Бриф-аналіз фармринку: підсумки листопада 2023 р.

Ринок продовжує активно зростати на фоні суттєвого спаду минулого року. У листопаді обсяги роздрібної реалізації товарів «аптечного кошика» зросли на 27% у грошовому вираженні порівняно із листопадом 2022 р. У натуральному вираженні обсяги аптечного продажу збільшилися на 12%. Драйверами зростання ринку наразі є препарати для лікування застудних захворювань, демонструючи темпи зростання вище середньоринкових. У розрізі категорій товарів сегмент дієтичних добавок зростає більш активно порівняно з іншими. У листопаді 2023 р. частка дієтичних добавок у загальній структурі фармринку сягнула 11,3% у гривневому вираженні, а темпи зростання становлять майже 60% порівняно з листопадом 2022 р. У натуральному вираженні частка дієтичних добавок становить майже 9%. У цій публікації до уваги читачів представлені ключові показники фармацевтичного ринку України (території, підконтрольної українському уряду) у листопаді 2023 р. При підготовці матеріалу використані дані аналітичної системи дослідження ринку «PharmXplorer» компанії «Proxima Research».

«АПТЕЧНИЙ КОШИК»

Рис. 1. Обсяги роздрібної реалізації товарів «аптечного кошика» за підсумками листопада 2022–2023 рр. із зазначенням темпів зростання/зниження порівняно з листопадом попереднього року
Рис. 2. Індикатори зміни обсягів аптечного продажу товарів «аптечного кошика» в грошовому вираженні за підсумками листопада 2023 р. порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Рис. 3. Динаміка середньозваженої вартості 1 упаковки різних категорій товарів «аптечного кошика» за підсумками листопада 2023 р. із зазначенням темпів приросту порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Рис. 4. Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського і зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) за підсумками листопада 2023 р.
Рис. 5. Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського і зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) в грошовому і натуральному вираженні за підсумками листопада 2022–2023 рр.
Рис. 6 Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» у розрізі цінових ніш* у грошовому і натуральному вираженні за підсумками листопада 2022–2023 рр.
Рис. 7 Динаміка аптечного продажу лікарських засобів у розрізі топ-10 груп АТС-класифікації 2-го рівня в грошовому вираженні за підсумками листопада 2022–2023 рр.
Таблиця 1. Обсяги роздрібного продажу різних категорій товарів «аптечного кошика» в грошовому і натуральному вираженні за підсумками листопада 2021–2023 рр.
Листопад, рік Лікарські засоби Дієтичні добавки Медичні вироби Косметика Ринок у цілому
Обсяги аптечного продажу ∆, % Частка категорії в «аптечному кошику», % Обсяги аптечного продажу ∆, % Частка категорії в «аптечному кошику», % Обсяги аптечного продажу ∆, % Частка категорії в «аптечному кошику», % Обсяги аптечного продажу ∆, % Частка категорії в «аптечному кошику», % Обсяги аптечного продажу ∆, %
Грошове вираження, млн грн
2021 10 564,9 10,1 80,2 1239,7 14,9 9,4 970,9 13,2 7,4 400,1 20,4 3,0 13 175,6 11,0
2022 9522,8 –9,9 81,2 1050,2 –15,3 8,9 746,8 –23,1 6,4 407,7 1,9 3,5 11 727,6 –11,0
2023 11 695,4 22,8 78,6 1680,5 60,0 11,3 931,3 24,7 6,3 563,0 38,1 3,8 14 870,2 26,8
Натуральне вираження, млн упаковок
2021 93,7 –5,2 61,1 10,6 3,5 6,9 45,0 –9,9 29,3 4,2 13,2 2,7 153,5 –5,7
2022 67,1 –28,4 68,5 6,6 –38,0 6,7 21,2 –52,9 21,6 3,1 –25,9 3,2 98,0 –36,2
2023 72,1 7,5 65,7 9,8 48,6 8,9 24,0 13,5 21,9 3,9 25,0 3,5 109,8 12,1

КЛЮЧОВІ ГРАВЦІ

Таблиця 2. Топ-10 маркетуючих організацій за обсягами аптечного продажу лікарських засобів та дієтичних добавок в грошовому вираженні за підсумками листопада 2023 р. із зазначенням їх позиції в рейтингу у листопаді 2022 р.
Маркетуюча організація 2022 2023
Фармак (Україна) 1 1
Дарниця (Україна) 2 2
Київський вітамінний завод (Україна) 6 3
Корпорація Артеріум (Україна) 5 4
Teva (Ізраїль) 4 5
Acino (Швейцарія) 3 6
KRKA (Словенія) 7 7
Дельта Медікел (Україна) 11 8
Sanofi (Франція) 9 9
Кусум Фарм (Україна) 10 10
Таблиця 3. Топ-10 брендів лікарських засобів за обсягами аптечного продажу в грошовому вираженні за підсумками листопада 2023 р. із зазначенням їх позиції в рейтингу у листопаді 2022 р.
Бренд 2022 2023
НУРОФЄН 3 1
КСАРЕЛТО 2 2
НАЛБУФІН 16 3
СИНУПРЕТ 9 4
СПАЗМАЛГОН 4 5
ТРИПЛІКСАМ 5 6
ЦИТРАМОН 6 7
НІМЕСИЛ 1 8
ЕВКАЗОЛІН 7 9
ФЕРВЕКС 10 10

ДИСТРИБУЦІЯ*

Таблиця 4. Топ-5 дистриб’юторів за обсягами поставок товарів «аптечного кошика» в аптечні заклади в грошовому вираженні за підсумками листопада 2023 р. із зазначенням їх питомої ваги в загальних обсягах поставок у листопаді 2021–2023 рр.
Дистриб’ютор 2023 2022 2021
Оптіма-Фарм (Київ) 44,7 42,1 37,4
БаДМ (Дніпро) 40,3 38,8 39,7
Delta Medical Promotions (Швейцарія) 2,7 1,8 1,8
Вента (Дніпро) 2,6 6,0 7,7
Медичний центр М.Т.К. (Київ) 1,5 1,3 2,3
Денис Кірсанов
*Граничні показники цінових ніш: низьковартісна ніша — до 22 грн/упаковка, середньовартісна ніша — 22–100 грн/упаковка, високовартісна ніша — вище 100 грн/упаковка.
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті