Розроблено зміни до Порядку функціонування електронної системи охорони здоров’я

23 Грудня 2019 10:29 Поділитися

19 грудня на сайті Міністерства охорони здоров’я України (далі – МОЗ) для громадського обговорення оприлюднено проєкт постанови, яким пропонується внести зміни в ряд постанов з метою удосконалення механізму функціонування електронної системи охорони здоров’я.

Зокрема, пропонується внести зміни до Порядку функціонування електронної системи охорони здоров’я, затвердженого постановою КМУ від 25.04.2018 р. № 411, розширивши його понятійний апарат такими термінами, як «адміністрування центральної бази даних»; «адміністратор центральної бази даних»; «володілець відомостей реєстру»; «елект­ронні сервіси» та інші.

Змінами пропонується визначити Національну службу здоров’я України (НСЗУ) розпорядником Реєстру медичних спеціалістів та Реєстру суб’єктів господарювання у сфері охорони здоров’я, а володільцем відомостей щодо них — МОЗ. Згідно з чинною редакцією розпорядником цих реєстрів визначено МОЗ, а не НСЗУ.

При цьому з Порядку пропонується виключити положення, згідно з яким адміністратором центральної бази даних є ДП «Електрон­не здоров’я».

На НСЗУ покладатиметься обов’язок щодо адміністрування, розроблення, оновлення та підтримки програмного забезпечення центральної бази даних електронної системи охорони здоров’я.

Перелік функціональних можливостей електронної системи охорони здоров’я передбачається доповнити можливістю підключення до системи електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів, а також вона повинна забезпечити сумісність з державним реєстром фізичних осіб — платників податків.

Проєктом документа передбачено, що на всі електронні документи та інформацію, що вносяться до електронної системи охорони здоров’я, накладається кваліфікований електронний підпис (далі — кваліфікований підпис) автора відповідно до Закону України «Про електронні довірчі послуги». При цьому уточнюється, що кваліфікований підпис представників, уповноважених осіб та працівників закладів охорони здоров’я, фізичних осіб — підприємців, які мають ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики, суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність з роздрібної торгівлі лікарськими засобами, та лабораторій має містити всю обов’язкову згідно із законом інформацію про власника кваліфікованого електронного підпису суб’єктів господарювання, внесену відповідно до Закону України «Про електрон­ні довірчі послуги».

Також передбачається, що електронна медична інформаційно-аналітична система з оптимізації роботи оперативно-диспетчерських служб центрів екстреної медичної допомоги та медицини катастроф функціонуватиме як частина центральної бази даних електронної системи здоров’я. Порядок функціонування електронної медичної інформаційно-аналітичної системи з оптимізації роботи оперативно-диспетчерських служб центрів екстреної медичної допомоги та медицини катастроф визначатиметься МОЗ.

Змінами пропонується встановити й обмеження операторів електронних медичних інформаційних систем на обробку персональних даних, які містяться в електронній системі охорони здоров’я, яку вони зможуть здійснювати тільки в разі отримання на це згоди суб’єкта таких даних, якщо інше не визначатиметься законодавством.

Передбачається, що електронна система здоров’я отримуватиме від Міністерства юстиції України відомості з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про державну реєстрацію народження, смерті, зміни прізвища та імені особи. Передача здійснюватиметься шляхом електронної взаємодії між реєстрами із зазначенням унікального номера запису в Єдиному державному демографічному реєстрі про відповідних осіб (у разі наявності). На підставі отриманих даних НСЗУ здійснюватиме заходи з верифікації даних.

Верифікації підлягатимуть усі дані в усіх реєстрах центральної бази даних з метою забезпечення управління актуальністю даних у системі, в тому числі виявлення дублювання записів, іншої недостовірної чи неповної інформації. Верифікація здійснюватиметься на основі даних з інших реєстрів і систем, інших державних інформаційних ресурсів, відомостей, одержаних від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, які є володільцями та/або розпорядниками таких відомостей, відомостей, одержаних у результаті заходів з моніторингу. Також вона використовуватиметься для перевірки НСЗУ дотримання надавачами медичних послуг вимог, установлених порядком використання коштів програми медичних гарантій і договорами про медичне обслуговування населення. Верифікація даних у реєстрах центральної бази даних здійснюватиметься відповідно до методик та рекомендацій, визначених НСЗУ.

Окрім цього, змінами пропонується надавати Національному антикорупційному бюро України доступ до реєстрів центральної бази даних, окрім тих, які міститимуть відомості про здоров’я, статеве життя, біометричні або генетичні дані осіб.

Пресслужба «Щотижневика АПТЕКА»
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті