Пропозиції ООРММП України до Плану щодо реалізації Концепції реформування механізмів публічних закупівель лікарських засобів та медичних виробів

26 Вересня 2017 10:51 Поділитися

ПРОПОЗИЦІЇ
ООРММП України
до Плану щодо реалізації Концепції реформування механізмів
публічних закупівель лікарських засобів та медичних виробів

Найменування Заходу (редакція МОЗ) Найменування Заходу (редакція ООРММП України)
ПЕРШИЙ ЕТАП
(друге півріччя 2017 рік)
створення інституційних та нормативних засад для реформування механізмів
публічних закупівель лікарських засобів та медичних виробів
1. Проведення інформаційно-роз’яснювальної роботи щодо засад та етапів реформування механізмів публічних закупівель лікарських засобів та медичних виробів: у редакції МОЗ
2. Прийняття рішення про утворення закупівельної організації з відповідною організаційно-правовою формою, визначення її функцій та повноважень:

– підготовка проекту наказу Міністерства охорони здоров’я України про створення закупівельної організації;

– розробка та затвердження основних статутних документів закупівельної організації;

– проведення державної реєстрації закупівельної організації відповідно до вимог та у порядку, визначеному законодавством України, вчинення інших необхідних дій для отримання підприємством закупівельною організацією статусу юридичної особи;

– визначення внутрішньої структури та розробка проекту штатного розпису закупівельної організації.

Прийняття рішення про утворення закупівельної організації з відповідною організаційно-правовою формою, визначення її функцій та повноважень:

– підготовка проекту постанови Кабінету Міністрів України про створення закупівельної організації, як центрального органу виконавчої влади;

– розробка та затвердження основних статутних документів закупівельної організації;

– проведення державної реєстрації закупівельної організації відповідно до вимог та у порядку, визначеному законодавством України, вчиненняінших необхідних дій для отриманняпідприємством закупівельною організацією статусу юридичної особи;

– визначення внутрішньої структури та розробка проекту штатного розпису закупівельної організації.

3. Підготовка пропозицій стосовно регламенту роботи та внутрішніх процедур діяльності закупівельної організації:

– підготовка проектів регламентів, внутрішніх процедур та необхідних документів, що регламентують діяльність закупівельної організації при реалізації її статутних функцій, завдань та мети.

у редакції МОЗ
4. Розроблення та затвердження МОЗ нормативно-правових актів, спрямованих на формування механізму призначення незалежного керівника закупівельної організації та її наглядової ради:

– розробка та затвердження спеціального порядку обрання керівника та членів Наглядової ради закупівельної організації;

– формування Наглядової ради закупівельної організації;

– проведення відкритого конкурсу на посаду керівника закупівельної організації;

– проведення конкурсного відбору персоналу закупівельної організації.

Розроблення та подання на затвердження КМУ проектів нормативно-правових актів, спрямованих на формування механізму призначення незалежного керівника закупівельної організації та її наглядової ради:

– розробка та затвердження спеціального порядку обрання керівника та членів Наглядової ради закупівельної організації;

– формування Наглядової ради закупівельної організації;

– проведення відкритого конкурсу на посаду керівника закупівельної організації;

– проведення конкурсного відбору персоналу закупівельної організації.

5. Забезпечення прозорості роботи закупівельної організації в частині фінансової, кадрової та іншої діяльності:

– затвердження регламенту роботи та внутрішніх процедур діяльності закупівельної організації.

у редакції МОЗ
6. Визначення потреб та забезпечення матеріально-технічними ресурсами, необхідними для функціонування закупівельної організації; у редакції МОЗ
7. Проведення навчання та підготовки відібраних співробітників для підвищення їх потенціалу і мотивації з використанням сучасних методик навчання та із залученням міжнародних організацій:

– розробка плану з розвитку кадрових ресурсів у системі публічних закупівель лікарських засобів та медичних виробів, який включатиме у себе питання навчання та підвищення кваліфікації, забезпечення мобільності, можливостей кар’єрного зростання тощо;

– проведення навчання персоналу із залученням міжнародного досвіду та допомоги.

у редакції МОЗ
8. Підготовка та запровадження процедур та практик управління ризиками та прогресивнихметодів економії бюджету. у редакції МОЗ
9. Реалізації пілотного проекту публічних закупівель лікарських засобів та медичних виробів для науково-дослідних та/або інших установ,підпорядкованих Національній академії медичних наук, установ, підпорядкованих МОЗ, та/або пілотного проекту публічних закупівель лікарських засобів та медичних виробів для задоволення потреб регіональних замовників;

– збір потреб замовників;

– здійснення аналізу ринку публічних закупівель лікарських засобів та медичних виробів;

– розроблення та запровадження спільних методичних рекомендацій МОЗ, Антимонопольного комітету, Держаудитслужби, Мінекономрозвитку щодо складення тендерної документації у сфері публічних закупівель лікарських засобів та медичних виробів, заснованих на кращих національних та світових практиках;

– формування плану закупівель, затвердження тендерної документації та документів щодо закупівель відповідно до вимог чинного законодавства;

– проведення процедур закупівель та оприлюднення інформації щодо закупівель в електронній системі відповідно до вимог чинного законодавства.

Реалізації пілотного проекту публічних закупівель лікарських засобів та медичних виробів для науково-дослідних та/або інших установ, підпорядкованих Національній академії медичних наук, установ, підпорядкованих МОЗ, та/або пілотного проекту публічних закупівель лікарських засобів та медичних виробів для задоволення потреб регіональних замовників;

– збір потреб замовників;

– здійснення аналізу ринку публічних закупівель лікарських засобів та медичних виробів;

– розроблення та запровадження спільних методичних рекомендацій МОЗ, Антимонопольного комітету, Держаудитслужби, Мінекономрозвитку щодо складення тендерної документації у сфері публічних закупівель лікарських засобів та медичних виробів, заснованих на кращих національних та світових практиках;

– розроблення та запровадження уніфікованих вимог до предмету закупівель (лікарських засобів та медичних виробів);

– формування плану закупівель, затвердження тендерної документації та документів щодо закупівель відповідно до вимог чинного законодавства;

– проведення процедур закупівель та оприлюднення інформації щодо закупівель в електронній системі «ProZorro» відповідно до вимог чинного законодавства.

10. Аналіз інформації та підготовка звіту за результатами здійсненої публічної закупівлі лікарських засобів та медичних виробів у рамках пілотного проекту. У редакції МОЗ
ДРУГИЙ ЕТАП (2018 р.)
Передбачає подальший розвиток та посилення спроможності закупівельної організації
1. Організація обміну досвідом з подібними організаціями в країнах — членах ЄС — посилення міжнародної співпраці із централізованими закупівельними організаціями країн — членів ЄС;

— проведення зустрічей із представниками спеціалізованих організацій для обміну практичними знаннями в сфері публічних закупівель лікарських засобів та медичних виробів.

У редакції МОЗ
2. Запровадження єдиної інформаційної системи для збору залишків по лікарським засобам та медичним виробам на національному рівні. У редакції МОЗ
3. Здійснення публічних закупівель лікарських засобів та медичних виробів для задоволення потреб науково-дослідних та інших установ, підпорядкованих Національній академії медичних наук, установ, підпорядкованих МОЗ, та/або закупівель для задоволення потреб регіональних замовників(за їх згодою) в рамках пілотного проекту. Здійснення публічних закупівель лікарських засобів та медичних виробів для задоволення потреб науково-дослідних та інших установ, підпорядкованих Національній академії медичних наук, установ, підпорядкованих МОЗ, та/або закупівель для задоволення потреб регіональних замовників(за їх згодою) в рамках пілотного проекту через електронну систему закупівель «ProZorro».
4. Аналіз інформації та підготовка звіту за результатами здійснення публічних закупівель лікарських засобів та медичних виробів у рамках пілотного проекту з урахуванням консолідованих потреб замовників. У редакції МОЗ
5. Забезпечення переходу публічних закупівель лікарських засобів та медичних виробів від науково-дослідних та інших установ, підпорядкованих Національній академії медичних наук, установ, підпорядкованих МОЗ, та/або закупівель для задоволення консолідованих потреб регіональних замовників (за їх згодою) до закупівельної організації. У редакції МОЗ

Також пропонуємо пункт 4 проекту Порядку реалізації пілотного проекту з організації діяльності централізованої закупівельної організації у сфері охорони здоров’я викласти у наступній редакції :

«4. Закупівельна організація набуває всіх прав та обов’язків замовника, що визначені Законом України «Про публічні закупівлі», та несе відповідальність згідно із законами. Закупівельна організація в інтересах замовників оприлюднює інформацію про закупівлю, визначає процедуру закупівлі та уніфіковані вимоги до предмету закупівлі, розглядає та приймає рішення щодо скарг суб’єктів оскарження процедури закупівлі, надає роз’яснення щодо тендерної документації та усуває порушення процедури закупівлі, розглядає тендерні пропозиції, звертається за підтвердженням інформації, наданої учасниками процедури закупівлі, до органів державної влади, підприємств, установ та організацій відповідно до їх компетенції, визначає переможця та приймає рішення про намір укласти з ним договір. Закупівельна організація приймає рішення про відміну торгів чи визнання їх такими, що не відбулися, відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі».»

ЗАТВЕРДЖЕНО
розпорядженням Кабінету Міністрів України
від ________ 2017 р. № __

ПОРЯДОК
реалізації пілотного проекту з організації діяльності
централізованої закупівельної організації у сфері охорони здоров’я

1. Цей Порядок визначає особливості діяльності централізованої закупівельної організації (далі — закупівельна організація) в рамках реалізації пілотного проекту з організації діяльності централізованої закупівельної організації у сфері охорони здоров’я (далі — пілотний проект).

2. Закупівельна організація здійснює публічні закупівлі лікарських засобів та медичних виробів в інтересах науково-дослідних та/або інших установ, підпорядкованих Національній академії медичних наук, установ, підпорядкованих Міністерству охорони здоров’я, та/або для задоволення потреб регіональних замовників, які самостійно приймають рішення про участь в реалізації пілотного проекту.

3. Під час реалізації пілотного проекту закупівельна організація та замовники керуються Конституцією та законами України, указами Президента України і постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства.

4. Закупівельна організація набуває всіх прав та обов’язків замовника, що визначені Законом України «Про публічні закупівлі», та несе відповідальність згідно із законами. Закупівельна організація в інтересах замовників оприлюднює інформацію про закупівлю, визначає процедуру закупівлі та уніфіковані вимоги до предмету закупівлі, розглядає та приймає рішення щодо скарг суб’єктів оскарження процедури закупівлі, надає роз’яснення щодо тендерної документації та усуває порушення процедури закупівлі, розглядає тендерні пропозиції, звертається за підтвердженням інформації, наданої учасниками процедури закупівлі, до органів державної влади, підприємств, установ та організацій відповідно до їх компетенції, визначає переможця та приймає рішення про намір укласти з ним договір. Закупівельна організація приймає рішення про відміну торгів чи визнання їх такими, що не відбулися, відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі».

5. Замовники визначають потребу в закупівлі лікарських засобів та медичних виробів, що закуповуються за бюджетні кошти, та надають відповідну інформацію закупівельній організації в електронному вигляді за формою, встановленою закупівельною організацією.

6. Строк та форма подання інформації зазначаються закупівельною організацією в повідомленні, що розміщується на офіційному веб- порталі Уповноваженого органу з питань закупівель.

7. Закупівельна організація аналізує та узагальнює отриману інформацію та розміщує на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель зведену відомість щодо предметів закупівлі. Закупівельна організація визначає строк, протягом якого замовники можуть подавати свої пропозиції та доповнення до зведеної відомості і в разі потреби проводить консультації з ним щодо уточнення основних характеристик та іншої інформації, необхідної для підготовки тендерної документації, зокрема щодо критеріїв оцінки, кількості та місця постачання товарів, строків постачання товарів, умов рамкової угоди та істотних умов договору про закупівлю.

8. На підставі отриманої від замовників інформації закупівельна організація формує річний план закупівель закупівельної організації відповідно до наказу Мінекономрозвитку від 22 березня 2016 р. № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель».

9. Закупівельна організація окремо оприлюднює на веб- порталі Уповноваженого органу з питань закупівель:

1) річний план, додаток до річного плану та зміни до них щодо закупівлі товарів, робіт і послуг для забезпечення своєї діяльності;

2) річний план, додаток до річного плану та зміни до них щодо закупівлі товарів в інтересах замовників.

10. Замовники вносять зміни до свого річного плану закупівель протягом п’яти днів з моменту оприлюднення річного плану закупівель закупівельної організації в інтересах таких замовників у частині виключення предмета закупівлі, який, відповідно, включено до річного плану закупівель закупівельної організації.

11. Замовники мають право відмовитися від послуг закупівельної організації та провести самостійно закупівлю щодо обраного предмета закупівлі. Про це замовник письмово із зазначенням причин повідомляє закупівельній організації не пізніше дня оприлюднення закупівельною організацією оголошення про проведення процедури закупівлі.

12. У день оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю закупівельна організація повідомляє замовнику про необхідність укладення договору про закупівлю за результатами проведеної процедури закупівлі у строки, визначені в Законі України «Про публічні закупівлі».

13. Після укладення рамкової угоди закупівельна організація проводить відбір та/або конкурентний відбір на підставі звернення замовника, що подається за формою, встановленою закупівельною організацією.

З метою визначення переможця відбору або конкурентного відбору за рамковими угодами закупівельна організація надсилає запрошення всім учасникам, з якими укладено рамкову угоду, стосовно подання пропозицій щодо укладення договору про закупівлю із зазначенням строку, необхідного для підготовки учасниками своїх пропозицій.

14. Закупівельна організація оприлюднює інформацію про закупівлю відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі».

15. Замовник в електронному вигляді подає закупівельній організації для оприлюднення відповідної інформації згідно з вимогами Закону України «Про публічні закупівлі»:

копію договору про закупівлю — протягом одного дня з дня його укладення;

інформацію про внесення змін до договору про закупівлю та договору про закупівлю, укладеного за рамковою угодою, — протягом одного дня з дня внесення змін;

інформацію про виконання договору про закупівлю або договору про закупівлю, укладеного за рамковою угодою, — протягом одного дня з дня закінчення строку дії, виконання або розірвання договору.

Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті