Правила належної промоції. Перший крок до професійного самоврядування

В сьогоднішньому номері «Щотижневика АПТЕКА» до уваги читачів представлено проект Правил належної промоції лікарських засобів (ЛЗ) на ринку України. Прокоментувати ці правила ми попросили заступника голови Державної служби лікарських засобів та виробів медичного призначення (далі — Держслужба) Костянтина Косяченка.

Костянтин Косяченко — Одним з напрямків реалізації державної політики у фармацевтичному секторі галузі охорони здоров’я є розробка етичного кодексу фармацевтичного працівника. Держслужба разом з громадськими організаціями, такими як Європейська Бізнес Асоціація (ЕВА), Асоціація виробників інноваційних ліків (APRAD), Асоціація фармацевтичних виробників України (АФПУ), Всеукраїнська аптечна асоціація тощо, в 2007 р. розробляла перший розділ цього кодексу, а саме — Правила належної промоції ЛЗ на ринку України.

Всім відомо, що і некоректна реклама, і стимулювання лікарів та фармацевтичних працівників з метою збільшення обсягів продажу того чи іншого препарату присутні на нашому ринку, тому етика посідає дуже важливе місце. Протягом 2007 р. в Держслужбі було проведено 7 засідань, присвячених цьому питанню, і як результат нашої спільної праці ми пропонуємо до громадського обговорення проект Правил належної промоції фармацевтичними компаніями ЛЗ професіоналам охорони здоров’я і меморандум щодо приєднання, прийняття, внесення змін і розгляду скарг в рамках цих правил.

Ми закликаємо усіх, кому не байдуже це питання, приєднатися до цих правил та підписати меморандум. Планується, що буде створена Громадська рада, яка буде слідкувати за дотриманням цих правил усіма суб’єктами фармацевтичного ринку, а не тільки тими, хто підписав меморандум.

Ми будемо також виходити з ініціативою щодо оприлюднення виявлених фактів некоректної реклами та неналежної промоції у засобах масової інформації, звертатися до державних органів щодо реєстрації того чи іншого препарату або ліцензування того чи іншого суб’єкта підприємницької діяльності.

Надалі плануємо розробляти нові розділи кодексу, які торкнуться взаємовідносин лікарів і фармацевтичних працівників, співробітників аптек і фармацевтичних компаній тощо. Підписання меморандуму планується в другій половині січня, можливо — в  лютому 2008 р.

— Отже, нагляд за дотриманням цих правил буде покладено на громадські організації?

— На сьогодні це дійсно так. Адже поки що немає механізму, завдяки якому можна було б затвердити цей документ як нормативно-правовий акт. Але ми сподіваємося, що в перспективі етичні норми ввійдуть як окремий підрозділ до Концепції розвитку фармацевтичного сектору галузі охорони здоров’я України, що дасть нам змогу вводити певні санкції. Ми пропонуємо також внести зміни до Закону України «Про рекламу», згідно з якими рекламу ЛЗ необхідно буде погоджувати з центральним органом виконавчої влади в галузі охорони здоров’я.

— Нещодавно на засіданні дорадчої ради при комітеті Верховної Ради України з питань охорони здоров’я обговорювалося питання необхідності розробки законопроекту «Про самоврядування фармацевтичних працівників» з можливістю передати професійній самоврядній організації частину повноважень держави, причому така організація має взяти на  себе частину відповідальності за наслідки діяльності своїх членів. Яка ваша думка з приводу цього питання?

— На мій погляд, тільки професійні організації можуть компетентно приймати рішення щодо правил поведінки учасників фармацевтичного ринку. Саме професійна громада має виважено вирішувати ті чи інші питання, які повинні бути обов’язковими до виконання. Оприлюднення правил належної промоції — це перший крок до того, щоб професійні громадські організації впливали на процес державного регулювання галузі. Поки що, на жаль, справді немає законодавчих підстав для такої діяльності, але ми будемо активно працювати в напрямку надання професійним громадським організаціям якнайширших повноважень, для того щоб мінімізувати втручання держави.

З нашого погляду, професійна громадська організація, яка поважає свій статус та статус фармацевта, ніколи не опуститься на нижчий рівень, навпаки, буде постійно підвищувати професійні вимоги до себе, до діяльності галузі та суб’єктів господарювання. Завдання держави — створити сприятливі умови для діяльності фармацевтичного сектору і контролювати їх дотримання. А всі внутрішні питання мають вирішувати професійні організації.

Користуючись нагодою, хочу привітати всіх читачів «Щотижневика АПТЕКА» з Різдвом Христовим, побажати міцного здоров’я, професійних успіхів, щастя, добробуту та родинного затишку n

Олександр Устинов, фото автора

Комментарии

Нет комментариев к этому материалу. Прокомментируйте первым

Добавить свой

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*


Последние новости и статьи