Ключові індикатори роздрібного фармринку у травні 2020 р.

У травні 2020 р. в Україні розпочалося послаблення деяких карантинних обмежень, запроваджених 12 березня у зв’язку із поширенням коронавірусної інфекції (COVID-19). У той же час фармринок усе ще продовжує демонструвати спад. Слід зазначити, що за даними 4-ї хвилі Kantar’s COVID-19 Barometer, через нестабільну економічну ситуацію та тривалість карантину 58% українців стверджують, що коронавірус спричинив негативний вплив на рівень їх добробуту. У сфері промоції суттєве зростання демонструють digital-канали — віддалена комунікація та електронна розсилка.

«АПТЕЧНИЙ КОШИК»*

Рис. 1
 Обсяги роздрібної реалізації товарів «аптечного кошика» у грошовому і натуральному вираженні, а також у доларовому еквіваленті за підсумками травня 2016–2020 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Обсяги роздрібної реалізації товарів «аптечного кошика» у грошовому і натуральному вираженні, а також у доларовому еквіваленті за підсумками травня 2016–2020 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Рис. 2
Індикатори зміни обсягів аптечного продажу товарів «аптечного кошика» в грошовому вираженні за підсумками травня 2016–2020 рр. порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Індикатори зміни обсягів аптечного продажу товарів «аптечного кошика» в грошовому вираженні за підсумками травня 2016–2020 рр. порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Рис. 3
Динаміка середньозваженої вартості 1 упаковки різних категорій товарів «аптечного кошика» за підсумками травня 2018–2020 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Динаміка середньозваженої вартості 1 упаковки різних категорій товарів «аптечного кошика» за підсумками травня 2018–2020 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Рис. 4
Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського і зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) у розрізі категорій товарів у грошовому і натуральному вираженні за підсумками травня 2020 р.
Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського і зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) у розрізі категорій товарів у грошовому і натуральному вираженні за підсумками травня 2020 р.
Рис. 5
Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського і зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) у грошовому і натуральному вираженні за підсумками травня 2016–2020 рр.
Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського і зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) у грошовому і натуральному вираженні за підсумками травня 2016–2020 рр.
Рис. 6
Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» у розрізі цінових ніш** у грошовому і натуральному вираженні за підсумками травня 2016–2020 рр.
Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» у розрізі цінових ніш** у грошовому і натуральному вираженні за підсумками травня 2016–2020 рр.
Рис. 7
 Динаміка аптечного продажу лікарських засобів у розрізі топ-10 груп АТС-класифікації 1-го рівня в грошовому вираженні за підсумками травня 2019–2020 рр. із зазначенням темпів приросту їх реалізації порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Динаміка аптечного продажу лікарських засобів у розрізі топ-10 груп АТС-класифікації 1-го рівня в грошовому вираженні за підсумками травня 2019–2020 рр. із зазначенням темпів приросту їх реалізації порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Таблиця 1. Обсяги роздрібного продажу різних категорій товарів «аптечного кошика» в грошовому і натуральному вираженні за підсумками травня 2018–2020 рр.
Травень, рік Лікарські засоби Медичні вироби Дієтичні добавки Косметика Ринок у цілому
Обсяги аптечного продажу ∆, % Частка категорії в «аптечному кошику», % Обсяги аптечного продажу ∆, % Частка категорії в «аптечному кошику», % Обсяги аптечного продажу ∆, % Частка категорії в «аптечному кошику», % Обсяги аптечного продажу ∆, % Частка категорії в «аптечному кошику», % Обсяги аптечного продажу ∆, %
Грошове вираження, млн грн
2018 5676,7 17,0 83,6 532,9 18,8 7,9 319,7 27,8 4,7 259,5 26,5 3,8 6788,8 17,9
2019 6498,4 14,5 83,0 602,6 13,1 7,7 442,8 38,5 5,7 280,2 8,0 3,6 7824,0 15,2
2020 5284,2 –18,7 80,8 602,0 –0,1 9,2 407,4 –8,0 6,2 244,6 –12,7 3,8 6538,3 –16,4
Натуральне вираження, млн упаковок
2018 89,6 –1,0 62,4 44,7 17,3 31,2 5,2 7,6 3,6 4,0 6,8 2,8 143,5 4,6
2019 85,9 –4,1 63,2 40,3 –9,9 29,6 6,1 17,5 4,5 3,7 –7,8 2,7 136,1 –5,2
2020 63,6 –25,9 59,2 36,0 –10,8 33,5 4,8 –21,5 4,5 3,0 –19,7 2,8 107,4 –21,1
Таблиця 2. Топ-10 маркетуючих організацій за обсягами аптечного продажу товарів «аптечного кошика» в грошовому вираженні за підсумками травня 2020 р. із зазначенням їх позиції в рейтингу за 2018–2019 рр.
Маркетуюча організація 2020 2019 2018
Фармак (Україна) 1 1 1
Sanofi (Франція) 2 5 6
Дарниця (Україна) 3 3 4
Teva (Ізраїль) 4 4 3
Корпорація «Артеріум» (Україна) 5 2 2
Berlin-Chemie (Німеччина) 6 6 5
Acino (Швейцарія) 7 7 7
KRKA d.d. Novo Mesto (Словенія) 8 8 11
Київський вітамінний завод (Україна) 9 10 10
Кусум Фарм (Україна) 10 12 12
Таблиця 3. Топ-10 брендів лікарських засобів за обсягами аптечного продажу в грошовому вираженні за підсумками травня 2020 р. із зазначенням їх позиції в рейтингу за аналогічний період 2018–2019 рр.
Бренд 2020 2019 2018
КСАРЕЛТО 1 1 12
СПАЗМАЛГОН 2 5 5
НІМЕСИЛ 3 2 2
ДЕТРАЛЕКС 4 6 8
ЦИТРАМОН 5 11 10
БІФРЕН 6 17 30
ТРИПЛІКСАМ 7 43 43
НО-ШПА 8 10 9
ТІВОРТІН 9 9 7
НАТРІЮ ХЛОРИД 10 4 4

