Бриф-аналіз фармринку: підсумки листопада 2022 р.

У листопаді 2022 р. ринок продовжує демонструвати зменшення обсягів продажу в гривневому вираженні на 11% порівняно із листопадом 2021 р. Однак темпи спаду сповільнилися порівняно із жовтнем 2022 р., коли обсяги продажу зменшилися на 19%. Відзначається зниження споживання ліків для лікування COVID-19, зокрема антибіотиків та антитромболітиків, адже у цей період минулого року фіксувалася хвиля захворюваності на COVID-19. Інфляція на фармринку в листопаді 2022 р. становить 27,2% при загальному показнику в країні 26,5%. Далі пропонуємо ознайомитися з цими та іншими ключовими показниками фармацевтичного ринку України (території, підконт­рольної українському уряду) у листопаді 2022 р. При підготовці матеріалу використані дані аналітичної системи дослідження ринку «PharmXplorer» компанії «Proxima Research».

«АПТЕЧНИЙ КОШИК»*

Рис. 1. Обсяги роздрібної реалізації товарів «аптечного кошика» у грошовому і натуральному вираженні, а також у доларовому еквіваленті за підсумками листопада 2021–2022 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Рис. 2. Індикатори зміни обсягів аптечного продажу товарів «аптечного кошика» в грошовому вираженні за підсумками листопада 2022 р. порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Рис. 3. Динаміка середньозваженої вартості 1 упаковки різних категорій товарів «аптечного кошика» за підсумками листопада 2022 р. із зазначенням темпів приросту порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Рис. 4. Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського і зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) в грошовому і натуральному вираженні за підсумками листопада 2022 р. в розрізі категорій товарів
Рис. 5. Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського і зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) в грошовому і натуральному вираженні за підсумками листопада 2021–2022 рр.
Рис. 6. Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» у розрізі цінових ніш** у грошовому і натуральному вираженні за підсумками листопада 2021–2022 рр.
Рис. 7. Динаміка аптечного продажу лікарських засобів у розрізі топ-10 груп АТС-класифікації 2-го рівня в грошовому вираженні за підсумками листопада 2021–2022 рр. із зазначенням темпів зростання/зниження порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Таблиця 1. Обсяги роздрібного продажу різних категорій товарів «аптечного кошика» в грошовому і натуральному вираженні за підсумками листопада 2020–2022 рр.
Листопад, рік Лікарські засоби Дієтичні добавки Медичні вироби Косметика Ринок у цілому
Обсяги аптечного продажу ∆, % Частка категорії в «аптечному кошику», % Обсяги аптечного продажу ∆, % Частка категорії в «аптечному кошику», % Обсяги аптечного продажу ∆, % Частка категорії в «аптечному кошику», % Обсяги аптечного продажу ∆, % Частка категорії в «аптечному кошику», % Обсяги аптечного продажу ∆, %
Грошове вираження, млн грн
2020 9607,9 16,0 81,0 1069,4 58,4 9,0 857,8 14,5 7,2 332,4 –4,6 2,8 11867,5 18,0
2021 10569,3 10,0 80,2 1235,1 15,5 9,4 970,8 13,2 7,4 400,6 20,5 3,0 13175,7 11,0
2022 9523,7 –9,9 81,2 1048,1 –15,1 8,9 747,3 –23,0 6,4 408,6 2,0 3,5 11727,7 –11,0
Натуральне вираження, млн упаковок
2020 98,9 0,8 60,8 10,2 31,4 6,3 49,9 29,3 30,6 3,7 –12,7 2,3 162,7 9,4
2021 93,7 –5,2 61,1 10,6 3,7 6,9 45,0 –9,9 29,3 4,2 13,3 2,7 153,5 –5,7
2022 67,1 –28,4 68,5 6,6 –38,0 6,7 21,2 –52,9 21,6 3,1 –25,8 3,2 98,0 –36,2

КЛЮЧОВІ ГРАВЦІ

Таблиця 2. Топ-10 маркетуючих організацій за обсягами аптечного продажу лікарських засобів та дієтичних добавок у грошовому вираженні за підсумками листопада 2022 р. із зазначенням їх позиції в рейтингу за листопад 2021 р. та темпів збільшення/зменшення обсягів продажу
Маркетуюча організація 2021 2022 Збільшення/зменшення, %
Фармак (Україна) 1 1 –14,7
Дарниця (Україна) 2 2 23,6
Acino (Швейцарія) 6 3 1,5
Teva (Ізраїль) 5 4 –4,5
Корпорація Артеріум (Україна) 4 5 –13,4
Київський вітамінний завод (Україна) 7 6 1,9
KRKA (Словенія) 9 7 –0,3
Berlin-Chemie (Німеччина) 10 8 6,6
Sanofi (Франція) 3 9 –25,4
Кусум Фарм (Україна) 11 10 1,2
Таблиця 3. Топ-10 брендів лікарських засобів за обсягами аптечного продажу в грошовому вираженні за підсумками листопада 2022 р. із зазначенням їх позиції в рейтингу за листопад 2021 р. та темпів збільшення/зменшення обсягів продажу
Бренд 2021 2022 Збільшення/зменшення, %
НІМЕСИЛ 5 1 15,8
КСАРЕЛТО 1 2 –56,5
НУРОФЄН 3 3 8,8
СПАЗМАЛГОН 11 4 15,0
ТРИПЛІКСАМ 16 5 22,6
ЦИТРАМОН 17 6 16,4
ЕВКАЗОЛІН 26 7 30,5
ГІДАЗЕПАМ 35 8 46,1
СИНУПРЕТ 7 9 –22,8
ФЕРВЕКС 58 10 76,6

ПРОМОЦІЯ***

Рис. 8. Кількість згадувань фахівців охорони здоров’я про різні види промоції*** товарів «аптечного кошика» за підсумками листопада 2022 р. із зазначенням темпів зростання/зниження порівняно з аналогічним періодом попереднього року

ДИСТРИБУЦІЯ*

Таблиця 4. Топ-3 дистриб’юторів за обсягами поставок товарів «аптечного кошика» в аптечні заклади в грошовому вираженні за підсумками листопада 2022 р. із зазначенням їх питомої ваги в загальних обсягах поставок у листопаді 2020–2021 рр.
Дистриб’ютор 2022 2021 2020
Оптіма-Фарм (Київ) 42,1 37,4 36,0
БаДМ (Дніпро) 38,8 39,7 37,6
Вента (Дніпро) 6,0 7,7 11,3

Денис Кірсанов

*Дані аналітичної системи дослідження ринку «PharmXplorer»/ «Фармстандарт» компанії «Proxima Research».
**Граничні показники цінових ніш: низьковартісна ніша — до 22 грн/упаковка, середньовартісна ніша — 22–100 грн/упаковка, високовартісна ніша — вище 100 грн/упаковка.
***Моніторинг здійснюється у 28 містах України. В опитуванні беруть участь експерти центрів закупівель, провізори першого столу, експерти із закупівель і лікарі 17 спеціальностей.

Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті