У серпні 2024 р. ринок продовжив активний розвиток. Обсяги аптечного продажу товарів «аптечного кошика» збільшилися як у грошовому, так і в натуральному вираженні. У грошовому вираженні темпи зростання становили 24% порівняно із серпнем 2023 р. У натуральному вираженні споживання підвищилося на 4%. Зростання в доларовому еквіваленті — 10%. Серед топ-10 груп АТС-класифікації 2-го рівня для більшості з них темпи зростання обсягів продажу в грошовому вираженні вищі за середньоринковий показник. Найвищі темпи зростання фіксуються для анальгетиків, назальних препаратів та антибіотиків. Також суттєво зросло споживання антидіабетичних препаратів. Основний внесок у розвиток ринку роблять інфляційна складова та індекс заміщення, зокрема і за рахунок збільшення фізичного споживання. Категорія дієтичних добавок продовжує зростати більш високими темпами, ніж інші категорії. Їх частка у загальній структурі ринку у серпні 2024 р. сягнула 10,7%. У цій публікації до уваги читачів представлені ключові показники фармринку України (території, підконтрольної українському уряду) у серпні 2024 р. При підготовці матеріалу використані дані аналітичної системи дослідження ринку «PharmXplorer» компанії «Proxima Research».
«АПТЕЧНИЙ КОШИК»
Рис. 1. Обсяги роздрібної реалізації товарів «аптечного кошика» у грошовому і натуральному вираженні, а також у доларовому еквіваленті за підсумками серпня 2023–2024 рр. із зазначенням темпів зростання / зниження порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Рис. 2. Індикатори зміни обсягів аптечного продажу товарів «аптечного кошика» в грошовому вираженні за підсумками серпня 2024 р. порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Рис. 3. Динаміка середньозваженої вартості 1 упаковки різних категорій товарів «аптечного кошика» за підсумками серпня 2024 р. із зазначенням темпів приросту порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Рис. 4. Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського і зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) в грошовому і натуральному вираженні за підсумками серпня 2024 р. в розрізі категорій товарів
Рис. 5. Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського і зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) в грошовому і натуральному вираженні за підсумками серпня 2023–2024 рр.
Рис. 6. Структура аптечного продажу лікарських засобів у розрізі рецептурного статусу у грошовому і натуральному вираженні за підсумками серпня 2023–2024 рр.
Рис. 7. Динаміка аптечного продажу лікарських засобів у розрізі топ-10 груп АТС-класифікації 2-го рівня в грошовому вираженні за підсумками серпня 2023–2024 рр.
Таблиця 1. Обсяги роздрібного продажу різних категорій товарів «аптечного кошика» в грошовому і натуральному вираженні за підсумками серпня 2022–2024 рр.
Серпень, рік | Лікарські засоби | Дієтичні добавки | Медичні вироби | Косметика | Ринок у цілому | |||||||||
Обсяги аптечного продажу | ∆, % | Частка категорії в «аптечному кошику», % | Обсяги аптечного продажу | ∆, % | Частка категорії в «аптечному кошику», % | Обсяги аптечного продажу | ∆, % | Частка категорії в «аптечному кошику», % | Обсяги аптечного продажу | ∆, % | Частка категорії в «аптечному кошику», % | Обсяги аптечного продажу | ∆, % | |
Грошове вираження, млн грн | ||||||||||||||
2022 | 7705,9 | –7,6 | 81,6 | 773,5 | –3,6 | 8,2 | 612,8 | –21,1 | 6,5 | 345,9 | –9,2 | 3,7 | 9438,0 | –8,3 |
2023 | 10 354,4 | 34,4 | 79,1 | 1333,3 | 72,4 | 10,2 | 843,5 | 37,7 | 6,5 | 553,8 | 60,1 | 4,2 | 13 085,0 | 38,6 |
2024 | 12 841,7 | 24,0 | 79,0 | 1746,9 | 31,0 | 10,7 | 1000,1 | 18,6 | 6,2 | 667,7 | 20,6 | 4,1 | 16 256,4 | 24,2 |
Натуральне вираження, млн упаковок | ||||||||||||||
2022 | 61,4 | –27,5 | 68,6 | 5,2 | –36,6 | 5,8 | 20,0 | –51,7 | 22,3 | 2,9 | –33,2 | 3,3 | 89,6 | –35,4 |
2023 | 68,4 | 11,4 | 65,7 | 8,2 | 57,2 | 7,9 | 23,5 | 17,6 | 22,5 | 4,1 | 39,8 | 3,9 | 104,2 | 16,4 |
2024 | 71,5 | 4,5 | 65,9 | 9,3 | 13,9 | 8,6 | 23,4 | –0,3 | 21,5 | 4,3 | 5,5 | 4,0 | 108,6 | 4,2 |
КЛЮЧОВІ ГРАВЦІ
Таблиця 2. Топ-10 маркетуючих організацій за обсягами аптечного продажу лікарських засобів та дієтичних добавок у грошовому вираженні за підсумками серпня 2024 р. із зазначенням їх позиції в рейтингу у серпні 2023 р.
Маркетуюча організація | 2023 | 2024 |
Фармак (Україна) | 1 | 1 |
Дарниця (Україна) | 2 | 2 |
Київський вітамінний завод (Україна) | 7 | 3 |
Teva (Ізраїль) | 3 | 4 |
Acino (Швейцарія) | 4 | 5 |
Корпорація Артеріум (Україна) | 5 | 6 |
Berlin-Chemie (Німеччина) | 6 | 7 |
KRKA (Словенія) | 8 | 8 |
Кусум Фарм (Україна) | 9 | 9 |
Sanofi (Франція) | 10 | 10 |
Таблиця 3. Топ-10 брендів лікарських засобів за обсягами аптечного продажу в грошовому вираженні за підсумками серпня 2024 р. із зазначенням їх позиції в рейтингу у серпні 2023 р.
Бренд | 2023 | 2024 |
НУРОФЄН | 2 | 1 |
НІМЕСИЛ | 1 | 2 |
КСАРЕЛТО | 3 | 3 |
НАЛБУФІН | 7 | 4 |
СПАЗМАЛГОН | 5 | 5 |
ЦИТРАМОН | 6 | 6 |
ТРИПЛІКСАМ | 8 | 7 |
ДЕТРАЛЕКС | 4 | 8 |
СИМБІКОРТ | 12 | 9 |
ГІДАЗЕПАМ | 10 | 10 |
Коментарі
Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим