я України, з проханням надати доручення відповідним службам розглянути та проаналізувати ситуацію, яка склалася під час закупівлі ліків за кошти місцевих бюджетів, вимагати надання пояснень керівників лікувальних закладів, які допустили вказані порушення, узагальнити отриману інформацію і довести її до відома обласних управлінь охорони здоров’я з метою недопущення аналогічної ситуації в майбутньому.

З повагою
Валерій Печаєв,
президент ООРММП України,
член колегії МОЗ України
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті