Автономізація закладів охорони здоров’я: у Парламенті зареєстровано доопрацьований проект документа

11 Грудня 2015 8:58 Поділитися

Автономізація закладів охорони здоров’я: у Парламенті зареєстровано доопрацьований проект документа10 грудня в Парламенті зареєстровано проект закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення законодавства з питань охорони здоров’я» (реєстраційний № 2309а-д). Ініціаторами документа виступила група народних депутатів України, членів Комітету Верховної Ради України з питань охорони здоров’я (далі – Комітет). Законопроект є альтернативним за змістом до проектів Законів України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення законодавства з питань охорони здоров’я» (реєстраційний № 2309а від 07.07.2015 р.), поданого Кабінетом Міністрів України, та «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення законодавства з питань діяльності закладів охорони здоров’я» (реєстраційний № 2309а-1 від 17.07.2015 р.), поданого народним депутатом України Олегом Мусієм.

Нагадаємо, з моменту подання урядового проекту документа його неодноразово було розкритиковано народними депутатами. В той же час народним депутатом Олегом Мусієм було подано альтернативний пакет законопроектів щодо автономізації закладів охорони здоров’я. Під час засідання Комітету, яке відбулося 16 вересня, було відхилено урядові законопроекти, а альтернативні — направлено на доопрацювання. У зв’язку із цим і було зареєстровано доопрацьований законопроект за реєстраційним № 2309а-д.

У ньому, як і в попередніх, визначено організаційно-правові форми закладів охорони здоров‘я, джерела фінансування надання ними медичної допомоги, вимоги до установчих документів, спрощено порядок реорганізації закладів охорони здоров’я тощо.

Однак водночас проект документа містить ряд відмінностей. Зокрема, ним пропонується розширити поняття «охорона здоров’я», яке визначено в Законі України від 19.11.1992 р. № 2801-XII «Основи законодавства України про охорону здоров’я» (далі — закон № 2801), таким чином, щоб під його дію потрапили фізичні особи — підприємці, які зареєстровані в установленому порядку та мають відповідну ліцензію на право провадження господарської діяльності з медичної практики.

Також зміни торкнулися форм власності та організаційно-правових форм закладів охорони здоров’я. Так, на відміну від попередніх проектів, доопрацьованим передбачається, що за формою власності заклади охорони здоров’я можуть утворюватися та існувати, як державні, комунальні, приватні. До цього урядовим проектом документа передбачалася ще змішана форма власності (шляхом об’єднання майна різних форм власності), а депутатським — така форма власності, як спільне комунальне підприємство, що діє на договірних засадах спільного фінансування (утримання) відповідними територіальними громадами — суб’єктами співробітництва, чи його відокремленими підрозділами.

Стосовно організаційно-правових форм законопроектом передбачається, що заклади охорони здоров’я:

  • державної власності можуть утворюватися та існувати як казенні підприємства, державні установи;
  • комунальної власності можуть утворюватися та існувати як комунальні некомерційні підприємства, комунальні установи.

При цьому законопроектом зазначається, що заклади охорони здоров’я приватної форми власності не обмежені у виборі організаційно-правової форми.

Крім того, як і попередніми проектами документів, новим законопроектом передбачається доповнити закон № 2801 новим розділом ХІІІ «Прикінцеві та перехідні положення», яким регулюється питання реорганізації державних та комунальних закладів охорони здоров’я в казенні підприємства та комунальні некомерційні підприємства. При цьому в ньому відсутнє положення, яке було передбачено іншими проектами документів, щодо заборони реорганізації закладів охорони здоров’я центральних органів виконавчої влади, що забезпечують формування та реалізацію державної політики у сфері охорони громадського порядку, оборони та військового будівництва, Служби безпеки України, Державної прикордонної служби України.

Стосовно фінансування законопроектом передбачається, що воно здійснюватиметься за рахунок Державного бюджету України та місцевих бюджетів, фондів медичного та соціального страхування, благодійних фондів, інших коштів фізичних та юридичних осіб та будь-яких інших джерел, не заборонених законодавством. При цьому обсяги бюджетного фінансування надання медичної допомоги закладами охорони здоров’я визначатимуть на підставі методики, що затверджуватиметься МОЗ України. Проектом документа, зареєстрованим О. Мусієм передбачалося, що таку методику затверджуватиме Кабінет Міністрів України за поданням МОЗ України. При цьому у новому законопроекті зазначається, що всі заклади охорони здоров’я мають право використовувати для підвищення рівня якості своєї роботи кошти, отримані від юридичних та фізичних осіб, а також встановлювати плату за послуги у сфері охорони здоров’я на підставі методики розрахунку вартості медичних послуг. У такому випадку вимоги Господарського кодексу України щодо реалізації продукції (робіт, послуг) за цінами (тарифами), що визначаються в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, не застосовуватимуться.

Також даним законопроектом передбачається, що надходження закладів охорони здоров’я (крім закладів охорони здоров’я, що існують у формі бюджетних установ), зокрема, суми бюджетного фінансування, кошти, отримані від юридичних та фізичних осіб, плата за послуги у сфері охорони здоров’я, кошти фондів медичного та соціального страхування, благодійних фондів, інші надходження, не заборонені законом, зараховуються на їх рахунки виключно в державних банках.

У разі прийняття законопроекту він набуде чинності з 01.01.2016 р., однак його дія не розповсюджуватиметься на територію проведення антитерористичної операції, а також на тимчасово окуповану територію АР Крим. У тижневий строк з дня прийняття цього документа на Уряд покладається обов’язок надати відповідні розпорядження МОЗ України та зобов’язати його забезпечити здійснення контролю за проведенням реорганізації державних та комунальних закладів охорони здоров’я в межах своїх повноважень.

Прес-служба «Щотижневика АПТЕКА»
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Цікава інформація для Вас:

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті