ЄБА стурбована останніми подіями у сфері охорони здоров’я

Європейська Бізнес Асоціація (ЄБА) звернулася до Прем’єр-міністра України, щоб висловити свою позицію щодо ситуації, що може призвести до дестабілізації процесів реформування у сфері охорони здоров’я, з надією на подальшу беззаперечну підтримку, що була представлена на урядовому порталі* 6 лютого 2019 р.

На часі, як загальновідомо, питання, пов’язане з низкою судових справ проти активної, спрямованої на впровадження реформ частини посадових осіб профільних державних органів у сфері охорони здоров’я.

«Приводом до акцентування нашої позиції стала остання ситуація із призупиненням повноважень в.о. міністра охорони здоров’я України. Звертаємо Вашу увагу, що цьому також передувала низка інших неоднозначних подій, що, за нашою інформацією, мали ознаки тиску як на співробітників Міністерства охорони здоров’я України, так і ДП «Державний експертний центр МОЗ України»», — коментують у ЄБА.

Відсторонення в.о. міністра від виконання своїх службових обов’язків відбулося у період активного опрацювання низки питань, які, на переконання ЄБА, мають стратегічне значення для зрушень у сфері охорони здоров’я. «Відтак вважаємо, що нині з’являються ризики блокування розпочатої роботи за різними напрямками. Об’єктивна відсутність можливості оперативної координації і пріоритетного спрямування керівництвом МОЗ України поточної роботи за різними напрямками, офіційних розпоряджень на базі оцінки проміжних результатів роботи всередині МОЗ України може призвести до неможливості, за необхідності, вчасно скоригувати дії й отримати бажані результати», — зауважують в асоціації.

В ЄБА вдячні за те, що позиція Уряду свідчить про підтримку процесів трансформації у сфері охорони здоров’я, які нині відбуваються. Зі свого боку, ми також підтверджуємо свою підтримку низці перетворень та сподіваємося, що вони продовжаться.

Асоціація звертає увагу на основні напрямки, зазначені нижче, що потребують продовження експертного опрацювання, яке відбувається нині, розробки механізмів втілення нових практик і, відповідно, змін до чинного законодавства. Для цих та інших процесів, на думку ЄБА, має бути забезпечена можливість безперешкодного втілення управлінської функції з боку МОЗ України:

1. Подальша розбудова реформи фінансування на рівні вторинної ланки медичного обслуговування населення. Гальмування роботи за цим напрямком призвело б до нівелювання перших корисних результатів, що вже отримані на первинній ланці.

2. Продовження роботи над вдосконаленням стратегії застосування Національного переліку основних лікарських засобів в Україні, розвитком напрямку НТА (Health Technology Assessment), програми відшкодування вартості лікарських засобів населенню. Ця робота являє собою комплексне завдання і потребує перехресного контро­лю й узгодження із паралельно започаткованими процесами.

3. Продовження роботи над реформуванням системи державних закупівель ліків та медичних виробів, запуск повноцінної роботи ДП «Медичні закупівлі України» із застосуванням найкращих практик міжнародних закупівельних організацій, які довели свою ефективність. Загальновідомо, що ця робота має терміни, продиктовані об’єктивними реаліями. Її гальмування або недостатнє опрацювання нівелювало б позитивні зміни щодо забезпечення ліками населення України за державні кошти, що вже були досягнуті раніше.

Тож мінімізація зовнішніх перешкод і забезпечення державою можливостей для продовження ефективної роботи за вищеокресленими напрямками, перелік яких не є вичерпним, з метою отримання корисних результатів уже в період 2019–2020 рр. важко переоцінити.

Від ступеня організації роботи всередині МОЗ України залежить вчасне підписання й опублікування наказів МОЗ України про реєстрацію/перереєстрацію лікарських засобів та внесення змін до реєстраційних матеріалів, наказів МОЗ України про проведення клінічних випробувань лікарських засобів, а також активізація у 2019 р. роботи над такими пріоритетними для фармацевтичної і медичної галузей питаннями, як вдосконалення законодавства у сфері експертизи реєстраційних матеріалів, гармонізація законодавства стосовно клінічних досліджень та опрацювання актуальних питань для розвитку сектору медичних виробів.

«Також звертаємо Вашу увагу, що від можливості підписання документів керівництвом МОЗ України безпосередньо залежить доступність лікарських засобів, які вже закуплені, та тих, що мають бути закуплені за кошти державного бюджету 2019 р. На наше переконання, будь-яких ризиків, що могли б свідчити про порушення стабільності роботи МОЗ України щодо доступності лікарських засобів для пацієнтів, які їх потребують, виникати не повинно», — зауважують у ЄБА.

Підсумовуючи вищезазначене, а також враховуючи, що до основних пріоритетних напрямків реформування в середньостроковій перспективі Урядом була включена також медична реформа**, в ЄБА очікують, що й надалі дії КМУ доводитимуть підтримку визначеному пріоритету, а можливості уникнення бар’єрів на шляху реформ будуть використані ефективно та в ме­жах законодавства України.

За матеріалами eba.com.ua

*https://www.kmu.gov.ua/ua/news/ataka-na-komandu-moz-namagannya-povernuti-ukrayinu-do-prirvi-z-minulogo-volodimir-grojsman

**https://www.kmu.gov.ua/ua/diyalnist/programa-diyalnosti-uryadu/serednostrokovij-plan-prioritetnih-dij-uryadu-do-2020-roku-ta-plan-prioritetnih-dij-uryadu-na-2017-rik

Интересная информация для Вас:

Комментарии

Нет комментариев к этому материалу. Прокомментируйте первым

Добавить свой

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

Другие статьи раздела


Последние новости и статьи