Бриф-аналіз фармринку: підсумки березня 2024 р.

У березні 2024 р. темпи зростання обсягів аптечного продажу товарів «аптечного кошика» у грошовому вираженні сповільнилися до +11%. У той час як у січні та лютому вони становили 25%. У натуральному вираженні в березні фіксується спад на 5%, а у січні та лютому відзначалося зростання на 10 та 9% відповідно. Основною причиною зниження показників є висока база порівняння минулого року. Адже 31 березня 2023 р., напередодні запровадження електронного рецепта на всі рецептурні лікарські засоби, населення скуповувало ліки про запас. Обсяги аптечного продажу ліків зросли майже в 4 рази порівняно з аналогічним днем 2022 р. Найбільше коштів того дня українці витратили на препарати групи С09, тому цього року у березні фіксується зменшення обсягів їх аптечного продажу у грошовому вираженні, навіть в умовах значної інфляції. У цій публікації до уваги читачів представлені ключові показники фармацевтичного ринку України (території, підконтрольної українському уряду) у лютому 2024 р. При підготовці матеріалу використані дані аналітичної системи дослідження ринку «PharmXplorer» компанії «Proxima Research».

«АПТЕЧНИЙ КОШИК»

Рис. 1. Обсяги роздрібної реалізації товарів «аптечного кошика» у грошовому і натуральному вираженні, а також у доларовому еквіваленті за підсумками березня 2023–2024 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Рис. 2. Індикатори зміни обсягів аптечного продажу товарів «аптечного кошика» в грошовому вираженні за підсумками березня 2024 р. порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Рис. 3. Динаміка середньозваженої вартості 1 упаковки різних категорій товарів «аптечного кошика» за підсумками березня 2024 р. із зазначенням темпів приросту порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Рис. 4. Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського і зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) в грошовому і натуральному вираженні за підсумками березня 2024 р. в розрізі категорій товарів
Рис. 5. Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського і зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) в грошовому і натуральному вираженні за підсумками березня 2023–2024 рр.
Рис. 6. Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» у розрізі цінових ніш** у грошовому і натуральному вираженні за підсумками березня 2023–2024 рр.
Рис. 7. Динаміка аптечного продажу лікарських засобів у розрізі топ-10 груп АТС-класифікації 2-го рівня в грошовому вираженні за підсумками березня 2023–2024 рр.
Таблиця 1. Обсяги роздрібного продажу різних категорій товарів «аптечного кошика» в грошовому і натуральному вираженні за підсумками березня 2022–2024 рр.
Березень,рік Лікарські засоби Дієтичні добавки Медичні вироби Косметика Ринок у цілому
Обсяги аптечного продажу ∆, % Частка категорії в «аптечному кошику», % Обсяги аптечного продажу ∆, % Частка категорії в «аптечному кошику», % Обсяги аптечного продажу ∆, % Частка категорії в «аптечному кошику», % Обсяги аптечного продажу ∆, % Частка категорії в «аптечному кошику», % Обсяги аптечного продажу ∆, %
Грошове вираження, млн грн
2022 8991,6 –11,2 84,1 688,9 –37,6 6,4 660,4 –27,0 6,2 348,0 –12,0 3,3 10 688,9 –14,7
2023 11 765,2 30,8 80,4 1474,7 114,1 10,1 876,0 32,6 6,0 521,7 49,9 3,5 14 637,7 36,9
2024 12 706,8 8,0 78,4 1862,9 26,322 11,5 1002,7 14,5 6,2 640,9 22,8 3,5 16 213,3 10,8
Натуральне вираження, млн упаковок
2022 79,0 –20,1 69,9 5,7 –48,0 5,0 24,9 –49,5 22,0 3,5 –19,3 3,1 113,0 –30,8
2023 79,6 0,8 67,5 9,1 60,6 7,7 25,4 1,9 21,5 3,8 10,4 3,3 117,9 4,3
2024 72,9 –8,4 65,0 10,4 14,3 9,3 24,7 –2,6 22,0 4,1 8,2 3,7 112,2 –4,9

КЛЮЧОВІ ГРАВЦІ

Таблиця 2. Топ-10 маркетуючих організацій за обсягами аптечного продажу лікарських засобів та дієтичних добавок у грошовому вираженні за підсумками березня 2024 р. із зазначенням їх позиції в рейтингу в березні 2023 р.
Маркетуюча організація 2023 2024
Фармак (Україна) 1 1
Дарниця (Україна) 2 2
Teva (Ізраїль) 4 3
Корпорація Артеріум (Україна) 7 4
Київський вітамінний завод (Україна) 5 5
Acino (Швейцарія) 3 6
KRKA (Словенія) 6 7
Berlin-Chemie (Німеччина) 8 8
Sanofi (Франція) 11 9
Кусум Фарм (Україна) 10 10
Таблиця 3. Топ-10 брендів лікарських засобів за обсягами аптечного продажу в грошовому вираженні за підсумками березня 2024 р. із зазначенням їх позиції в рейтингу в березні 2023 р.
Бренд 2023 2024
НУРОФЄН 2 1
КСАРЕЛТО 3 2
НІМЕСИЛ 1 3
НАЛБУФІН 12 4
ТРИПЛІКСАМ 4 5
СПАЗМАЛГОН 5 6
СИНУПРЕТ 6 7
ЦИТРАМОН 7 8
ПУЛЬМІКОРТ 25 9
ДЕТРАЛЕКС 8 10

ДИСТРИБУЦІЯ*

Таблиця 4. Топ-5 дистриб’юторів за обсягами поставок товарів «аптечного кошика» в аптечні заклади в грошовому вираженні за підсумками березня 2024 р. із зазначенням їх питомої ваги в загальних обсягах поставок у березні 2022–2024 рр.
Дистриб’ютор 2024 2023 2022
БаДМ (Дніпро) 44,0 38,0 48,1
Оптіма-Фарм (Київ) 41,8 42,3 36,6
Вента (Дніпро) 2,7 4,6 7,7
Delta Medical Promotions (Швейцарія) 2,0 2,8 1,2
Аметрін (Україна) 1,4 1,4 0,7
Денис Кірсанов
*Граничні показники цінових ніш: низьковартісна ніша — до 22 грн/упаковка, середньовартісна ніша — 22–100 грн/упаковка, високовартісна ніша — вище 100 грн/упаковка.
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті