Перший місяць у плюсі: показники фармринку в серпні 2020 р.

У 2020 р. український фармринок опинився під впливом цілого ряду факторів, головними з яких стали спалах COVID-19 та введення обмежувальних заходів. Нагадаємо, що у період жорстких карантинних обмежень український фармринок спочатку продемонстрував стрімке (на хвилі панічних настроїв) зростання, за яким слідував суттєвий спад, зумовлений зниженням економічної активності, а також обмеженим доступом пацієнтів до лікарів. Однак з послабленням обмежень фармринок почав поступово відновлюватися. Наразі, за підсумками серпня 2020 р., ринок демонструє приріст на рівні 9,1% у національній валюті порівняно з аналогічним періодом минулого року. У даній публікації увазі читачів представлені ключові показники фармацевтичного ринку України (території, підконтрольної українському уряду) в серпні 2020 р. При підготовці матеріалу використані дані аналітичної системи дослідження ринку «PharmXplorer»/«Фармстандарт» компанії «Proxima Research».

«АПТЕЧНИЙ КОШИК»*

Рис. 1
 Обсяги роздрібної реалізації товарів «аптечного кошика» в грошовому і натуральному вираженні, а також у доларовому еквіваленті за підсумками серпня 2016–2020 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Обсяги роздрібної реалізації товарів «аптечного кошика» в грошовому і натуральному вираженні, а також у доларовому еквіваленті за підсумками серпня 2016–2020 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Рис. 2
Індикатори зміни обсягів аптечного продажу товарів «аптечного кошика» в грошовому вираженні за підсумками серпня 2016–2020 рр. порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Індикатори зміни обсягів аптечного продажу товарів «аптечного кошика» в грошовому вираженні за підсумками серпня 2016–2020 рр. порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Рис. 3
Динаміка середньозваженої вартості 1 упаковки різних категорій товарів «аптечного кошика» за підсумками серпня 2018–2020 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Динаміка середньозваженої вартості 1 упаковки різних категорій товарів «аптечного кошика» за підсумками серпня 2018–2020 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Рис. 4
Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського й зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) в грошовому і натуральному вираженні за підсумками серпня 2020 р. у розрізі категорій товарів
Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського й зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) в грошовому і натуральному вираженні за підсумками серпня 2020 р. у розрізі категорій товарів
Рис. 5
Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського й зарубіжного виробниц­тва (за місцем виробництва) в грошовому і натуральному вираженні за підсумками серпня 2016–2020 рр.
Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського й зарубіжного виробниц­тва (за місцем виробництва) в грошовому і натуральному вираженні за підсумками серпня 2016–2020 рр.
Рис. 6
Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» у розрізі цінових ніш** у грошовому і натуральному вираженні за підсумками серпня 2016–2020 рр.
Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» у розрізі цінових ніш** у грошовому і натуральному вираженні за підсумками серпня 2016–2020 рр.
Рис. 7
 Динаміка аптечного продажу лікарських засобів у розрізі топ-10 груп АТС-класифікації 1-го рівня в грошовому вираженні за підсумками серпня 2019–2020 рр. із зазначенням темпів приросту їх реалізації порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Динаміка аптечного продажу лікарських засобів у розрізі топ-10 груп АТС-класифікації 1-го рівня в грошовому вираженні за підсумками серпня 2019–2020 рр. із зазначенням темпів приросту їх реалізації порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Таблиця 1. Обсяги роздрібного продажу різних категорій товарів «аптечного кошика» в грошовому і натуральному вираженні за підсумками серпня 2018–2020 рр.
Серпень, рік Лікарські засоби Медичні вироби Дієтичні добавки Косметика Ринок у цілому
Обсяги аптечного продажу ∆, % Частка категорії в «аптечному кошику», % Обсяги аптечного продажу ∆, % Частка категорії в «аптечному кошику», % Обсяги аптечного продажу ∆, % Частка категорії в «аптечному кошику», % Обсяги аптечного продажу ∆, % Частка категорії в «аптечному кошику», % Обсяги аптечного продажу ∆, %
Грошове вираження, млн грн
2018 5858,9 28,6 83,1 561,8 30,3 8,0 367,1 48,6 5,2 265,0 26,5 3,7 7052,8 29,5
2019 6637,8 13,3 82,5 633,0 12,7 7,9 478,3 30,3 5,9 301,3 13,7 3,7 8050,3 14,1
2020 7186,8 8,3 81,8 747,6 18,1 8,5 544,2 13,8 6,2 306,1 1,6 3,5 8784,7 9,1
Натуральне вираження, млн упаковок
2018 91,8 5,2 64,6 40,8 5,5 28,7 5,6 18,9 3,9 4,0 8,9 2,8 142,2 5,9
2019 87,1 –5,1 64,8 37,0 –9,2 27,5 6,4 13,5 4,8 3,9 –3,0 2,9 134,4 –5,5
2020 81,9 –5,9 59,9 44,7 20,8 32,7 6,3 –1,4 4,6 3,8 –3,5 2,8 136,7 1,7
Таблиця 2. Топ-10 маркетуючих організацій за обсягами аптечного продажу товарів «аптечного кошика» в грошовому вираженні за підсумками серпня 2020 р. із зазначенням їх позиції в рейтингу за 2018–2019 рр.
Маркетуюча організація 2020 2019 2018
Фармак (Україна) 1 1 1
Teva (Ізраїль) 2 3 5
Дарниця (Україна) 3 4 4
Sanofi (Франція) 4 5 3
Артеріум Корпорація (Україна) 5 2 2
Berlin-Chemie (Німеччина) 6 7 6
Acino (Швейцарія) 7 6 7
KRKA d.d. Novo Mesto (Словенія) 8 9 10
Кусум Фарм (Україна) 9 10 12
Київський вітамінний завод (Україна) 10 11 11
Таблиця 3. Топ-10 брендів лікарських засобів за обсягами аптечного продажу в грошовому вираженні за підсумками серпня 2020 р. із зазначенням їх позиції в рейтингу за аналогічний період 2018–2019 рр.
Бренд 2020 2019 2018
НІМЕСИЛ 1 3 2
СПАЗМАЛГОН 2 2 3
ДЕТРАЛЕКС 3 5 10
КСАРЕЛТО 4 1 9
ЦИТРАМОН 5 7 5
НУРОФЄН 6 4 1
РЕОСОРБІЛАКТ 7 6 4
НО-ШПА 8 9 7
ТІВОРТІН 9 11 11
МАГНЕ-B6 10 20 17

 

ПРОМОЦІЯ*** ТА РЕКЛАМА НА ТБ****

Рис. 8
Кількість згадувань фахівців охорони здоров’я про різні види промоції**** товарів «аптечного кошика» за підсумками серпня 2018–2020 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Кількість згадувань фахівців охорони здоров’я про різні види промоції**** товарів «аптечного кошика» за підсумками серпня 2018–2020 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Рис. 9
Динаміка кількості виходів рекламних роликів товарів «аптечного кошика» і рівня контакту з аудиторією EqGRP за підсумками серпня 2018–2020 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Динаміка кількості виходів рекламних роликів товарів «аптечного кошика» і рівня контакту з аудиторією EqGRP за підсумками серпня 2018–2020 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періодом попереднього року

ДИСТРИБУЦІЯ*

Таблиця 4. Топ-5 дистриб’юторів за обсягами поставок товарів «аптечного кошика» в аптечні заклади в грошовому вираженні за підсумками серпня 2020 р. із зазначенням їх позицій у рейтингу за аналогічний період 2018–2019 рр.
Дистриб’ютор 2020 2019 2018
Оптіма-Фарм (Україна) 1 2 2
БаДМ (Україна) 2 1 1
Вента (Україна) 3 3 3
Аметрин (Україна) 4 4 5
Медичний центр М.Т.К. (Україна) 5 5 6
Катерина Дмитрик
*Дані аналітичної системи дослідження ринку «PharmXplorer»/«Фармстандарт» компанії «Proxima Research».
**Граничні показники цінових ніш: низьковартісна ніша — до 22 грн/упаковка, середньовартісна ніша — 22–100 грн/упаковка, високовартісна ніша — вище 100 грн/упаковка.
***Дані дослідження телевізійної аудиторії належать і надані Індустріальним телевізійним комітетом (ІТК). Оператор панелі — Nielsen; моніторинг — Комунікаційний Альянс. Дані розраховані для вибірки «Вся Україна» («Universe»: особи віком 4+, які проживають у домогосподарствах з ТБ на всій території України).
****Моніторинг здійснюється в 25 найбільших містах України. В опитуванні беруть участь експерти центрів закупівель, провізори першого столу і лікарі 17 спеціальностей. Під віддаленою комунікацією варто розуміти телефонні дзвінки (Call Reps), sms- та Viber-розсилки. З липня 2018 р. в системі моніторингу серед лікарської аудиторії доданий такий вид промоції, як реклама/інформація в інтернеті.

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті