М. Радуцький повідомив, що під час додаткових консультацій виникла необхідність внесення уточнення до редакції поправки, якою обмежуються граничні постачальницько-збутові надбавки на лікарські засоби в Національному каталозі цін до 8%.
Парламентар відмітив, що такий розмір надбавки не враховує, зокрема, особливостей діяльності при здійсненні торгівлі наркотичними (психотропними) лікарськими засобами, до яких законодавством визначено спеціальні вимоги до транспортування та зберігання, що потребують додаткових витрат суб’єктів господарювання. Тому пропонується внести уточнення до цієї правки законопроєкту.
Ініціатор пропозиції Валерій Дубіль, член Комітету, повідомив, що згідно з цим уточненням виробники та імпортери лікарських засобів зобов’язуються на рівних умовах (таких як ціна, умови, термін оплати та постачання) забезпечити реалізацію 1 суб’єкту господарювання готового лікарського засобу, крім активного фармацевтичного інгредієнта, упродовж календарного року в обсягах, що не перевищує 20% чистого доходу від реалізації цього готового препарату за попередній календарний рік на території України.
Водночас у випадку, якщо суб’єкти господарювання не викупили весь дозволений обсяг, виробник або імпортер матимуть право реалізувати готову продукцію на суму більше 20% тим суб’єктам господарювання, які мають більший, ніж встановлений платіжний попит на конкретний лікарський засіб.
Водночас вимоги цього положення не поширюватимуться на інноваційні (оригінальні) препарати та діяльність ДП «Медичні закупівлі України».
Ольга Стефанишина, членкиня Комітету, поцікавилася, як перевірятиметься у виробника / імпортера 20% частка доходу від реалізації конкретного готового лікарського засобу, хто здійснюватиме контроль за цим, а також як перевірятиметься, коли виробник / імпортер зможе почати реалізовувати препарати понад встановлене обмеження? Крім того, постає питання, чи достатньо на українському ринку дистриб’юторів, здатних розділити між собою 60% ринку у випадку, якщо 40% візьмуть на себе ТОП-2 оптових постачальника.
Віктор Ляшко, міністр охорони здоров’я України, зауважив, що для цього в законах України вказується необхідність приведення Кабінетом Міністрів України нормативно-правових актів у відповідність до вимог закону. Також він додав, що на сьогодні в Україні зареєстровано 300 ліцензіатів для здійснення оптової торгівлі лікарськими засобами.
Юлія Тимошенко, народна депутатка України, уточнила, що в документах бухгалтерського обліку ведеться роздільний облік за кожним препаратом, який продається виробниками / імпортерами. Тому за кожним препаратом у бухгалтерії виробника / імпортера чітко визначені обсяг доходів, які отримані ними за попередній рік. Відповідно керівництво виробників / імпортерів застосовуватиме вищезгадану норму і відповідно до показників минулого року контрактуватимуть дистриб’юторів, які подаватимуть свої заявки на придбання препаратів, виключно в межах 20% чистого доходу, отриманого від реалізації заявленого до купівлі дистриб’ютором препарату за попередній календарний рік. При цьому, якщо в певний момент виробник / імпортер зрозуміють, що поданими заявками не буде забезпечено викуп 100% їхнього лікарського засобу, тоді вони зможуть заявляти про готовність його додаткової реалізації понад 20% ліміт тим дистриб’юторам, які погодяться придбати більший обсяг препарату.
Отже, цей ліміт регулюватиметься самими виробниками / імпортерами без необхідності додаткової регуляції з боку держави.
За результатами засідання Комітет ухвалив рішення переглянути попереднє голосування і врахувати 6 поправок до законопроєкту № 11493, враховуючи правку В. Дубіля, та рекомендувати Верховній Раді Україні ухвалити законопроєкт № 11493 у другому читанні та в цілому.
Пресслужба «Щотижневика АПТЕКА»,
www.facebook.com/committeehealth
Коментарі