Законопроект «Про внесення змін до Основ законодавства України про охорону здоров’я»

27 Березня 2015 3:26 Поділитися

ПОВІДОМЛЕННЯ
на публічне обговорення виноситься проект Закону України «Про внесення змін до Основ законодавства України про охорону здоров’я»

З метою забезпечення вивчення та врахування думки громадськості, дотримання вимог абзацу другого пункту 12 Порядку проведення консультацій з громадськістю з питань формування та реалізації державної політики, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.11.2010 року № 996, на офіційному веб-сайті МОЗ України розміщено проект Закону України «Про внесення змін до Основ законодавства України про охорону здоров’я» (далі — законопроект).

Частиною другою статті 13 Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» передбачається, що в ліцензії зазначається наявність додатка (із зазначенням кількості сторінок).

Відповідно до частини другої статті 33 Основ законодавства України про охорону здоров’я, медична допомога за видами поділяється на екстрену, первинну, вторинну (спеціалізовану), третинну (високоспеціалізовану), паліативну, медичну реабілітацію.

Таким чином, вважаємо, що інформація про вид медичної допомоги та за якими лікарськими спеціальностями надається медична допомога ліцензіатом повинна висвітлюватись у додатку до ліцензії на провадження господарської діяльності з медичної практики, що передбачено частиною другою статті 13 Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності».

Пропозиції та зауваження просимо надсилати до:

Міністерства охорони здоров’я України за адресою — 01601, м. Київ-601, вул. Михайла Грушевського, 7, е-mail: [email protected]; (044) 254-04-11, Торовець Леонід Юрійович.

Законопроект, пояснювальна записка та аналіз регуляторного впливу оприлюднені шляхом розміщення на офіційному веб-сайті Міністерства охорони здоров’я України в мережі Інтернет http://www.moz.gov.ua.

Термін обговорення законопроекту становить місяць з моменту його оприлюднення.

Пояснювальна записка
до проекту Закону України «Про внесення змін до Основ законодавства України про охорону здоров’я»

1. Обґрунтування необхідності прийняття акта

Проект Закону України «Про внесення змін до Основ законодавства України про охорону здоров’я» (далі — законопроект) розроблено з метою висвітлення максимально можливої інформації про суб’єкта господарювання, який здійснює господарську діяльність з медичної практики.

Відповідно до частини другої статті 13 Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» в ліцензії зазначається така інформація:

  • найменування органу ліцензування, що видав ліцензію;
  • вид господарської діяльності, вказаний згідно з частиною третьою статті 9 цього Закону (в повному обсязі або частково), на право провадження якого видається ліцензія;
  • найменування юридичної особи або прізвище, ім’я, по батькові фізичної особи — підприємця;
  • ідентифікаційний код юридичної особи або ідентифікаційний номер фізичної особи — платника податків та інших обов’язкових платежів;
  • місцезнаходження юридичної особи або місце проживання фізичної особи — підприємця;
  • дата прийняття та номер рішення про видачу ліцензії;
  • строк дії ліцензії у разі його встановлення Кабінетом Міністрів України;
  • посада, прізвище та ініціали особи, яка підписала ліцензію;
  • дата видачі ліцензії;
  • наявність додатка (із зазначенням кількості сторінок).

Відповідно до частини другої статті 33 Основ законодавства України про охорону здоров’я, медична допомога за видами поділяється на екстрену, первинну, вторинну (спеціалізовану), третинну (високоспеціалізовану), паліативну, медичну реабілітацію.

Таким чином, вважаємо, що інформація про вид медичної допомоги та за якими лікарськими спеціальностями надається медична допомога ліцензіатом повинна висвітлюватись у додатку до ліцензії на провадження господарської діяльності з медичної практики, що передбачено частиною другою статті 13 Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності».

2. Мета і шляхи її досягнення

Передбачається доповнити законопроект додатком до ліцензії на провадження господарської діяльності з медичної практики.

3. Правові аспекти

Правовою основою прийняття запропонованого законопроекту є:

Конституція України;

Основи законодавства України про охорону здоров’я;

Закон України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності».

4. Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація законопроекту не потребує додаткових видатків з Державного бюджету України та місцевих бюджетів.

5. Позиція заінтересованих органів

Законопроект потребує погодження з Міністерством фінансів України, Міністерством економічного розвитку і торгівлі України, Антимонопольним комітетом, Державною регуляторною службою України, Міністерством юстиції України.

6. Регіональний аспект

Законопроект не стосується питання розвитку адміністративно-територіальних одиниць.

61. Запобігання дискримінації

У законопроекті відсутні положення, які містять ознаки дискримінації.

7. Запобігання корупції

У законопроекті відсутні правила і процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень.

8. Громадське обговорення

Законопроект розміщений на веб-сайті Міністерства охорони здоров’я України для отримання пропозицій та зауважень громадськості, суб’єктів господарювання та громадських організацій.

9. Позиція соціальних партнерів

Законопроект потребує погодження зі Спільним представницьким органом репрезентативних всеукраїнських об’єднань профспілок на національному рівні та Спільним представницьким органом сторони роботодавців на національному рівні.

10. Оцінка регуляторного впливу

Законопроект відповідає принципам державної регуляторної політики.

101. Вплив реалізації акта на ринок праці

Законопроект не вливає на ринок праці.

11. Прогноз результатів

Прийняття законопроекту дозволить забезпечити конституційні права громадян на якісну медичну допомогу.

Міністр
охорони здоров’я України
Олександр Квіташвілі

Проект

оприлюднений на офіційному сайті

МОЗ України 26.03.2015 р.

ЗАКОН УКРАЇНИ
«Про внесення змін до Основ законодавства України про охорону здоров’я»

Верховна Рада України постановляє:

1. Внести до статті 17 Основ законодавства України про охорону здоров’я від 19 листопада 1992 р. № 2801-XII (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1993, № 4, ст. 20; 2006, № 22, ст. 184) такі зміни:

в частині першій після слів «наявності ліцензії» доповнити словами такого змісту «та додатка до нього, в якому зазначається вид медичної допомоги, перелік лікарських (провізорських) спеціальностей та спеціальностей молодших спеціалістів з медичною (фармацевтичною) освітою.».

2. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування.

Голова Верховної Ради України
В. Гройсман

Порівняльна таблиця
до проекту Закону України «Про внесення змін до Основ законодавства України про охорону здоров’я»

Зміст положення (норми) чинного акта законодавства Зміст відповідного положення (норми) проекту акта
Стаття 17. Господарська діяльність у сфері охорони здоров’я
Провадження господарської діяльності в сфера охорони здоров’я, яка відповідно до закону підлягає ліцензуванню, дозволяється лише за наявності ліцензії.
Стаття 17. Господарська діяльність у сфері охорони здоров’я
Провадження господарської діяльності в сфера охорони здоров’я, яка відповідно до закону підлягає ліцензуванню, дозволяється лише за наявності ліцензії та додатка до нього, в якому зазначається вид медичної допомоги, перелік лікарських (провізорських) спеціальностей та спеціальностей молодших спеціалістів з медичною (фармацевтичною) освітою.
Держава підтримує господарську діяльність у сфері охорони здоров’я. Держава підтримує господарську діяльність у сфері охорони здоров’я.

 

Аналіз регуляторного впливу
до проекту Закону України «Про внесення змін до Основ законодавства України про охорону здоров’я»

1. Аналіз проблеми, яку пропонується розв’язати шляхом державного регулювання.

Проект Закону України «Про внесення змін до Основ законодавства України про охорону здоров’я» (далі — законопроект) розроблено з метою висвітлення максимально можливої інформації про суб’єкта господарювання, який здійснює господарську діяльність з медичної практики.

Відповідно до частини другої статті 13 Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» в ліцензії зазначається така інформація:

  • найменування органу ліцензування, що видав ліцензію;
  • вид господарської діяльності, вказаний згідно з частиною третьою статті 9 цього Закону (в повному обсязі або частково), на право провадження якого видається ліцензія;
  • найменування юридичної особи або прізвище, ім’я, по батькові фізичної особи — підприємця;
  • ідентифікаційний код юридичної особи або ідентифікаційний номер фізичної особи — платника податків та інших обов’язкових платежів;
  • місцезнаходження юридичної особи або місце проживання фізичної особи — підприємця;
  • дата прийняття та номер рішення про видачу ліцензії;
  • строк дії ліцензії у разі його встановлення Кабінетом Міністрів України;
  • посада, прізвище та ініціали особи, яка підписала ліцензію;
  • дата видачі ліцензії;
  • наявність додатка (із зазначенням кількості сторінок).

Відповідно до частини другої статті 33 Основ законодавства України про охорону здоров’я, медична допомога за видами поділяється на екстрену, первинну, вторинну (спеціалізовану), третинну (високоспеціалізовану), паліативну, медичну реабілітацію.

Таким чином, вважаємо, що інформація про вид медичної допомоги, та за якими лікарськими спеціальностями надається медична допомога ліцензіатом повинна висвітлюватись у додатку до ліцензії на провадження господарської діяльності з медичної практики, що передбачено частиною другою статті 13 Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності».

2. Визначення цілей державного регулювання.

Прийняття законопроекту надасть можливість МОЗ України, як органу ліцензування, здійснювати свої функції, які передбачені частиною другою статті 74 Основ законодавства України про охорону здоров’я, та висвітлить максимально можливу інформацію по суб’єкту господарювання, який проваджує господарську діяльність з медичної практики, а саме: зазначення виду медичної допомоги, переліку лікарських спеціальностей, за якими надається медична допомога ліцензіатом.

3. Визначення та оцінка усіх прийнятих альтернативних способів досягнення цілей з аргументацією переваг обраного способу.

Перший варіант. Залишити ситуацію, що склалась, без змін. Це не забезпечить досягнення поставленої мети, що є неприйнятним.

Другий варіант (нерегуляторні механізми (ринкова саморегуляція). Застосування цього способу також не сприятиме досягненню поставленої мети, оскільки на сьогодні відсутній контроль зі сторони МОЗ України, як органу ліцензування, за ліцензіатами, а також наявність максимально можливої інформації про ліцензіата.

Третій варіант (оптимальний). Прийняття законопроекту дасть можливість МОЗ України, як органу ліцензування, здійснювати свої функції, передбачені частиною другою статті 74 Основ законодавства України про охорону здоров’я, та висвітлить максимально можливу інформацію про суб’єкта господарювання, який здійснює господарську діяльність з медичної практики, а саме: зазначення виду медичної допомоги, переліку лікарських спеціальностей, за якими надається медична допомога ліцензіатом.

4. Опис механізму і заходів, які забезпечують розв’язання визначеної проблеми шляхом прийняття регуляторного акта.

Законопроектом передбачається доповнити ліцензію додатком, в якому висвітлюватиметься інформація про вид медичної допомоги та за якими лікарськими спеціальностями надається медична допомога ліцензіатом.

5. Обґрунтування можливості досягнення встановлених цілей у разі прийняття запропонованого регуляторного акта та оцінки можливості впровадження та використання вимог регуляторного акта.

Зовнішні фактори, які можуть впливати на виконання вимог акта, відсутні, оскільки відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Прийняття законопроекту забезпечить виконання вимог Конституції України.

Після прийняття законопроекту є необхідність вносити зміни до інших нормативно-правових актів та приймати нові.

Внаслідок прийняття законопроекту не передбачається заподіяння шкоди.

Прийняття законопроекту забезпечить високу вірогідність досягнення поставлених цілей.

6. Визначення очікуваних результатів прийняття запропонованого регуляторного акта, зокрема розрахунок очікуваних витрат та вигод суб’єктів господарювання, громадян та держави внаслідок дії регуляторного акта.

Запровадження законопроекту надасть можливість МОЗ України, як органу ліцензування, здійснювати свої функції, які передбачені частиною другою статті 74 Основ законодавства України про охорону здоров’я, та висвітлить максимально можливу інформацію про суб’єкта господарювання, який здійснює господарську діяльність з медичної практики, а саме: зазначення виду медичної допомоги, переліку лікарських спеціальностей, за якими надається медична допомога ліцензіатом.

Проект постанови відповідає принципам державної регуляторної політики.

7. Обґрунтування запропонованого строку чинності регуляторного акта.

Строк дії акта не обмежено.

8. Показники результативності регуляторного акта.

Показниками результативності прийняття законопроекту буде досягнення цілей, задекларованих при її прийнятті. Показником результативності прийнятого законопроекту є виконання Конституції України, Основ законодавства України про охорону здоров’я, Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності».

9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватись відстеження результативності акта.

Відстеження показників результативності акта здійснюватиметься за показниками результативності діяльності Міністерства охорони здоров’я України.

Види та строки відстеження результативності Проекту постанови:

Вид відстеження Строк Вид даних
Базове після набрання чинності статистичні дані
Повторне через 1 рік після набрання чинності показники результативності
Періодичне кожні три роки, починаючи з дня закінчення виконання заходів з повторного відстеження результативності цього акта показники результативності

 

Міністр
охорони здоров’я України
Олександр Квіташвілі
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті