Обговорення проекту Ліцензійних умов: дві громадські організації застерігають від необдуманих рішень

25 Лютого 2016 11:15 Поділитися

Обговорення проекту Ліцензійних умов: дві громадські організації висловилися проти підвищення кваліфікаційних вимог до фахівців аптечних закладівРаніше наше видання повідомляло, що Громадська організація «Всеукраїнська фармацевтична палата» (далі – ГО «ВФП») направила лист першому заступнику міністра охорони здоров’я Олександрі Павленко з пропозицією переглянути проект Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва, оптової та роздрібної торгівлі лікарськими засобами, а також імпорту лікарських засобів (крім активних фармацевтичних інгредієнтів) (далі – проект Ліцензійних умов) у частині кваліфікаційних вимог до завідувачів аптечного складу (бази), заступників завідувачів аптечного складу (бази), завідувачів аптеки та їх заступників.

З цією пропозицією ГО «ВФП» не погоджуються громадські організації «Фармацевтична асоціація Дніпропетровської області» (далі –  ГО «ФАДО») та «Всеукраїнське об’єднання «Миколаївська фармацевтична асоціація «ФАРМРАДА»» (далі — ГО «ВОМФАФР»). Про що вони повідомляють у листі, яке також направлено першому заступнику міністра охорони здоров’я України. Пропонуємо нашим читачам ознайомитися із аргументами авторів листа.

Першому заступнику міністра охорони здоров’я України

О.С. Павленко

Шановна Олександро Сергіївно!

Вітаємо Вас та звертаємося з наступного приводу.

На шпальтах «Щотижневика АПТЕКА» розміщено звернення ГО «Всеукраїнська фармацевтична палата» на Ваше ім’я щодо внесення змін до кваліфікаційних вимог до завідувачів аптечного складу (бази), заступників завідувачів аптечного складу (бази), завідувачів аптеки та їх заступників, запропонованих у проекті Ліцензійних умов.

Олег Клімов, голова ГО «ВФП» у листі зазначає, що визначені проектом Ліцензійних умов вимоги до цих фахівців не відповідають Довіднику кваліфікаційних характеристик професій працівників: випуск 78 «Охорона здоров’я», затвердженому наказом МОЗ України від 29.03.2002 р. № 117, звернувши увагу на  належний правовий статус Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників, дотримання якого є обов’язковим. Спираючись на цей Довідник, голова ГО «ВФП» пропонує додати до проекту Ліцензійних умов вимогу, щодо наявності повної вищої освіти та обов’язкового п’ятирічного стажу роботи за фахом для заміщення посад завідувачів аптечних складів (баз), завідувачів аптек та їх заступників.

На загальну думку членів ГО ФАДО та ГО «ВОМФАФР» прийняття подібної ініціативи матиме наступні негативні наслідки.

1)    Звільнення із займаних посад завідувачів аптечних складів (баз), завідувачів аптек та їх заступників які не мають п’ятирічного стажу роботи.

Переважно це стосуватиметься аптек у містах. Далі, тотальне звільнення завідувачів аптек та їх заступників у сільській місцевості, оскільки чинні Ліцензійні умови передбачають: «Для аптек, розташованих у селах, селищах та селищах міського типу, посади завідувача аптеки, заступника завідувача аптеки можуть обіймати особи, що мають дипломи навчальних закладів І-ІІ рівнів акредитації, або особи, які отримали рівень бакалавра в навчальних закладах ІІІ-IV рівнів акредитації».

У разі прийняття такої ініціативи, МОЗ України та територіальним громадам буде потрібно порахувати кількість провізорів, що опиняться на вулиці та поповнять лави безробітних. Крім того, автоматично виникне питання про закриття аптечних закладів на час пошуку працівників, які відповідають замовленим нормам. Можливо окремим закладам, особливо у сільській місцевості, доведеться чекати від 5 до 10 років. І це за умови, що звільнені завідувачі отримають повну вищу освіту (якщо знайдуть кошти) та успішно відпрацюють 5 потрібних років (якщо знайдуть де працевлаштуватися в умовах закриття значної кількості аптек).

2)    Неоднозначне та вибіркове тлумачення норми права регулятором, що є корупційною складовою діяльності суб’єкта права.

Якщо проаналізувати Випуск 78 «Охорона здоров’я» Довідника кваліфікаційних характеристик професій (ДКХП) працівників розроблено з урахуванням змін державних стандартів щодо класифікації професій та чинної номенклатури посад медичних працівників системи Міністерства охорони здоров’я України то стає зрозуміло, що мова йде про державні стандарти щодо класифікації професій та номенклатури посад системи МОЗ України. Аптечні заклади суб’єктів господарювання недержавної форми власності (тобто переважна більшість, в т.ч. й ФОП) не входять до системи МОЗ України та його номенклатури. Те саме стосується й комунальних аптек.

3)    Формування недовіри до фахового рівня підготовки фахівців фармгалузі в українських ВНЗ та до відповідних атестаційних комісій.

В цілому зауважимо, що при підготовці подібних пропозицій потрібен аналіз ситуації фармацевтичного ринку за наступними критеріями:

  • чи багато нарікань у споживачів було до завідувачів аптек;
  • скільки і яких саме зауважень до завідувачів аптек у державних органах нагляду/контролю;
  • які пропозиції від громадськості надходили до регуляторних органів.

З огляду на те, що голова го «ВФП» не посилається на аналітичні данні виникають наступні питання:

  • яку мету переслідує ГО «ВФП» штовхаючи до безробіття значну кількість завідувачів аптеками та їх заступників?
  • чи призведе ініціатива, запропонована головою ГО «ВФП», до підвищення якості фармацевтичних послуг?

ГО ФАДО та ГО «ВОМФАФР» не підтримують пропозицію ГО «ВФП» та вважають, що її ухвалення недоцільне.

Також запрошуємо до обговорення цього питання професійну спільноту.

З повагою

Олена Пруднікова, голова правління ГО «ВОМФАФР»

Тамара Литвиненкова, голова правління ГО «ФАДО»

Цікава інформація для Вас:

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті