По-тихому: як парламентарі закупівлі ліків через міжнародні організації продовжили

Нещодавно було опубліковано Закон України від 23.11.2018 р. № 2629-VIII «Про Державний бюджет України на 2019 рік», прикінцеві положення якого містять норму про продовження строку дії Закону України № 269-VIII «Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення своєчасного доступу пацієнтів до необхідних лікарських засобів та медичних виробів шляхом здійснення державних закупівель із залученням спеціалізованих організацій, які здійснюють закупівлі» ще на 1 рік, до 31 березня 2020 р. Широкому загалу стало відомо про це постфактум, оскільки текст підготовленого до другого читання законопроекту про Держбюджет–2019 не містив відповідних положень. Більше того, продовження процедури міжнародних закупівель ліків ще на 1 рік стало сюрпризом навіть для Комітету Верховної Ради України з питань охорони здоров’я (далі — Комітет).

Попередня редакція закону № 269-VIII передбачала його чинність по 31 березня 2019 р. включно, після чого планувався перехід Украї­ни на самостійне здійснення закупівель через вітчизняне державне підприємство ДП «Медичні закупівлі України», зареєстроване наприкінці жовтня цього року.

Дану норму запропонував включити в закон Комітет Верховної Ради України з питань бюд­жету, про що ми розповідали раніше. Отже, закупівлі ліків та медичних виробів через міжнародні організації тепер можуть здійснюватися до 1 квітня 2020 р.

Хто ж виступив ініціатором даних змін? За інформацією, яку отримало наше видання, з проханням щодо продовження ще на 1 рік процедури закупівель ліків та медичних виробів через міжнародні організації виступили благодійний фонд «Пацієнти України» та благодійна організація «Всеукраїнська мережа людей, які живуть з ВІЛ/СНІД». Відповідні звернення пацієнтських організацій з проханням сприяти продовженню такої моделі закупівель були направлені на ім’я голови Комітету Верховної Ради України у закордонних справах Ганни Гопко та першого заступника голови Комітету Верховної Ради України з питань бюджету Василя Амельченка.

Підтримавши звернення пацієнтських організацій, народні депутати виступили з пропозицією включити до законопроекту про Держбюд­жет–2019 та рекомендувати врахувати відповідні положення, які продовжують дію закону № 269-VIII до 31 березня 2020 р.

Як голосували за проект Держбюджету–2019 члени Комітету Верховної Ради України з питань охорони здоров’я (таблиця)?

Ольга Богомолець, голова Комітету Відсутня
Оксана Корчинська, перший заступник голови Комітету Відсутня
Тетяна Донець, заступник голови Комітету Не голосувала
Олег Мусій, заступник голови Комітету Відсутній
Ірина Сисоєнко, заступник голови Комітету Проти
Олена Колганова, секретар Комітету За
Члени Комітету
Тетяна Бахтеєва За
Сергій Березенко За
Олександр Біловол За
Олексій Кириченко Утримався
Сергій Мельничук За
Андрій Шипко За
Ігор Шурма Проти
Костянтин Яриніч За

Ми попросили Ольгу Богомолець, голову профільного комітету, прокоментувати дану ситуацію. Вона повідомила, що Комітет не виносив на своїх засіданнях це питання окремо на голосування. Пропозиція щодо прийняття норми про продовження строку дії вищезгаданого закону, яка дозволяє здійснювати закупівлю через міжнародні організації ще на один рік, за її словами, була внесена на голосування Парламенту вночі 23 листопада із порушенням Регламенту Верховної Ради України. Більше того, вказані зміни не розглядалися ні в першому, ні в другому читанні законопроекту «Про Державний бюджет України на 2019 рік», проте були прийняті народними депутатами в цілому.

Голова Комітету особисто не підтримує цю пропозицію та ініціювала службове розслідування для того, щоб з’ясувати, хто саме та коли її вніс. У зв’язку із цим О. Богомолець надіслала відповідний запит голові Комітету Верховної Ради України з питань бюджету Андрію Павелку, де також повідомила про невідповідність процедури голосування з вказаного питання.

У відповіді на запит голови Комітету заступник голови Комітету Верховної Ради з питань бюджету, голова робочої групи з опрацювання законопроекту про Державний бюджет на 2019 р. Сергій Мельник повідомив, що вказану пропозицію окремо озвучив народний депутат, перший заступник голови Комітету з питань бюджету Василь Амельченко, і Комітет підтримав її включення шляхом голосування до свого висновку щодо законопроекту № 9000.

Відповідні листи, надані нам О. Богомолець, публікуємо для ознайомлення.

ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ
Комітет з питань охорони здоров’я

№ 04-25/17-1273(249336) від 27 листопада 2018 р.

Голові Комітету Верховної Ради

України з питань бюджету

Павелку А.В.

Шановний Андрію Васильовичу!

Комітет Верховної Ради України з питань бюджету на своєму засіданні 21–22 листопада 2018 р. розглядав проект Закону України «Про Державний бюджет України на 2019 рік» (реєстр. № 9000 від 19.11.2018 р.), підготовлений Кабінетом Міністрів України до другого читання.

За результатами розгляду зазначеного законопроекту (протокол № 157) очолюваний Вами Комітет ухвалив низку рішень щодо доповнення Прикінцевих положень проекту закону новими нормами, які відображено у висновку Комітету до другого читання від 21.11.2018 р. (w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=64598), зокрема:

«За підсумками розгляду питання Комітет з питань бюджету ухвалив рішення:

……….

П. 31. Прикінцеві положення доповнити новим пунктом такого змісту:

«_. У пункті 1 розділу II «Прикінцеві положення» Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення своєчасного доступу пацієнтів до необхідних лікарських засобів та медичних виробів шляхом здійснення державних закупівель із залученням спеціалізованих організацій, які здійснюють закупівлі» (Відомості Верховної Ради України, 2015 р., № 24, ст. 164) цифри «2019» замінити цифрами «2020».

З огляду на відсутність вищезазначених змін до Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення своєчасного доступу пацієнтів до необхідних лікарських засобів та медичних виробів шляхом здійснення державних закупівель із залученням спеціалізованих організацій, які здійснюють закупівлі» у редакції проекту Закону «Про державний бюд­жет України на 2019 рік» від 15.09.2018 р., поданому Урядом на розгляд Верховної Ради України в першому читанні, та у наданих Верховною Радою України Бюджетних висновках до зазначеного законопроекту, прийнятого в першому читанні, а також їх відсутність у внесеному Кабінетом Міністрів України проекті Закону «Про Державний бюджет України на 2019 рік» в редакції від 19.11.2018 р. до другого читання, доповнення проекту Закону України «Про Державний бюд­жет України на 2019 рік» пунктом 31 Прикінцевих положень було внесено з порушенням вимог статей 116 та 158 Регламенту Верховної Ради України.

З огляду на зазначене, просимо Вас, шановний Андрію Васильовичу, поінформувати Комітет Верховної Ради України з питань охорони здоров’я, за чиєю пропозицією було внесено ці доповнення і на яких підставах.

З повагою
Голова Комітету О.В. Богомолець

ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ
Комітет з питань бюджету

№ 04-13/8-2354 (265516) від 18.12.2018 р.

Голові Комітету Верховної Ради України

з питань охорони здоров’я

Богомолець О.В.

Шановна Ольго Вадимівно!

У Комітеті Верховної Ради України з питань бюджету (далі — Комітет) розглянуто Ваш лист від 27 листопада 2018 р. № 04-25/17-1273 (249336) щодо розгляду Комітетом проекту Закону України про «Державний бюджет України на 2019 рік» (реєстр. № 9000 від 19.11.2018 р.), підготовленого Кабінетом Міністрів України до другого читання (далі — доопрацьований законопроект № 9000), та інформуємо про таке.

Керуючись частиною третьою статті 158 Регламенту Верховної Ради України, Комітет на своє­му засіданні 21–22 листопада 2018 р. (протокол № 157) розглянув доопрацьований законопроект № 9000 та підготував висновок щодо врахування в цьому законопроекті Бюджетних виснов­ків Верховної Ради України. Разом з тим з часу подання Урядом доопрацьованого законопроекту № 9000 до Комітету надійшли додаткові пропозиції народних депутатів України до цього законопроекту, які також опрацьовувалися створеною в Комітеті відповідною робочою групою за участю представників Міністерства фінансів України й Рахункової палати.

Зокрема, розглянуто пропозиції народного депутата України Амельченка В.В. щодо порушеного у Вашому листі питання. При цьому слід відмітити, що під час розгляду даного законопроекту на засіданні Комітету народний депутат України Амельченко В.В. окремо озвучив свої пропозиції і Комітет голосуванням підтримав їх включення до висновку Комітету щодо доопрацьованого законопроекту № 9000.

З повагою
заступник Голови Комітету з питань бюджету,
голова робочої групи з опрацювання законопроекту
про державний бюджет на 2019 рік С.І. Мельник
Прес-служба «Щотижневика АПТЕКА»

Комментарии

Нет комментариев к этому материалу. Прокомментируйте первым

Добавить свой

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

Другие статьи раздела


Последние новости и статьи