 

ПРОМОЦІЯ*** ТА РЕКЛАМА НА ТБ****

Рис. 8
Кількість згадувань фахівців охорони здоров’я про різні види промоції**** товарів «аптечного кошика» за підсумками травня 2018–2020 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Кількість згадувань фахівців охорони здоров’я про різні види промоції**** товарів «аптечного кошика» за підсумками травня 2018–2020 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Рис. 9
Динаміка кількості виходів рекламних роликів товарів «аптечного кошика» і показника EqGRP за підсумками травня 2018–2020 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Динаміка кількості виходів рекламних роликів товарів «аптечного кошика» і показника EqGRP за підсумками травня 2018–2020 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періодом попереднього року

ДИСТРИБУЦІЯ*

Таблиця 4. Топ-5 дистриб’юторів за обсягами поставок товарів «аптечного кошика» в аптечні заклади в грошовому вираженні за підсумками травня 2020 р. із зазначенням їх позицій у рейтингу за аналогічний період 2018–2019 рр.
Дистриб’ютор 2020 2019 2018
БаДМ (Україна) 1 1 1
Оптіма-Фарм (Україна) 2 2 2
Вента (Україна) 3 3 3
Медичний центр М.Т.К. (Україна) 4 5 5
Аметрін (Україна) 5 6 8

Катерина Дмитрик

*Дані аналітичної системи дослідження ринку «PharmXplorer»/«Фармстандарт» компанії «Proxima Research». Без урахування АР Крим та зони проведення ООС.
**Граничні показники цінових ніш: низьковартісна ніша — до 22 грн/упаковка, середньовартісна ніша — 22–100 грн/упаковка, високовартісна ніша — вище 100 грн/упаковка.
***Моніторинг здійснюється в 25 найбільших містах України. В опитуванні беруть участь експерти центрів закупівель, провізори першого столу і лікарі 17 спеціальностей. Під віддаленою комунікацією варто розуміти телефонні дзвінки (Call Reps), sms- та Viber-розсилки.
****Дані дослідження телевізійної аудиторії належать і надані Індустріальним телевізійним комітетом (ІТК). Оператор панелі — «Nielsen»; моніторинг — «Комунікаційний Альянс». Дані розраховані для вибірки «Уся Україна» («Universe»: особи віком 4+, які проживають у домогосподарствах з ТБ на всій території України).

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті