Як розвивався фармринок у лютому 2020 р. — у пік захворюваності на грип та ГРВІ

Український фармринок продовжує демонструвати double-digit growth. У лютому відзначається значне зростання як у грошовому, так і в натуральному вираженні. Приріст в основ­ному обумовлений збільшенням споживання упаковок та перерозподіленням споживання в бік більш дорогих товарів. Слід зазначити, що, за даними Центру громадського здоров’я, наприкінці січня — на початку лютого 2020 р. зафіксовано підвищення рівня захворюваності на грип та гострі респіраторні вірусні інфекції (ГРВІ) — за 6-й тиждень захворюваність перевищила епідемічний поріг на 55,6%.

«АПТЕЧНИЙ КОШИК»*

Рис. 1
Обсяги роздрібної реалізації товарів «аптечного кошика» у грошовому і натуральному вираженні, а також У доларовому еквіваленті (IB) за підсумками лютого 2016–2020 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Обсяги роздрібної реалізації товарів «аптечного кошика» у грошовому і натуральному вираженні, а також У доларовому еквіваленті (IB) за підсумками лютого 2016–2020 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Рис. 2
Індикатори зміни обсягів аптечного продажу товарів «аптечного кошика» в грошовому вираженні за підсумками лютого 2016–2020 рр. порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Індикатори зміни обсягів аптечного продажу товарів «аптечного кошика» в грошовому вираженні за підсумками лютого 2016–2020 рр. порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Рис. 3
Динаміка середньозваженої вартості 1 упаковки різних категорій товарів «аптечного кошика» за підсумками лютого 2018–2020 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Динаміка середньозваженої вартості 1 упаковки різних категорій товарів «аптечного кошика» за підсумками лютого 2018–2020 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Рис. 4
Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського і зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) в грошовому і натуральному вираженні за підсумками лютого 2020 р. в розрізі категорій товарів
Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського і зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) в грошовому і натуральному вираженні за підсумками лютого 2020 р. в розрізі категорій товарів
Рис. 5
Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського і зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) в грошовому і натуральному вираженні за підсумками лютого 2016–2020 рр.
Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського і зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) в грошовому і натуральному вираженні за підсумками лютого 2016–2020 рр.
Рис. 6
Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» у розрізі цінових ніш** у грошовому і натуральному вираженні за підсумками лютого 2016–2020 рр.
Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» у розрізі цінових ніш** у грошовому і натуральному вираженні за підсумками лютого 2016–2020 рр.
Рис. 7
 Динаміка аптечного продажу лікарських засобів в розрізі топ-10 груп АТС-класифікації 1-го рівня в грошовому вираженні за підсумками лютого 2019–2020 рр. із зазначенням темпів приросту їх реалізації порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Динаміка аптечного продажу лікарських засобів в розрізі топ-10 груп АТС-класифікації 1-го рівня в грошовому вираженні за підсумками лютого 2019–2020 рр. із зазначенням темпів приросту їх реалізації порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Таблиця 1 Обсяги роздрібного продажу різних категорій товарів «аптечного кошика» в грошовому і натуральному вираженні за підсумками лютого 2018–2020 рр.
Лютий, рік Лікарські засоби Медичні вироби Косметика Дієтичні добавки Ринок у цілому
Обсяги аптечного продажу ∆, % Частка категорії в «аптечному кошику», % Обсяги аптечного продажу ∆, % Частка категорії в «аптечному кошику», % Обсяги аптечного продажу ∆, % Частка категорії в «аптечному кошику», % Обсяги аптечного продажу ∆, % Частка категорії в «аптечному кошику», % Обсяги аптечного продажу ∆, %
Грошове вираження, млн грн
2018 6025,9 25,6 84,4 517,0 24,2 7,3 371,8 35,8 5 224,5 15,0 3,1 7139,2 25,6
2019 6747,0 12,0 83,2 596,4 15,4 7,4 497,3 33,8 6,1 266,5 18,7 3,3 8107,2 13,6
2020 8660,6 28,4 81,9 834,2 39,9 7,9 721,6 45,1 6,8 361,9 35,8 3,4 10578,3 30,5
Натуральне вираження, млн упаковок
2018 96,4 7,6 67,4 36,7 2,1 25,7 6,1 15,6 4,3 3,7 –1,8 2,6 142,9 6,2
2019 90,5 –6,1 64,6 39,4 7,3 28 6,5 6,3 4,6 3,7 1,9 2,7 140,1 –1,9
2020 103,8 14,7 62,2 50,6 28,6 30,3 8,0 23,2 4,8 4,5 19,0 2,7 166,9 19,1
Таблиця 2 Топ-10 маркетуючих організацій за обсягами аптечного продажу товарів «аптечного кошика» в грошовому вираженні за підсумками лютого 2020 р. із зазначенням їх позиції в рейтингу за 2018–2019 рр.
Маркетуюча організація 2020 2019 2018
Фармак (Україна) 1 1 1
Корпорація «Артеріум» (Україна) 2 2 2
Sanofi (Франція) 3 3 5
Teva (Ізраїль) 4 5 4
Дарниця (Україна) 5 4 3
Acino (Швейцарія) 6 6 9
Київський вітамінний завод (Україна) 7 9 7
Юрія-Фарм (Україна) 8 10 8
Berlin-Chemie (Німеччина) 9 7 6
Дельта Медикел (Україна) 10 12 12
Таблиця 3 Топ-10 брендів лікарських засобів за обсягами аптечного продажу в грошовому вираженні за підсумками лютого 2020 р. із зазначенням їх позиції в рейтингу за аналогічний період 2018–2019 рр.
Бренд 2020 2019 2018
НУРОФЄН 1 1 1
КСАРЕЛТО 2 2 33
СПАЗМАЛГОН 3 8 12
НАТРІЮ ХЛОРИД 4 3 3
НІМЕСИЛ 5 4 5
СИНУПРЕТ 6 5 4
НОВІРИН 7 17 10
ПУЛЬМІКОРТ 8 19 81
РЕОСОРБІЛАКТ 9 9 7
НО-ШПА 10 10 8

ПРОМОЦІЯ* ТА РЕКЛАМА НА ТБ***

Рис. 8
Кількість згадувань фахівців охорони здоров’я про різні види промоції**** товарів «аптечного кошика» за підсумками лютого 2018–2020 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Кількість згадувань фахівців охорони здоров’я про різні види промоції**** товарів «аптечного кошика» за підсумками лютого 2018–2020 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Рис. 9
Динаміка кількості виходів рекламних роликів товарів «аптечного кошика» і рівня контакту з аудиторією EqGRP за підсумками лютого 2018–2020 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Динаміка кількості виходів рекламних роликів товарів «аптечного кошика» і рівня контакту з аудиторією EqGRP за підсумками лютого 2018–2020 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періодом попереднього року

ДИСТРИБУЦІЯ*

Таблиця 4 Топ-5 дистриб’юторів за обсягами поставок товарів «аптечного кошика» в аптечні заклади в грошовому вираженні за підсумками лютого 2020 р. із зазначенням їх позицій у рейтингу за аналогічний період 2018–2019 рр.
Дистриб’ютор 2020 2019 2018
БаДМ 1 1 1
Оптіма-Фарм 2 2 2
Вента 3 3 3
Delta Medical Promotions 4 12
Медичний центр М.Т.К. 5 6 6
Катерина Дмитрик
*Дані аналітичної системи дослідження ринку «PharmXplorer»/«Фармстандарт» компанії «Proxima Research». Без урахування АР Крим та зони проведення ООС.
**Граничні показники цінових ніш: низьковартісна ніша — до 22 грн/упаковка, средньовартісна ніша — 22–100 грн/упаковка, високовартісна ніша — вище 100 грн/упаковка.
***Дані дослідження телевізійної аудиторії належать і надані Індустріальним телевізійним комітетом (ІТК). Оператор панелі — «Nielsen»; моніторинг — «Комунікаційний Альянс». Дані розраховані для вибірки «Вся Україна» («Universe»: особи віком 4+, які проживають у домогосподарствах з ТБ на всій території України).
****Моніторинг здійснюється в 25 найбільших містах України. В опитуванні беруть участь експерти центрів закупівель, провізори першого столу і лікарі 17 спеціальностей. Під віддаленою комунікацією варто розуміти телефонні дзвінки (Call Reps), sms- та Viber-розсилки. У лікарській аудиторії моніторинг цього каналу ведеться, починаючи з 2016 р., а з липня 2017 р. — і в аудиторії фармацевтів. З січня 2018 р. в системі моніторингу серед лікарської аудиторії доданий такий вид промоції, як реклама/інформація в інтернеті.

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті