Мінекономіки проведе чергове антидемпінгове розслідування щодо імпорту шприців — Асоціація AMOMD™

Асоціація AMOMD™ — перше і єдине в Україні професійне та соціально відповідальне об’єднання більше ніж 70 національних операторів та інших учасників ринку медичних виробів, яка нещодавно відзначила свою 7-му річницю та створила новий Комітет Асоціації з дезінфекційних засобів та косметичної продукції, інформує громадськість про те, що прийнято рішення про проведення спеціального розслідування щодо імпорту в Україну шприців незалежно від країни походження та експорту.

2 грудня 2019 р. відбулося засідання Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України (Мінекономіки), на якому, зокрема, прийнято рішення СП-432/2019/4411-03 про проведення спеціального розслідування щодо імпорту в Україну шприців незалежно від країни походження та експорту. На думку відомства, це рішення сприятиме захисту національного товаровиробника. Опис предмету розслідування: шприци, призначені для одноразового застосування, з полімерних матеріалів з голками або без голок, дво- та трикомпонентні, що можуть класифікуватися згідно з УКТЗЕД за кодом 9018 31 10 00.

7 грудня 2019 р. в офіційному виданні «Урядовий кур’єр» опубліковано відповідне повідомлення про порушення та проведення спеціального розслідування (далі — Повідомлення), заявником якого вкотре виступило ПАТ «Підприємство по виробницт­ву медичних виробів з полімерних матеріалів «Гемопласт». Проведення спеціального розслідування доручено Мінекономіки.

Асоціація вкрай обурена таким рішенням Мінекономіки, вважає його невиваженим та безпідставним. Адже, як Асоціація інформувала раніше, за результатами антидемпінгового розслідування 2017–2019 рр. щодо імпорту в Україну шприців походженням з Республіки Індія, Турецької Республіки та Китайської Народної Республіки, Міжвідомча комісія з міжнародної торгівлі, розглянувши звіт та матеріали про результати проведення антидемпінгового розслідування, встановила відсутність достатніх підстав для застосування остаточних антидемпінгових заходів. У зв’язку з цим прийняла рішення від 17.04.2019 р. № АД-411/2019/4411-03, згідно з яким завершила антидемпінгове розслідування щодо імпорту в Україну шприців походженням з Республіки Індія, Турецької Республіки та Китайської Народної Республіки, порушене відповідно до рішення комісії від 25.10.2017 р. № АД-379/2017/4411-05, без застосування остаточних антидемпінгових заходів.

Наразі протягом 30 днів з дати опублікування Повідомлення (7.12.2019 р.) Мінекономіки здійс­нюватиме реєстрацію заінтересованих сторін розслідування та розглядатиме вимоги щодо проведення слухань. У запиті про реєстрацію заінтересована сторона розслідування повинна зазначити найменування, юридичну адресу, номер телефону, адресу електронної пошти організації, вид діяльності (виробник, імпортер, експортер тощо), прізвище, ім’я та по батькові контактної особи.

Протягом 60 днів з дати опублікування Повідомлення Мінекономіки розглядатиме письмово викладені коментарі та інформацію стосовно порушення розслідування, яка повинна надаватися українською мовою або мовою оригіналу та супроводжуватися перекладом українською мовою.

Відповідно до п. 21 ст. 1 Закону України «Про захист національного товаровиробника від демпінгового імпорту» сторона заінтересована — будь-яка особа, яка повідомила центральний орган виконавчої влади з питань економічної політики про свою заінтересованість в участі в антидемпінговому розслідуванні відповідно до ч. 12 ст. 12 цього закону та яка бере активну участь в антидемпінговому розслідуванні шляхом подання в письмовій формі доказів або іншої інформації, достатньої для цілей цього розслідування. Заінтересованими сторонами можуть бути:

  • іноземний виробник, експортер або імпортер товару, що є об’єктом розслідування, або об’єднання (асоціація), більшість членів якого становлять іноземні виробники, експортери або імпортери товару, що є об’єктом антидемпінгового розслідування;
  • компетентні органи країни експорту товару, що є об’єктом розслідування;
  • національний товаровиробник, виробник або оптовий продавець подібного товару в країні імпорту;
  • об’єднання (асоціація), більшість членів якого виробляє або продає оптом подібний товар в країні імпорту;
  • професійна спілка, що об’єднує працівників підприємств, які виробляють або продають оптом подібний товар у країні імпорту;
  • органи виконавчої влади в країні імпорту в ме­жах їх компетенції.

Антидемпінгове мито встановлюється відповідно до Закону України «Про захист національного товаровиробника від демпінгового імпорту» у разі ввезення на митну територію України товарів, які є об’єктом демпінгу, що заподіює шкоду або створює загрозу заподіяння шкоди національному товаровиробнику. Попередні антидемпінгові заходи застосовуються за рішенням комісії не раніше ніж через 60 днів і не пізніше ніж через 9 міс після порушення відповідного антидемпінгового розслідування. Остаточне антидемпінгове мито справляється у відсотках до митної вартості товару. Остаточне антидемпінгове мито стягується органами доходів і зборів (митницями) України незалежно від сплати інших податків і зборів (обов’язкових платежів).

Нагадаємо, що у 2001 та 2009 р. комісія підтримала позицію заявників та двічі застосовувала обмежувальні заходи щодо імпорту шприців в Україну.

Так, зокрема у 2009 р., наслідком розслідування було введення в дію антидемпінгового мита на 5 років. Розмір ставки остаточного антидемпінгового мита на імпорт в Україну товару у 2009–2014 рр. становив: для шприців з полімерних матеріалів з голками або без голок, дво- та трикомпонентних:

  • об’ємом 2 мл походженням з Китайської Народної Республіки — 24,36%;
  • об’ємом 5 мл походженням з Китайської Народної Республіки — 54,15%;
  • об’ємом 10 мл походженням з Китайської Народної Республіки — 347,14%;
  • об’ємом 5 мл походженням з Королівства Іспанія — 10,54%;
  • об’ємом 10 мл походженням з Королівства Іспанія — 196,38%;
  • об’ємом 10 мл походженням зі Сполученого Королівства Великобританії та Північної Ірландії — 23%;
  • об’ємом 10 мл походженням з Федеративної Республіки Німеччина — 37%.

При імпорті на митну територію України товару без сертифіката про походження у 2009–2014 рр. здійснювалася сплата остаточного антидемпінгового мита в максимальному розмірі: для шприців з полімерних матеріалів з голками або без голок, дво- та трикомпонентних: об’ємом 2 мл — 24,36%, об’ємом 5 мл — 54,15%, об’ємом 10 мл — 347,14%.

Наразі команда Асоціації спільно зі своїми членами, яких стосується або на яких може вплинути рішення комісії, опрацьовує спільну позицію для захисту інтересів членів та недопущення запровадження попередніх антидемпінгових заходів.

Асоціація категорично негативно ставиться до боротьби, спрямованої проти когось, а відтак з моменту свого створення команда Асоціації щоденно працює для забезпечення функціонування ринку медичних виробів на конкурентних засадах та етичного та відповідального ведення бізнесу.

Асоціація всіляко виступає за підтримку націо­нального виробника медичних виробів шляхом надання преференцій, підтримки держави шляхом податкових пільг, пільг з ввезення обладнання для виробництва виробів в Україні, підтримки ескорту національного виробника (наразі Асоціація активно розвиває самотужки такий напрямок). Однак виступає категорично проти застосування методів, спрямованих на боротьбу і пригнічення одних за рахунок інших. Асоціація закликає усіх зацікавлених долучатися до ходу проведення даного розслідування.

Контактна інформація Асоціації: inbox@amomd.com, тел.:+38 (044) 360-63-26.

Павло Харчик, президент Асоціації
Дар’я Бондаренко, виконавчий директор Асоціації

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Інші статті розділу


Останні новини та статті