Український фармринок продовжує демонструвати double-digit growth. У лютому відзначається значне зростання як у грошовому, так і в натуральному вираженні. Приріст в основному обумовлений збільшенням споживання упаковок та перерозподіленням споживання в бік більш дорогих товарів. Слід зазначити, що, за даними Центру громадського здоров’я, наприкінці січня — на початку лютого 2020 р. зафіксовано підвищення рівня захворюваності на грип та гострі респіраторні вірусні інфекції (ГРВІ) — за 6-й тиждень захворюваність перевищила епідемічний поріг на 55,6%.
«АПТЕЧНИЙ КОШИК»*
Рис. 1
Обсяги роздрібної реалізації товарів «аптечного кошика» у грошовому і натуральному вираженні, а також У доларовому еквіваленті (IB) за підсумками лютого 2016–2020 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Рис. 2
Індикатори зміни обсягів аптечного продажу товарів «аптечного кошика» в грошовому вираженні за підсумками лютого 2016–2020 рр. порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Рис. 3
Динаміка середньозваженої вартості 1 упаковки різних категорій товарів «аптечного кошика» за підсумками лютого 2018–2020 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Рис. 4
Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського і зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) в грошовому і натуральному вираженні за підсумками лютого 2020 р. в розрізі категорій товарів
Рис. 5
Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського і зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) в грошовому і натуральному вираженні за підсумками лютого 2016–2020 рр.
Рис. 6
Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» у розрізі цінових ніш** у грошовому і натуральному вираженні за підсумками лютого 2016–2020 рр.
Рис. 7
Динаміка аптечного продажу лікарських засобів в розрізі топ-10 груп АТС-класифікації 1-го рівня в грошовому вираженні за підсумками лютого 2019–2020 рр. із зазначенням темпів приросту їх реалізації порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Таблиця 1 | Обсяги роздрібного продажу різних категорій товарів «аптечного кошика» в грошовому і натуральному вираженні за підсумками лютого 2018–2020 рр. |
Лютий, рік | Лікарські засоби | Медичні вироби | Косметика | Дієтичні добавки | Ринок у цілому | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Обсяги аптечного продажу | ∆, % | Частка категорії в «аптечному кошику», % | Обсяги аптечного продажу | ∆, % | Частка категорії в «аптечному кошику», % | Обсяги аптечного продажу | ∆, % | Частка категорії в «аптечному кошику», % | Обсяги аптечного продажу | ∆, % | Частка категорії в «аптечному кошику», % | Обсяги аптечного продажу | ∆, % | |
Грошове вираження, млн грн | ||||||||||||||
2018 | 6025,9 | 25,6 | 84,4 | 517,0 | 24,2 | 7,3 | 371,8 | 35,8 | 5 | 224,5 | 15,0 | 3,1 | 7139,2 | 25,6 |
2019 | 6747,0 | 12,0 | 83,2 | 596,4 | 15,4 | 7,4 | 497,3 | 33,8 | 6,1 | 266,5 | 18,7 | 3,3 | 8107,2 | 13,6 |
2020 | 8660,6 | 28,4 | 81,9 | 834,2 | 39,9 | 7,9 | 721,6 | 45,1 | 6,8 | 361,9 | 35,8 | 3,4 | 10578,3 | 30,5 |
Натуральне вираження, млн упаковок | ||||||||||||||
2018 | 96,4 | 7,6 | 67,4 | 36,7 | 2,1 | 25,7 | 6,1 | 15,6 | 4,3 | 3,7 | –1,8 | 2,6 | 142,9 | 6,2 |
2019 | 90,5 | –6,1 | 64,6 | 39,4 | 7,3 | 28 | 6,5 | 6,3 | 4,6 | 3,7 | 1,9 | 2,7 | 140,1 | –1,9 |
2020 | 103,8 | 14,7 | 62,2 | 50,6 | 28,6 | 30,3 | 8,0 | 23,2 | 4,8 | 4,5 | 19,0 | 2,7 | 166,9 | 19,1 |
Таблиця 2 | Топ-10 маркетуючих організацій за обсягами аптечного продажу товарів «аптечного кошика» в грошовому вираженні за підсумками лютого 2020 р. із зазначенням їх позиції в рейтингу за 2018–2019 рр. |
Маркетуюча організація | 2020 | 2019 | 2018 |
---|---|---|---|
Фармак (Україна) | 1 | 1 | 1 |
Корпорація «Артеріум» (Україна) | 2 | 2 | 2 |
Sanofi (Франція) | 3 | 3 | 5 |
Teva (Ізраїль) | 4 | 5 | 4 |
Дарниця (Україна) | 5 | 4 | 3 |
Acino (Швейцарія) | 6 | 6 | 9 |
Київський вітамінний завод (Україна) | 7 | 9 | 7 |
Юрія-Фарм (Україна) | 8 | 10 | 8 |
Berlin-Chemie (Німеччина) | 9 | 7 | 6 |
Дельта Медикел (Україна) | 10 | 12 | 12 |
Таблиця 3 | Топ-10 брендів лікарських засобів за обсягами аптечного продажу в грошовому вираженні за підсумками лютого 2020 р. із зазначенням їх позиції в рейтингу за аналогічний період 2018–2019 рр. |
Бренд | 2020 | 2019 | 2018 |
---|---|---|---|
НУРОФЄН | 1 | 1 | 1 |
КСАРЕЛТО | 2 | 2 | 33 |
СПАЗМАЛГОН | 3 | 8 | 12 |
НАТРІЮ ХЛОРИД | 4 | 3 | 3 |
НІМЕСИЛ | 5 | 4 | 5 |
СИНУПРЕТ | 6 | 5 | 4 |
НОВІРИН | 7 | 17 | 10 |
ПУЛЬМІКОРТ | 8 | 19 | 81 |
РЕОСОРБІЛАКТ | 9 | 9 | 7 |
НО-ШПА | 10 | 10 | 8 |
ПРОМОЦІЯ* ТА РЕКЛАМА НА ТБ***
Рис. 8
Кількість згадувань фахівців охорони здоров’я про різні види промоції**** товарів «аптечного кошика» за підсумками лютого 2018–2020 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Рис. 9
Динаміка кількості виходів рекламних роликів товарів «аптечного кошика» і рівня контакту з аудиторією EqGRP за підсумками лютого 2018–2020 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періодом попереднього року
ДИСТРИБУЦІЯ*
Таблиця 4 | Топ-5 дистриб’юторів за обсягами поставок товарів «аптечного кошика» в аптечні заклади в грошовому вираженні за підсумками лютого 2020 р. із зазначенням їх позицій у рейтингу за аналогічний період 2018–2019 рр. |
Дистриб’ютор | 2020 | 2019 | 2018 |
БаДМ | 1 | 1 | 1 |
Оптіма-Фарм | 2 | 2 | 2 |
Вента | 3 | 3 | 3 |
Delta Medical Promotions | 4 | 12 | – |
Медичний центр М.Т.К. | 5 | 6 | 6 |
Катерина Дмитрик
*Дані аналітичної системи дослідження ринку «PharmXplorer»/«Фармстандарт» компанії «Proxima Research». Без урахування АР Крим та зони проведення ООС.
**Граничні показники цінових ніш: низьковартісна ніша — до 22 грн/упаковка, средньовартісна ніша — 22–100 грн/упаковка, високовартісна ніша — вище 100 грн/упаковка.
***Дані дослідження телевізійної аудиторії належать і надані Індустріальним телевізійним комітетом (ІТК). Оператор панелі — «Nielsen»; моніторинг — «Комунікаційний Альянс». Дані розраховані для вибірки «Вся Україна» («Universe»: особи віком 4+, які проживають у домогосподарствах з ТБ на всій території України).
****Моніторинг здійснюється в 25 найбільших містах України. В опитуванні беруть участь експерти центрів закупівель, провізори першого столу і лікарі 17 спеціальностей. Під віддаленою комунікацією варто розуміти телефонні дзвінки (Call Reps), sms- та Viber-розсилки. У лікарській аудиторії моніторинг цього каналу ведеться, починаючи з 2016 р., а з липня 2017 р. — і в аудиторії фармацевтів. З січня 2018 р. в системі моніторингу серед лікарської аудиторії доданий такий вид промоції, як реклама/інформація в інтернеті.
Коментарі
Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим