«Drive-thru»: аптечна послуга з розширеними можливостями
«Drive-thru» є однією з аптечних послуг з розширеними можливостями, яка вперше була впроваджена в США в 1990-х роках другою за величиною аптечною мережею в країні «Walgreens pharmacy». Метою даної аптечної мережі було прискорити відпуск лікарських засобів і підвищити рівень задоволеності і зручності пацієнтів.
Впровадження послуги «Drive-thru» дозволило клієнтам придбавати медикаменти, під’їжджаючи до вікна видачі на авто, так само, як у типових точках швидкого харчування.
У Великобританії цей сервіс вперше був впроваджений компанією «Boots» у 2008 р. з метою полегшення доступу до лікарських засобів для осіб літнього віку. Аптеки з сервісом «Drive-thru» також відкрилися в Малайзії, Австралії, на о. Тайвань, Йорданії і Хорватії (таблиця).
Таблиця | Короткий огляд впровадження аптечної послуги «Drive-thru» в різних країнах |
Країна | Рік впровадження послуги | Основні цілі та результати впровадження послуги |
Австралія | 2010 | Формування у пацієнтів відчуття більшої самодостатності. Збереження часу клієнтів |
Хорватія | 2017 | Підвищення доступності до надання медичних послуг менш мобільним особам літнього віку та батькам з маленькими дітьми |
Йорданія | 2016 | Збереження часу клієнтів |
Малайзія | 2008 | Скорочення часу очікування в аптеці. Вирішення проблеми паркування в умовах лікарні |
Катар | 2020 | Забезпечення і підвищення безпеки під час пандемії COVID-19 |
о. Тайвань | 2011 | Скорочення часу очікування в аптеці. Вирішення проблеми паркування в умовах лікарні |
Великобританія | 2008 | Підтримка для осіб літнього віку та зайнятих клієнтів |
США | 1990 | Підвищення доступності медичних послуг для менш мобільних осіб літнього віку |
У Малайзії наявність аптечної послуги «Drive-thru» розглядалася в якості одного з ключових показників ефективності під час пандемії COVID-19. Дослідження, проведені в Малайзії, також визначили, що впровадження даного сервісу сприяє скороченню часу очікування пацієнтів і полегшенню доступу до лікарських засобів для інвалідів або пацієнтів з особливими потребами.
Недавнє дослідження, яке проводилося Лікарнею королеви Єлизавети (Queen Elizabeth Hospital) в Малайзії, показало, що переважна більшість пацієнтів були задоволені цією послугою.
Дослідження на о. Тайвань також продемонструвало, що аптечний сервіс «Drive-thru» забезпечує пацієнтам зручний доступ до придбання медикаментів протягом короткого періоду.
Дослідження, проведене в Йорданії, виявило необхідність впровадження концепції «Drive-thru» і підкреслило, що регуляторні органи зацікавлені в цій ідеї, щоб поліпшити доступ пацієнтів до лікарських засобів.
«Drive-thru» під час пандемії COVID-19
В умовах пандемії COVID-19 впровадження аптечної послуги «Drive-thru» — один із заходів, який може поліпшити захищеність і безпеку як персоналу аптек, так і пацієнтів.
В аптеці, яка надає сервіс «Drive-thru», пацієнт отримує заздалегідь замовлені лікарські засоби зі спеціального віконця «Drive-thru» для водіїв.
Під час пандемії COVID-19 багато аптек вперше ініціювали послугу «Drive-thru» в якості єдиної точки обслуговування.
Замовлені лікарські засоби заздалегідь перевіряються, маркуються та упаковуються. Це дає можливість клієнту швидко отримати свій препарат, не виходячи з транспортного засобу. На фоні пандемії перевага такого підходу полягає в тому, що він практично виключає взаємодію між людьми.
Наявність послуги «Drive-thru» також дозволяє аптекам усунути черги і впровадити нові технології.
Беручи до уваги дані аспекти, Центри з контролю і профілактики захворювань США (US Centers for Disease Control and Prevention — CDC) закликають пацієнтів, особливо з тяжкими захворюваннями, користуватися аптечною послугою «Drive-thru», щоб отримати свої лікарські засоби.
Сплеск впровадження аптечної послуги «Drive-thru» також спостерігається в Австралії. Зокрема, дану послугу почала надавати австралійська аптечна мережа «Discount Drug Stores». Клієнти можуть зателефонувати до місцевої аптеки, яка є частиною мережі, і розмістити замовлення на отримання необхідних лікарських засобів.
Аналогічним чином у США військово-медичний центр «Madigan», один з найбільших військових госпіталів, запустив послугу «Drive-thru» для полегшення допомоги бенефіціарам.
Необхідність у стандартизації послуги
Незважаючи на те що аптечна послуга «Drive-thru» була впроваджена три десятиліття тому, кількісні та якісні дослідження, спрямовані на вивчення цього сервісу, все ще необхідні. Адже широке використання даної аптечної послуги може впливати на роботу фармацевтів та безпеку пацієнтів.
Деякі експерти вважають, що при відпуску лікарських засобів у аптеках, які надають послугу «Drive-thru», може виникнути більше помилок, пов’язаних із відволіканням уваги фармацевтів.
Так, в умовах нинішньої пандемії перевага була віддана впровадженню підходів, які спрямовані на розширення доступу до лікарських засобів і аптечних послуг.
Однак наразі експерти відзначають, що аптечну практику, яка була модернізована під впливом пандемії COVID-19, слід стандартизувати.
Регуляторним органам, можливо, доведеться внести необхідні зміни до законів, щоб гарантувати, що аптеки, які надають послугу «Drive-thru», відповідають очікуванням пацієнтів та стандартам безпеки.
Майбутній напрямок розвитку аптечних сервісів
Наразі у фармацевтичній сфері відбуваються трансформації, на які впливають наступні чинники: демографічна ситуація, розвиток технологій, зміни в поведінці споживачів, зростаючий попит на охорону здоров’я та зміни ролі фармацевтів.
У цьому контексті життєво важливо поглянути на послугу «Drive-thru» як на частину аптечного сервісу майбутнього. Особливо у світлі боротьби з пандемією COVID-19.
Одним із критичних обмежень аптек, які надають послугу «Drive-thru», є відсутність прямої взаємодії пацієнта з фармацевтами. Однак у період пандемії це обмеження компенсується значним розвитком телемедицини.
Довгостроковий план Національної служби охорони здоров’я (National Health Service — NHS) Великобританії включає рекомендацію щодо більш ефективного використання технологій та заклик підвищувати кваліфікацію фармацевтів стосовно використання каналів цифрової взаємодії. У майбутньому це може допомогти фармацевтам надавати послуги телемедицини.
Королівське фармацевтичне товариство Великобританії (Royal Pharmaceutical Society) у своєму звіті також наголошує на необхідності впровадження цифрових технологій.
Крім цього, впровадження цифрових технологій в аптечний сервіс також входить до планів Австралії та Нової Зеландії.
У всіх трьох країнах (Великобританія, Австралія і Нова Зеландія) «розумна система», «перехід на цифрові технології» і «використання технологій» класифікуються як інструмент змін, необхідний для поліпшення результатів щодо здоров’я пацієнтів.
У контексті впровадження аптечного сервісу «Drive-thru», очевидно, що у майбутньому необхідність у використанні цифрових інструментів тільки зростатиме. Разом з професійною компетентністю та економічною ефективністю будь-яка майбутня модель аптечної практики повинна враховувати цей новий контекст для забезпечення успішних ініціатив громадського здоров’я, у яких фармацевти відіграють провідну роль.
Коментарі
Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим