Магнітні бурі у жовтні: чого очікувати?

05 Жовтня 2023 5:39 Поділитися

За даними порталу www.spaceweather.com, у вересні Землю вразили три окремі магнітні бурі. Високу сонячну активність минулого місяця пояснюють двома причинами. Перша пов’язана з наближенням максимуму сонячної активності. Друга — осіннім рівноденням, що припало на 23 вересня. Під час рівнодення сонячна активність, як правило, підвищується.

А що очікувати від жовтня? Перші ознаки показують, що може спостерігатися висока сонячна активність на початку місяця, однак не вся вона може бути спрямована на Землю.

3 жовтня помічено нестабільну сонячну пляму, яка отримала назву AR3450. За розрахунками, будь-які спалахи в цій зоні можуть привести до викиду корональної маси, що може викликати сонячну бурю. Однак досі сонячних спалахів не помічено. Поки астрофізики стежать за тим, що відбувається у космосі, нагадаємо про магнітні бурі та їх вплив на здоров’я людини.

Коли енергія, накопичена в магнітних полях Сонця, раптово вивільняється, можуть статися величезні вибухи. Ці вибухи називають сонячними спалахами, які можуть викликати магнітні бурі на Землі, що можуть тривати декілька днів. Деякі люди можуть відчувати нудоту або головний біль у цей період.

За ствердженням NASA, шкідливе випромінювання від спалаху не може пройти крізь атмосферу Землі, щоб фізично вплинути на людей на Землі, однак якщо вони досить інтенсивні, вони можуть порушити атмосферу в тому шарі, куди поширюються сигнали GPS і зв’язку.

Водночас існує цілий розділ науки, присвячений дослідженню зв’язків між здоров’ям людини та сонячною активністю. Він носить назву «геліобіологія». Деякі науковці переконані, що зв’язок може бути негативним. Так, дослідження групи вчених, опубліковане у 2018 р. в журналі «Nature», підвищена геомагнітна активність може також загострювати існуючі захворювання і корелює зі значним збільшенням вираженості серцевих аритмій, інфарктів міо­карда, змін кровотоку, підвищення артеріального тиску та епілептичних нападів.

Пресслужба «Щотижневика АПТЕКА»