Розроблено зміни до законодавства у сфері контролю за забезпеченням санітарного та епідемічного благополуччя

27 Вересня 2016 4:52 Поділитися

Розроблено зміни до законодавства у сфері контролю за забезпеченням санітарного та епідемічного благополуччя16 вересня в Парламенті зареєстровано проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України в частині оптимізації системи центральних органів виконавчої влади у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення» за № 5134. Ініціатором проекту документа виступив народний депутат України Олексій Кириченко, член комітету Верховної Ради України з питань охорони здоров’я. Метою законопроекту є приведення у відповідність законодавства у зв’язку з ліквідацією Державної санітарно-епідеміологічної служби України (далі — Держсан­епідемслужби), перш за все в частині державного контролю у сферах господарської діяльності, які можуть становити ризик для санітарного та епідемічного благополуччя населення, та створення належних умов для ефективної діяльності новостворених органів виконавчої влади. Ним передбачено внесення змін до 29 нормативно-правових актів, серед яких Закони України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», «Основи законодавства України про охорону здоров’я», «Про донорство крові та її компонентів», «Про захист населення від інфекційних хвороб», «Про протидію поширенню хвороб, зумовлених вірусом імунодефіциту людини (ВІЛ), та правовий і соціальний захист людей, які живуть з ВІЛ» та ін.

Зокрема, проектом документа пропонується викласти закон № 4004 в новій редакції, якою серед іншого виключено положення, що стосуються діяльності Держсанепідемслужби, передбачено скасування процедури проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи та розмежовуються функції і повноваження органів державного нагляду (контролю) у сферах господарської діяльності. Так, до повноваження Кабінету Міністрів України у даній сфері віднесено:

  • стратегічне керівництво в інтересах здоров’я і благополуччя;
  • визначення основних напрямів державної політики у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення;
  • забезпечення розроблення і виконання загальнодержавних і міждержавних програм у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення, спрямованих на захист і зміцнення здоров’я населення;
  • забезпечення організаційно-економічних засад у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення, впровадження європейської системи громадського здоров’я та ін.

У свою чергу, МОЗ України:

  • затверджуватиме державні санітарні норми, правила та регламенти, санітарно-епідеміологічні та санітарно-протиепідемічні правила і норми;
  • координуватиме діяльність в сфері наукових досліджень, інновацій та трансферу технологій у сферу громадського здоров’я;
  • забезпечуватиме проведення епідеміологічного нагляду;
  • затверджуватиме переліки: інфекційних захворювань, за наявності яких госпіталізація хворих є обов’язковою; країн, у випадку виїзду в які громадянам України обов’язково проводять щеплення; особливо небезпечних і небезпечних інфекційних захворювань і умов визнання особи інфекційно хворою або носієм збудника таких захворювань та ін.

Відповідальність за забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення покладено на органи місцевого самоврядування, як це передбачає Концепція реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні.

Законопроектом передбачено, що державний контроль здійснюватимуть центральні органи у віднесеній до їх відання сфері господарської діяльності шляхом проведення планових і позапланових перевірок. Так, Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (далі — Держпродспоживслужба) щодо таких видів господарської діяльності здійснюватиме державний контроль виробництва, у тому числі первинного виробництва, реалізації та/або обігу харчових продуктів та/або інших об’єктів санітарних заходів; виробниц­тва та реалізації нехарчової продукції, проводитиме дезінфекційні заходи, а також застосування дезінфекційних засобів, окрім медичної практики. А епідеміологічний нагляд здійснюватиметься МОЗ України разом з іншими центральними органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування. Профільне міністерство формуватиме відкриту базу даних про стан здоров’я населення та середовища життєдіяльності людини (інформаційний фонд стану громадського здоров’я), яка розміщуватиметься на сайті відомства.

Законопроектом визначається, що в разі невідповідності вимогам санітарних норм повна або часткова зупинка виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг здійснюється за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову центральних органів виконавчої влади, що здійснюють державний контроль­ у сферах господарської діяльності, які можуть становити ризик для санітарного та епідемічного благополуччя населення. Окрім цього, за вмотивованими письмовими рішеннями керівники цих центральних органів виконавчої влади, власники підприємств, установ, організацій або уповноважені ними органи відсторонюють від роботи, навчання, відвідування дошкільних закладів осіб, які є носіями збудників інфекційних хвороб, хворих на небезпечні для оточуючих інфекційні хвороби, або осіб, які були в контакті з такими хворими.

Також законопроектом розширено перелік адміністративних штрафів за порушення санітарного законодавства. Так, передбачається, що штрафи накладаються не лише на підприємства, але й на осіб, винних у вчиненні таких правопорушень. Зокрема, на громадян накладатиметься штраф у розмірі від 10 до 112 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, а на посадових осіб — від 60 до 250 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. А до підприємств, підприємців, установ, організацій за реалізацію на території України імпортної продукції, яка не відповідає вимогам стандартів щодо безпеки для життя і здоров’я людей, санітарних норм, що діють в Україні, накладатиметься штраф у розмірі 100% вартості реалізованої продукції.

Стосовно внесення змін до інших нормативно-правових актів законопроектом передбачається врегулювання виконання функцій, які належали Держсанепідемслужбі та іншим ліквідованим згідно з постановою КМУ від 10.09.2014 р. № 442 центральним органам виконавчої влади, та передача їх різним органам центральної влади. Зокрема, функції Держсанепідемслужби з державного регулювання виробництва й обігу тютюнових виробів передано Держпродспоживслужбі, а функції Державної служби України з питань протидії ВІЛ-інфекції/СНІДу та інших соціально небезпечних захворювань передано МОЗ України.

Нагадаємо, що 22 вересня в Українському кризовому медіа-центрі пройшов круглий стіл на тему «Що буде після ліквідації СЕС: зміна вивіски чи нова система громадського здоров’я?», під час якого О. Кириченко звернувся до всіх охочих ознайомитися з даним законопроектом та надати свої пропозиції до нього.

Прес-служба «Щотижневика АПТЕКА»

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті