Алгоритм дій роботодавця у разі, якщо його працівнику відкрили е-лікарняний

Фонд соціального страхування України (ФССУ) нагадує, що з вересня заклади охорони здоров’я мають повністю перейти на формування медичних висновків замість видачі пацієнтам звичних паперових листків непрацездатності.

Е-лікарняні формуються автоматично одразу після створення медичного висновку, якщо пацієнт є застрахованою особою — тобто має офіційне працевлаштування, є фізичною особою — підприємцем тощо. Також е-лікарняний автоматично відкриється для одного із застрахованих батьків, якщо медичний висновок сформовано для дитини, яка потребує догляду.

У зв’язку з цим ФССУ роз’яснює, як діяти роботодавцю, якщо його працівнику відкрили е-лікарняний. Так, якщо щодо страхового випадку працівника сформують електронний медичний висновок про тимчасову непраце­здатність замість видачі паперового лікарняного, на його підставі автоматично сформується е-лікарняний.

Одразу після створення медичного висновку працівник повинен повідомити про це роботодавця зручним обом способом. Краще завчасно обговорити на підприємстві, як саме працівники повідомлятимуть про свою тимчасову непрацездатність.

Сповіщення про відкриття е-лікарняного надійде роботодавцю в кабінеті страхувальника на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України (гаряча лінія з питань користування кабінетом страхувальника: 0-800-503-753).

Сформований е-лікарняний стане доступним для перегляду у день його створення. Він одразу матиме статус «Закритий», а після завершення терміну тимчасової непрацездатності працівника його статус зміниться на «Готовий до сплати». Із цього моменту е-лікарняний стає підставою для надання матеріального забезпечення. На призначення працівнику матеріального забезпечення відведено не більше 10 календарних днів з дня закінчення періоду тимчасової непрацездатності, визначеного е-лікарняним.

Готовий до сплати е-лікарняний друкується або залишається в електронному вигляді (за рішенням роботодавця). Кадрова служба або відповідальна особа кадрової служби визначає страховий стаж застрахованої особи (пільги) та кількість календарних днів непрацездатності, що підлягають оплаті за рахунок коштів роботодавця та ФССУ. Зазначена інформація (за бажанням або визначенням роботодавця) формується у паперовому або електронному вигляді.

Е-лікарняний, відомості щодо визначеного страхового стажу та кількості днів непраце­здатності, що підлягають оплаті, повинні передаватися до комісії (уповноваженого) із соціального страхування підприємства.

Ця комісія продовжує свою роботу та зберігає весь обсяг функцій, передбачених Положенням про комісію (уповноваженого) зі страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності, затвердженим постановою правління ФССУ від 19.07.2018 р. № 13.

Рішення про призначення або відмову у призначенні матеріального забезпечення комісія (уповноважений) із соціального страхування підприємства передає до підрозділу бухгалтерії підприємства, який нараховує матеріальне забезпечення.

Бухгалтерією здійснюється розрахунок матеріального забезпечення на підставі е-лікарняного (за необхідності його паперової роздруківки) та рішення комісії (уповноваженого) із соціального страхування підприємства. Цей розрахунок записується в електрон­ному або паперовому вигляді (за рішенням роботодавця) та відображається в бухгалтерських проводках.

Після цього має заповнюватися заява-розрахунок, яка подається до відділення ФССУ за місцем обліку.

Подати заяву-розрахунок за е-лікарняними можна:

  • в електронному вигляді за допомогою клієнтського спеціалізованого програмного забезпечення із застосування електронного підпису/печатки,
  • на паперових носіях.

ФССУ зазначає, що більшість роботодавців уже перейшли на електронний документообіг. Так, уже близько 80% заяв-розрахунків подаються до ФССУ онлайн.

Також у відомстві звертають увагу на те, що наявний в електронному кабінеті страхувальника інтерфейс для подання заяв-розрахунків наразі не має функціональної реалізації. У разі подання роботодавцем заяви-розрахунку через кабінет на сайті Пенсійного фонду така заява-розрахунок не передається до органів ФССУ. Тому слід користуватися клієнтським спеціалізованим програмним забезпеченням.

Подати заяву-розрахунок до ФССУ роботодавець має не пізніше 5 робочих днів з моменту прийняття рішення про призначення матеріального забезпечення комісією (уповноваженим). Якщо роботодавець має декілька листків непрацездатності різних видів, він має подати заяви-розрахунки окремо за паперовими і е-лікарняними.

Упродовж 1 міс з дня виплати допомоги працівнику роботодавець направляє до ФССУ повідомлення про проведення виплат за встановленою формою. Це також можна зробити в електронному вигляді.

За матеріалами http://www.fssu.gov.ua

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті