Огляд фармринку за підсумками 2020* р. (Оновлено)

На фоні пандемії COVID-19 минулий рік видався досить напруженим для економіки в цілому та фармацевтичного ринку як її частини. У період весняного локдауну обсяги продажу суттєво зменшилися, однак незважаючи на це, в цілому за підсумками 2020 р. фармринок продемонстрував позитивні показники розвитку як у грошовому, так і в натуральному вираженні. Пандемія внесла певні корективи у структуру споживання, зокрема суттєво зросли обсяги продажу протимікробних засобів. У даній публікації увазі читачів представлені ключові показники фармацевтичного ринку України (території, підконтрольної українському уряду) у 2020* р. Найближчим часом ми представимо більш детальний аналіз розвитку фармринку у 2020 р. При підготовці матеріалу використані дані аналітичної системи дослідження ринку «PharmXplorer»/«Фармстандарт» компанії «Proxima Research».

«АПТЕЧНИЙ КОШИК»

Рис. 1
 Обсяги роздрібної реалізації товарів «аптечного кошика» у грошовому і натуральному вираженні, а також у доларовому еквіваленті за підсумками 2016–2020* рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Обсяги роздрібної реалізації товарів «аптечного кошика» у грошовому і натуральному вираженні, а також у доларовому еквіваленті за підсумками 2016–2020* рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Рис. 2
Індикатори зміни обсягів аптечного продажу товарів «аптечного кошика» в грошовому вираженні за підсумками 2016–2020* рр. порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Індикатори зміни обсягів аптечного продажу товарів «аптечного кошика» в грошовому вираженні за підсумками 2016–2020* рр. порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Рис. 3
Динаміка середньозваженої вартості 1 упаковки різних категорій товарів «аптечного кошика» за підсумками 2018–2020 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Динаміка середньозваженої вартості 1 упаковки різних категорій товарів «аптечного кошика» за підсумками 2018–2020 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Рис. 4
Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського і зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) в грошовому і натуральному вираженні за підсумками 2020* р. у розрізі категорій товарів
Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського і зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) в грошовому і натуральному вираженні за підсумками 2020* р. у розрізі категорій товарів
Рис. 5
Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського і зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) в грошовому і натуральному вираженні за підсумками 2016–2020* рр.
Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського і зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) в грошовому і натуральному вираженні за підсумками 2016–2020* рр.
Рис. 6
Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» у розрізі цінових ніш** у грошовому і натуральному вираженні за підсумками 2016–2020* рр.
Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» у розрізі цінових ніш** у грошовому і натуральному вираженні за підсумками 2016–2020* рр.
Таблиця 1 Обсяги роздрібного продажу різних категорій товарів «аптечного кошика» в грошовому і натуральному вираженні за підсумками 2018–2020* рр.
Рік Лікарські засоби Медичні вироби Косметика Дієтичні добавки Ринок у цілому
Обсяги аптечного продажу ∆, % Частка категорії в «аптечному кошику», % Обсяги аптечного продажу ∆, % Частка категорії в «аптечному кошику», % Обсяги аптечного продажу ∆, % Частка категорії в «аптечному кошику», % Обсяги аптечного продажу ∆, % Частка категорії в «аптечному кошику», % Обсяги аптечного продажу ∆, %
Грошове вираження, млн грн
2018 74682,9 22,1 83,7 6778,8 23,4 7,6 3107,8 20,7 3,5 4627,4 36,8 5,2 89196,9 22,8
2019 86044,8 15,2 82,8 7847,6 15,8 7,5 3697,2 19,0 3,6 6331,5 36,8 6,1 103921,0 16,5
2020 92632,5 7,7 81,4 9325,8 18,8 8,2 3844,8 4,0 3,4 7947,7 25,5 7,0 113750,8 9,5
Натуральне вираження, млн упаковок
2018 1140,0 2,6 65,1 491,6 5,9 28,1 47,2 3,3 2,7 71,9 15,3 4,1 1750,7 4,0
2019 1107,5 –2,9 65,1 465,6 –5,3 27,3 48,0 1,7 2,8 80,9 12,6 4,8 1702,0 –2,8
2020 1061,9 –4,1 61,1 543,7 16,8 31,3 46,8 –2,4 2,7 86,2 6,4 4,9 1738,6 2,1
Таблиця 2 Топ-10 маркетуючих організацій за обсягами аптечного продажу товарів «аптечного кошика» в грошовому вираженні за підсумками 2020* р. із зазначенням їх позиції в рейтингу за 2018–2019 рр.
Маркетуюча організація 2020 2019 2018
Фармак (Україна) 1 1 1
Корпорація Артеріум (Україна) 2 2 2
Дарниця (Україна) 3 4 3
Teva (Ізраїль) 4 5 5
Sanofi (Франція) 5 3 4
Acino (Швейцарія) 6 6 7
Berlin-Chemie (Німеччина) 7 7 6
Київський вітамінний завод (Україна) 8 10 10
KRKA (Словенія) 9 8 11
Юрія-Фарм (Україна) 10 9 8

ЛІКАРСЬКІ ЗАСОБИ

Рис. 7
Структура аптечного продажу рецептурних та безрецептурних лікарських засобів у грошовому і натуральному вираженні за підсумками 2016–2020* рр.
Структура аптечного продажу рецептурних та безрецептурних лікарських засобів у грошовому і натуральному вираженні за підсумками 2016–2020* рр.
Рис. 8
 Динаміка аптечного продажу лікарських засобів у розрізі топ-10 груп АТС-класифікації 1-го рівня в грошовому вираженні за підсумками 2019–2020* рр. із зазначенням темпів приросту їх реалізації порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Динаміка аптечного продажу лікарських засобів у розрізі топ-10 груп АТС-класифікації 1-го рівня в грошовому вираженні за підсумками 2019–2020* рр. із зазначенням темпів приросту їх реалізації порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Таблиця 3 Топ-10 брендів лікарських засобів за обсягами аптечного продажу в грошовому вираженні за підсумками 2020* р. із зазначенням їх позиції в рейтингу за 2018–2019 рр.
Бренд 2020 2019 2018
КСАРЕЛТО 1 1 11
НІМЕСИЛ 2 3 2
СПАЗМАЛГОН 3 4 5
НУРОФЄН 4 2 1
ЦИТРАМОН 5 10 10
НОВІРИН 6 33 21
ДЕТРАЛЕКС 7 12 16
РЕОСОРБІЛАКТ 8 7 7
СИНУПРЕТ 9 6 6
ТІВОРТИН 10 9 9
Таблица 4 Топ-10 маркетуючих організацій за обсягами аптечного продажу лікарських засобів в грошовому вираженні за підсумками 2020* р. із зазначенням їх позиції в рейтингу за 2018–2019 рр.
Маркетуюча організація 2020 2019 2018
Фармак (Україна) 1 1 1
Дарниця (Україна) 2 4 3
Teva (Израїль) 3 5 5
Корпорація Артеріум (Україна) 4 2 2
Sanofi (Франція) 5 3 4
Berlin-Chemie (Німеччина) 6 7 6
Acino (Швейцарія) 7 6 7
KRKA (Словенія) 8 8 9
Київський вітамінний завод (Україна) 9 9 10
Кусум Фарм (Україна) 10 11 12

ЕКОНОМІЧНА ДОВІДКА

ВВП України знижується протягом перших трьох кварталів 2020 р. У IV кв. також очікується зниження на 3%. У цілому за підсумками року прогнозується зниження на 5%. Крім того, Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства прогнозує спад ВВП і у І кв. 2021 р. Втім Міністерство залишило раніше наданий прогноз щодо зростання ВВП у 2021 р. на 4,8%. Щодо цін, то, за даними Державної служби статистики України, у 2020 р. загалом інфляція становила 2,7% порівняно із 2019 р., а в галузі охорони здоров’я — 5,3%. На фармацевтичному ринку також не фіксувалося суттєвого зростання цін, про що свідчить інфляційний індекс (див. рис. 2), нижчий, ніж у попередні 2 роки.

Денис Кірсанов
*Попередні дані за грудень 2020 р.
**Граничні показники цінових ніш: низьковартісна ніша — до 22 грн/упаковка, середньовартісна ніша — 22–100 грн/упаковка, високовартісна ніша — вище 100 грн/упаковка.

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті